Storingen met travelpilot

ljohn
New Member
New Member

Storingen met travelpilot

Bericht door ljohn »

Hallo,

Heb sinds 2 maanden een S max met daarin een travelpilot met 5" kleurenscherm, bluethooth, voice control etc. Dit apparaat werkt heel goed op 1 detail. Soms gebeurt het dat het slecht opstart waardoor bepaalde functies zoals voice control en bluetooth niet meer werken. De volumeregeling van de radio is niet meer zichtbaar en evenals de gsm. Als dit gebeurt krijg je het niet meer in orde ( afzetten, fabrieksinstellingen, ... ). Als je echter lang genoeg wacht ( auto > 1 uur uit ) is het meestal volledig terug in orde. Dus ik denk dat het terug werkt als het apparaat volledig terug kan opstarten. Nu ben ik er zeker van dat er een bepaalde toetsencombinatie moet zijn om deze herstart te forceren zonder daarvoor een uur te moeten wachten. Heeft er iemand hier ervaringen mee ?

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De enige oplossing is "om er met je vingers vanaf te blijven" en een nieuwe unit of deugedelijk reparatie te eisen van de verkoper.
Je moet natuurlijk nooit zelf oplossingen gaan zoeken of bedenken voor problemen die veroorzaakt worden door een ondeugdelijk product.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Saar
New Member
New Member

Bericht door Saar »

Heb m'n C-max sinds begin maart en wordt ik te pas en te onpas geconfronteerd met deze storing. Vooral handig als je op vakantie gaat en het systeem werkt niet. Via de dealer en de klantenservice van Ford wordt aangegeven dat het een bekend probleem is en dat er aan wordt gewerkt. Wanneer een oplossing beschikbaar is, ze zwijgen in alle talen.
Heb de dealer al voorgesteld een nieuwe unit te plaatsen maar ze denken dat de kans groot is dat de nieuwe unit dezelfde problemen zal geven.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ljohn
New Member
New Member

Bericht door ljohn »

Het komt bij mij maar heel af en toe voor, de gps module blijft steeds werken, het zijn alleen een aantal andere rare dingen die gebeuren ( volume niet meer zichtbaar als je dit verandert, telefoon werkt niet meer, voice control idem, ... ) Nadat je je auto stil legt blijft het systeem nog een 1 uur actief ( je merkt dit aan bijv je gps als je na 10 minuten weer start kent hij nog steeds het reisdoel ). Na dit uur gaat het systeem helemaal uit, en als je dan terug start is alles terug ok ( althans bij mij toch ). Ik moet toegeven dat het maar heel af en toe is ( 1 keer om de paar weken ) maar wel vervelend.

Ik ben er echter er zeker van dat een bepaalde toestencombinatie die herstart forceert zodat je weer verder kan. Natuurlijk moet de oorzaak door de dealer opgelost worden, ben ik het mee eens. Maar als je door een eenvoudige ingreep het probleem kan omzeilen is dit wel leuk in afwachting van een definitieve oplossing.

John

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Als je toch persé hetzelfde effect wilt bereiken is het uitnemen van de specifieke zekering van de navigatie zeer effectief. En er zijn legio toestellen die ondanks het vermoeden van het tegendeel, absoluut niet te resetten zijn, zelfs niet met de meest exotische toetsencombinatie.
Er zijn daarentegen legio voorbeelden van slecht ontworpen apparatuur waarbij de meest vreemde verschijnselen optreden bij sommige niet voorziene toestcombinaties of volgorde van toetsen. Daar kon dit "Ford geval" ook wel eens last van hebben.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Saar schreef:Heb m'n C-max sinds begin maart en wordt ik te pas en te onpas geconfronteerd met deze storing. Vooral handig als je op vakantie gaat en het systeem werkt niet.
Het voordeel van die idioot dure kaart cd's wordt nu duidelijk. De meesten zullen hier namelijk geen geld in steken en hebben dan tijdens de vakantie ook geen last van uitvallers tijdens het navigeren :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
D4mn
Starting Member
Starting Member

Bericht door D4mn »

Er zijn inderdaad wel wat problemen met de FX navigatietoestellen.
Er bestaat een update Cd waarmee de laatste blaupunkt software kan geinstalleerd worden, dit zou een versie van 18 maart 2008 zijn. Contacteer hiervoor je dealer.

Een andere oplossing is de autobatterij 15 seconden afkoppelen. Je moet dan wel opnieuw de radiocode ingeven.

Wat betreft de europa Sd kaartjes heb ik vernomen dat Ford vanaf september een 4Gb SD kaart van West Europa in optie gaat aanbieden (het zou 200€ incl. BTW extra zijn)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”