Hey iedereen, ik heb hier een Picasso van dit jaar maar vindt nergens iets waar je de puls kan vinden.
Bij sommige modellen van Citroen zit die naast de koppeling maar dit is een nieuwe en nergens gegevens van te vinden. Tis een hdi van dit jaar.
greetz boosterke
Puls Citroen Picasso
-
- Starting Member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 06 jan 2004 15:15
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12 apr 2004 21:51
Ik heb hetzelfde probleem !
Waar vindt men de juiste draad ??????
Waar vindt men de juiste draad ??????
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Average Member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 04 apr 2004 18:51
Ik weet het niet voor een picasso, maar vaak zit de puls tegenwoordig op de isostekker van de radio erbij (veel radio-navigatiesystemen tegenwoordig)
Anders: vraag eens bij een goede dealer, die kunnen dat wel vertellen
Anders: vraag eens bij een goede dealer, die kunnen dat wel vertellen
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
De pinbezetting in je ISO stekker is als volgt.
A1 = Puls of Telefoon mute
A2 = Afstandsbediening/Massa
A3 = Afstandsbediening
A4 = Oranje of Geel Permanente 12V
A5 = Blauw Geschakelde 12V uitgang (Remote voor versterkers)
A6 = Geel/Zwart Verlichting aan/uit
A7 = Rood Geschakelde 12V
A8 = Zwart of Bruin Massa
Let op bij sommige auto's zit A4 en A7 omgewisseld. Dit kan je alleen controleren door te meten.
Zorg ervoor dat zowel A4 en A7 op de juiste aansluitingen zitten van je navigatie computer en je probleem moet opgelost zijn.
A1 = Puls of Telefoon mute
A2 = Afstandsbediening/Massa
A3 = Afstandsbediening
A4 = Oranje of Geel Permanente 12V
A5 = Blauw Geschakelde 12V uitgang (Remote voor versterkers)
A6 = Geel/Zwart Verlichting aan/uit
A7 = Rood Geschakelde 12V
A8 = Zwart of Bruin Massa
Let op bij sommige auto's zit A4 en A7 omgewisseld. Dit kan je alleen controleren door te meten.
Zorg ervoor dat zowel A4 en A7 op de juiste aansluitingen zitten van je navigatie computer en je probleem moet opgelost zijn.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12 apr 2004 21:51
Ik ben het even gaan navragen bij de citroën dealer.
Hij gaf mij de volgende raad.
Sluit de draad (van navigatie) rechtstreeks aan bij de naderingsschakelaar die op de versnellingsbak zit.
Deze naderingsschakelaar (pulsgever) zit net boven de plaats waar de langste kardan-as binnen komt.
De pulsgever zou wit moeten zijn en is aangesloten met 3 draden. (+,- en puls)
Hier aftakken en dan zou het moeten werken. En geeft de minste kans op storingen.
Morgen ga ik dit proberen....
Wordt vervolgd.....
Hij gaf mij de volgende raad.
Sluit de draad (van navigatie) rechtstreeks aan bij de naderingsschakelaar die op de versnellingsbak zit.
Deze naderingsschakelaar (pulsgever) zit net boven de plaats waar de langste kardan-as binnen komt.
De pulsgever zou wit moeten zijn en is aangesloten met 3 draden. (+,- en puls)
Hier aftakken en dan zou het moeten werken. En geeft de minste kans op storingen.
Morgen ga ik dit proberen....
Wordt vervolgd.....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Niet om het een of ander maar ik denk dat de meeste navigatie sets zijn aangesloten op de pulsdraad die op pin A1 van het ISO blok zit. Deze puls wordt ook gebruikt voor de aansturing van autoradios die met SDV werken (Speed dependent volume.............of zo iets). Deze draad is veel makkelijker te proberen. Als ik jou was zou ik eerst deze draad proberen en als dat niet werkt kan je altijd nog moeilijk doen bij de versnellingsbak.
Het is me trouwens opgevallen dat meer dealers er een heel probleem van maken van het inbouwen van een navi. Mijn dealer deed ook een beetje moeilijk want dat kon allemaal niet draden aansluiten bij je ISO stekker. Ik heb het e.e.a na gevraagd bij een inbouwstation en die vertelde mij dat het helemaal geen kwaat kon om daar aan te sluiten.
Ik snap de dealer ook wel . Hij wil natuurlijk inbouwen ipv dat jij het zelf doet
In ieder geval suc7
Het is me trouwens opgevallen dat meer dealers er een heel probleem van maken van het inbouwen van een navi. Mijn dealer deed ook een beetje moeilijk want dat kon allemaal niet draden aansluiten bij je ISO stekker. Ik heb het e.e.a na gevraagd bij een inbouwstation en die vertelde mij dat het helemaal geen kwaat kon om daar aan te sluiten.
Ik snap de dealer ook wel . Hij wil natuurlijk inbouwen ipv dat jij het zelf doet
In ieder geval suc7
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo,
Bij Citroën is de pulsdraad niet aangesloten op de ISO stekker, tenzij dat door de dealer gedaan is/wordt
Bij mijn Xantia is 'ie afgehaald van de 26-polige zwart-blauwe stekker achter het instrumenten paneel, en draagt draadnummer 162. Meestal is die draad groen in mijn geval met een automaat was de kleur oranje.
Als er gekeken wordt bij de links op de hoofdpagina van de Navigatie Help Site, kom je daar ook een paar verwijzingen tegen naar de Picasso. De draadkleur groen wordt ook daar genoemd, evenals het nummer 162.
En die tip van de pulsgever op de bak is denk ik een goeie.
Groet,
JW
P.S. Kom je naar de Navigatiedag in de Meern komende zondag? Vast wel iemand daar die je verder kan helpen.
Bij Citroën is de pulsdraad niet aangesloten op de ISO stekker, tenzij dat door de dealer gedaan is/wordt
Bij mijn Xantia is 'ie afgehaald van de 26-polige zwart-blauwe stekker achter het instrumenten paneel, en draagt draadnummer 162. Meestal is die draad groen in mijn geval met een automaat was de kleur oranje.
Als er gekeken wordt bij de links op de hoofdpagina van de Navigatie Help Site, kom je daar ook een paar verwijzingen tegen naar de Picasso. De draadkleur groen wordt ook daar genoemd, evenals het nummer 162.
En die tip van de pulsgever op de bak is denk ik een goeie.
Groet,
JW
P.S. Kom je naar de Navigatiedag in de Meern komende zondag? Vast wel iemand daar die je verder kan helpen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 12 apr 2004 21:51
OK, ik heb het antwoord !!!
De draad die je nodig hebt (en de snelheid van de wagen geeft) is een groene draad met nummer 6739.
Deze zit op een 16-polige zwarte stekker op aansluitklem 14.
Deze stekker zit op zijn beurt weer in een zwarte doos onder de motorkap. (chaufeurs-zijde)
Dit is de enige plek waar het signaal weg kan halen. Deze draad komt direct van de sensor in de versnellingsbak (zie vorige posting)
Vanaf de genoemde stekker gaat het signaal naar een BSI en wordt verder getransporteerd via een bus-systeem.
Hier mag je niets meer aftakken (toch als je geen defecten wil veroorzaken !!)
Je dient dus wel een kabel van binnen naar buiten (onder de motorkap) te krijgen. dit is nog de grootste uitdaging.
Deze info heb ik van een dealer en heb dit vandaag zo ook aangesloten.
En.....
Het werkt perfect !!
Wat mij betreft kan deze topic gesloten worden.
Suc6 iedereen
Ukkepuk
De draad die je nodig hebt (en de snelheid van de wagen geeft) is een groene draad met nummer 6739.
Deze zit op een 16-polige zwarte stekker op aansluitklem 14.
Deze stekker zit op zijn beurt weer in een zwarte doos onder de motorkap. (chaufeurs-zijde)
Dit is de enige plek waar het signaal weg kan halen. Deze draad komt direct van de sensor in de versnellingsbak (zie vorige posting)
Vanaf de genoemde stekker gaat het signaal naar een BSI en wordt verder getransporteerd via een bus-systeem.
Hier mag je niets meer aftakken (toch als je geen defecten wil veroorzaken !!)
Je dient dus wel een kabel van binnen naar buiten (onder de motorkap) te krijgen. dit is nog de grootste uitdaging.
Deze info heb ik van een dealer en heb dit vandaag zo ook aangesloten.
En.....
Het werkt perfect !!
Wat mij betreft kan deze topic gesloten worden.
Suc6 iedereen
Ukkepuk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Toppie
helemaal goed hebben we allemaal weer wat geleerd.
Mijn kop gaat bijna pijn doen van al die informatie
helemaal goed hebben we allemaal weer wat geleerd.
Mijn kop gaat bijna pijn doen van al die informatie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Ukkepuk,
Gefeliciteerd, en bedankt dat je deze info met ons deelt.
Weer een boel wijzer geworden, en dat is wat we met z'n allen hier proberen. Toch
Groet,
JW
P.S. Ik sluit het topic hiermee af. Als er weer een Picasso Puls probleem is, beginnen we wel een nieuw draadje. Desnoods koppel ik het dan wel weer, er moet toch ook wat te doen blijven voor de Mod JW
Gefeliciteerd, en bedankt dat je deze info met ons deelt.
Weer een boel wijzer geworden, en dat is wat we met z'n allen hier proberen. Toch
Groet,
JW
P.S. Ik sluit het topic hiermee af. Als er weer een Picasso Puls probleem is, beginnen we wel een nieuw draadje. Desnoods koppel ik het dan wel weer, er moet toch ook wat te doen blijven voor de Mod JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 853