VDO MS4100/02

Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member

VDO MS4100/02

Bericht door Quadrifoglio Verde »

Hallo allemaal,

Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben Bart uit Utrecht en heb een VDO MS4100/02 (blauwe verlichting). Ik ben zeer tevreden over de vele mogelijkheden van het systeem. Maar ik zit nog wel met een vraagje, en ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik ben namelijk opzoek naar een CD wisselaar voor dit toestel en weet niet welke ik nu moet hebben, mét of juist zónder digitale uitgang? Als iemand er eentje te koop heeft kunnen jullie natuurlijk altijd mailen. Ik heb sinds kort een andere auto en wat wel een beetje jammer is is dat ik nu geen blauwe dashbord verlichting meer heb en de MS4100 nu een beetje vloekt met zijn blauwe kleur tussen alle gele lampjes. Nu vraag ik me af of je de display kleur kan veranderen (ik kan het in het boekje niet vinden), als dit niet kan dan vraag ik mij af of er toevallig iemand is met hetzelfde "probleem" dan kunnen we van frontje wisselen. Ik heb dus de Blauwe (zie bovenste foto) en ben opzoek naar de Champagne (zie onderste foto).

Groetjes en bedankt voor de reacties alvast !

Afbeelding

Afbeelding

:D
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Hoi Bart,

Welkom op dit forum. Hoe meer zielen hoe meer............................... :lol:

Nee je kan de kleur van je MS4100 niet instellen. Dat zit vastgebakken in het toestel. :cry:
Okee, okee alles kan maar dan zal je zelf de lampjes in je frontje moeten vervangen voor andere. :Wall:

Als ik mijn grijze massa genoeg pijnig komt mij de CH-602S wisselaar weer voor de geest. :idea:
Ik had het apparaat ook aan mijn 4100 gekoppeld. Als ik mij goed kan heugen was dat de wisselaar met een digitale uitgang. Trouwens bij de wisselaar zit ook maar 1 kabel daar gaat audio en spanning doorheen. Inpluggen in je radio en klaar. Werkt perfect. Nou was het mij toendertijd niet duidelijk of je ook de 10cd wisselaar kon aansluiten maar er zullen vast andere forum leden zijn die je dat kunnen vertellen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jeffrey
Normal Member
Normal Member

Bericht door jeffrey »

Fantom schreef:Hoi Bart,

Welkom op dit forum. Hoe meer zielen hoe meer............................... :lol:

Nee je kan de kleur van je MS4100 niet instellen. Dat zit vastgebakken in het toestel. :cry:
Okee, okee alles kan maar dan zal je zelf de lampjes in je frontje moeten vervangen voor andere. :Wall:

Als ik mijn grijze massa genoeg pijnig komt mij de CH-602S wisselaar weer voor de geest. :idea:
Ik had het apparaat ook aan mijn 4100 gekoppeld. Als ik mij goed kan heugen was dat de wisselaar met een digitale uitgang. Trouwens bij de wisselaar zit ook maar 1 kabel daar gaat audio en spanning doorheen. Inpluggen in je radio en klaar. Werkt perfect. Nou was het mij toendertijd niet duidelijk of je ook de 10cd wisselaar kon aansluiten maar er zullen vast andere forum leden zijn die je dat kunnen vertellen.
Bijna de chD-602S :D
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !

Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Balen :shock: had ik het toch bijna goed :lol:
Ben ik blij dat mijn leven van sex, drugs en ....................... mijn hersenen nog niet helemaal beschadigd hebben :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Op de 4100 kunnen 4 VDO digitale wisselaars aangesloten worden, de oudere CH0600 en de al genoemde voor 6 CD's, de CH1000 voor 10 CD's en dan is er nog de 1-DIN voor 4 CD's. Zie het overzicht op dit forum.

Andere types werken niet, mede door een verkeerd communicatieprotocol.
Of heeft iemand er toch nog eentje gevonden dan wel omgeprogrammeerd :?: :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member

Hallo, wat leuk allemaal zoveel reacties al gelijk :lol: bedankt jongens!
Maar nu zie ik dat die CH1000 wisselaar ook werkt dus op de MS4100.
Ik heb hier een plaatje maar daar zie ik die kabel en ook nog een soort tulp kabel erbij, weten jullie wel zeker dat deze past, hoe zit da dan met die tulp kabel ?!?

Afbeelding
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

De CH1000 is een wisselaar met een digitale uitgang, de D/A conversie wordt in de radio zelf gedaan.

Op het duitse forum is dit vele malen aan de orde geweest, waarbij ook vastgesteld is dat de oudere generatie spelers, dus de CH 0400/0600/1000 minder goed functionneren dan de nieuwe CHD 602S, zie onder andere http://navi-forum.net/board/viewtopic.p ... ght=ch1000

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member

:?

Ja ik zie het nu ook inderdaad. Dat is dan niks, dan maar gewoon de CHD-602S kopen dus.

Nu ik toch daar even zat te kijken (bedankt voor de site overigens), zag ik daar ook onderwerpen over het veranderen van de kleur display (ombouwen), nu is mijn duits niet meer wat het geweest is vroeger ooit eens.. maar is dat nu wél of niet mogelijk ?!? Ik zag allemaal fotos van displays (printplaten) etc maar werd er niet veel wijzer uit. Is er iemand die hier een duidelijk antwoord op kan geven :?:

Groetjes Bart.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”