Ik ben ERG tevreden met m'n upgrade naar softwareversie 7.6 voor m'n MS5000.
Fraaiere stem (ja echt ), logischer advies (langer) enz. enz.
Zoals elders al behandeld.
Alleen begrijp ik een ding niet, het lijkt wel offie sindsdien iets 'preciezer' is: sta ik op m'n oprit (en inderdaad is dat niet de openbare weg) en ik geef een route in, dan wordt die keruig uitgerekend, zie ik hem op mijn scherm en krijg ik als eerste (ALTIJD!) het advies "begeeft u zich naar de bekende route" (of iets van die strekking).
Dacht vanmiddag dat dat misschien alleen op die plek zo was, maar toen ik in Eindhoven (3 meter van de weg op een parkeerplaats staande) weer een route ingaf, dezelfde melding. Is 7.6 iets nauwkeuriger? Verder maakt het me geen steek uit want de route klopt, enz.
Gisteren trouwens leuke ervaring: haal een burootje op voor m'n zoontje in Nuenen. Was er heen gereden met 'snelste route' aan. Toets 'kortste route' in voor de terugrit. Stuurt ie me dwars door het bos. Over verharde bospaden waar ik officieel ook mocht rijden. Was wel een lollige ervaring en dik m'n eigen schuld. De route was inderdaad korter. Over het verschil in tijd zullen we het maar niet hebben
Begeeft u zich...
-
- Moderator
Begeeft u zich...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
Is het niet zo dat het systeem altijd zegt "Begeef u naar de geplande route"? Ik dacht dat ie dat altijd deed, maar ik kan er naast zitten. Je zou dat eens kunnen testen door op de weg te gaan staan en dan een route te plannen.
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Mijn MS5400 doet dat ook als ik hier op het woonerf sta.
Hij zegt dan dat ik 20m naar het noordoosten moet rijden om bij de doorgaande weg te komen.
Zodra ik bij de kruising van het woonerf en de doorgaande weg kom zegt de lieftallige dame tegen me of ik links of rechts moet gaan.
Volgens mij heeft dat te maken met het feit of je wel of niet op een stuk gedigitaliseerde weg staat. Ga maar eens midden in een weiland staan en kies dan maar een bestemming. Dan zal de lieve dame ook tegen je roepen, "begeeft u zich naar de geplande route................"
Ik spreek hier uit ervaring eeeeeehhhhhh okee geen weiland wel een voetbal veld.
Hij zegt dan dat ik 20m naar het noordoosten moet rijden om bij de doorgaande weg te komen.
Zodra ik bij de kruising van het woonerf en de doorgaande weg kom zegt de lieftallige dame tegen me of ik links of rechts moet gaan.
Volgens mij heeft dat te maken met het feit of je wel of niet op een stuk gedigitaliseerde weg staat. Ga maar eens midden in een weiland staan en kies dan maar een bestemming. Dan zal de lieve dame ook tegen je roepen, "begeeft u zich naar de geplande route................"
Ik spreek hier uit ervaring eeeeeehhhhhh okee geen weiland wel een voetbal veld.
Hide post links |
-
- Moderator
Zegt ie het ook als je op een weg staat die wel gedigitaliseerd is?
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Het ligt er een beetje aan waar ik sta op het woonerf. Ik ken twee opties op dit moment.
1. Indien mogelijk omkeren (Woonerf is doodlopend aan een kant)
2. Begeeft u zich naar de geplande route.
Het woonerf is wel gedigitaliseerd maar ik weet niet precies tot hoever.
Dus ik denk dat de melding afhankelijk is van de positie van waar ik sta op het woonerf.
Dus volgens mij als ik er nu zo over nadenk dan is melding 2 alleen wanneer je niet op een gedigitaliseerd stuk staat.
1. Indien mogelijk omkeren (Woonerf is doodlopend aan een kant)
2. Begeeft u zich naar de geplande route.
Het woonerf is wel gedigitaliseerd maar ik weet niet precies tot hoever.
Dus ik denk dat de melding afhankelijk is van de positie van waar ik sta op het woonerf.
Dus volgens mij als ik er nu zo over nadenk dan is melding 2 alleen wanneer je niet op een gedigitaliseerd stuk staat.
Hide post links |
-
- Moderator
Dat zou je voor de lol eens moeten proberen (als je zeker weet dat je op een gedigitaliseerd stuk staat). Het lijkt me trouwens dat als het systeem zegt dat je moet omkeren dat je dan op een gedigitaliseerd stuk staat...
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Met de 7.6 software is inderdaad de functie erin gekomen dat je systeem je terug brengt naar de (dichtbijzijnde) weg.
Ook heb ik ondervonden dat een opgeslagen bestemming waar geen gedigitaliseerd stuk weg is de navigatie door gaat tot ik daar ben zij het met een dikke pijl.
Ook heb ik ondervonden dat een opgeslagen bestemming waar geen gedigitaliseerd stuk weg is de navigatie door gaat tot ik daar ben zij het met een dikke pijl.
Hide post links |