Aansluiting Indy in nieuwe Peugeot Expert Tepee
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat klopt, op die manier een CAN uitmeten heeft geen zin.
Mijn gedachte was wat simpeler, kijken of de "geschakelde plus" via de B2S-4 normaal opkomt dan wel vertraagd of zo...
Groet,
JW
Mijn gedachte was wat simpeler, kijken of de "geschakelde plus" via de B2S-4 normaal opkomt dan wel vertraagd of zo...
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Na heel lang, tot 27 dec 2007 eigenlijk heb ik zonder problemen rondgereden met de aansluiting van een B2S-4 zoals jullie me hier hadden voorgesteld.
Nu blijkt dat de boordcomputer stuk is gegaan en weten ze bij Peugeot niet hoe dit op te lossen. ERsteekt al een nieuwe computer in maar blijkbaar blijft de wagen gewoon stilvallen, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Hopelijk vervalt de garantie niet door het aansluiten van zo'n canbus.
Iemand hier al van gehoord ??
Nu blijkt dat de boordcomputer stuk is gegaan en weten ze bij Peugeot niet hoe dit op te lossen. ERsteekt al een nieuwe computer in maar blijkbaar blijft de wagen gewoon stilvallen, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Hopelijk vervalt de garantie niet door het aansluiten van zo'n canbus.
Iemand hier al van gehoord ??
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Misschien dat het zinvol is om contact op te nemen met Beijer Autotechniek. Zij als fabrikant van deze adapter zijn ongetwijfeld op de hoogte van alle mogelijke narigheid die hierbij kan optreden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Bedankt Gerritje,
heb ik ondertussen al gedaan.
Maar natuurlijk in het weekend zal er wel niemand zijn vermoed ik dus is het afwachten tot maandag voor het hopelijk verlossend antwoord.
Dacht dat er hier misschien al iemand van gehoord had
heb ik ondertussen al gedaan.
Maar natuurlijk in het weekend zal er wel niemand zijn vermoed ik dus is het afwachten tot maandag voor het hopelijk verlossend antwoord.
Dacht dat er hier misschien al iemand van gehoord had
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat niet, maar de gehele misère overziend die je met dit automobiel en je garage al achter de rug hebt, verbaast niets me meer. En hoop op spoedige oplossing zal je gezien voorgaande ervaringen ook wel niet hebben.Dacht dat er hier misschien al iemand van gehoord had
Jammer dat ik niet eiets concretere aanwijzingen kan geven.
Generaliseren is natuurlijk niet goed, maar franse auto's en elektronica schijnen elkaar, gezien de ervaringen van de afgelopen 30 jaar, niet zo erg te mogen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Thanks Gerritje,
hou je zeker op de hoogte en geloof het of niet maar met mijn eerdere ervaringen met de garage heb ik weinig goede hoop.
Dus "cross fingers" misschien ?
hou je zeker op de hoogte en geloof het of niet maar met mijn eerdere ervaringen met de garage heb ik weinig goede hoop.
Dus "cross fingers" misschien ?
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Heren,
ondertussen contact gehad met " beijer " en zoals ik al had gedacht heeft deze canbus absoluut niets te maken met mijn " computerproblemen " en moeten ze bij peugeot zeker niet afkomen over de garantie vervallen daardoor.
Voorlopig van de garage nog steeds geen nieuws, zelfs niet nadat ik een mail stuurde naar de verantwoordelijke van de garage. Hoe beleefd kunnen ze hier toch zijn
ondertussen contact gehad met " beijer " en zoals ik al had gedacht heeft deze canbus absoluut niets te maken met mijn " computerproblemen " en moeten ze bij peugeot zeker niet afkomen over de garantie vervallen daardoor.
Voorlopig van de garage nog steeds geen nieuws, zelfs niet nadat ik een mail stuurde naar de verantwoordelijke van de garage. Hoe beleefd kunnen ze hier toch zijn
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Wel, wel, wel heren,
na juist welgeteld 1 volle maand heb ik mijn wagen terug. Voor de Bruggelingen onder ons hier , koop zeker hier nooit een wagen in die bewuste garage.
Wat was nu het probleem, dus geen computerproblemen zoals eerder gemeld maar " gewoon " vocht dat binnendrong in de EGR klep. Voor de mensen onder ons die dat begrijpen want zelf heb ik er wenig aan.
Gelukkig had ik al van Beijer, zoals eerder vermeld hier, al een antwoord dat het zeker niet aan hun adapter kon liggen want natuurlijk hadden ze die zien steken en dachten ze daar de oorzaak te zoeken.
Dus voorlopig rij ik terug rond maar voor hoelang ??
na juist welgeteld 1 volle maand heb ik mijn wagen terug. Voor de Bruggelingen onder ons hier , koop zeker hier nooit een wagen in die bewuste garage.
Wat was nu het probleem, dus geen computerproblemen zoals eerder gemeld maar " gewoon " vocht dat binnendrong in de EGR klep. Voor de mensen onder ons die dat begrijpen want zelf heb ik er wenig aan.
Gelukkig had ik al van Beijer, zoals eerder vermeld hier, al een antwoord dat het zeker niet aan hun adapter kon liggen want natuurlijk hadden ze die zien steken en dachten ze daar de oorzaak te zoeken.
Dus voorlopig rij ik terug rond maar voor hoelang ??
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Over de EGR heb ik al veel gelezen, op HDi Fora komt die klep nogal eens langs. Maar dat daar vocht in kan komen, dat verbaast me zeer, die klep zit in het uitlaatcircuit en wordt dus knap heet.
Afijn, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.....
Begrijp ik nu uit je verhaal dat die computer wel vervangen is, maar dat de oorzaak van de storing in die klep zat?
Groet,
JW
Afijn, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.....
Begrijp ik nu uit je verhaal dat die computer wel vervangen is, maar dat de oorzaak van de storing in die klep zat?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Ja inderdaad JW,
volgens de garage hebben ze dus eerst de software gereset, maar probleem bleef, dan de computer vervangen, probleem bleef nog steeds en dus nu die EGR klep.
Natuurlijk weet ik niet of ze dit wel daadwerkelijk hebben gedaan want ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik zou kunnen " zien " of ze de compter en/of de software vervangen hebben.
Naar het schijnt was de " dichting " van die fameuze klep dus niet in orde en sijpelde er vocht tussen
volgens de garage hebben ze dus eerst de software gereset, maar probleem bleef, dan de computer vervangen, probleem bleef nog steeds en dus nu die EGR klep.
Natuurlijk weet ik niet of ze dit wel daadwerkelijk hebben gedaan want ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik zou kunnen " zien " of ze de compter en/of de software vervangen hebben.
Naar het schijnt was de " dichting " van die fameuze klep dus niet in orde en sijpelde er vocht tussen
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Achteruitrijsignaal
Hey heren,
weer een heel tijdje geleden, nu ja heel tijdje. Tot hiertoe bleek alles in orde te zijn. Toch ik af en toe de indruk dat er " iets " scheelde. Nu dat iets denk ik nu gevonden te hebben. Volgens mij is het achteruitrijsignaal weeral niet aangesloten. Gagarist vond dat al de vorige keer totaal overbodig.
Weet er iemand vooral JW vermoed ik of het de witte outputdraad is van de B2S-4 die ik gewoon aan pin 2 van kamer A van de INDY moet vasrmaken, of is er meer aan de hand ?
Voor de rest werkt alles blijkbaar normaal maar had ik een paar weken geleden ook een klein probleem, 1 van de 4 luidsprekers viel plots uit, draadje achteraan de INDY was losgekomen Nu dat is ondertussen opgelost.
weer een heel tijdje geleden, nu ja heel tijdje. Tot hiertoe bleek alles in orde te zijn. Toch ik af en toe de indruk dat er " iets " scheelde. Nu dat iets denk ik nu gevonden te hebben. Volgens mij is het achteruitrijsignaal weeral niet aangesloten. Gagarist vond dat al de vorige keer totaal overbodig.
Weet er iemand vooral JW vermoed ik of het de witte outputdraad is van de B2S-4 die ik gewoon aan pin 2 van kamer A van de INDY moet vasrmaken, of is er meer aan de hand ?
Voor de rest werkt alles blijkbaar normaal maar had ik een paar weken geleden ook een klein probleem, 1 van de 4 luidsprekers viel plots uit, draadje achteraan de INDY was losgekomen Nu dat is ondertussen opgelost.
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat die garagist......
Inderdaad, de witte output-draad van de B2S-4 moet gewoon op de A2 van de Indy aangesloten worden. Dan werkt het pas echt goed, zeker jij, met een koeriersauto zal vaak te maken hebben met het moeten "wenden-en-keren". En dan is een aansluiting van het achteruitrijsignaal echt wel van belang.
Groet,
JW
Inderdaad, de witte output-draad van de B2S-4 moet gewoon op de A2 van de Indy aangesloten worden. Dan werkt het pas echt goed, zeker jij, met een koeriersauto zal vaak te maken hebben met het moeten "wenden-en-keren". En dan is een aansluiting van het achteruitrijsignaal echt wel van belang.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Bedankt JW,
dacht wel dat het zoiets was.
Maar misschien is het gewoon doordat hij verleden week de INDY even heeft moeten verwijderen om de luidsprekerkabel terug aan te koppelen dat nu dat draadje losgekomen is natuurlijk.
Zoals gewoonlijk laat ik jullie later wel verder lezen van de ondertussen wel bekende soap
dacht wel dat het zoiets was.
Maar misschien is het gewoon doordat hij verleden week de INDY even heeft moeten verwijderen om de luidsprekerkabel terug aan te koppelen dat nu dat draadje losgekomen is natuurlijk.
Zoals gewoonlijk laat ik jullie later wel verder lezen van de ondertussen wel bekende soap
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Man, man , man,
niet te geloven, ben juist van de garage terug thuis. ZE hebben de becker indy eruit gehaald blijkt dat er achteruit toch aangesloten is op de B2S-4 nochtans als ik de test doe wijzen de 3 pijlen als zou ik altijd naar achter rijden
Nu weet ik het echt niet meer hoor, help, help, help waar kan ik terecht voor hulp.
JW waar woon je ik kom direct af
Nee grapje, alhoewel, als je me zou kunnen helpen zou ik het wel eens wagen om tot bij U te komen.
Maar misschien is er wel ergens een goeie brave ziel die mij kan helpen rond Brugge België.
Pas op ik mag niet klagen hoor over de GPS zolang ik " landelijk "rij en niet teveel hoef af te slagen en verkeerd rijden geen probleem. In een stad echter waar de straatjes soms echt dicht op elkaar volgen en als je effe verkeerd rijdt, ja dan natuurlijk slaat de INDY tilt wat normaal is zonder achteruitrijsignaal vermoed ik.
Juist nu ik binnen 2 weken naar Hyltebruk Zweden zou moeten
niet te geloven, ben juist van de garage terug thuis. ZE hebben de becker indy eruit gehaald blijkt dat er achteruit toch aangesloten is op de B2S-4 nochtans als ik de test doe wijzen de 3 pijlen als zou ik altijd naar achter rijden
Nu weet ik het echt niet meer hoor, help, help, help waar kan ik terecht voor hulp.
JW waar woon je ik kom direct af
Nee grapje, alhoewel, als je me zou kunnen helpen zou ik het wel eens wagen om tot bij U te komen.
Maar misschien is er wel ergens een goeie brave ziel die mij kan helpen rond Brugge België.
Pas op ik mag niet klagen hoor over de GPS zolang ik " landelijk "rij en niet teveel hoef af te slagen en verkeerd rijden geen probleem. In een stad echter waar de straatjes soms echt dicht op elkaar volgen en als je effe verkeerd rijdt, ja dan natuurlijk slaat de INDY tilt wat normaal is zonder achteruitrijsignaal vermoed ik.
Juist nu ik binnen 2 weken naar Hyltebruk Zweden zou moeten
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat is in feite geen enkel probleem. Daar houdt het toestel tijdens de kalibratie gewoon rekening mee. Veel belangrijker is het of de pijlen omdraaien als de achteruit wordt ingeschakeld. Als dat niet het geval is, zul jij of zullen die experts van je garage op zoek moeten naar de oorzaak.snap schreef:Man, man , man,
niet te geloven, ben juist van de garage terug thuis. ZE hebben de becker indy eruit gehaald blijkt dat er achteruit toch aangesloten is op de B2S-4 nochtans als ik de test doe wijzen de 3 pijlen als zou ik altijd naar achter rijden
Nu weet ik het echt niet meer hoor, help, help, help waar kan ik terecht voor hulp.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Gerritje,
dat is het hem juist,
of ik nu voor of achteruit rij, dus of ik nu schakel in eerst, tweede of achteruit, de pijlen blijven steeds naar achter wijzen.
En vragen aan de experts van de garage, euh al ben ik zelf belg, sta mij toe om sterk te twijfelen of mijn belgische experts van de garage of wie dan ook mij kunnen helpen.
Zelfs de belgische verdeler van de C2S-4 stuurt me van het kastje naar de muur.
Dus conclusie.... ik weet het niet meer
dat is het hem juist,
of ik nu voor of achteruit rij, dus of ik nu schakel in eerst, tweede of achteruit, de pijlen blijven steeds naar achter wijzen.
En vragen aan de experts van de garage, euh al ben ik zelf belg, sta mij toe om sterk te twijfelen of mijn belgische experts van de garage of wie dan ook mij kunnen helpen.
Zelfs de belgische verdeler van de C2S-4 stuurt me van het kastje naar de muur.
Dus conclusie.... ik weet het niet meer
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
ER schiet mij nu net iets te binnen,
bij het bekijken van die aansluiting op het achteruitrijsignaal met de canbus heb ik wel een stukje extra draad gezien.
Zou dit misschien de oorzaak kunnen zijn. Ik meen gelezen te hebben op de site van beijer dat de bedrading van de B2S-4 nier verlengd mag worden. Maar dan is de vraag natuurlijk waarom werkte het eerst wel ?
bij het bekijken van die aansluiting op het achteruitrijsignaal met de canbus heb ik wel een stukje extra draad gezien.
Zou dit misschien de oorzaak kunnen zijn. Ik meen gelezen te hebben op de site van beijer dat de bedrading van de B2S-4 nier verlengd mag worden. Maar dan is de vraag natuurlijk waarom werkte het eerst wel ?
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Stapje verder in de Indy-aansluitings-soap.
Na contact gehad te hebben met Beijer Automotive, die me aangeraden hadden om eens te controleren of er spanning was op de witte draad ( achteruitrijsignaal ), heb ik dit gedaan.
ER is dus spanning ( 12 volt ) en oko op de extra verlengdraad die aangesloten is op de becker.
Nu zou het volgens hun zijn dat er " iets " moet schelen verder in de aansluiting van de becker zelf.
Iemand een idee, ervaring, of hulp.
Waar ik hem gekocht heb, mijn becker, vielen ze uit de lucht natuurlijk, zoiets is " onmogelijk " !!
Alle ik ben benieuwd of dit eens zal opgelost geraken
Na contact gehad te hebben met Beijer Automotive, die me aangeraden hadden om eens te controleren of er spanning was op de witte draad ( achteruitrijsignaal ), heb ik dit gedaan.
ER is dus spanning ( 12 volt ) en oko op de extra verlengdraad die aangesloten is op de becker.
Nu zou het volgens hun zijn dat er " iets " moet schelen verder in de aansluiting van de becker zelf.
Iemand een idee, ervaring, of hulp.
Waar ik hem gekocht heb, mijn becker, vielen ze uit de lucht natuurlijk, zoiets is " onmogelijk " !!
Alle ik ben benieuwd of dit eens zal opgelost geraken
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Voor alle zekerheid: verandert die spanning van 0 naar 12V als je de achteruit inschakelt?
En doet 'ie dat ook als de Becker aangesloten is?
Groet,
JW
En doet 'ie dat ook als de Becker aangesloten is?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Hey JW,
long time no see,
wel ja volgens de garagist wel ja en de indy is er op aangesloten dus...
long time no see,
wel ja volgens de garagist wel ja en de indy is er op aangesloten dus...
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Over die garagist hadden we het al eerder....
En dus lijkt me de vraag gerechtvaardigd of dat wel klopt, ik zou het zelf maar eens (laten) meten en je zeker stellen dat dáár de oorzaak niet ligt voor dit merkwaardige fenomeen.
Ik heb wel eens eerder iets geks meegemaakt met een achteruitsignaal, maar dat was een probleem met een "lampencheck", die gaf stoorpulsen. Met een B2S lijkt me dat niet aan de orde.
Groet,
JW
En dus lijkt me de vraag gerechtvaardigd of dat wel klopt, ik zou het zelf maar eens (laten) meten en je zeker stellen dat dáár de oorzaak niet ligt voor dit merkwaardige fenomeen.
Ik heb wel eens eerder iets geks meegemaakt met een achteruitsignaal, maar dat was een probleem met een "lampencheck", die gaf stoorpulsen. Met een B2S lijkt me dat niet aan de orde.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Hallo JW
Gisterenavond de spanning laten uitmeten. Blijkt bij het inschakelen van de achteruit naar 12 V te gaan en bij het uitschakelen wordt het 0 V dus dit is al ok. Er is ook geen verschil te merken wanneer de Indy aangekoppeld is of afgekoppeld, wat is het volgende dat ik kan uitproberen ??
Gisterenavond de spanning laten uitmeten. Blijkt bij het inschakelen van de achteruit naar 12 V te gaan en bij het uitschakelen wordt het 0 V dus dit is al ok. Er is ook geen verschil te merken wanneer de Indy aangekoppeld is of afgekoppeld, wat is het volgende dat ik kan uitproberen ??
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Het begint er op te lijken dat de Indi het signaal niet juist interpreteert. Misschien dat je eens een volledige reset moet uitvoeren.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 16 aug 2004 09:12
Hallo Gerritje,
reset ? en dan terug van nul beginnen ? kalibratierit enz enz ?
Kan dat uiteraard proberen.
reset ? en dan terug van nul beginnen ? kalibratierit enz enz ?
Kan dat uiteraard proberen.
Snelkoerier met Peugeot Partner HDI geleidt door Becker Indianapolis 7920. Vanaf heden Jul ' 07 [i][b]Met nieuwe Peugeot Expert Multi confort half gesloten combi[/b][/i]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat lijkt mij inderdaad de simpelste manier om te kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Na de reset eerst even de testprocedure doorlopen, dan zie je gelijk of 'ie dan wél goed reageert op het achteruitrijsignaal.
We zijn benieuwd.
Groet,
JW
Na de reset eerst even de testprocedure doorlopen, dan zie je gelijk of 'ie dan wél goed reageert op het achteruitrijsignaal.
We zijn benieuwd.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 537
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 657
-
-
Aansluiting achteruitrijcamera op een pc5400 met een mom 5000 beeldscherm
door fransvandervalk » 26 okt 2015 20:58 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 3
Weergaves: 1490
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1066
-
-
Reacties: 6
Weergaves: 1104
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1797
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 1006