cd-wisselaar en tmc op ms4200

ritselaar
Moderator
Moderator

cd-wisselaar en tmc op ms4200

Bericht door ritselaar »

Wie kan mij helpen met de volgende vraag:

Stel ik sluit een cd-wisselaar aan op mijn MS4200.
Werkt dan TMC nog op de op dat moment ingestelde zender ?

Gezien de reis zojuist naar Frankrijk (met die k...-muziek en geleuter) denk ik erover een cd -wisselaar aan te schaffen.

Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Het is met de wisselaar juist mogelijk om naar een cd te luisteren terwijl je aan het navigeren bent.
Ook de TMC zou blijven werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

De 4200 zoekt zelf naar de sterkste TMC zender.
Dus als je de grens over gaat en je luistert naar een CD dan zal de 4200 zelf naar een andere TMC zender gaan zoeken. Als je naar de radio luistert en dat station zend geen TMC uit dan gaat de 4200 op de achtergrond niet op zoek naar een werkende TMC zender.

Dus onderweg in der buitenlande altijd naar een CD luisteren :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Fantom schreef:De 4200 zoekt zelf naar de sterkste TMC zender.
Dus als je de grens over gaat en je luistert naar een CD dan zal de 4200 zelf naar een andere TMC zender gaan zoeken. Als je naar de radio luistert en dat station zend geen TMC uit dan gaat de 4200 op de achtergrond niet op zoek naar een werkende TMC zender.

Dus onderweg in der buitenlande altijd naar een CD luisteren :wink:
Dat is volgens mij maar ten dele waar. Je moet z'n automatische TMC-zoekfunktie dan wel het vinkje meegeven, en niet dat bij TA-RDS, zoals dat normaal staat. Het is het een of het ander.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Dat is volgens mij maar ten dele waar. Je moet z'n automatische TMC-zoekfunktie dan wel het vinkje meegeven, en niet dat bij TA-RDS, zoals dat normaal staat. Het is het een of het ander.
Dat was ik dus ff kwijt. Ik wist me nog wel te herrineren dat TMC-ontvangst uiteraard aan moet staan maar dat het niet samen gaat met TA-RDS wist ik niet meer. Trouwens daar heb je in Nederland sowiezo geen last van want naar mijn weten zenden alle zenders die TMC uitzenden ook TA-RDS uit.

Maar goed strekking van het verhaal blijft hetzelfde.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Fantom schreef:
Dat was ik dus ff kwijt. Ik wist me nog wel te herrineren dat TMC-ontvangst uiteraard aan moet staan maar dat het niet samen gaat met TA-RDS wist ik niet meer. Trouwens daar heb je in Nederland sowiezo geen last van want naar mijn weten zenden alle zenders die TMC uitzenden ook TA-RDS uit.

Maar goed strekking van het verhaal blijft hetzelfde.
Ben ik weer, is dat wel waar? Zendt Veronica TA-RDS uit? En Skyradio?
Ik weet het niet omdat ik die zenders nooit op heb staan. De vroegere TMC zender Classic-FM deed dat in elk geval niet.
Uiteraard doet RWS-RAD1 dat wel.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Ben ik weer, is dat wel waar? Zendt Veronica TA-RDS uit? En Skyradio?
Ik weet het niet omdat ik die zenders nooit op heb staan. De vroegere TMC zender Classic-FM deed dat in elk geval niet.
Uiteraard doet RWS-RAD1 dat wel.
Zo ver ik weet wel. Ik heb elke dag veronica op staan en daar licht de indicator voor TA-RDS wel op.
Skyradio weet ik zeker omdat ze er altijd doorheen komen bleren als ik een cd'tje op had staan.
Ehhh das inmiddels wel minimaal een jaar geleden dat ik naar skyradio aan had. :oops:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
adje
New Member
New Member

Bericht door adje »

Hoi Frits,

Het luisteren naar een CD en dan TMC info werkt in Nederland perfect.
Echter de TMC functie werkt in Frankrijk dus niet, 2 jaar geleden gingen we nog begeleid met TMC info naar Franrijk.
Vorig jaar echter werkte het dus niet meer, later op een site ontdekt dat de Fransen de boel weer hadden aangepast naar een ander format wat niet meer door buitenlandse luisteraars gebruikt kan worden.
Voorheen werkte het perfect maar helaas het was vorig voorbij het gemak, althans als je over 500 kilometer weet dat er een verspering is en het blijkt de parkeerplaats te zijn heeft het ook geen nut.

Succes met het luisteren en TMCen,

Ad

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Quadrifoglio Verde
Normal Member
Normal Member

Bericht door Quadrifoglio Verde »

:evil: Die fransen zijn ook altijd ZÓ eigenwijs hè... :evil:

Daarom wil ik nooit meer een franse auto!
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

adje schreef:Hoi Frits,

Het luisteren naar een CD en dan TMC info werkt in Nederland perfect.
Echter de TMC functie werkt in Frankrijk dus niet, 2 jaar geleden gingen we nog begeleid met TMC info naar Franrijk.
Vorig jaar echter werkte het dus niet meer, later op een site ontdekt dat de Fransen de boel weer hadden aangepast naar een ander format wat niet meer door buitenlandse luisteraars gebruikt kan worden.
Voorheen werkte het perfect maar helaas het was vorig voorbij het gemak, althans als je over 500 kilometer weet dat er een verspering is en het blijkt de parkeerplaats te zijn heeft het ook geen nut.

Succes met het luisteren en TMCen,

Ad
Hallo Ad,

Over dit onderwerp is op dit forum al een boel geschreven. Ik heb zelf vorig jaar zomer het een en ander uitgezocht, en hou me nog steeds bezig met dit onderwerp, zie viewtopic.php?t=10 .
Zodra er wat meer duidelijkheid is vanuit Frankrijk en tevens bekend is hoe we onze Navi's voor het franse Pay-TMC geschikt kunnen maken, zal ik dit hier zeker melden.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW