Hallo,
Ik heb nu twee ms4150 en ben zeer blij met de planning software wat niet zo'n babbelkont is veel van de huidige dus gewoon rustig en beheerst aangeven welk weg je moet volgen. De peedpuls is belangrijk bij de vele tunnels en bergen die tijdens de vakante passeren om tijdig de juiste afslag te kunnen horen en zien
Ik wil nu graag een van de systemen in mijn klassieker bouwen maar daar zit geen speedpuls in, op het web heb ik een eenvoudige zeer robuuste zelf te bouwen pickup gevonden. Dus nu wil ik graag weten hoe de speedpuls eruit moet zien zodat ik de eventuele converter kan bouwen. Dus is dit een sinus puls van +/- 5 of 12 volt of een blok van 5 of 12 volt? is het een gewone logische puls dus geen power oid nodig?
Als vast bedankt
Speedpuls Details voor Klassieker
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Voor jouw 4150 heb je een logische puls in blokvorm nodig. Alles tussen > 0 en 12 volt is prima.
Kijk ook nog even hier: viewtopic.php?t=9089
Kijk ook nog even hier: viewtopic.php?t=9089
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Oke, bedankt, dus blok tussen 5 en 12 volt perfect ga ik in elkaar zetten.
Tsja wat daar over espace gezegd word geldt niet voor 35 jaar oude MB, dus ik maak van spoeltje met magneet een pickup die bij voorbijgaand ijzer het veld verandert daar zet ik dan sinus naar block convertertje achter
De pickup maak je eenvoudig zelf. klein spoeltje van 12v minirelais en uit oude GSM het magneetje van de speaker. Deze zet je op de spoel zodat deze een permanent magnetisch veld maakt. alles beetje isoleren en met lijm of expoxy in uitgeboorde bout lijmen.
Als je deze pickup bij de cardan plaatst of bij een wiel waar ijzer langs (wisselend) draait zal het magnetisch veld wisselen en heb je de puls. Als de pickup goed bouwt is hij zeer solide en kan makkelijk voor jaren onder de auto geplaatst worden.
Tsja wat daar over espace gezegd word geldt niet voor 35 jaar oude MB, dus ik maak van spoeltje met magneet een pickup die bij voorbijgaand ijzer het veld verandert daar zet ik dan sinus naar block convertertje achter
De pickup maak je eenvoudig zelf. klein spoeltje van 12v minirelais en uit oude GSM het magneetje van de speaker. Deze zet je op de spoel zodat deze een permanent magnetisch veld maakt. alles beetje isoleren en met lijm of expoxy in uitgeboorde bout lijmen.
Als je deze pickup bij de cardan plaatst of bij een wiel waar ijzer langs (wisselend) draait zal het magnetisch veld wisselen en heb je de puls. Als de pickup goed bouwt is hij zeer solide en kan makkelijk voor jaren onder de auto geplaatst worden.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik hoop dat je ook mijn eerdere bijdrage hebt gelezen waarin wordt vermeld dat het eenvoudigste is om een reedrelais van een fietscomputertje te nemen. Magneetje op de as in serie met de +12 V en je hebt een perfecte opnemer/pulsgever
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
Jawel, dat heb ik ook gelezen en overna gedacht. Nu ik weet dat het een blokl puls moet zijn is dat wellicht eenvoudiger, een reedrelais geeft immers een blok en geen sinus. ik denk er nog even overna wat het handigste is. Vrijdag gaat ie toch nog ff de brug op dat kan ik even kijken waar, hoe en wat
Bedankt in iedergeval
Bedankt in iedergeval
Hide post links |
-
- Senior Member
Buiten deze hobby-oplossingen zijn er natuurlijk de gewone hallgeber die in de KM=tellerkabel geplaatst kunnen worden.
Hide post links |