Speedpuls Details voor Klassieker

Frenk48
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2008 10:30

Speedpuls Details voor Klassieker

Bericht door Frenk48 »

Hallo,

Ik heb nu twee ms4150 en ben zeer blij met de planning software wat niet zo'n babbelkont is veel van de huidige dus gewoon rustig en beheerst aangeven welk weg je moet volgen. De peedpuls is belangrijk bij de vele tunnels en bergen die tijdens de vakante passeren om tijdig de juiste afslag te kunnen horen en zien

Ik wil nu graag een van de systemen in mijn klassieker bouwen maar daar zit geen speedpuls in, op het web heb ik een eenvoudige zeer robuuste zelf te bouwen pickup gevonden. Dus nu wil ik graag weten hoe de speedpuls eruit moet zien zodat ik de eventuele converter kan bouwen. Dus is dit een sinus puls van +/- 5 of 12 volt of een blok van 5 of 12 volt? is het een gewone logische puls dus geen power oid nodig?

Als vast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voor jouw 4150 heb je een logische puls in blokvorm nodig. Alles tussen > 0 en 12 volt is prima.
Kijk ook nog even hier: viewtopic.php?t=9089
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frenk48
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2008 10:30

Bericht door Frenk48 »

Oke, bedankt, dus blok tussen 5 en 12 volt perfect ga ik in elkaar zetten.

Tsja wat daar over espace gezegd word geldt niet voor 35 jaar oude MB, dus ik maak van spoeltje met magneet een pickup die bij voorbijgaand ijzer het veld verandert daar zet ik dan sinus naar block convertertje achter

De pickup maak je eenvoudig zelf. klein spoeltje van 12v minirelais en uit oude GSM het magneetje van de speaker. Deze zet je op de spoel zodat deze een permanent magnetisch veld maakt. alles beetje isoleren en met lijm of expoxy in uitgeboorde bout lijmen.
Als je deze pickup bij de cardan plaatst of bij een wiel waar ijzer langs (wisselend) draait zal het magnetisch veld wisselen en heb je de puls. Als de pickup goed bouwt is hij zeer solide en kan makkelijk voor jaren onder de auto geplaatst worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik hoop dat je ook mijn eerdere bijdrage hebt gelezen waarin wordt vermeld dat het eenvoudigste is om een reedrelais van een fietscomputertje te nemen. Magneetje op de as in serie met de +12 V en je hebt een perfecte opnemer/pulsgever
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Frenk48
Starting Member
Starting Member
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jun 2008 10:30

Bericht door Frenk48 »

Jawel, dat heb ik ook gelezen en overna gedacht. Nu ik weet dat het een blokl puls moet zijn is dat wellicht eenvoudiger, een reedrelais geeft immers een blok en geen sinus. ik denk er nog even overna wat het handigste is. Vrijdag gaat ie toch nog ff de brug op dat kan ik even kijken waar, hoe en wat

Bedankt in iedergeval

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Buiten deze hobby-oplossingen zijn er natuurlijk de gewone hallgeber die in de KM=tellerkabel geplaatst kunnen worden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”