Tijdens het rijden geen andere bestemming kunnen kiezen.
-
- New Member
Tijdens het rijden geen andere bestemming kunnen kiezen.
Hoi,
Ik ben in het bezit van de MS5400 en enig minpuntje vind ik dat je bij het activeren van het systeem een opstartscherm krijgt met de melding dat je tijdens het rijden geen een andere bestemming in kan voeren. En dat is dus ook zo. Nu heb ik begrepen dat je hierdoor een BPM vrijstelling krijgt en ik begrijp ook wel dat het beter voor de veiligheid is, maar een mede-passagier kan het systeem dus ook niet bedienen.
Wat is nou de gedachte hierachter? Dat je stil gaat staan op het moment dat je een andere bestemming wilt kiezen? Lijkt me op zich ook geen veilige gedachte...
Weet iemand een hack om dit te omzeilen?
Gr.
Jeroen
Ik ben in het bezit van de MS5400 en enig minpuntje vind ik dat je bij het activeren van het systeem een opstartscherm krijgt met de melding dat je tijdens het rijden geen een andere bestemming in kan voeren. En dat is dus ook zo. Nu heb ik begrepen dat je hierdoor een BPM vrijstelling krijgt en ik begrijp ook wel dat het beter voor de veiligheid is, maar een mede-passagier kan het systeem dus ook niet bedienen.
Wat is nou de gedachte hierachter? Dat je stil gaat staan op het moment dat je een andere bestemming wilt kiezen? Lijkt me op zich ook geen veilige gedachte...
Weet iemand een hack om dit te omzeilen?
Gr.
Jeroen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
Je kunt dit uitzetten in het service menu. volgens mij is de code 6330
VDO Dayton 4150 RS
Hide post links |
-
- Moderator
Of je het daar uit kunt zetten weet ik niet, maar ik kan wel de code bevestigen. Als je dat menu in wilt vraagt het systeem om die code. Gewoon ingeven en dan kom je in het menu.
Wees wel voorzichtig in dat menu! Je kunt je hele systeem naar de kl*te helpen..
Groetjes,
Toho_NL.
Wees wel voorzichtig in dat menu! Je kunt je hele systeem naar de kl*te helpen..
Groetjes,
Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb het geprobeerd en inderdaad kun je dat menu inkomen met deze code.
Ik zie wel een optie Snelheids begr. AAN/UIT. Zou dit het zijn?
Gr.
Jeroen
Gr.
Jeroen
Hide post links |
-
- Moderator
Kwestie van proberen denk ik. Lijkt me (aan de naam te zien) dat dit inderdaad de functie is. Staat ie nu op "aan"? Dan moet je hem even op "uit" zetten en gaan rijden. Doet ie het dan wel moet je het zo laten. Doet ie het niet, dan moet je het gewoon weer terug zetten.
Groetjes en succes,
Toho_NL.
P.s. laat je even weten of het gelukt is?
Groetjes en succes,
Toho_NL.
P.s. laat je even weten of het gelukt is?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Ik denk dat deze een signaal geeft als je boven een ingestelde snelheid komt.jeroenb schreef:Ik heb het geprobeerd en inderdaad kun je dat menu inkomen met deze code.
Gr.
Jeroen
Hide post links |
-
- Moderator
Hmmm, ja dat zou ook weleens kunnen ja.. Weet je welke instelling hij dan zou moeten hebben?
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij de MS4100 kan je een vinkje zetten bij "invoer mogelijk".
Ik ga er vanuit dat dat de invoer onder het rijden is.
Ik ga er vanuit dat dat de invoer onder het rijden is.
Hide post links |
-
- Moderator
Jeroen, staat dat er bij jou ook?
Groetjes,
Toho_NL.
Groetjes,
Toho_NL.
Hide post links |
-
- New Member
Het werkt ! (De optie "invoer mogelijk" zit niet op de MS5400).
Allemaal hartstikke bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Jeroen
Allemaal hartstikke bedankt voor het meedenken!
Groetjes,
Jeroen
Hide post links |
-
- New Member
bestemming kiezen tijdens rijden
weet iemand of dit bij een Renault Espace met het carminat systeem ook kan,betreft een Espace van 2004 waarin een op VDO gebasseerd systeem zit.Volgens de dealer kan dit niet maar dit lijkt mij onwaarschijnlijk.
groeten, L. Box
groeten, L. Box
Hide post links |
-
- Senior Member
kan je altijd wel omzeilen, anders wel via bedrading, handrem of tacho signaal meestal.......... maar het is natuurlijk voor je eigen veiligheid
Hide post links |
-
- Junior Member
Hier komt een uitdaging: Hoe zorg je ervoor dat een medepassagier tijdens het rijden spelletjes kan spelen op de MS3100? Zal wel niet mogelijk zijn, want het systeemmenu ken ik inmiddels wel.
Misschien trouwens een leuk onderwerp voor het forum: highscores gehaald met VDO-spelletjes! Er zit een spel bij, dat heet 'Dayton wint' en dat klopt ook! Ik heb nog nooit gewonnen!
Misschien trouwens een leuk onderwerp voor het forum: highscores gehaald met VDO-spelletjes! Er zit een spel bij, dat heet 'Dayton wint' en dat klopt ook! Ik heb nog nooit gewonnen!
Groeten,
Joost
[size=75]Renault Mégane II 5-deurs 1.9dCi
VDO Dayton MS 3100 + MT 5000
Teleatlas 2004/2005[/size]
Joost
[size=75]Renault Mégane II 5-deurs 1.9dCi
VDO Dayton MS 3100 + MT 5000
Teleatlas 2004/2005[/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
Zit er op de MS3100 niet een kabel die je aan je handrem signalering moet koppelenHier komt een uitdaging: Hoe zorg je ervoor dat een medepassagier tijdens het rijden spelletjes kan spelen op de MS3100? Zal wel niet mogelijk zijn, want het systeemmenu ken ik inmiddels wel.
Als dat zo is dan zou ik deze gewoon eens aan de massa hangen. Misschien is het dan opgelost.
Misschien swets ik nu wat uit mijn nek hoor maar dat is wel zoals het werkt bij andere multimedia systemen.
Hide post links |
-
- Moderator
Dat zou wel een hele simpele, doch uiterst goede oplossing zijn als dat werkt . Laat het maar even weten of dit je probleem oplost...
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. misschien handig om per navigatiesysteem een soort van tips 'n tricks te maken waar dit soort dingen in komen te staan (als dat tenminste toegestaan is...).
Groetjes,
Toho_NL.
P.s. misschien handig om per navigatiesysteem een soort van tips 'n tricks te maken waar dit soort dingen in komen te staan (als dat tenminste toegestaan is...).
Hide post links |
-
- Senior Member
Reken er maar niet op dat zoiets op deze site komt te staan, integendeel....Toho_NL schreef:Dat zou wel een hele simpele, doch uiterst goede oplossing zijn als dat werkt . Laat het maar even weten of dit je probleem oplost...
Groetjes,
Toho_NL.
In een ander draadje viewtopic.php?t=1764 heb ik aangegeven dat het een veiligheidsfeature is waarmee een aanzienlijke BPM besparing behaald is, en dus werken we hier niet mee aan praktijken die resulteren in een belastingontduiking
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Volgens mij praten jullie langs elkaar heen. Ik ben het met JW eens wat betreft de BPM vrijstelling. Maar geldt dat ook zo hard voor het mogelijk maken van het spelen van een spelletje tijdens het rijden. Okee ik ben het met je eens het brengt de veiligheid in gevaar als je zelf rijdt en een spelletje speelt. Dit is niet handig maar ik kan me de vraag wel voorstellen als je een medepassagier hebt en het scherm van de bestuurder af kan draaien.JW schreef:Reken er maar niet op dat zoiets op deze site komt te staan, integendeel....Toho_NL schreef:Dat zou wel een hele simpele, doch uiterst goede oplossing zijn als dat werkt . Laat het maar even weten of dit je probleem oplost...
Groetjes,
Toho_NL.
In een ander draadje viewtopic.php?t=1764 heb ik aangegeven dat het een veiligheidsfeature is waarmee een aanzienlijke BPM besparing behaald is, en dus werken we hier niet mee aan praktijken die resulteren in een belastingontduiking
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Fantom,Fantom schreef:JW schreef:Reken er maar niet op dat zoiets op deze site komt te staan, integendeel....Toho_NL schreef:Dat zou wel een hele simpele, doch uiterst goede oplossing zijn als dat werkt . Laat het maar even weten of dit je probleem oplost...
Groetjes,
Toho_NL.
In een ander draadje viewtopic.php?t=1764 heb ik aangegeven dat het een veiligheidsfeature is waarmee een aanzienlijke BPM besparing behaald is, en dus werken we hier niet mee aan praktijken die resulteren in een belastingontduiking. Ik ben het met JW eens wat betreft de BPM vrijstelling. Maar geldt dat ook zo hard voor het mogelijk maken van het spelen van een spelletje tijdens het rijden. Okee ik ben het met je eens het brengt de veiligheid in gevaar als je zelf rijdt en een spelletje speelt. Dit is niet handig maar ik kan me de vraag wel voorstellen als je een medepassagier hebt en het scherm van de bestuurder af kan draaien.Volgens mij praten jullie langs elkaar heen
Wat bedoel je daarmee?
Voor zover ik me daarvan bewust ben proberen we op dit forum als forummoderatoren één lijn te trekken op dit punt, en dat is heel simpel: geen illegale activiteiten bevorderen dan wel toelaten via dit forum. Zie ook de forumregels waaraan iedere forumbezoeker zich verplicht heeft te houden.
Dat laat onverlet dat wij niet van zins zijn als "des broeders hoeder" op te treden. En dus zullen we bij voorbeeld wel (impliciet) wijzen op het gevaar van het kunnen afspelen van een video op de voorin gemonrteerde monitor, doch niet alle postings over zoiets blokkeren of verwijderen.
Het BPM verhaal ligt wel wat anders, evenals (het verhandelen/aanbieden van) illegale kopiën van kaart-CD's. In beide gevallen is het een directe overtreding van de wet, en die gaan we hier niet bevorderen, integendeel.
Daarover zijn wij het als moderatoren volstrekt met elkaar eens, en weten ons hierin door de forumbeheerder Satellite voor 100% gesteund.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Okee, sorry ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen.
Ik ben het helemaal met het forum en de moderators eens.
Illigale praktijken mogen en kunnen hier niet worden toegestaan. Dat slaat zowel op het kopieeren en het uitschakelen van de eventuele BPM beperkingen. Laat ik dat voorop stellen.
Echter, wat ik bedoelde aan te geven is dat het mijn inziens geen kwaad kan om te vertellen hoe je ervoor kunt zorgen dat je voorin een rijdende auto een spelletje kan spelen. Ik bedoel we zijn allemaal mensen en we weten wat het gevaar is van het spelen van een spelletje of het kijken naar een DVD tijdens het rijden. Ik ben dan ook iemand die het goede in mensen ziet en ik neem aan dat als je zelf de mogelijkheid creeert om voorin een spelletje te spelen dat je dan ook zo verstandig bent om het niet zelf te doen als je rijdt. Daarbij komt dat je het risico loopt van een stevige prent van onze vrolijke vrienden in het blauwe pak als ze je pakken.
Ik kan me de vraag heel goed voorstellen als je bv vaak een bijrijder hebt die zich zit te vervelen dat je dan een spelletje wilt spelen of een dvd'tje wilt kijken. Valt het aanpassen van 1 draadje dan onder de noemer illigale praktijken?
Ik
Illigale praktijken mogen en kunnen hier niet worden toegestaan. Dat slaat zowel op het kopieeren en het uitschakelen van de eventuele BPM beperkingen. Laat ik dat voorop stellen.
Echter, wat ik bedoelde aan te geven is dat het mijn inziens geen kwaad kan om te vertellen hoe je ervoor kunt zorgen dat je voorin een rijdende auto een spelletje kan spelen. Ik bedoel we zijn allemaal mensen en we weten wat het gevaar is van het spelen van een spelletje of het kijken naar een DVD tijdens het rijden. Ik ben dan ook iemand die het goede in mensen ziet en ik neem aan dat als je zelf de mogelijkheid creeert om voorin een spelletje te spelen dat je dan ook zo verstandig bent om het niet zelf te doen als je rijdt. Daarbij komt dat je het risico loopt van een stevige prent van onze vrolijke vrienden in het blauwe pak als ze je pakken.
Ik kan me de vraag heel goed voorstellen als je bv vaak een bijrijder hebt die zich zit te vervelen dat je dan een spelletje wilt spelen of een dvd'tje wilt kijken. Valt het aanpassen van 1 draadje dan onder de noemer illigale praktijken?
Ik
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Fantom,
En dus zijn we het met elkaar eens
Overigens weet ik niet hoelang het nog duurt dat de aanwezigheid van een monitor waarop DVD's gedraaid kunnen worden in het voorste stuk van de auto nog hoort onder het hoofdstuk: eigen verantwoordelijkheid van de bestuurder.
Als ik goed geïnformeerd ben zijn onze zuiderburen al zover dat dit hoe dan ook verboden is. Wie kan dat bevestigen?
Groet,
JW
En dus zijn we het met elkaar eens
Overigens weet ik niet hoelang het nog duurt dat de aanwezigheid van een monitor waarop DVD's gedraaid kunnen worden in het voorste stuk van de auto nog hoort onder het hoofdstuk: eigen verantwoordelijkheid van de bestuurder.
Als ik goed geïnformeerd ben zijn onze zuiderburen al zover dat dit hoe dan ook verboden is. Wie kan dat bevestigen?
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
JW,
Ben ik ff blij anders waren we de 18e gelijk al op de verkeerde voet begonnen met kennis maken.
Ben ik ff blij anders waren we de 18e gelijk al op de verkeerde voet begonnen met kennis maken.
Hide post links |
-
- Average Member
euhh? spelletjes op een navigatiesysteem?? nooit geweten dat dat er op zat joh
heeft een carin 522 zeker niet of wel?
Toevallig aquarium-bezitter? kijk eens op onze webshop www.aquavista.nl
Hide post links |
-
- Senior Member
Wat ik begrijp is dat het in ieder geval op een MS3100 zit. Ik weet zeker dat het niet op een MS5000, MS5400 en MS5500 zit. Wat betreft de MS3000, MS41xx, MS42xx weet ik het niet zeker.T5-Roger schreef:euhh? spelletjes op een navigatiesysteem?? nooit geweten dat dat er op zat joh
Hide post links |
-
- Normal Member
Ook op de MS4100 zitten spelletjes
Everything that irritates us about others can lead us to an understanding of ourselves.
Hide post links |
-
- Normal Member
Ook ik ben het hier absoluut mee eens ook snap ik dat de fabrikant geen onderscheid kan maken tussen bijrijders die spelletjes spelen en het veiligheids aspect.Fantom schreef:Okee, sorry ik denk dat we elkaar niet helemaal begrijpen.
Ik
Zoals jullie kunnen zien rijd ik veel motor en ben laatst al bijna plat gereden door iemand die een dvd tje aan het kijken was.
Levens gevaarlijk !
P.S het omzeilen van functies kan volgens mij naheffing van de B.P.M tot gevolg hebben en dat lijkt em toch niet prettig......
www.cbrclub.nl
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
11 women on board,and they all know the way !
Nu flitsinfo jammer Spee ! ;o)
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 531
-
-
F930BT valt met enige regelmaat uit tijdens het rijden
door Verwijderde gebruiker 127900 » 19 aug 2017 20:10 » in Vaste Pioneer systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 590
-
-
-
Weergaves: 255
-
-
Weergaves: 489
-