Gateway 100 / 300 mogelijkheden

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
cycloon
New Member
New Member

Gateway 100 / 300 mogelijkheden

Bericht door cycloon »

Hallo,

Wie kan mij helpen om wat duidelijkheid te geven betrefende de gateway 100 of 300.

Ik ben op zoek naar een goed alternatief om een ipod aan te sluiten op mijn radio.
Nou blijken er verschillende systemen te zijn.

Ik ben zelf in het bezit van een touran met een RCD300 radio en een ipod classic 160G.

Ik heb geprobeerd om een icelink FM aan te sluiten alleen dit bleek niet goed te werken. Aangezien de icelink fm tussen de antenne kabel word aangesloten en er bij mij 2 attenne kabels op de RCD300 zitten.
Het geluid was zacht en er zat veel ruis op. Ik heb geprobeert om 1 van de antenne kabels los te laten zodat er maar 1 antenne ingang aangesloten zou zijn (ook de andere geprobeerd). Helaas hetzelfde resultaat.

Heeft iemand hier ervaring mee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Een alternatief zou zijn de gateway 100/300 die rechtstreeks aan te sluiten is op de RCD300 (cd wisselaar).

Nou hoor ik verschillende verhalen wat wel en niet kan.

Ik wil graag de ipod zelf kunnen blijven bedienen en niet de toetsen van mijn radio gebruiken om door de albums, artiesten of wat dan door te klikken totdat ik mijn song heb gevonden.
Dit werkt lijkt mij niet erg prettig ofwel ik kan beter de interface van de Ipod zelf gebruiken.

Als ik de manual lees zou het mogelijk moeten zijn om een mode te selecteren waarna de ipod nog steeds bedienbaar moet zijn.

Klopt dit?

En zo ja, hoe werkt dit (de manual is niet erg vriendelijk van dension).

Op het forum lees ik ook dat de ipod helemaal niet meer zelf te bedienen is. Wie heeft nou gelijk?

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

Er zijn 2 bedienings modus dus beide is mogelijk

1 is het bedienen via de radio, op de ipod zelf is niks te bedienen
2 is het bedienen via de ipod en dan werken nog maar een paar fucnties via de radio je kunt dan bv wel een volgend nummer kiezen.

Het bedienen via de ipod is voornamelijk aan te raden bij een grote hoeveelheid muziek zoals bij jou.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.volkswagen.nl/home/accessoir ... nl,00.html
Ik heb zelf een Creative Zen met een interface van Conects2 hetgeen mij buitengewoon goed bevalt.
Aansluiting in de middenarmsteun, speler gelukkig uit het zicht en in het "bakje" ook de 12 volt aansluiting.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
cycloon
New Member
New Member

Bericht door cycloon »

Klopt inderdaad.
De ipod bediening is veel vriendelijker bij een paar gigabyte aan muziek. Dan wil je niet meer met de vooruit en achteruit door je muziek heen bladeren.

Ik heb ook nog even naar de connnects2 gekeken. Maar die word blijkbaar zonder cradle geleverd. En die heb ik wel nodig als ik de bediening op de ipod wil blijven gebruiken.
Natuurlijk kan je die er weer los bij kopen.

Maar dan de vraag wat is de beste oplossing?

Weet 1 van jullie wat de specs zijn van zowel de gatway als de connects2?
Zoals max. vervorming of SNR?

Klopt het dat je beide apparaten zo kan aansluiten zonder extra draden te moeten trekken.
(Alhoewel ik toch al een geschakelde voeding had getrokken voor mijn vorige expirement :cry: )

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik begrijp niet goed wat je beoogt met de vraag over S/N Ratio of vervorming.
Beide genoemde interfaces doen helemaal niets met de audio-uitgang van de MP3 speler. Het enige wat ze doen is de wisselaaringang van de RCD300 vrijgeven voor gebruik van de ingangen.
Beide apparaten kun je Plug & Play aansluiten op C3 van de quadlockstekker. Het enige draadje dat er extra bijkomt is de massadraad die je op de behuizing van de RCD300 kunt vastklikken

Overigens heeft ook de Gateway 100/300 geen cradle voor de iPod, die moet je er apart bijkopen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Ik heb een Gateway op een zelfde radio als jij hebt aangesloten via de wisselaaruitgang, werkt prima, je hebt alleen geen titels op je display, wel nummers etc, wil je specifiek iets zoeken dan zul jeje Ipod in de hand moeten nemen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”