Hallo mensen,
Ik heb een mooie 6-cylinder Volvo V90 (voorheen 960) met weinig km in Duitsland gekocht.
Daar laat ik LPG in bouwen zodat ik een paar jaar fijn kan sturen.
De standaard dubbel-din radio wil ik vervangen door een radio/navigatiesysteem.
Maar voor de V90 zijn waarschijnlijk geen inbouwraampjes o.i.d. te koop.
Levert dit problemen op of kan ik elk dubbeldin navigatiesysteem monteren?
Of zijn sommige merken/types beter geschikt als andere?
Bij voorbaat dank
Piet
Dubbeldin inbouw in Volvo V90
-
- Normal Member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Is het een echte dubbel-DIN, met de officiële afmetingen, zie viewtopic.php?t=1416 ?
En hoe groot is de inbouwdiepte, is die over de volle hoogte en breedte beschikbaar?
Groet,
JW
En hoe groot is de inbouwdiepte, is die over de volle hoogte en breedte beschikbaar?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26
Zo ziet de bestaande radio er uit:
Het gat is 113 mm hoog en 184 mm breed.
In het midden zitten twee geleidings/vergrendelings profieltjes waardoor het gat daar maar 175 mm breed is
Aan de voorkant is ruimte voor een frontje van 5 mm dik; daar is het gat 188 mm breed en 119 mm hoog
Piet
Het gat is 113 mm hoog en 184 mm breed.
In het midden zitten twee geleidings/vergrendelings profieltjes waardoor het gat daar maar 175 mm breed is
Aan de voorkant is ruimte voor een frontje van 5 mm dik; daar is het gat 188 mm breed en 119 mm hoog
Piet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Er is wel een verloop van Car2Iso dus ik wil de uitdaging wel aangaan.
Zoals ik het kan zien is de opening hoger dan dubbeldin, ik vermoed dat de breedte wel gewoon Din is, je zult dus of zelf een aangepast randje moeten laten maken of je informeert bij de dealer, die hebben veelal ook enkeldin en dubbeldinpanelen is mijn ervaring bij Volvo.
Zoals ik het kan zien is de opening hoger dan dubbeldin, ik vermoed dat de breedte wel gewoon Din is, je zult dus of zelf een aangepast randje moeten laten maken of je informeert bij de dealer, die hebben veelal ook enkeldin en dubbeldinpanelen is mijn ervaring bij Volvo.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
DIN is 180 breed, en dus zouden die geleidings/vergrendelings profielen wel eens een probleem kunnen gaan vormen. Waarschijnlijk moeten die er uitgeslepen worden, anders past een Dubbel-DIN frame er niet in.
Groet,
JW
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Dat klopt JW
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 181
- Lid geworden op: 12 jun 2008 14:26
In de handleiding van de Kenwood DNX8220BT staan bij de specificaties genoemd een breedte van 182 mm en een hoogte van 112 mm. Niet duidelijk is of dit de afmetingen zijn van het gedeelte wat naar binnen schuift of de afmetingen van het frontje. Als het de afmetingen zouden zijn van het inschuifgedeelte dan komt het qua hoogte aardig uit (112 mm en 113 mm beschikbaar) en qua breedte zou je inderdaad die twee strips moeten wegvijlen (182 en 184 beschikbaar). Ik zal dit eerst eens navragen bij Kenwood
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Kijk goed hoe dat zit. Het lijkt er op dat het hele frame een spuitgietstuk is, en dat zou dan betekenen dat die "stripppen" hol zijn. Oftewel, als je ze wegsllijpt hou je een gat over, en daarmee is dan ook de sterkte van het geheel weg.Piet22 schreef:In de handleiding van de Kenwood DNX8220BT staan bij de specificaties genoemd een breedte van 182 mm en een hoogte van 112 mm. Niet duidelijk is of dit de afmetingen zijn van het gedeelte wat naar binnen schuift of de afmetingen van het frontje. Als het de afmetingen zouden zijn van het inschuifgedeelte dan komt het qua hoogte aardig uit (112 mm en 113 mm beschikbaar) en qua breedte zou je inderdaad die twee strips moeten wegvijlen (182 en 184 beschikbaar). Ik zal dit eerst eens navragen bij Kenwood
Om dat te testen kun je er een (klein) gaatje in boren, dan weet je hoe het zit.
De dubbel-DIN afmeting staat in de link die ik eerder gaf. Oftewel, die afmetingen die Kenwood opgeeft moeten slaan op het frontje, de afmeting van het dubbel-DIN gat is 180 * 100.
En kijk goed naar de diepte, daar zijn al vaker mensen de mist mee in gegaan
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
De Kenwood gaat er gewoon inpassen, ik kan dat wel voor je regelen.
Het benodigde pasrandje bestaat waarschijnlijk niet maar kun je van MDF laten frezen, heb ik bij mijn 307 ook gedaan.
Het benodigde pasrandje bestaat waarschijnlijk niet maar kun je van MDF laten frezen, heb ik bij mijn 307 ook gedaan.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 11 aug 2008 21:37
V 90
Eigenlijk doodzonde om de originele Volvo radio eruit te halen en het frame te slopen of te slijpen !
Alternatief is om er een Becker-navigatie in te zetten. De Becker's zijn net iets breder en hoger dan DIN, zodat een DIN-frame niet nodig is. Sterker nog: de Becker past precies en exact in de schacht van de Volvo. Het gat dat overblijft, is eenvoudig te vullen met vakje: voor weinig te koop bij Volvo.
Ik spreek uit ervaring. Succes ermee, Jan
Alternatief is om er een Becker-navigatie in te zetten. De Becker's zijn net iets breder en hoger dan DIN, zodat een DIN-frame niet nodig is. Sterker nog: de Becker past precies en exact in de schacht van de Volvo. Het gat dat overblijft, is eenvoudig te vullen met vakje: voor weinig te koop bij Volvo.
Ik spreek uit ervaring. Succes ermee, Jan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 2333
- Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19
Er hoeft nauwelijks iets geslepen te worden, de oude originele radio kan er zo weer terug in.
zo ziet het er nu uit:
zo ziet het er nu uit:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 3777
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 1657