RNS 510

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
tonycolman
New Member
New Member

RNS 510

Bericht door tonycolman »

Ik heb zopas een auto Jetta vw gekocht met het navigatiesystheem RNS 510 er op ,nu heb ik een paar problemen

1 ik kan geen informatie toevoegen aan de harde schijf van vb liedjes of alhoewel ik nog +- 18 GB over heb

2 kunnen er ook flitslokaties (vaste flitspalen )op voorzien worden ,eventueel mits bijbetaling of dowload van ergens

3 kan er een route gekozen worden vb van brussel naar aalst via ? dendermonde (voor bij vooral de via belangrijk
is

zo dat was het voorlopig zo wat er zullen wel nog meer vragen zich stellen ;alvast bedankt voor jullie return op mijn vragen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Heb je je al een beetje ingelezen op dit forum?

Met name mbt je punt 1) is er al een boel geschreven, onder andere viewtopic.php?t=11175

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
hanspost
Average Member
Average Member

Bericht door hanspost »

JW heeft natuurlijk gelijk maar om toch maar even kort te antwoorden:
het kopieren van bestanden naar de harde schijf leverde bij mij geen problemen op, mits de bestanden het juiste formaat hebben. Ik heb een complete SD-kaart met MP3-files moeiteloos kunnen kopieren naar de HDD. Plaats cd SD-kaart, druk op selecties en kies voor kopieren.

Flitslokaties (en andere POI) is volgens mij niet zo simpel. Hier moet ik het verdere antwoord op schuldig blijven.

Je kunt een gewoon een route plannen naar Aalst. Als je vervolgens weer een route gaan plannen vraagt het systeem of dit via een plaats moet.
Volkswagen Passat Comfortline Bluemotion
Executive Plus pakket + TomTom740 + alarm!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tonycolman
New Member
New Member

RNS 510

beste , bedankt voor return kan je enkel via een sd kaart iets copieren naar hd want bij mij als ik cd invoeg krijg ik niet mogelijkheid kopiëren moet op media drukken om hem af te spelen en daarna kan ik juist afspelen en traks kiezen dat is al heb nog geen mogelijkheid tot kopiëren gezien ,sorry he jongens maar ik ben maar een leek en mijn vw dealer weet er zelf blijkbaar ook niets af en in mijn vw boekje staat er ook niets van rns 510 .

groeten en bedankt voor eventuele return

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tonycolman
New Member
New Member

RNS 510

heb ondertussen ook al boekje van vw erbij gehaald en is een handleiding voor 3.4 MFD2 en niet voor rns 510 weet iemand soms waar ik handleiding van rns 510 kan vinden ? zal er dan mischien dan wel allemaal aan uit kunnen .

bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Een ingescand 510 engelstalig manual van 50 MB staat bij de handleidingen. En een duitstalige PDF die maar 2 MB groot is heb ik op mijn PC staan, die kan ik je wel sturen. Geef me dan even je email via een PM.

Ik zal 'm ook naar de beheerder uploaden, dan kan 'ie bij de handleidingen gezet worden.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Re: RNS 510

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

tonycolman schreef:beste , bedankt voor return kan je enkel via een sd kaart iets copieren naar hd want bij mij als ik cd invoeg krijg ik niet mogelijkheid kopiëren moet op media drukken om hem af te spelen en daarna kan ik juist afspelen en traks kiezen dat is al heb nog geen mogelijkheid tot kopiëren gezien ,sorry he jongens maar ik ben maar een leek en mijn vw dealer weet er zelf blijkbaar ook niets af en in mijn vw boekje staat er ook niets van rns 510 .

groeten en bedankt voor eventuele return
Ik denk dat je pech hebt want je kunt geen CD naar de HDD kopiëren. Het kopiëren is beperkt tot MP3 en WMA files. En bij WMA files geldt nog als beperking dat er geen DRM op mag zitten.
Om een audio CD te rippen is licensed software nodig vanwege copyright op de cd en die zit niet in de RNS510 ingebakken
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Maar wel vanaf een zelf gebrande CD als daarop die MP3's of WMA's staan, als ik eerdere postings goed begrepen heb tenminste...

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

JW schreef:Maar wel vanaf een zelf gebrande CD als daarop die MP3's of WMA's staan, als ik eerdere postings goed begrepen heb tenminste...

Groet,
JW
Helemaal goed!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nick1966
New Member
New Member

Bericht door Nick1966 »

Geweldig dit forum!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D Via Google op dit forum terecht gekomen en al veel wijzer geworden. Mijn vriendin heeft sinds kort een VW Golf V(lease) ontvangen met een RNS 510. Ik was erg benieuwd hoe je muziek op de harde schijf krijgt dus eerst geprobeerd rechtstreeks van een originele CD, wat dus niet lukte :cry: . Toen eens een originele CD op DVD gezet en die geprobeerd op de harde schijf te zetten, dit lukte ook niet. Hier op het forum kwam ik erachter dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem. Na lezen hier heb ik maar eens een SDkaartje gekocht en hier muziek vd laptop(van originele CD) opgezet. Daarna de SDkaart in de RNS 510 en het was zo gepiept, ik ben helemaal blij :lol: . Normaal ben ik helemaal niet zo'n downloader ed, maar dit vind ik leuk en wat een fantastisch systeem. Ook het telefoneren via bluetooth is heel mooi, vooral dat het telefoonboek automatisch op de RNS komt. Er zitten nog genoeg snufjes op die we eens moeten uittesten/proberen, oa de spraakherkenning.
Bedankt voor de nuttige info die hier te vinden is!

Nick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Na lezen hier heb ik maar eens een SDkaartje gekocht en hier muziek vd laptop(van originele CD) opgezet. Daarna de SDkaart in de RNS 510 en het was zo gepiept, ik ben helemaal blij
Dat "er op zetten" behelst iets meer dan even een file kopiëren want dat kan niet eens. Je moet dus eerst de CD rippen naar WMA of MP3 formaat en die files op de SD-kaart zetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nick1966
New Member
New Member

Bericht door Nick1966 »

Gerritje schreef:
Na lezen hier heb ik maar eens een SDkaartje gekocht en hier muziek vd laptop(van originele CD) opgezet. Daarna de SDkaart in de RNS 510 en het was zo gepiept, ik ben helemaal blij
Dat "er op zetten" behelst iets meer dan even een file kopiëren want dat kan niet eens. Je moet dus eerst de CD rippen naar WMA of MP3 formaat en die files op de SD-kaart zetten.
Inderdaad, ik heb de CD geript met Windows media player en toen stond de CD op de harde schijf vd laptop. Hierna heb ik dit bestand op de SD-kaart gecopieërd. Dan SD-kaart in de RNS en dan via menu Media het bestand op de harde schijf vd RNS gecopieërd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Het lijkt misschien spijkers op laag water zoeken maar de cd staat na het rippen niet op je HD maar een aantal files in een al dan niet gecomprimeerd formaat. Dit om verwarring te voorkomen bij andere gebruikers die denken een audi cd even op de HD te kunen overzetten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Nick1966
New Member
New Member

Bericht door Nick1966 »

Gerritje schreef:Het lijkt misschien spijkers op laag water zoeken maar de cd staat na het rippen niet op je HD maar een aantal files in een al dan niet gecomprimeerd formaat. Dit om verwarring te voorkomen bij andere gebruikers die denken een audi cd even op de HD te kunen overzetten.
Ik heb het niet over de navigatie cd of dvd of bedoel je dat niet? Ik ben verder geen techneut en wilde alleen even zeggen dat ik blij ben muziek op de RNS te krijgen die ik via de knop "Media" op kan vragen. De muziek staat nu op de HDD vd RNS 510.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

toen stond de CD op de harde schijf vd laptop
Dit kan niet!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”