Eerder maakte ik al melding van m’n positieve ervaringen met V-Trafic.
En tijdens de vakantie in la douce France in september heb ik dat opnieuw ervaren, ongelofelijk uitgebreid en aktueel, ook op N- en de kleinere D-wegen.
Een indruk van wat situaties, vastgelegd op een zaterdag morgen rond een uur of 10.
Vlak bij ons onderkomen in Parisot waren wegwerkzaamheden, die als volgt te zien waren in het systeem
Een ander plaatje laat “beperkingen” zien voor vrachtwagens
Dan een plaatje van wegwerkzaamheden op de D-weg
In al die gevallen wordt de verwachte vertragingstijden aangegeven, die in de MS 5500 meegenomen worden bij de dynamische routeberekening.
Uiteraard worden ook de problemen op de Autoroutes weergegeven, zoals hier bij Toulouse
Vervolgens is te zien dat, ook op een zaterdagmorgen rond 10 uur er al heel veel meldingen zijn, 121 in een lijst. Van heel dicht bij naar een afstand van bijna 500 km weg.
Maar niet heel Frankrijk wordt dan in beeld gebracht, de zender France-Inter is in staat de berichten te beperken tot de (naaste) omgeving. Dat wordt gedaan om te zorgen dat de lijst niet te vol loopt, immers daarmee zou de Navi verstopt raken.
Op deze plaatjes is te zien hoe dat gedaan wordt. We zaten in de zuidelijke helft van het land, dus daarvan kreeg je de meeste info. En van het noordelijk gedeelte kreeg je geen info, dat krijg je pas als je onderweg gaat.
Overigens is het wel zo dat je op hoofdlijnen info krijgt over problemen op een geplande route, ook op grotere afstand. Dat heb ik al eens in een ander bericht geschreven.
Al met al, een herbevestiging van wat ik al vaker geschreven heb: Met V-Trafic bieden de Fransen heel veel meer dan de TMC in ons land doet.
Ik weet het, niet iedereen houdt van Frankrijk, maar dit is
Groet,
JW