probleem nve-077ps

sql
Starting Member
Starting Member

probleem nve-077ps

Bericht door sql »

Ik heb sinds kort een vreemd probleem met mijn nve-077ps, in het gps infoscherm zie ik wel 8 rode bollen maar ze worden niet groen.
soms als ik een tijdje heb gereden werkt het min of meer wel maar nooit meer dan 6 groene, ik heb de antenne al verplaatst en een andere geprobeert wat kan het zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
xgabox
Senior Member

Bericht door xgabox »

een plotselinge verandering qua ontvangst is wat moeilijk om daar een antwoord op te geven, als er niets aan je je opzet in veranderd.
wel lijkt het erop, dat ie edere keer moet opwarmen om in te loggen bij de beschikbare satellieten.
wanneer de computer totaal van de de 12V is afgeweest, dan krijg je de opwarm situatie die wel tot 30 minuten kan duren.
normaal moet een een goed aangesloten systeem deze situatie overslaan als deze regelmatig gebruikt word.
bij het ingebruik nemen moet ie direct een aantal beschikbare satellieten meenemen.

overigens is bij Alpine 6 "bollekes" vd 8 niet abnormaal. en eigenlijk wel voldoende,.
8stuks zie je zelden.
je kan het altijd testen door de GPS antenne buiten te hangen tijdelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sql
Starting Member
Starting Member

Bericht door sql »

bedankt voor je reactie, ik zal de antenne eens op het dak proberen.
weet je ook hoe ik in het service menu kom? iemand zei tegen mij dat een reset wel eens wil helpen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sql
Starting Member
Starting Member

Bericht door sql »

Ik heb de antenne op een andere plek geprobeert maar pas na ongeveer 200km werkte het weer normaal.
Op de snelweg ging alles goed, tot ik bij ons de straat in reed, toen viel de ontvangst bijna geheel weg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sql
Starting Member
Starting Member

NVE-077PS probleem

Bericht door sql »

Ik weet nu iets meer details over het probleem dat ik heb, de GPS ontvangst is niets mis mee.
Maar als de auto een nacht heeft gestaan en ik zet de navi aan dan zijn alle satelieten verdwenen.
Rij ik dan ongeveer een uur dan is alles weer oke, staat de auto korte tijd stil dan is er niets aan de hand.
Zit er evt. een interne batterij in de 077PS?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo,

Alhoewel zelf geen Alpine bezitter, en dus geen ervaring met jouw systeem, doet je verhaal inderdaad sterk denkenaan wat Topsport al eerder schreef, nl dat 'ie z'n instellingen niet opslaat bij het uitschakelen. En dus moet 'ie zichzelf weer geheel initialiseren als je de volgende dag je auto start.
En dus is de eerste gedachte: Zitten de accuplus en de contactplus wel goed, en zijn ze niet omgewisseld?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
The Maverick
New Member
New Member

Bericht door The Maverick »

Hey SQL,

Het lijkt er op dat jouw systeem geen vaste accuvoeding heeft, d.w.z. ook bij uitgeschakeld contact moet er spanning op de computer blijven staan.

Wellicht dat het dan werkt...

Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sql
Starting Member
Starting Member

Bericht door sql »

Ik zal eens kijken of er niets is omgewisseld, maar als de navigatie geheel zonder spanning heeft gezeten moet je eerst de taal kiezen, dat hoef ik nu niet te doen.

trouwens bedankt voor jullie reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
750
Starting Member
Starting Member

Service menu

Bericht door 750 »

Hoi, ik heb als het goed is nog ergens de gegevens liggen om in het service menu te komen van dit systeem.

Ik moet het even opzoeken, maar ik kom er nog op terug :wink:

(mijn eerste bericht hier :oops: )

Grappig hoor, leuk forum.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spooky32
Junior Member
Junior Member

Bericht door spooky32 »

Welke versie software heb je in je nav. computer zitten??? staat op de dvd :D :D

Blijft wel een vreemd verhaal dat je 200 km nodig bent om weer goed ontvangst te krijgen............ reset van het systeem kan inderdaad wel maar dan moet je echt weten wat je aan het doen bent........... indien je het verkeerde doet kun je hem opsturen naar een alpine service center :?

Waar heb je het aangeschaft deze zou de alpine vertegenwoordiger kunnen vragen om hem te resetten! En inderdaad als je geen voeding op je nav. computer zou houden begin je met de taal instellingen en zal die het eerste beeld weergeven in engeland! Totdat hij de satelieten ziet en weet waar hij zich bevind...............

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
spooky32
Junior Member
Junior Member

Re: probleem nve-077ps

Bericht door spooky32 »

sql schreef:Ik heb sinds kort een vreemd probleem met mijn nve-077ps, in het gps infoscherm zie ik wel 8 rode bollen maar ze worden niet groen.
soms als ik een tijdje heb gereden werkt het min of meer wel maar nooit meer dan 6 groene, ik heb de antenne al verplaatst en een andere geprobeert wat kan het zijn.
Ik weet niet waar jij die rode of groene bollen ziet maar ik kan ze niet vinden :shock: :shock: :shock: :shock:

Als je in het menu bovenin het icoontje van de sateliet aanklikt krijg ik een getal van het aantal wat die ziet :? :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sql
Starting Member
Starting Member

Bericht door sql »

Die van mij denkt dan zelf dat ik in Parijs ben, maar dat terzijde.
Ik heb software versie 1.01 dus een vrij oude versie uit oktober 2000, de bollen zie je in het menu "GPS-info".

Ik heb nog niet kunnen kijken of de plussen zijn omgekeerd, maar ik denk van niet, is er iemand die weet of het systeem ook een eigen batterij heeft?

Ik heb gisteren een nieuwe accu geplaatst, en ik moest daarna weer de taal kiezen ook dacht de navi zich weer in Parijs te bevinden.
Na ongeveer 1 uur had hij weer 4 sattelieten en was ik weer op koers, de auto uitgezet met vier sat's en niet verplaatst, vanmorgen na het starten direct gekeken en alles was weer weg!?
Het heeft toen ongeveer weer 30min. geduurt tot hij weer sat's had gevonden(groene bollen).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
750
Starting Member
Starting Member

service menu

Bericht door 750 »

Ik ben nog hard aan zoek voor die beschijving voor het service menu, kan het nog nergens vinden. :evil:

kan het niet meer vinden maar ik begreep dat dat niet was was je zocht of waar je niks aan had.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

potjandosie...ruim je spullen dan ook niet zo goed op... :D
Mocht je het evenwel vinden, dan vernemen we dat graag, maar geen stress hé, ik loop ook al te zoeken voor topic starter, dus één van ons tweëen zal toch iets voor elkaar moeten krijgen ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
750
Starting Member
Starting Member

Bericht door 750 »

wmp schreef:potjandosie...ruim je spullen dan ook niet zo goed op... :D
Mocht je het evenwel vinden, dan vernemen we dat graag, maar geen stress hé, ik loop ook al te zoeken voor topic starter, dus één van ons tweëen zal toch iets voor elkaar moeten krijgen ?
Ik heb een vermoeden waar het is maar daar kom ik op het moment lastig bij.
Ik weet wel dat je ergens in een stand moest gaan staan en dan je licht een paar keer aan en uit zetten (mits je lichtdraad is aan gesloten :wink: )

Ik heb het diverse keren gedaan maar het is te lang geleden, ik had gps problemen en heb de truc van een vertegenwoordiger gehad, en later een nieuwe dvd want dat bleek het toch te wezen.

Ik had toen inmiddels wel al een combi antenne (gsm/gps) op het dak gezet, dat is trouwes een aanrader, je ontvangst wordt een stuk beter en harder !!

Wordt vervolgt :arrow: :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
750
Starting Member
Starting Member

Diagnose menu

Bericht door 750 »

Kijk nou wat ik vond :shock: :shock: :shock:

Diagnose menu voor NVE-N055PV;

- Van uit de kaart naar instellingen menu dan,
- Voice toets 3 sec. vasthouden dan,
- 1x op linker zoom dan,
- 1x op rechter zoom dan,
- 1x route en dan,
- 1x enter.

Het is wel voor een ander type maar die hebben jullie alvast :P

Dit systeem heb ik bij mijn vriendin in de auto zitten met een 1000R 8)

Als ik het nou niet kan vinden bel ik er nog wel eesn voor, ik wil het zelf toch ook wel weer bij de hand hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sql
Starting Member
Starting Member

Bericht door sql »

Ik weet wel dat je ergens in een stand moest gaan staan en dan je licht een paar keer aan en uit zetten (mits je lichtdraad is aan gesloten )

volgens mij bedoel je: de route knop op de remote ongeveer 10sec. ingedrukt houden, en dan licht aan, uit, en weer aan en aan laten.

maar dat werkt bij mij volgens mij niet omdat ik versie 1.10 van de software heb.[/quote]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sql
Starting Member
Starting Member

Bericht door sql »

- Van uit de kaart naar instellingen menu dan,
- Voice toets 3 sec. vasthouden dan,
- 1x op linker zoom dan,
- 1x op rechter zoom dan,
- 1x route en dan,
- 1x enter
die werkt bij mij ook, maar dat menu bedoel ik niet daar kun je alleen de GPS ontvangst zien.
toch bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sql
Starting Member
Starting Member

Bericht door sql »

Ik heb maar eens met de reparateur gebelt, maar die wil me een nieuwe dvd laten kopen, ik begrijp dat niet, deze werkte toch eerst ook prima.

Ze zeggen dat je met een software update van de problemen af bent, maar ik neem aan dat de satelieten niet veranderd zijn in de tussentijd?

Wat is jullie mening, en werkt het bij jullie wel goed en met welke software versie?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ikopnieuw
New Member
New Member

Bericht door ikopnieuw »

:twisted: ik heb hetzelfde systeem en software versie. Bij mij werkte alles ok tot ca 3 maanden geleden. Nu heb ik dezelfde problemen als sql (en ook zit regelmatig 100km ergens anders dan ik werkelijk ben en het duurt wel 1 uur voordat het syteem 'ineens' weer werkt). Ik snap er niets van want het heeft 2 jaar perfect gewerkt. Ook ik krijg het standaard antwoord dat ik een updated sw versie moet kopen (kost ca EURO 400!!), maar ik heb niet het idee dat DAT het antwoord is..er moet iets anders aan de hand zijn. Ik ben toch benieuwd of er iemand is die verstand van zaken heeft en dit forum leest en eens uitzoekt (misschien wel omdat hij/zij in de branche wekrt) wat er nou precies met dit systeem aan de hand is.
Mocht iemand software versie 2.0 of 3.0 nog in de kast hebben liggen en ik mag het bij hem uitproberen, dan hoor ik het graag (uiteraard tegen betaling).
Ik baal ontzettend dat zo'n duur systeem er ineens mee ophoudt en dat ''Alpine dealers' je rustig zeggen dat je EURO 400 moet uitgeven om het weer werkend te krijgen, voor mij is dat werkelijk de 'bloody limit'.
Alvast hartelijk dank aan een ieder die een oplossing aandraagt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Alpine bezitters,

Vooraf: ik heb geen Alpine en ken jullie systeem niet. Toch wat opmerkingen, gebaseerd op een ruime ervaring, en de belevenissen kennende van anderen met hun systemen.

Het komt voor dat een SW update een serie problemen oplost, met name als het systeem vastloopt of soortgelijke verschijnselen heeft. Het is echter een uitzondering.
Veeleer zit er iets mis in het systeem zelf, en dat betekent dus dat 'ie naar het service centrum zou moeten.

Nu Alpine zegt dat het opgelost kan worden met een (dure) SW update is het te overwegen daarop in te gaan, met dan wel de nadrukkelijke afspraak dat de aankoop van de update ongedaan gemaakt wordt als de update het probleem NIET oplost. Als het systeem daarna wel goed blijkt te werken heb je welliswaar een boel geld uitgegeven, maar je hebt dan wel een nieuwe en dus meer actuele kaart in je systeem.
Essentieel is dat Alpine je de goede werking garandeert, anders is het inderdaad een boel geld, voor niets. Als Alpine daartoe niet bereid zou zijn, zou ik de update niet kopen en moet je toch overwegen je Navi naar een service centre te sturen.

We volgen jullie verdere ervaringen met veel belangstelling.

Succes,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KawaBmw740
New Member
New Member

Bericht door KawaBmw740 »

750 schreef:
wmp schreef:potjandosie...ruim je spullen dan ook niet zo goed op... :D
Ik heb een vermoeden waar het is maar daar kom ik op het moment lastig bij.
Ik weet wel dat je ergens in een stand moest gaan staan en dan je licht een paar keer aan en uit zetten (mits je lichtdraad is aan gesloten :wink: )

Ik heb het diverse keren gedaan maar het is te lang geleden, ik had gps problemen en heb de truc van een vertegenwoordiger gehad, en later een nieuwe dvd want dat bleek het toch te wezen.

Ik had toen inmiddels wel al een combi antenne (gsm/gps) op het dak gezet, dat is trouwes een aanrader, je ontvangst wordt een stuk beter en harder !!

Wordt vervolgt :arrow: :D
Hallo

Ik heb ook het zelfde probleem, had de navigatie ingebouwd in mijn 5 serie en toen werkte alles perfect.
Pas geleden de auto verkocht en hele systeem uitgebouwd.
2 weken daarna weer ingebouwd in de 7 serie en opeens geen ontvangst meer.
Andere antenne geprobeerd van een kameraad en die van mij bij hem, ik nog geen ontvangst en hij direct weer 5 sattelieten.
Dag later had ik 3 sattelieten ontvangst en een uur later weer niks.
Ik heb dus ook dat hij wel al die rode bollen laat zien maar geen ontvangst, plus als je rijdt met de auto draait de pijl in het scherm wel en de kaart verschuift ook maar zit ik midden in Parijs.
Ik heb ook nog de oude software er in, zou het echt daar aan liggen?
Wou de navigatie eigenlijk opsturen naar Audio Service in Elst en nu lees ik toevallig via het forum van de BMWclub 2003 over dit forum.

Heb ieder geval wel het de manier om in het "menu" te komen, dus bij deze:

Je lichtdraad moet inderdaad aangesloten zijn,
Van je afstandsbediening nr. 2 ongeveer 10 sec. ingedrukt houden,
Dan je verlichting 3 x aan en uit doen,
als het goed is komt er dan een diagnose menu te voorschijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

KawaBmw740 schreef:
Ik heb ook het zelfde probleem, had de navigatie ingebouwd in mijn 5 serie en toen werkte alles perfect.
Andere antenne geprobeerd van een kameraad en die van mij bij hem, ik nog geen ontvangst en hij direct weer 5 sattelieten.
Ik heb dus ook dat hij wel al die rode bollen laat zien maar geen ontvangst, plus als je rijdt met de auto draait de pijl in het scherm wel en de kaart verschuift ook maar zit ik midden in Parijs.
......
Dit zo lezende vraag ik me af waar je de GPS antenne hebt zitten, en of jouw 740 (?) niet voorzien is van warmtewerend glas waarin metaal verwerkt is.
Met 3 Sat's zul je ook geen goede positiebepaling bereiken, je hebt gewoon een betere GPS ontvangst nodig.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
KawaBmw740
New Member
New Member

Bericht door KawaBmw740 »

JW schreef:
KawaBmw740 schreef:
......
Dit zo lezende vraag ik me af waar je de GPS antenne hebt zitten, en of jouw 740 (?) niet voorzien is van warmtewerend glas waarin metaal verwerkt is.
Met 3 Sat's zul je ook geen goede positiebepaling bereiken, je hebt gewoon een betere GPS ontvangst nodig.

Groet,
JW
heb het ook geprobeerd met de antenne op het dak van de auto en er is geen verschil

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

KawaBmw740 schreef:
heb het ook geprobeerd met de antenne op het dak van de auto en er is geen verschil
En stond je toen op een plek waarvan je zeker weet dat je voldoende Sat's kunt "zien"? En heb je dat vervolgens een poosje volgehouden?
Uit ervaring weet ik dat het bij mijn auto 's morgens wel eens een aantal minuten kan duren voordat ik voldoende Sat's ontvang, en dat is dan geen eerste initialisatie. Want die kan (veel) langer duren.

Als het systeem eenmaal geïnitialiseerd is, is het niet ontvangen van voldoende Sat's geen probleem, je rijdt dan weg met mapmatching dmv tacho en gyro. Maar voor de eerste initialisatie is het ontvangen van voldoende, dus minimaal 4 Sat's essentieel.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht