Philips Carin 440: taal veranderen

ronald h
New Member
New Member

Philips Carin 440: taal veranderen

Bericht door ronald h »

hoi allemaal

Heb een auto gekocht met een navigatiesystheem.
nu heb ik gelijk een nieuwe cd 2004 benelux eringedaan,maar ik kan me taal niet verranderen.
weet iemand hoe ik dat moet doen?
klopt het dat je softwhare kunt downloaden voor bv taal en andere updates te doen?
type van mijn navigatie is:

philips/carin RC959RDS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Je kunt de laatste software (inclusief de talen) volgens mij bestellen bij VDO Dayton. Het is niet mogelijk om deze software te downloaden. Misschien dat iemand weet waar je precies bij VDO Dayton moet zijn (en dat hij / zij dat ook even wil vertellen). Zelf denk ik dat je het via de VDO Dayton-shop kunt bestellen / aanvragen. Even afwachten dus op andere mensen die dit beter weten dan ik.

Hoort dit topic trouwens niet thuis in het VDO Dayton-forum?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ronald h
New Member
New Member

Bericht door ronald h »

ok ga ik eens proberen.
en als het in de verkeerde topic staat mijn excuus daarvoor

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Topic even verplaatst en titel duidelijker gemaakt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ronald h
New Member
New Member

Bericht door ronald h »

hoi

ik heb een beetje rongesnuffeld en ben op de site van http://www.vdodayton-shop.com/start.asp ... tegoryID=1 , maar de type die ik zoek staat er niet bij.
wel staat er een type die op de fote hetzelfde is (Bedrijfssoftware MO4130/00)alleen het merk is geen philips maar vdodayton.
kan iemand mij vertellen of ik de sofwhare geschikt is voor mijn navigatie philips/carin RC 959 RDS ?

Edit Moderator: Link aangepast

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Nee, deze software is NIET geschikt voor jouw systeem. Je zult echt de andere versie moeten hebben. Ik zou eigenlijk niet weten hoe je er dan aan kunt komen.. Maar... daar zijn de andere forumleden voor. Die weten wel hoe je eraan kunt komen (het is al eens eerder gevraagd meen ik). Je zou anders ook een e-mail kunnen sturen naar VDO Dayton en dan vragen hoe (en hoe duur) je aan die software kunt komen.

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. je link werkt niet (1. je hebt "maar" meegenomen in de link; 2. Je komt op de hoofdpagina van de VDO Dayton Shop).
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Ronald H,

Jouw 959 is in werkelijkheid de Carin 440, bestaande uit de Radio-CD speler RC 959 en de losse computer 059.
Dat is een heel ander systeem dan de VDO 4100/4200 1-DIN (computer is niet los maar zit in die radio :!: ) waarvoor die software MO 4130 bestemd is.

In een ander draadje over de Carin 440 kun je lezen dat de laatst mogelijke, en zeer goede besturingssoftware de MO 3029 is (SW 2.9) , onder de voorwaarde dat jouw systeem TMC aan boord heeft. Als dat niet het geval is, kan er maximaal SW 2.3 op.
Welke SW zit er nu op je systeem?

Voor het veranderen van de taal heb je de taal-CD nodig, die was toen nog apart. Welke taal heb je er nu in, en waarin wil je die veranderen?

Kom je naar de navigatiedag op 18 April? Daar zijn ongetwijfeld forumleden die je verder kunnen helpen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Toho_NL
Moderator
Moderator

Bericht door Toho_NL »

Hoi JW,

Volgens mij staan die talen gewoon op de software CD erbij hoor. Wij hebben ook een Carin 440 en daar heb ik geen talen CD bij.. Voor zover ik weet staan ze gewoon op de CD met de software (maar ik heb nooit de talen gewijzigd, dus het kan idd zijn dat ze er niet bij staan.. Een talen CD heb ik nooit gehad (hoor je die wel te krijgen?).

Groetjes,

Toho_NL.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ronald h
New Member
New Member

Bericht door ronald h »

hallo

Als eerste wil ik jullie bedanken voor alle reactie's TOP.
Welke SW zit er nu op je systeem? ik heb nagekeken in het systheem van me philips

ident-no:581/00
hd-id 010a
sw-id 0230
prod-date:98/48

Meer kon ik niet vinden hebben jullie hier genoeg aan?
Zoals je ziet ben ik een nieuwkomer in het navigatie,heb er nog niet veel vestand van,maar ben er al achtergekomen dat het verdomd handig is zoon ding in je auto :D
Nu wil ik graag van jullie weten welke softwhare ik moet gebruiken om de taal te veranderen,en het systheem uptoedate te brengen.

bvd,

ronald,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Toho_NL schreef:Hoi JW,

Volgens mij staan die talen gewoon op de software CD erbij hoor. Wij hebben ook een Carin 440 en daar heb ik geen talen CD bij.. Voor zover ik weet staan ze gewoon op de CD met de software (maar ik heb nooit de talen gewijzigd, dus het kan idd zijn dat ze er niet bij staan.. Een talen CD heb ik nooit gehad (hoor je die wel te krijgen?).

Groetjes,

Toho_NL.
Hallo ToHo,

Toen ik m'n MS 4000 kreeg, de VDO opvolger van de Carin 440, zat daar een taal-CD bij. In het manual wordt hiernaar ook verwezen, op pagina 101.
Net als later bij m'n MS 5000 met de oudere SW versie 6.6. Bij de nieuwere SW voor de 5000 staat die inderdaad op de SW CD.
Het zou kunnen zijn dat bij de 2.9 inmiddels de taal op de SW CD staat, dat weet ik niet. Heb jij die er op zitten? Dan zou je kunnen checken of het inderdaad zo werkt.

Wellicht ten overvloede, de truc bij het talen wisselen is dat je niet zomaar een taal in het geheugen kunt vervangen door een andere, maar dat je eerst een taal uit het geheugen moet verwijderen, weggooien dus voordat je er een volgende op kunt zetten, die geladen wordt vanaf de CD. Of dat nou een taal CD is of de besturingssoftware, in beide gevallen gaat dat zo. Althans, zo heeft Frans Nacht het uitgelegd, en die heeft hiermee enige ervaring :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

ronald h schreef:hallo

Als eerste wil ik jullie bedanken voor alle reactie's TOP.
Welke SW zit er nu op je systeem? ik heb nagekeken in het systheem van me philips

ident-no:581/00
hd-id 010a
sw-id 0230
prod-date:98/48

Meer kon ik niet vinden hebben jullie hier genoeg aan?
Zoals je ziet ben ik een nieuwkomer in het navigatie,heb er nog niet veel vestand van,maar ben er al achtergekomen dat het verdomd handig is zoon ding in je auto :D
Nu wil ik graag van jullie weten welke softwhare ik moet gebruiken om de taal te veranderen,en het systheem uptoedate te brengen.

bvd,

ronald,
Hallo Ronald,

Jouw systeem is dus nu voorzien van SW 2.3.
Of er een hogere SW versie op kan, hangt af van de productiedatum van de computer SY 581/00. En dus zul je daar even naar mioeten kijken, als daar een plakkertje opzit met een productiedatum WA 0498 of later kan het wel, als er opstaat WA 0398 of ouder, kan het niet en is de 2.3 de laatst mogelijke.

Ik kan dat niet afleiden uit de HW ID omdat daar hoort te staan 0108 of zo, maar bij jou staat daar 010A. Dat komt meer voor, en is vermoedelijk een computer voor een andere combinatie geweest. Verder geen probleem, even verder onderzoeken dus.

Groet,
JW

P.S Volgende week zondag in de Meern is er ongetwijfeld iemand die je verder helpen kan :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ronald h
New Member
New Member

Bericht door ronald h »

ik heb een stukkerje gevonden.

op dat stikketje kan ik geen wa nummer vinden wel staat er een datum op.

zal alles even overtypen wat er op het stikkertje staat

si dichiara che gli apparecchi autoradio
mod.rc 959/rc 759 rispondono alle
prescrizioni dell art 2 comma 1del d.m.28
agosto 1995 n.548 fatti a wetzlar il
01-10-79 il 29-04-98

heb je hier iets aan :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ronald h
New Member
New Member

Bericht door ronald h »

En volgendeweek kan ik helaas niet komen zit ik op zee offshore :cry:.
vind het wel jammer had er graag bij willen zijn.
kan het niet een week uitgestreld worden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

ronald h schreef:ik heb een stukkerje gevonden.

op dat stikketje kan ik geen wa nummer vinden wel staat er een datum op.

zal alles even overtypen wat er op het stikkertje staat

si dichiara che gli apparecchi autoradio
mod.rc 959/rc 759 rispondono alle
prescrizioni dell art 2 comma 1del d.m.28
agosto 1995 n.548 fatti a wetzlar il
01-10-79 il 29-04-98

heb je hier iets aan :shock:
Hallo Ronald,

Dit zijn de gegevens van de radio. Waar het om gaat zijn de gegevens van de computer, waar je navigatie CD inzit. Wat staat daar op?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ronald h
New Member
New Member

Bericht door ronald h »

Gevonden het is WA059848 22sy581/00 :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Hallo Ronald,

Dit lezende denk ik dat er dus inderdaad de laatst mogelijke SW opgezet kan worden, MO 3029, oftewel SW 2.9.
En dat is een heel stabiele, goed werkende SW.
Nu je niet naar de Navigatie dag kunt komen op de 18e April, zal ik proberen een andere oplossing te vinden voor je updating. Je hoort nog wel van me.
Hoe lang blijf je weg op zee?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ronald h
New Member
New Member

Bericht door ronald h »