AVIC HD3

pmdk
New Member
New Member
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2008 15:10

AVIC HD3

Bericht door pmdk »

Ik heb sinds oktober 2007 een AVIC HD3 vanuit de garage ingebouwd in mijn Chevrolet Captiva, echter vanaf het begin zijn er grote problemen. Tot op heden ben ik tig keren terug geweest naar de dealer om de fouten te laten herstellen, maar verder dan het verplaatsen van de GPS-sensor komen deze dodo's niet.
1. Het navigatiesysteem heeft kuren. Het duurt soms een half uur voordat de navigatie weet waar de auto zich bevindt. Tot die tijd zit ik regelmatig in de Noordzee (ook al ben ik in Duitsland) of vele kilometers verwijderd van mijn locatie. Sinds het herplaatsen van de GPS-sensor gaat het al wat beter, maar toch mag je meer verwachten van zo'n duur systeem. Bovendien viel mij op dat de 3D-sensor het niet doet. Maar volgens de dealer zit die er niet in ?!?
2. Het audiosysteem heeft kuren. Het audiosysteem reset ongeveer twee keer per maand de instellingen van mijn FM-band. Dus kan ik alles weer opnieuw instellen. Verder komt het met grote regelmaat voor, dat de AV automatisch verspringt naar de volgende band. Dus van FM naar MW, van MW naar CD, van CD naar Library en van Library naar FM. Het is om gek van te worden. Soms eens in het half uur, dan weer 5, 6 keer in een paar minuten. De stuurbedieningskabel is al twee keer vervangen, maar dat heeft niet mogen baten.

Ik hoop, dat iemand hier een oplossing van heeft, want ik heb regelmatig de neiging om mijn vuist midden in het systeem te rammen en te vervangen door een TOMTOM, maar ik weet me wegens de hoge aanschafkosten van het syteem te beheersen.

Ik heb reeds meerdere malen contact gehad met Pioneer, maar zij zeggen dat dit soort problemen niet bestaan en dat ze er nog nooit eerder van hebben gehoord. Ik heb echter op diverse plaatsen op het internet over probleem 2 gelezen. Dus dat is bullshit. Totaal geen medewerking dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Voor je eerste probleem heeft het er de schijn van dat de permanente en de geschakelde 12 volt verkeerd om zitten gemonteerd. Daardoor kan de unit na het uitschakelen de uiteindelijk verkregegen positie niet opslaan en begint bij het aanzetten alles weer opnieuw, inclusief het ophalen van alle satellietgegevens en dat kan inderdaad ruim een half ur duren. De aansluitingen op A4 en A7 even omdraaien en dat probleem is verholpen.

Verder denk ik dat je tweede probleem ook te maken heeft of in ieder geval kan hebben met een slecht afgetakte spanningsvoorziening. Misschien een garage die een voorkeur aan de dag heeft gelegd voor die blauwe of rode scoth-blocks. Daar heeft het alle schijn van. Mocht de stroomvoorziening wel goed zijn, dan is de unit rijp voor ruilen onder garantie.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: AVIC HD3

Bericht door quell »

pmdk schreef:Ik heb sinds oktober 2007 een AVIC HD3 vanuit de garage ingebouwd in mijn Chevrolet Captiva, echter vanaf het begin zijn er grote problemen. Tot op heden ben ik tig keren terug geweest naar de dealer om de fouten te laten herstellen, maar verder dan het verplaatsen van de GPS-sensor komen deze dodo's niet.
1. Het navigatiesysteem heeft kuren. Het duurt soms een half uur voordat de navigatie weet waar de auto zich bevindt. Tot die tijd zit ik regelmatig in de Noordzee (ook al ben ik in Duitsland) of vele kilometers verwijderd van mijn locatie. Sinds het herplaatsen van de GPS-sensor gaat het al wat beter, maar toch mag je meer verwachten van zo'n duur systeem. Bovendien viel mij op dat de 3D-sensor het niet doet. Maar volgens de dealer zit die er niet in ?!?
2. Het audiosysteem heeft kuren. Het audiosysteem reset ongeveer twee keer per maand de instellingen van mijn FM-band. Dus kan ik alles weer opnieuw instellen. Verder komt het met grote regelmaat voor, dat de AV automatisch verspringt naar de volgende band. Dus van FM naar MW, van MW naar CD, van CD naar Library en van Library naar FM. Het is om gek van te worden. Soms eens in het half uur, dan weer 5, 6 keer in een paar minuten. De stuurbedieningskabel is al twee keer vervangen, maar dat heeft niet mogen baten.

Ik hoop, dat iemand hier een oplossing van heeft, want ik heb regelmatig de neiging om mijn vuist midden in het systeem te rammen en te vervangen door een TOMTOM, maar ik weet me wegens de hoge aanschafkosten van het syteem te beheersen.

Ik heb reeds meerdere malen contact gehad met Pioneer, maar zij zeggen dat dit soort problemen niet bestaan en dat ze er nog nooit eerder van hebben gehoord. Ik heb echter op diverse plaatsen op het internet over probleem 2 gelezen. Dus dat is bullshit. Totaal geen medewerking dus.
vwb 3D-sensor, dat betekend bij Pioneer dat de navigatie-unit 3 inputs gebruikt voor de navigatie, nml. 1) GPS signaal, 2) accelerometers en 3) snelheidspuls.

GPS is er, accelerometers ook (zitten ingebouwd). Betekend dus dat de snelheidspuls niet aangesloten is. Daar zou ik maar eens mee beginnen....
(naast het hierboven al genoemde kontroleren van de voeding)

Heeft er alle schijn van dat de installatie niet direct de schoonheidsprijs verdient :wink:

vwb het verspringen van de source ( as dat ook al niet te maken heeft met voedingsproblemen), zou ik het eens proberen zonder de stuurbediening. Dan weet je in elk geval of het wel of niet daaraan ligt, want daar lijkt het nml. wel op...)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De twee voorgaande posten samengevat: Het lijkt er sterk op dat het niet bepaald een garage/inbouwbedrijf is waar je je dure spullen aan moet toevertrouwen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dannyl
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 feb 2008 23:38

Bericht door dannyl »

Hoi pmdk,

Ik heb toevallig dezelfde combinatie (captiva + pioneer) Het werkt bij mij allemaal prima. Ik herken jouw problemen absoluut niet. Terug naar de garage! Het kan prima werken!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 437
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 477
  • Avic F30BT
    door ReneterH » 19 jan 2015 19:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 357
  • AVIC-F9220BT
    door GerardTDCI » 09 apr 2016 17:42 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 747
  • Avic F970dab
    door matrafreak » 12 mar 2017 09:56 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 365
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • POI Avic F930BT
    door twarnaar » 24 jun 2017 15:38 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 630

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”