Wat is verstandig

aquarius44

Wat is verstandig

Bericht door aquarius44 »

Hoi allemaal,

Is het nou verstandig om de vdo antenne splitter te monteren of om de bijgeleverde plak antene te gebruiken.

Plak antene is nu geinstalleerd en heb even gecheckt naar de qual van de tmc zender.
RWS qual tussen 45 en 54.
Is dit goed genoeg of moet dit normaliter meer zijn?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Topsport
Senior Member

Re: Wat is verstandig

Bericht door Topsport »

aquarius44 schreef:Hoi allemaal,

Is het nou verstandig om de vdo antenne splitter te monteren of om de bijgeleverde plak antene te gebruiken.

Plak antene is nu geinstalleerd en heb even gecheckt naar de qual van de tmc zender.
RWS qual tussen 45 en 54.
Is dit goed genoeg of moet dit normaliter meer zijn?
Hallo, sorry voor de late reactie :cry:

je geeft aan dat de QUAL tussen de 45 en 54 zit :arrow: dit is goed genoeg.
heb zelf ongeveer tussen de 28 en 36, maar dat komt omdat mijn TMC-antenne onder de achterbank ligt :arrow: ga ik eerdaags veranderen.een kennis van mij heeft ooit eens maximaal 60 gehad met een aparte antenne op het dak , dus daar zit jij dicht bij. ik zou het lekker zo laten zitten als ik jou was.

Topsport
[color=blue][b]VDO PC-5400/5500 , 2x MM-5000 , MI-2200 , RST-5400 , MT-5011 , CI-3000 , CIX-3000[/b][/color]
[b][color=red]Kenwood DDX-8027 , KCA-iP500 , Hirschmann CarTV , Parrot MK-6100[/color][/b]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Met een splitter verlaag je niet alleen de kwaliteit van de TMC ontvangst maar ook die van je radio ontvangst.
Errug storend als je radio het niet goed doet. En die plak antenne zit zeker niet in de weg toch :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Fantom schreef:Met een splitter verlaag je niet alleen de kwaliteit van de TMC ontvangst maar ook die van je radio ontvangst.
Errug storend als je radio het niet goed doet. En die plak antenne zit zeker niet in de weg toch :lol:
Ja, dat klopt, maar Aquarius schreef de VDO splitter. Dat is dus de MA 1410, de actieve splitter, met 6 dB versterking voor het radio gedeelte en 20 dB voor de TMC box.
Lees het draadje TMC PROBLEEM maar eens door van Sabor, BMIS en WS, dan ga je daar anders over denken. Kort samengevat: super :D

Overigens, als de kwaliteit van RWS-RAD1 nu tussen 45 en 54 zit, zou ik de plakantenne ook laten zitten. Bij mij zit 'ie ook zo, en al ruim drie jaar geen probleem daarmee.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

Hoe meet je die RWS qual ?

Ik heb mijn antenne met een normale splitter gesplit naar DDx-7025 en TMC box, radio-ontvangst is prima, TMC twijfel ik over.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gentry schreef:Hoe meet je die RWS qual ?

Ik heb mijn antenne met een normale splitter gesplit naar DDx-7025 en TMC box, radio-ontvangst is prima, TMC twijfel ik over.
Hallo,

Als je de 5010 TMC box hebt aangesloten op je MS 5000 kun je in het menu naar de gegevens van de TMC gaan.
Daar vind je o.a. de kwaliteit van de ontvangst van de op dat moment geselecteerde zender.
In het eerder genoemde draadje zie je daarvan een paar plaatjes.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”