TMC en RNS300

lizard
New Member
New Member

TMC en RNS300

Bericht door lizard »

Wil weten of er meer mensen zijn die de volgende problemen hebben met de RNS 300.

- Als ik nog 10KM moet rijden tot aan mijn bestemming, kan ik nog 42km file hebben volgens het apparaat. ( het is toch nog maar 10KM...) Je kan je voorstellen hoe ik moet rijden als de dynamische route aan zou staan.

- Als ik van punt a naar punt b rij en ik weet de weg niet, zet ik mijn navigatie aan( daar is dat ding voor ). Nu roept de RNS300 dat ik een file onderweg heb... Tussen plaats en plaats... Nu moet ik de papieren kaart erbij halen om te kijken over hoeveel km dat is. Het kan namelijk zijn dat de afstand tussen A en de file wel 300 km is en dat het helemaal niet nodig is om een alternatieve route te kiezen. Zou het niet handiger zijn dat dat ding de afstand tot de file aan zou geven? Het is werkelijk een ramp in het buitenland. Of kan ik iets instellen op de RNS?

- Als ik op TRAFFIC druk vraagt hij vaak om de cdrom.. Maar die zit er in...

Heb de cdrom van 2008 erin zitten.
Volgens de VW dealer krijgen ze nooit klachten over de RNS300.

Heb hiervoor een VDO 4100 en 4200 gehad.. Was hier enorm tevreden mee.

Alvast bedankt,
Lizard

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Is jouw RNS 300 af fabriek meegeleverd? Of is 'ie achteraf ingebouwd?
In het eerste geval moet de dealer zich dit wél aantrekken, in het tweede geval.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lizard
New Member
New Member

Bericht door lizard »

RNS300 zat erin toen ik mijn passat ( 2007) nieuw kocht.
Dealer heeft gewoon geen oplossing voor deze problemen.. Het zal wel zo horen...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De RNS300 is een zeer betrouwbare radionavigatie en deze problemen behoren onder volledige fabrieksgarantie te worden opgelost. Een nieuwe unti natuurlijk en met niets anders genoegen nemen.

Maar, je hebt toch niet toevallig een setje CD's uit Duitsland laten komen?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
lizard
New Member
New Member

Bericht door lizard »

De RNS300 is trouwens al een keer vervangen. Nieuwe RNS.. zelfde problemen..
cdroms heb ik ook allemaal al een keer gehad. Heb nu de nieuwe 2008 BENELUX erin..
Krijg je meteen een nieuwe bios in de RNS..

Nieuwe BIOS veranderde niet veel nieuws trouwens. Ik sta nog steeds in 40 km file als ik bijna voor mijn voordeur sta en ik de TMC niet meer uit kan zetten.

Rij nu trouwens met een tomtom in mijn auto omdat ik narrig wordt van die RNS.

Ben nu op zoek naar iets anders, iets met een kleurenscherm zodat ik kan zien waar de file staat. en met blauwe tand erin zodat mijn telefoon paart met dat ding.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
jclcm
Junior Member
Junior Member

Bericht door jclcm »

Gebruik de RNS 300 nu ruim een jaar naar volle tevredenheid.
Heb ook zo'n duits setje cd's die, na een update met de V5-versie van de originele VW CD, ook volledig functioneert.
Zie eerdere topic. http://www.navigatieforum.nl/Forum/view ... bebfdf1870

Het lijkt erop dat de genoemde klachten specifiek zijn voor de betreffende auto/installatie/RNS 300/naviCD/gebruiker.

In voorkomende gevallen krijg ik de melding: "de route wordt berekend met inachtneming van verkeersinformatie".
Dit betekent m.i. dat met de dynamische navigatie, het systeem de afweging maakt wat de meest snelle wijze is om op de plaats van bestemming te komen: of omrijden of aansluiten in de file.
Als die afweging leidt tot het aansluiten in de file meldt het systeem: "de route bevat verkeersproblemen".
Je kunt dan onder de knop "route" en daarna de optie "routelijst" exact terugvinden waar de verkeersproblemen zich voordoen en over hoeveel tijd en kilometer je die problemen gaat ervaren.
Wat ik wel jammer vind is dat het systeem die afweging volledig autonoom maakt, ik kan er geen invloed op uitoefenen. Ik zou de keus wel willen hebben (met bijvoorbeeld een advies van het systeem); alternatieve route of niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste Blaupunkt systemen”