Avic X1bt

Derrick-E28
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2008 20:13

Avic X1bt

Bericht door Derrick-E28 »

Hoi ik heb 2 vragen,

ik heb een cd-r met 100mb algemene data en BG-map aangemaakt met daarin max.20 achtergronden conform de handleiding.
Maximale afmeting volgens de manual is 2048 x 1536. ik heb alle afbeeldingen gelaten op 1024 x 768.
Maar iedere afbeelding word nu verkeerd weergegeven.
Net zoals je bv op je breedbeeld-tv het beeld op 4:3 zet; in elkaar gedrukt en links en rechts ervan een zwarte reep.
ik kon ook alleen "midden" selecteren als positie; "herhalen" gaf een leesfout.

Nu wil ik graag weten wat de exacte pixel afmeting cq de verhouding van het scherm is, zodat ik m'n afbeeldingen daarop kan aanpassen.
Ik heb er al op gegoogled en kwam bij 144mm x 76mm uit met daarbij de info 1440x234 pixels. Mijns inziens kan dat laatste niet kloppen want dat is veel te breed in verhouding tot de hoogte. (voorbeeld)

Ik heb ook geprobeerd te kijken op de pioneer-dvd via de pc wat de originele achtergronden voor afmeting hebben maar dat zijn .PIM bestanden, waar ik niks mee kan.


2de vraag;
Toen ik op diezelfde dvd rondkeek, bleek in de map BG ook de layouts te staan voor de VoertuigDynamica. Echter vond ik het vreemd om te zien dat er nog méér layouts waren (deze wel in .jpgformaat) dan ik via de x1bt kan selecteren met deze dvd ingelegd.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bethanx,

Derrick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

vwb de resolutie, rekent Pioneer inderdaad ietwat vreemd :?

De resolutie volgens Pioneer is inderdaad 1440 x 234. Echter, die 1440 is gebaseerd op R, G en B pixels.
De werkelijke resolutie is dus (1440/3) X 234, oftewel 480 x 234 ....

Verder, vwb de instrumenten layout: vermoedelijk staat alles dubbel, nml. een nacht versie en een daglicht versie...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Derrick-E28
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 apr 2008 20:13

Bericht door Derrick-E28 »

Ik heb het geprobeerd en het is gelukt, thanx! :Yes: :D

Wat die layouts betreft; dag en nachtlicht versie, hoe kan ik dat selecteren dan? want bvb die hologram-layout kan ik alleen selecteren met een blauwe rand eromheen, terwijl op de dvd ook eentje staat met een paarse gloed?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Bericht door quell »

Derrick-E28 schreef:Wat die layouts betreft; dag en nachtlicht versie, hoe kan ik dat selecteren dan? want bvb die hologram-layout kan ik alleen selecteren met een blauwe rand eromheen, terwijl op de dvd ook eentje staat met een paarse gloed?
Dag/nacht versie kan je niet echt zelf selecteren, gebeurd automatisch wanneer de Pioneer dmv het instrumenten verlichtingssignaal overschakeld naar dag of nacht stand.
Weet niet zeker hoe het bij de X1 zit, maar vermoedelijk kan je nog ergens in een menu kiezen of hij wel of niet op dit signaal moet reageren...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 437
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 477
  • avic F860 BT
    door petervan » 15 mar 2016 15:36 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 865
  • Avic F30BT
    door ReneterH » 19 jan 2015 19:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 357
  • Avic f970bt
    door Buffel73 » 14 feb 2016 08:46 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 642
  • avic F30BT
    door heinsandra » 16 jan 2015 13:20 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 429
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”