blaupunkt travelpilot DX-R52 kalibreren
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 apr 2008 17:37
blaupunkt travelpilot DX-R52 kalibreren
Hallo,
ik heb een blaupunkt travelpilot DX-R52 navigatiesysteem.
2 weken geleden heb ik een andere auto gekocht en het systeem overgezet.
Nu wil mij het calibreren niet lukken, en bij het invoeren van een bestemming krijg ik alleen te lezen dat ik offroad rij.
Ik heb alle stappen van manual pagina 72 geprobeerd.
Bij "NWE.INBOUW" krijg ik te lezen dat het GPS signaal goed is door middel van een blij gezichtje.
Daarna krijg ik "CODE" in beeld met de afbeelding van een sleutel.
Na een paar seconden krijg ik dan een somber gezichtje te zien, wat volgens mij betekent dat er iets niet in orde is.
Als ik vervolgens op OK druk gaat het installatie menu gewoon verder met een afbeelding van de versnellingen en een pijltje bij de achteruit.
Vervolgens ben ik achteruit gaan rijden, (heel moeilijk om hier een stuk weg te vinden waar je een paar honderd meter achteruit kan rijden zonder tegenliggers...) met ook weer als resultaat een somber gezichtje in beeld.
Na weer op OK gedrukt te hebben krijg ik een afbeelding van een km teller met een dikke streep bij 30.
Vervolgens ben ik vooruit gaan rijden, (ook erg moeilijk om 30 aan te houden...) weer met als gevolg een somber gezichtje.
Weet iemand hier wat er mis is?
Alle kabels zitten op de juiste plek achter in de navigator en de censor ligt hoegenaamd waterpas midden op het dashboard.
Horen er trouwens nog meer onderdelen bij? Iets onder het dashboard of zo?
ik heb een blaupunkt travelpilot DX-R52 navigatiesysteem.
2 weken geleden heb ik een andere auto gekocht en het systeem overgezet.
Nu wil mij het calibreren niet lukken, en bij het invoeren van een bestemming krijg ik alleen te lezen dat ik offroad rij.
Ik heb alle stappen van manual pagina 72 geprobeerd.
Bij "NWE.INBOUW" krijg ik te lezen dat het GPS signaal goed is door middel van een blij gezichtje.
Daarna krijg ik "CODE" in beeld met de afbeelding van een sleutel.
Na een paar seconden krijg ik dan een somber gezichtje te zien, wat volgens mij betekent dat er iets niet in orde is.
Als ik vervolgens op OK druk gaat het installatie menu gewoon verder met een afbeelding van de versnellingen en een pijltje bij de achteruit.
Vervolgens ben ik achteruit gaan rijden, (heel moeilijk om hier een stuk weg te vinden waar je een paar honderd meter achteruit kan rijden zonder tegenliggers...) met ook weer als resultaat een somber gezichtje in beeld.
Na weer op OK gedrukt te hebben krijg ik een afbeelding van een km teller met een dikke streep bij 30.
Vervolgens ben ik vooruit gaan rijden, (ook erg moeilijk om 30 aan te houden...) weer met als gevolg een somber gezichtje.
Weet iemand hier wat er mis is?
Alle kabels zitten op de juiste plek achter in de navigator en de censor ligt hoegenaamd waterpas midden op het dashboard.
Horen er trouwens nog meer onderdelen bij? Iets onder het dashboard of zo?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Keurig verhaal maar je vergeet er bij te vermelden in welk merk/type auto je de navi hebt ingebouwd.
Je kunt de ISO stekker natuurlijk wel in de DX stoppen maar het is helemaal niet gezegd dat het snelheidssignaal en achteruitrijsignaal ook al daar aanwezig zijn. Sterker nog, uit jouw beschrijving te oordelen zijn ze geen van beiden aanwezig. Dat het achteruitrijsignaal niet aanwezig is moet je als normaal beschouwen, dat is bij geen enkele auto het geval en die zul je zelf ergens vandaan moeten halen. Ook zijn er erg veel auto's die geen snelheidssignaal hebben op pin 1 van de ISO-A stekker. Die zul je dus ook ergens vandaan moeten halen. Zonder dit laatste signaal werkt de DX-R52 helemaal nooit en zonder het andere signaal kan hij, zeker in het begin van een reis, nooit nauwkeurig werken.
De GPS antenne ligt prima bovenop het dashbaoard, maar je kunt hem met een gerust geweten ook eronder monteren. Plastic is geen echte belemmering voor ontvangst. Andee onderdelen horen niet bij deze navi.
Geef even de gegevens van je auto en we zullen iets duidelijker een vindplaats van de signalen kunnen doorgeven
Je kunt de ISO stekker natuurlijk wel in de DX stoppen maar het is helemaal niet gezegd dat het snelheidssignaal en achteruitrijsignaal ook al daar aanwezig zijn. Sterker nog, uit jouw beschrijving te oordelen zijn ze geen van beiden aanwezig. Dat het achteruitrijsignaal niet aanwezig is moet je als normaal beschouwen, dat is bij geen enkele auto het geval en die zul je zelf ergens vandaan moeten halen. Ook zijn er erg veel auto's die geen snelheidssignaal hebben op pin 1 van de ISO-A stekker. Die zul je dus ook ergens vandaan moeten halen. Zonder dit laatste signaal werkt de DX-R52 helemaal nooit en zonder het andere signaal kan hij, zeker in het begin van een reis, nooit nauwkeurig werken.
De GPS antenne ligt prima bovenop het dashbaoard, maar je kunt hem met een gerust geweten ook eronder monteren. Plastic is geen echte belemmering voor ontvangst. Andee onderdelen horen niet bij deze navi.
Geef even de gegevens van je auto en we zullen iets duidelijker een vindplaats van de signalen kunnen doorgeven
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 apr 2008 17:37
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Safrane 1996 -
De achteruitrijsignalering kun je wghalen bij de achterlichtunit of de draadkleur die je daar vindt opzoeken onder je dashboard.
- Kabelfarbe: braun. Fahrerseite, hinter Instrumentenbrett, am Tacho, blau/schwarzer Stecker, Pin 17.
- Kabelfarbe: weiß. Am Radio ISO Stecker A, Pin 1.
De achteruitrijsignalering kun je wghalen bij de achterlichtunit of de draadkleur die je daar vindt opzoeken onder je dashboard.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 apr 2008 17:37
Nou is mijn duits nogal roestig en weet ik niet helemaal precies wat er staat.
Zou je het ook nog kunnen vertalen voor mij?
De draden kan ik zo aftappen allemaal?
Trouwens wel fabelachtige snelle antwoorden, echt top.
Zou je het ook nog kunnen vertalen voor mij?
De draden kan ik zo aftappen allemaal?
Trouwens wel fabelachtige snelle antwoorden, echt top.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Daar staan, zo goed mogelijk vertaald, twee mogelijkheden:
-Kabelfarbe: braun. Fahrerseite, hinter Instrumentenbrett, am Tacho, blau/schwarzer Stecker, Pin 17. >> Kabelkleur bruin. Bestuurderszijde achter het instrumentenpaneel, aan de snelheidsmeter, blauw/zwarte stekker, pin 17
-Kabelfarbe: weiß. Am Radio ISO Stecker A, Pin 1 >> Kabelkleur wit. Op de ISO-A stekker van de radio, pin 1.
Als je geluk heb zit 'ie dus al op de ISO-A, zo niet dan moet je je dash opensleutelen.
Groet,
JW
-Kabelfarbe: braun. Fahrerseite, hinter Instrumentenbrett, am Tacho, blau/schwarzer Stecker, Pin 17. >> Kabelkleur bruin. Bestuurderszijde achter het instrumentenpaneel, aan de snelheidsmeter, blauw/zwarte stekker, pin 17
-Kabelfarbe: weiß. Am Radio ISO Stecker A, Pin 1 >> Kabelkleur wit. Op de ISO-A stekker van de radio, pin 1.
Als je geluk heb zit 'ie dus al op de ISO-A, zo niet dan moet je je dash opensleutelen.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Gezien het relaas in de eerste bijdrage en mijn antwoord daarop, acht ik deze kans nihilAls je geluk heb zit 'ie dus al op de ISO-A, zo niet dan moet je je dash opensleutelen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 apr 2008 17:37
Inderdaad heb ik niet zoveel geluk,
ik heb zojuist de radio er even uit gewipt maar geen van beide kabels zitten in de stekker.
Ik denk dat ik dit grapje maar even aan de garage overlaat.
Er zitten mij iets te veel kabeltjes onder dat dashboard.
Bedankt voor jullie antwoorden, ik stel dat zeer op prijs.
ik heb zojuist de radio er even uit gewipt maar geen van beide kabels zitten in de stekker.
Ik denk dat ik dit grapje maar even aan de garage overlaat.
Er zitten mij iets te veel kabeltjes onder dat dashboard.
Bedankt voor jullie antwoorden, ik stel dat zeer op prijs.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Junior Member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 11 jun 2007 21:44
volgens mij staat je contact niet goed aangeloten ,hij vraagt om een code(puls) om te controleren dat je contact werkt,en die doet het dus niet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 apr 2008 17:37
Welk contact moet dat zijn?
De radio werkt verder wel, dus hij heeft wel stroom.
De radio werkt verder wel, dus hij heeft wel stroom.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Het zou kunnen zijn dat de A4 en A7 verwisseld moeten worden, dat komt heel vaak voor. Zie viewtopic.php?t=3328
Eerder schreef je:
Maar dat laat onverlet dat je puls waarschijnlijk niet aangesloten is, dat off-road tijdens het rijden duidt daar op.
En idem dito de achteruit
Groet,
JW
Eerder schreef je:
, dat zou daarop kunnen duiden.Bij "NWE.INBOUW" krijg ik te lezen dat het GPS signaal goed is door middel van een blij gezichtje.
Daarna krijg ik "CODE" in beeld met de afbeelding van een sleutel.
Na een paar seconden krijg ik dan een somber gezichtje te zien, wat volgens mij betekent dat er iets niet in orde is.
Maar dat laat onverlet dat je puls waarschijnlijk niet aangesloten is, dat off-road tijdens het rijden duidt daar op.
En idem dito de achteruit
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Blz 72/73 van de handleiding is glashelder:bloemie55 schreef:volgens mij staat je contact niet goed aangeloten ,hij vraagt om een code(puls) om te controleren dat je contact werkt,en die doet het dus niet.
1 Zet het contact uit en schakel het apparaat in met toets 3.
Let op: Voer indien nodig het codenummer in en stel de kloktijd in.
2 Houd toets MENU 1 langer dan twee seconden ingedrukt.
; Het installatiemenu wordt weergegeven.
3 Kies de menuoptie NieuWE INBOUW met de toetsen of :.
4 Druk op toets OK ;.
De GPS-test wordt gestart. Wanneer de test succesvol was, verschijnt het lachende gezicht.
Vervolgens wordt de aansluiting voor de pluspool via het contactslot gecontroleerd.
Op het display verschijnt een contactsleutel.
5 Schakel binnen ca. tien seconden het contact in
Wanneer het schakelsignaal herkend is, verschijnt het lachende gezicht.
Je hebt ergens iets verkeerd of helemaal niet aangesloten!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 apr 2008 17:37
Er missen idd 2 kabels in de stekker achter de radio, ik heb een afspraak met de garage gemaakt om ze aan te sluiten.
Ik zal dit allemaal even uitprinten en meenemen naar de garage.
Volgende weel donderdag staat de afspraak en ik laat wel ff weten of het geholpen heeft.
Ik zal dit allemaal even uitprinten en meenemen naar de garage.
Volgende weel donderdag staat de afspraak en ik laat wel ff weten of het geholpen heeft.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 apr 2008 17:37
Nou, bij de garage is het niet gelukt.
Mijn auto schijnt een bijzondere te zijn met een volvo motor en daarom een verkeerd puls signaal.
Ze hadden het er over dat ik misschien een pulsomvormer kon bestellen bij blaupunkt.
Ik zal daar eens op de site kijken wat voor info er over te vinden is.
Mijn auto schijnt een bijzondere te zijn met een volvo motor en daarom een verkeerd puls signaal.
Ze hadden het er over dat ik misschien een pulsomvormer kon bestellen bij blaupunkt.
Ik zal daar eens op de site kijken wat voor info er over te vinden is.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat is een API, daarover is al een boel geschreven op dit forum. Zeker in het Volvo gedeelte.Wicher schreef:Nou, bij de garage is het niet gelukt.
Mijn auto schijnt een bijzondere te zijn met een volvo motor en daarom een verkeerd puls signaal.
Ze hadden het er over dat ik misschien een pulsomvormer kon bestellen bij blaupunkt.
Ik zal daar eens op de site kijken wat voor info er over te vinden is.
Beijer levert die, even de zoekfunktie gebruiken, dan vind je 'm ongetwijfeld.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 25 apr 2008 17:37
Dus het is wel een bekend probleem dan.
Ik ga ff zoeken op "API volvo"
Ik ga ff zoeken op "API volvo"
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 625
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 810