rcd300 en multimediahdd

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
ArcösS
New Member
New Member

rcd300 en multimediahdd

Bericht door ArcösS »

Hallo, ik ben nieuw hier, ik zal me later wel eens voorstellen, maar eigenlijk moet ik dringend naar m'n werk :).

Ik heb hier al een tal van topics gelezen over bijna hetzelfste probleem als het mijne.
Ik heb een rcd300, is het mogelijk om daar een een aux-in op te installeren en aan die aux-in een externe multimediahardeschijf? Ik heb op een italiaanse webshop het volgende gevonden (klikkie).

Moest dit werken, hoe moet ik dan de aux selecteren, leest hij deze als cdlader en dan automatisch als cd1 ofzo?

Bestaan er in belgie/nederland ook verkopers van zo'n tussenstukjes? De Dension is mij te duur :)

mvg
Arne

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

viewtopic.php?t=9735

Dat italiaanse tussenstukje is precies wat je nodig hebt, ook gewoon in Nederland te koop natuurlijk, ook bij de VW dealer als Aux-in adapter.
Een MM HD is hierop ook aan te sluiten mits er aan de HD een audio out zit. Mocht het een USB schijf zijn dan heb je een andere adapter nodig (en vaak ook een extra spanningsbron) waarmee een USB-ingang op de RCD300 wordt gerealiseerd.
Beide typen kosten bij VW ook tegen de € 200
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Gerritje schreef:viewtopic.php?t=9735
Dat italiaanse tussenstukje is precies wat je nodig hebt, ook gewoon in Nederland te koop natuurlijk, ook bij de VW dealer als Aux-in adapter.
Een MM HD is hierop ook aan te sluiten mits er aan de HD een audio out zit. Mocht het een USB schijf zijn dan heb je een andere adapter nodig (en vaak ook een extra spanningsbron) waarmee een USB-ingang op de RCD300 wordt gerealiseerd.
Beide typen kosten bij VW ook tegen de € 200
En dan ook voor zo'n prijs van € 67,50?
Je hebt het daarna over "Beide typen...", die dan tegen de 200 Euri kosten, vandaar m'n vraag :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Er zijn van die Aux-in adapters verschillende merken op de markt. o.a Dension gateway, Connects2, Kufatec, etc.
De Connects2 kost ongeveer € 59 en de voorzieningen die VW zelf levert kosten, volgens de prijslijsten, zo tegen de € 200. Het is heel wel mogelijk dat ze bij VW gebrandlabelde adapters van een ander verkopen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

En die adapters doen gewoon hetzelfde werk als die je bij NW kunt kopen?
De goede relatie met een dealer is uiteraard wat waard, maar geen "3 keer over de kop" :roll:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ArcösS
New Member
New Member

Bericht door ArcösS »

Ik heb eens gekeken op de websites van connects2 en kufatec, maar zie door het bos de bomen niet meer :)

kan iemand me een link geven van wat het precies is wat ik nodig heb (gewoon een aux-connector :p)
- rcd 300
- vw caddy life 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Die link heb ik je net gegeven van MP

http://www.connects2.com/c2search.aspx? ... &modID=782

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ArcösS
New Member
New Member

Bericht door ArcösS »

Ik heb de persoon gecontacteerd. Wel jammer dat je via marktplaats geen ervaringen kunt zien van anderen met deze persoon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ArcösS
New Member
New Member

Bericht door ArcösS »

Ik heb nu de harde schijf. Ik wil nu nog een verborgen 12v aansluiting bijplaatsen die afslaat als ik de motor afzet.
Heeft iemand enig idee welke kabel ik mag aftakken, het gaat om een vw caddy uit 2006

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vwgolf
Senior Member

Bericht door vwgolf »

ArcösS schreef:Ik heb nu de harde schijf. Ik wil nu nog een verborgen 12v aansluiting bijplaatsen die afslaat als ik de motor afzet.
Heeft iemand enig idee welke kabel ik mag aftakken, het gaat om een vw caddy uit 2006
De geschakelde voeding kun je weg halen uit de zekeringskast. Daar zitten vrije posities voor de geschakelde plus. Als je de zekeringskast los schroeft kun je aan de achterkant een zwart kapje opzij schuiven. Dan zie je aan de buitenkant 2 paarse blokkeringen, die moet je er uit halen en dan kun je zo een stekker er bij steken. Zekering in de zekeringkast en je hebt geschakelde voeding.
Veel succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “V.A.G”