Hallo allemaal,
Wil het systeem nu in mijn nieuwe auto inbouwen.
Graag zou ik het geluid nu via de radio willen laten lopen.
Hiervoor heb ik op mijn radio een functie voor een phone in ( wil deze aansluiting ook voor mijn carkit gaan gebruiken ) Uiteraard met mute functie ( kan zelfs instellen dat de radio alleen wat zachter gaat wanneer de dame de wegbewijzgering uitspreekt.
Nu mijn vraag: lopen er in de kabelboom ook audio kabels, of moet ik echt de tulp stekker van de afstandsbediening gebruiken?
Voor de geintresseerden het betreft een standaard fiat stilo radio.
Gr.
Aansluiten ms5000 op radio
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Je bent gebonden aan de 3.5 mm jack/plug van de afstandsbedieningskabel. Bovendien dien je de mute draad te gebruiken naar de mute-ingang van je radio. Mocht dit geen fast mute zijn dan valt iedere keer het begin van een opdracht/aanwijzing weg.
Overigens is het geluid van de navi over de speakers van de radio, mede door het volume en het telkenmale onderbreken van de muziek, iets wat door vrijwel alle gebruikers als uiterst hinderlijk wordt ervaren en meestal na een experiment van enkele dagen weer gauw over de LS van de monitor of een extra speaker wordt geleid.
Overigens is het geluid van de navi over de speakers van de radio, mede door het volume en het telkenmale onderbreken van de muziek, iets wat door vrijwel alle gebruikers als uiterst hinderlijk wordt ervaren en meestal na een experiment van enkele dagen weer gauw over de LS van de monitor of een extra speaker wordt geleid.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Bedankt voor snelle reactie.
In mijn vorige auto had de mute al wel aangesloten en het geluid over de speaker van de monitor.
Het is idd af en toe irri maar wel duidelijk te verstaan.
In mijn vorige auto had de mute al wel aangesloten en het geluid over de speaker van de monitor.
Het is idd af en toe irri maar wel duidelijk te verstaan.
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Aansluiten ms5000 op radio
Dat zal niet gaan, je kunt die twee spraaksignalen niet zomaar parallel schakelen.talmanneke schreef:Hallo allemaal,
Wil het systeem nu in mijn nieuwe auto inbouwen.
Graag zou ik het geluid nu via de radio willen laten lopen.
Hiervoor heb ik op mijn radio een functie voor een phone in ( wil deze aansluiting ook voor mijn carkit gaan gebruiken ) Uiteraard met mute functie ( kan zelfs instellen dat de radio alleen wat zachter gaat wanneer de dame de wegbewijzgering uitspreekt.
Nu mijn vraag: lopen er in de kabelboom ook audio kabels, of moet ik echt de tulp stekker van de afstandsbediening gebruiken?
Voor de geintresseerden het betreft een standaard fiat stilo radio.
Gr.
Hetzelfde geldt voor de mute, op de mute-ingang kun je niet twee signalen zetten. Eventueel kan dat wel via diodes, maar dat kan uiteraard niet voor spraak. Dat is een wisselstroomsignaal
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Starting Member
JW,
Met alle respect voor jouwn antwoord.
Want je bent wel de kenner op dit forum.
Het geluid kan ik me in vinden, echter mute signaal is mute signaal.
Voor de radio is het uit als er spanning op staat, zolang je de signalen paralel schakelt zal het voltage gelijk blijven.
En zal de radio uit zijn als een van de apparaten, of beiden een signaal afgeeft.
In mijn vorige auto werkte het ook perfect.!
Met alle respect voor jouwn antwoord.
Want je bent wel de kenner op dit forum.
Het geluid kan ik me in vinden, echter mute signaal is mute signaal.
Voor de radio is het uit als er spanning op staat, zolang je de signalen paralel schakelt zal het voltage gelijk blijven.
En zal de radio uit zijn als een van de apparaten, of beiden een signaal afgeeft.
In mijn vorige auto werkte het ook perfect.!
Hide post links |
-
- Senior Member
Het mutefuncties van de carkit en van de VDO schakelen de mutedraad aan massa!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Soms gaat dat goed, die twee mute-signalen parallel zetten, maar meestal niet. Ik heb dat aan den lijve ondervonden.
De mute in de radio staat via een pull-up aan spanning, dat definieert dat de radio gewoon kan werken. Als er een mutesignaal komt wordt dat punt aan massa gelegd, zoals Gerritje ook al schreef.
Waar het dan mis gaat is als die pull-up spanning zowel op je carkit als op je VDO komt te staan en je de VDO en de carkit op die manier aan elkaar knoopt.
Het is eenvoudig te vermijden door in beide draden even een diode op te nemen, dan zijn ze wél van elkaar gescheiden.
Dit kan natuurlijk niet als de ene mute via massa, de andere via spanning schakelt. Sommige systemen doen dat zo. Je kunt dat meestal wel omschakelen in de radio, maar niet allebei mogelijk maken uiteraard.
Groet,
JW
De mute in de radio staat via een pull-up aan spanning, dat definieert dat de radio gewoon kan werken. Als er een mutesignaal komt wordt dat punt aan massa gelegd, zoals Gerritje ook al schreef.
Waar het dan mis gaat is als die pull-up spanning zowel op je carkit als op je VDO komt te staan en je de VDO en de carkit op die manier aan elkaar knoopt.
Het is eenvoudig te vermijden door in beide draden even een diode op te nemen, dan zijn ze wél van elkaar gescheiden.
Dit kan natuurlijk niet als de ene mute via massa, de andere via spanning schakelt. Sommige systemen doen dat zo. Je kunt dat meestal wel omschakelen in de radio, maar niet allebei mogelijk maken uiteraard.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
In ons enthousiame hebben we veel meer advies gegeven dan waarom werd gevraagd.
Kennelijk zit hij hier niet op te wachten en gaat de bestaande werkende situatie overzetten van de ene op de andere auto. Ieder zijn pleziertje, maar of je twee auto's/radio's zomaar mag vergelijken?
Kennelijk zit hij hier niet op te wachten en gaat de bestaande werkende situatie overzetten van de ene op de andere auto. Ieder zijn pleziertje, maar of je twee auto's/radio's zomaar mag vergelijken?
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-