puls via cruise control??
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 05 apr 2004 10:06
puls via cruise control??
Ik heb een cruise control met een magneetsensor op de aandrijfas. Is die te gebruiken als pulsgever??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 05 apr 2004 10:06
goede aansluiting?
Hoe kan ik zien of ik een goede aansluiting heb gebruikt voor de pulsgever?
Dus hoe kan ik erachter komen dat ik geen fout heb gemaakt bij de aansluiting (verkeerde draad in de auto) van de pulsgever ?
Dus hoe kan ik erachter komen dat ik geen fout heb gemaakt bij de aansluiting (verkeerde draad in de auto) van de pulsgever ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Hoi Strikky,
Als de sensor een goede puls afgeeft dan kan je deze gewoon gebruiken voor je NAV.
Als de sensor een goede puls afgeeft dan kan je deze gewoon gebruiken voor je NAV.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 05 apr 2004 10:06
IK had daar ook al een vraag over gesteld. Maar hoe kom ik erachter dat er een goede puls is?
Dus dat ik een goed werkende aansluiting heb?
Alles "werkt" zonder puls.
Groet
Strikky
Dus dat ik een goed werkende aansluiting heb?
Alles "werkt" zonder puls.
Groet
Strikky
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Hoi Strikky,
Ligt er aan wat voor een puls er uit de snesor komt. Is het een analoge puls of een digitale puls.
Het ligt aan het NAV systeem wat je hebt of je 1 van beide pulsen kan gebruiken.
BV een MS5400 en MS5500 kunnen zowel een digitale als analoge puls gebruiken.
Voor de MS5000 weet ik dat niet (meer) zeker.
Daarvoor zal je echt de handleidingen van de pulsgever en de NAV moeten raadplegen.
Ligt er aan wat voor een puls er uit de snesor komt. Is het een analoge puls of een digitale puls.
Het ligt aan het NAV systeem wat je hebt of je 1 van beide pulsen kan gebruiken.
BV een MS5400 en MS5500 kunnen zowel een digitale als analoge puls gebruiken.
Voor de MS5000 weet ik dat niet (meer) zeker.
Daarvoor zal je echt de handleidingen van de pulsgever en de NAV moeten raadplegen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 05 apr 2004 10:06
De handleiding van de MS4200 geeft geen info over digi of analoog.
Zo ook de handleiding van de cruise control.
Maar als ik het aansluit, is er dan geen mogelijkheid om te zien of alles goed werkt??
Zo ook de handleiding van de cruise control.
Maar als ik het aansluit, is er dan geen mogelijkheid om te zien of alles goed werkt??
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Je kan in het systeemmenu zien of je een puls krijgt op het moment dat je rijdt.
Hoe je precies in het systeemmenu moet komen moet je even controleren adhv de handleiding van de 4200.
De radio vraagt om een code als je het systeemmenu ingaat.
Deze code is 6330.
Kijk dan bij puls of je de waarde ziet oplopen als je accelereert.
Succes
Laat je even weten of het gelukt is
Hoe je precies in het systeemmenu moet komen moet je even controleren adhv de handleiding van de 4200.
De radio vraagt om een code als je het systeemmenu ingaat.
Deze code is 6330.
Kijk dan bij puls of je de waarde ziet oplopen als je accelereert.
Succes
Laat je even weten of het gelukt is
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Strikky,
Zie het andere draadje wat je hebt geplaatst voor de antwoorden.
Zie het andere draadje wat je hebt geplaatst voor de antwoorden.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 05 apr 2004 10:06
Ik krijg inderdaad een puls.
Bij ca 100 km staat er 14 als tacho.
Maar nu de vraag is deze puls goed genoeg.
Bij ca 100 km staat er 14 als tacho.
Maar nu de vraag is deze puls goed genoeg.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Ieks dat weet ik zo niet.
Ik weet niet hoeveel de puls bij mij aangeeft bij 100Km/u.
Daar in tegen maakt het volgens mij niet zoveel uit aangezien de computer het pulssignaal vergelijkt met de sataliet informatie over de afgelegde weg. Op die manier synchroniseerd het systeem de puls samen met de sataliet info.
Je merkt heel duidelijk wanneer je puls niet goed werkt. Als je bv geen sataliet ontvangst meer ontvangt omdat je in een tunnel rijdt of dat je in een dik bebossed gebied rijdt dan moet het systeem toch op het juiste moment aangeven wanneer je af moet slaan. Het is volgens mij zo dat de NAV het meeste doet nav de informatie die hij krijgt van de puls en van de gyro.
Dat had je trouwens nog niet gezegd. Functioneerd het systeem naar behoren of niet met de aangesloten puls.
Zoals ik het nu hoor is de puls gewoon goed genoeg om te gebruiken.
Ik weet niet hoeveel de puls bij mij aangeeft bij 100Km/u.
Daar in tegen maakt het volgens mij niet zoveel uit aangezien de computer het pulssignaal vergelijkt met de sataliet informatie over de afgelegde weg. Op die manier synchroniseerd het systeem de puls samen met de sataliet info.
Je merkt heel duidelijk wanneer je puls niet goed werkt. Als je bv geen sataliet ontvangst meer ontvangt omdat je in een tunnel rijdt of dat je in een dik bebossed gebied rijdt dan moet het systeem toch op het juiste moment aangeven wanneer je af moet slaan. Het is volgens mij zo dat de NAV het meeste doet nav de informatie die hij krijgt van de puls en van de gyro.
Dat had je trouwens nog niet gezegd. Functioneerd het systeem naar behoren of niet met de aangesloten puls.
Zoals ik het nu hoor is de puls gewoon goed genoeg om te gebruiken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 05 apr 2004 10:06
Het antwoord duurde enige tijd. Ik rijd nl niet veel door tunnels om het e.e.a. te controleren
Maar alles werkt prima met de puls.
Nog bedankt
Maar alles werkt prima met de puls.
Nog bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Graag gedaanStrikky schreef:Het antwoord duurde enige tijd. Ik rijd nl niet veel door tunnels om het e.e.a. te controleren
Maar alles werkt prima met de puls.
Nog bedankt
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |