MS-5700 probleem

Mike
Junior Member
Junior Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 jan 2004 22:51

MS-5700 probleem

Bericht door Mike »

Hallo,

Na 23 maanden geen problemen te hebben gehad vandaag het volgende meegemaakt.

Moest vanmorgen naar Amsterdam toe. Tot op de ring A10 geen problemen. Bij de afslaf RAI melde het systeem
dat ik me naar de geplande route moest begeven. Stond dus in de file stil op de A10.
Volgende afslag (Olympisch Stadion) moest ik hebben. Het systeem was helemaal de kluts kwijt. Het viel me op dat er 0 of 1 satelllieten ontvangen werden.

Ik moest 5 adressen af in Amsterdam, maar het systeem was totaal van slag. Ik heb ,volgens het scherm, overal gezeten tot in Engeland toe maar niet in Amsterdam. Aantal satellieten schommelde tussen 0, 1, 2 en 3. Hoger kwam hij niet.
Ik kom regelmatig in Amsterdam, maar altijd heeft het systeem goed werkt. Satellieten zijn meestal wel meer als 3.

Ik heb met het oude en welbekende stratenboek de adressen gevonden, maar dan merk je wat een gemak het ook al weer is. Laatste adres was in Amsterdam noord, en toen waren er gemiddeld weer 4 a 5 satellieten zichtbaar, maar systeem bleef van slag. Meestal komt hij vanzelf wel weer op de lokatie waar je bent maar nu dus niet.

Op een parkeerplaats bij de ring A10 handmatig de positie ingegeven en toen was hij weer bij.
Van Amsterdam moest ik naar Wassenaar. Heel de weg waren de satellieten 4, 5 of 6 dus voldoende lijkt me.
Maar het systeem bleef constant zeuren dat ik moest afslaan, moest omkeren e.d. Hij zat er heel de tijd net naast waar ik me daadwerkelijk bevond. Dat was allemaal snelweg en tot aan Wassenaar problemen. Hij corrogeerde toen wel gelijk maar hij deed anders als normaal.

In Wassenaar heb ik diverse instellingen gecontrolleerd en de dvd er even uitgedaan, schoongewreven en weer terug.
Aan de instellingen niets veranderd.

Het apparaat stond niet in de demo mode, gaf geen defect meldingen.
Tachopuls was 0 bij stilstand en 89 bij 80 km/uur. Het betreft een vrachtauto.
Verder viel het me op dat de temperatuur altijd 34 graden is. Zowel tijdens het navigeren en na een tijdje uit.
Ook de spanning is altijd 11,9 volt.

Hierna moest in naar Barendrecht, Rijen en thuishaven Breda.
Vanaf Wassenaar heeft hij het eigenlijk weer goed gedaan. Geen rara meldingen en netjes op de juiste plek aangeven. Dat was wel allemaal snelweg.
Bij Oosterhout was de verbindingswek naar Rijen afgesloten en ben binnendoor naar Rijen gegaan, en het systeem had deze route snel in de gaten en werkte zoals het hoort.

Het enige wat ik dus echt gedaan heb is de dvd schoongewreven, terwijl hij eigenlijk niet vies of vuil was.
Ik heb deze dvd pas 3 a 4 weken in het systeem zitten. Het is een originele C-IQ dvd.

Herkent iemand dit? Kan het probleem misschien toch in een iets wat vuile dvd zitten?
Wat kan ik eventueel nog meer controleren, nakijken?
Misschien een nachtje de complete spanning eraf?
Meeste recente OS nog een keer inlezen?

Ik moet morgen gelukkig een beetje in de buurt zijn, dus heb het systeem niet echt nodig mocht het uitvallen.

Iemand een idee?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ik heb iets dergelijks ook eens gehad, jaaaaren geleden met mijn MS 5000.
Ik was van Utrecht onderweg naar Brussel, en vanwege problemen op de A27 besloot ik via de A2 naar Eindhoven te rijden en daarvandaan naar Antwerpen en vervolgens naar Brussel.
Een eindje onder den Bosch begon 'ie gek te doen, hij was z'n positie kwijt en ik kreeg 'm al rijdende niet meer OK.
Na Eindhoven moest ik tanken, en dus ging de spanning, via het kontaktslot van m'n systeem. En zie daar, toen ik na het tanken weer startte wist 'ie weer waar ik was en begeleide hij me netjes naar Brussel.
Kennelijk zat er iets mis in een buffer of zo, en dat werd gereset toen ik het kontakt uit zette.

Daarom de vraag: op welk moment heb jij je kontakt uitgezet, was dat pas in Wassenaar?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb dezelfde vreemde ervaring ook wel gehad met de 5000 en een keer met de 5200.
De enige echte remedie is het volledig spanningsloos maken van de PC. Pas dan begin je weer echt van voren af aan.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mike
Junior Member
Junior Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 jan 2004 22:51

Bericht door Mike »

Bedankt voor de snelle reaktie's.

Nee, contact is na het eerste adres Amsterdam al uit geweest. Ook bij de 4 adressen A'dam erna is het contact uit geweest. Ik weet niet weer de omvormer 24 naar 12 volt zit, dus moet de zekering achter bij het apparaat er maar even uithalen. dan is hij ook spanningsloos.
Ik hoop maar dat het bij deze ene keer blijft anders pc maar vernieuwen denk ik. Apparaat is bijna onmisbaar merk ik nu. hahaha, tja 10 geleden deden we het zelfde werk maar dan met het stratenboek en nu kunnen we niet meer zonder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inderdaad, we zijn er aan gewend geraakt, beetje verwend dus :wink:

Maarreh, hoe lang is 'ie bij die andere adressen uit geweest? Als dat korter is dan de tijd die je in het systeem kunt opgeven waarbij hij NIET uitschakelt, dan reset hij zich niet. Bij mij staat dat op 10 minuten, wat heb jij daar staan?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mike
Junior Member
Junior Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 jan 2004 22:51

Bericht door Mike »

Ja klopt. Hier ook 10 minuten.

Bij het eerste adres heeft hij zeker 45 minuten uitgestaan. Bij de 2de 3de en 4de korter als 10 minuten, en bij de 5de ongeveer 25 minuten.
Kom net binnenlopen, heb er de zekering achterop even uitgehaald. Ik kreeg de grote connector niet los, maar ik neem aan als de zekering er uit is, en het contact uit is, er de gehele spanning ook af is.

Groet,
Mike

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 109044

Bericht door Verwijderde gebruiker 109044 »

Gelukkig ben ik dus niet de enige,was 2 april op lente beurs en bij het naar huis rijden zag ik een file in M'stricht.
Dan maar richting Vaals en zo naar huis,maar na enkele km hele route kwijt.Ik zou op een ventweg rijden die er niet was.Na het eten in Gulpen herberekende hij plotseling weer de juiste weg.Via Heerlen naar Landgraaf.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Uiteraard kan een systeem onderweg een keer even de weg kwijt zijn. Dat gebeurt bijvoorbeeld wanneer de weg iets anders loopt dan er op de kaart staat, de mapmatching mbv puls en gyro werkt dan niet goed meer. Dán moet de GPS bijspringen om de goeie plek terug te vinden.

Uit Mike's verhaal is te lezen dat hij een hele tijd geen GPS ontvangst had, of op z'n minst erg weinig sat's pakte. Dan kan hij uiteraard ook z'n positie niet meer terugvinden.

Wat me opvalt is wat hij schrijft:
Satellieten zijn meestal wel meer als 3.
Dat is toch wel aan de krappe kant, en dus de vraag: waar zit de GPS antenne?

En een vraag aan Hubertus: herinner jij je hoeveel sat's je ontving toen het mis ging?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mike
Junior Member
Junior Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 jan 2004 22:51

Bericht door Mike »

GPS antenne zit boven op het dashbord met schuin zicht naar de hemel. Zit daar al 2 jaar.
Vandaag heeft het systeem het 2 x laten afweten. Dezelfde klachten als eerder omschreven.
Wederom valt het me op dat plotseling de ontvangst van de satellieten weg is. 0 of 1 hooguit 2.
Hij is dan echt binnen 1/2 minuut totaal de kluts kwijt en volgens het kaartje zit ik dus binnen die halve minuut
zo'n 150 kilometer van de huidige lokatie verwijderd.

Echter ineens is de ontvangst weer goed. 5 satellieten of hoger. Vandaag corrigeerde hij wel vanzelf maar niet zonder slag of stoot.

Is die gps antenne een actieve of passieve antenne? Er is met de gehele opstelling niets veranderd. Kan van het weekend nog eens even de connector van de antennne aan de pc5700 controleren maar verwacht er niet heel veel van. Ik rijd bijna 2 jaar met deze auto met dit navigatie systeem. Ik weet precies wat ik kan verwachten, en mijn gevoel is duidelijk niet goed over deze manier van functioneren van het apparaat. Natuurlijk is het systeem wel eens de weg kwijt, als je over een weg rijd die niet op de map staat. Zelf bijna 2 jaar gedaan. Hier is een nieuwe weg aangelegt om de hoek, en op de dvd, die ik nu 4 weken gebruik, staat die weg op. Voorheen dus niet, maar het systeem was dan anders van slag als nu.

Ook rijd ik regelmatig door lange tunnels en hij ontvangt dan ook geen satellieten, maar dan is hij ook niet van slag.
Maar op de manier waarop nu de ontvangst van de satellieten wegvalt, dan is hij ineens kilometers ver van slag.

Ik heb er geen lekker gevoel over in ieder geval. Zal eens voorzichtig uitkijken naar een andere pc5700 of pc5600

Groet,
Mike

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hij is dan echt binnen 1/2 minuut totaal de kluts kwijt en volgens het kaartje zit ik dus binnen die halve minuut
zo'n 150 kilometer van de huidige lokatie verwijderd.
Dat is wel heel erg wonderlijk. Want ook als je geen ontvangst hebt moeten de siganlen van tacho en gyro ruim voldoende zijn om je zelfs een tiental kilometers op de juiste positie te houden. Dat ie ineens een positie inneemt die honderden kilometers weg is is geen kwestie van alleen maar wegvallende satellietontvangst. Daar i (veel) meer aan de hand.
Is het snelheidssignaal eigenlijk wel aangesloten?

De antenne is actief. Er staat 5 volt op de middengeleider van de antennekabel.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De aanwezigheid van een puls is uiteraard makkelijk te checken....

Toevallig had ik gisteren een gesprek met Gentry, we kwamen daarbij te spreken over "onbegrepen storingen". Zo kwamen we ook op dit verhaal, en hij vertelde dat hij dit ook al een paar keer meegemaakt heeft bij anderen. Nog niet bij een 5700, maar wel met oudere computers.
Daarbij bleek het in die gevallen in de computer zelf te zitten, er kunnen van allerlei zaken mis gaan waardoor de mapmatching niet goed meer werkt. Want dát is waar dit type computers het van moet hebben, mapmatching dmv gyro en puls, niet van de GPS.
Soms was een vervuild loopwerk de oorzaak, maar ook andere zaken kunnen spelen. Daar kom je zelf niet achter.
Uiteraard kun je de computer laten nakijken door een specialist zoals EBK en Menho-ESM en Verotronics. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
Een alternatief is uiteraard de computer te vervangen, gebruikte 5700's met SC zijn wel te vinden, maar een overweging is ook om er dan maar gelijk een 5200 voor in de plaats te nemen. Als je veel rijdt en afhankelijk bent van een goede navi is dat best interessant.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mike
Junior Member
Junior Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 jan 2004 22:51

Bericht door Mike »

Bedankt voor de snelle en uitgebreide reaktie's

De tachopuls is gewoon aangesloten en loopt netjes mee omhoog als de snelheid oploopt.
Geeft geen uitschieters bij constante snelheid. Ik heb hier overgens ook nog een MS-4100 liggen, waarbij de tachopuls onverwachts (bij constante snelheid) een flinke uitschieter omhoog maakt. Dit navigatiesysteem is ook onbruikbaar in de auto. Je rijdt op een kruispunt af, en ineens denk het systeem dat je er al overheen bent waadoor hij meld dat je moet omkeren. Erg vervelend probleem is dat.

Maar goed. Even nog over de MS-5700. Daarstraks heel de computer uit de auto gehaald en inwendig met perslucht uit een busje (electronica handel) van binnen schoon gespoten. Leek overgens niet veel vuil/stof in te zitten.
Bouw hem straks maar weer in en kijk volgende week wel even. (Ik moet de vrachtauto nu minimaal 45 uur stil laten staan anders is de wekelijkse rust onderbroken en kun je daar weer een hoop problemen mee krijgen)

Ik heb 2 auto's gehad met een MS-5200, maar daar heb ik ook veel problemen mee. En nog steeds. Deze zitten ook in 2 vrachtauto's gemonteerd, en deze systemen lopen allebei om de haverklap vast. Het systeem reageert nergens meer op en alleen de complete spanning eraf en dan doen ze het weer zolang het duurt.
Al diverse keren mee terug naar de dealer geweest, maar is nooit tot een goede oplossing gekomen.
Inmiddels zijn deze auto's niet meer in mijn bezit, maar ik weet dat het probleem nog steeds speelt.

Overgens toen deze MS-5700 net was ingebouwd had ik ook problemen. De computer is toen ook "gerepareerd"
maar deed toen helemaal niets meer. Heb toen uiteindelijk een andere gahad.
Zie deze link van toen: http://www.prikpagina.nl/read.php?f=911&i=10192&t=10192

Ik zit dan toch eerder te denken aan een MS-5600. Ik rijd voornamelijk in de Benelux dus de dvd versie is erg mooi en makkelijk, maar met alleen Benelux (op CD) ben ik ook geholpen. Volgens de gegevens die ik op internet lees zijn verder de 5600 en de 5700 gelijk. Mocht ik het mis hebben hoor/lees ik het graag.

Groet,
Mike

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Heb je in het diagnose menu nog kunnen ontdekken of er misschien HW fouten zijn opgetreden.
Ook svp controleren of de hoek van de gyro niet toevallig verkeerd staat ingesteld.

Maar met een vloot van auto's die allemaal fouten met de VDO apparatuur ondervinden moet toch iets heel bijzonders aan de hand zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mike
Junior Member
Junior Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 jan 2004 22:51

Bericht door Mike »

Nee, in het diagnose menu staan geen fouten.
Van de ms-5200 weet ik het niet, want deze auto's zijn al zo'n 3,5 maand niet meer in mijn bezit.

Ik heb inderdaad wel wat problemen gehad, maar heb ook 6 x ms-3100 systemen gehad.
Deze hebben zeker gemiddeld zo'n 5 jaar lang dag in dag uit gewerkt. Eigenlijk zonder problemen.
Er zit er momenteel nog 1 in de bestelauto al zeker 7 of 8 jaar en geen probleem mee gehad.
Ik heb een transportbedrijf in Rijen (oude steenfabriek) en zodoende al heel wat systemen gehad.

Ik heb een tijdje terug ook al eens gekeken naar een ander merk ivm de probemen met vdo, en ook de slechte
ervaringen met reparatie's. Al 2 keer meegemaakt dat de computer meedere keren terug moest omdat ik hem kapotter terugkreeg dan hoe hij wegging. Overgens wel onder de garantie periode. Alles gespeeld via de dealer van de auto. Deze heeft ze ook ingebouwd. Overgens dealers van Volvo, Mercedes en Daf.
Maar toch iedere keer kwam ik weer op VDO uit, (in overleg met de verkoper van de dealer) omdat daar zo mooi zij- en achteruit rij camera's, en tegenwoordig ook al wat staat er voor mijn bumper, camera gekoppeld worden.

Groet,
Mike

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

1e plaats vdo is the beste..........uiteindelijk

heeft u al eens een andere dvd geprobeerd?
welke software versie gebruikt?

is uw boek vol? of staan er veel adressen in.
welke auto? soms zijn er wel eens "bugs" in de tacho

Ga er even vanuit dat het geen sats probleem is

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mike
Junior Member
Junior Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 jan 2004 22:51

Bericht door Mike »

Hallo,

Ik heb deze dvd nu zo'n 4 weken in mijn bezit.
Ik heb de oude volgens mij niet meer, maar zal eens kijken.
Ja, ik heb de oude dvd (2005-2006) nog in mijn bezit. Zal hem morgen eens gebruiken
Het is een C-IQ systeem met abonnement tot oktober, dus kan geen supercode gebruiken.

Laatste versie OS is geinstalleerd. Ik krijg een originele update meesgetuurd 4 weken terug met de C-IQ landen dvd.
Adresboek staat inderdaad aardig vol.
De auto is een Mercedes Atego. Tacho puls tijdens rijden in de gaten gehouden maar doet niet raar.
loop netjes regelmatig op met toenemende snelhied, en daalt evenredig snelheid. Stilstand is 0 80 km/uur is 89 als puls. Geen uitschieters bij constante snelheid.

Nogmaals, bijna 2 jaar geen enkel probleem gehad wat hier op lijkt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is een C-IQ systeem met abonnement tot oktober, dus kan geen supercode gebruiken.
Ook als je een Supercode DVD neemt en SC invoert voor de vrijschakeling blijft jouw huidige C-IQ dvd gewoon bruikbaar tot het einde van je C-IQ abonnementsperiode
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Verwijderde gebruiker 109044

Bericht door Verwijderde gebruiker 109044 »

Ik had 4sattelieten en practisch vanaf M'stricht tot Gulpen was hij het spoor bijster en stuurde mij alle kanten op,berekende geen nieuwe route.Goed dat ik wist waar ik heen wou.Ook de namen van de wegen klopte van geen kant.Het is al eerder gebeurt dat ik rijdend in Sittard veel moest negeren en plotseling blokkeerd het systeem,je ziet hem wel rekenen maar zonder einde.Stekker uit trekken,paar tellen weer insteken en dan draait weer alles.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mike
Junior Member
Junior Member
Berichten: 39
Lid geworden op: 21 jan 2004 22:51

Bericht door Mike »

Hallo,

Het is nu 5 werkdagen verder, en vorige week heb ik de PC-5700 van binnen schoongespoten met perslucht.
aansluitingen gecontroleerd maar kon geen afwijkingen vinden.
De computer zo'n 24 uur dus uit de auto geweest. Afglopen zondag weer teruggeplaatst, en moet bekennen dat ik heel de week geen problemen heb gehad.
Wel viel het mij op dat op dezelfde weg, in de zefde richting (A27 Breda - Utrecht) rond dezelfde tijd de ontvangst van de satellieten per dag anders was. De ene dag schommelde hij rond 5 of 6. Onder een wat langer viaduct door even naar 0 of 1.
Een dag later dus dezlefde weg, dezelfde tijd schommelde de ontvangst tussen de 6 en 9. Hetzelfde viaduct en even terug naar 4. Beide dagen (begin van de week) waren onbewoklt.

Ik heb inmiddels ook een PC5600 voor het geval dat. Even voor de technische mensen, zjn de aansluitingen gelijk voor de PC5600 en de PC5700?

Ik zag in de aansluitgegevens van de PC5700 dat A5 via het contact moet, en A7 via accesoires stand. Maar dat is toch hetzelde?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De aansluitingen zijn identiek bij de 5600 en de 5700

Die A5 is een UIT-gaand signaal, waarmee een andere unit aangestuurd kan worden. Die gebruik je normaliter niet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 491
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1119
  • navman navigatie probleem
    door gewoondre » 17 mar 2015 11:18 » in Navman
    Reacties: 1
    Weergaves: 1130
  • Probleem vdo 5500 startscherm
    door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 530
  • probleem RNS510 wisselaar
    door michelbrand1976 » 10 mei 2016 23:32 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 568
  • Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
    door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 434
  • Wlan probleem Discover Media
    door achtoude » 16 jun 2017 07:51 » in V.A.G
    Reacties: 3
    Weergaves: 4865

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”