Philips CarIn 581/75 HW 010B SW 0200
-
- Starting Member
Philips CarIn 581/75 HW 010B SW 0200
Hallo allemaal,
Voorstelling:
Mijn naam is Mike ben 21 jaar en kom uit Maastricht en ik rij een Opel omega 2.0i 16v uit 1998 met vaste navigatie systeem erin van Philips CarIn.
Ik heb nergens ontwoorden kunnen vinden (op internet) op mijn vragen, waarschijnnelijk omdat het hele oude navigatie systeem is, wat weinig gebruikt wordt.
Ik heb vaste fabrieks af nav. in mijn auto met volgende gegevens:
Philips CarIn
Serie nr:581/75
HW nr:010B
SW nr:0200
prod. datum: 98/23
En op de kastje (computer) waar de cd in moet staan volgende gegevens:
Philips
22sy581/75
9022 015 81759
WA049823
0029314
man.: June 1998
made in germany
microware
EMB/RBF68LI
1642282
(1017-0013)
1)De navigatie is sinds die erin zit (1998) niet meer geupdate, dan weet je al dat je je navigatie beter maar niet aan kunt zetten. Ik wil deze graag updaten naar de laatste versie.? Kan ik de update cd bij de dealer of ergens op een website kopen? Zo ja welke site en hoe heet cd?
2)Ik wil europa erop zetten, maar kan dat wel, ik kan nergens sd kaart of dergelijke vinden, hoeveel geheugen heeft dit systeem? de orginele cd die in de computer zit is een TeleAtlas cd met benelux erop van 1998, en die cd is maar 70 mb ofzo en er zit benelux op, dat kan toch niet? Welke cd moet ik kopen als ik europa erop wil zetten?
3)En wat is TMC? (na de uitleg) is dat bij dit systeem ook mogenlijk?:)
Belangrijkste is: europa erop gooien en als dat echt niet kan bij dit systeem dan maar BeNeLux, maar dan geupdate.
Alvast bedankt voor alle info.
P.S. Als jullie fotos moeten hebben zeg het maar.
Voorstelling:
Mijn naam is Mike ben 21 jaar en kom uit Maastricht en ik rij een Opel omega 2.0i 16v uit 1998 met vaste navigatie systeem erin van Philips CarIn.
Ik heb nergens ontwoorden kunnen vinden (op internet) op mijn vragen, waarschijnnelijk omdat het hele oude navigatie systeem is, wat weinig gebruikt wordt.
Ik heb vaste fabrieks af nav. in mijn auto met volgende gegevens:
Philips CarIn
Serie nr:581/75
HW nr:010B
SW nr:0200
prod. datum: 98/23
En op de kastje (computer) waar de cd in moet staan volgende gegevens:
Philips
22sy581/75
9022 015 81759
WA049823
0029314
man.: June 1998
made in germany
microware
EMB/RBF68LI
1642282
(1017-0013)
1)De navigatie is sinds die erin zit (1998) niet meer geupdate, dan weet je al dat je je navigatie beter maar niet aan kunt zetten. Ik wil deze graag updaten naar de laatste versie.? Kan ik de update cd bij de dealer of ergens op een website kopen? Zo ja welke site en hoe heet cd?
2)Ik wil europa erop zetten, maar kan dat wel, ik kan nergens sd kaart of dergelijke vinden, hoeveel geheugen heeft dit systeem? de orginele cd die in de computer zit is een TeleAtlas cd met benelux erop van 1998, en die cd is maar 70 mb ofzo en er zit benelux op, dat kan toch niet? Welke cd moet ik kopen als ik europa erop wil zetten?
3)En wat is TMC? (na de uitleg) is dat bij dit systeem ook mogenlijk?:)
Belangrijkste is: europa erop gooien en als dat echt niet kan bij dit systeem dan maar BeNeLux, maar dan geupdate.
Alvast bedankt voor alle info.
P.S. Als jullie fotos moeten hebben zeg het maar.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hoe ziet het bedieningsgedeelte van dit systeem er uit? Is dat een gewone Philips RC759/959, of is het een Opel systeem, wellicht met een apart schermpje? Dat /75 duidt namelijk op iets dat voor Opel gemaakt is...
Foto's zijn dus zeker welkom
Groet,
JW
Foto's zijn dus zeker welkom
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Volgens http://www.hxs.de/CARiN.htm is dit een Carin 530 waarbij de typische Opel radio NCDR3000 hoort.
Om te voorkomen dat er iets grondig mis gaat met eventuele update van de systeem software, al dan niet bij de dealer, zou ik er bij deze antieke installatie ,als deze nu naar tevredenheid functioneert, vanaf blijven. Veel eer is er niet aan te behalen in die zin dat deze nooit echt snel wordt. De HW versie 010B zou volgens de bovengenoemde site wel een update naar SW 2.9 mogelijk moeten maken.
CD's van geheel Europa (9 stuks) zijn gewoon te koop per land of Europa compleet.
Kijk eens hier http://www.navco.nl/index.php?cPath=80_84
Om te voorkomen dat er iets grondig mis gaat met eventuele update van de systeem software, al dan niet bij de dealer, zou ik er bij deze antieke installatie ,als deze nu naar tevredenheid functioneert, vanaf blijven. Veel eer is er niet aan te behalen in die zin dat deze nooit echt snel wordt. De HW versie 010B zou volgens de bovengenoemde site wel een update naar SW 2.9 mogelijk moeten maken.
CD's van geheel Europa (9 stuks) zijn gewoon te koop per land of Europa compleet.
Kijk eens hier http://www.navco.nl/index.php?cPath=80_84
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Starting Member
-
- Senior Member
In principe deel ik Gerritje's opvatting, als 'ie nu goed loopt gewoon zo laten.
Het aantrekkelijke van SW 2.9 is echter dat daar TMC mee mogelijk wordt, dat kan met SW 2.0 niet.
Maarrrrrrr, het is verre van zeker dat de NCDR3000 de daartoe benodigde Hardware aan boord heeft, en dan werkt het dus nooit.
Ik zal nog eens in m'n ouwe papieren duiken om te kijken of daar iets over geschreven is. Ik meld me dan wel weer.
Groet,
JW
Het aantrekkelijke van SW 2.9 is echter dat daar TMC mee mogelijk wordt, dat kan met SW 2.0 niet.
Maarrrrrrr, het is verre van zeker dat de NCDR3000 de daartoe benodigde Hardware aan boord heeft, en dan werkt het dus nooit.
Ik zal nog eens in m'n ouwe papieren duiken om te kijken of daar iets over geschreven is. Ik meld me dan wel weer.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Ik volg het niet echt. Ik heb sowieso weinig verstand van navigaties dus...
1)Dus ik kan het niet updaten?
2)Europa kaart erop niet mogenlijk?
Hide post links |
-
- Senior Member
1) wellicht kun je de SW 2.0 dan niet updaten. Dat is dus de besturings-SW, staat los van kaartenCARIN_PHILIPS schreef:Ik volg het niet echt. Ik heb sowieso weinig verstand van navigaties dus...
2) er is geen "Europa-CD", er zijn slechts landen CD's. Europa past bij lange na niet op één CD, vandaar
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Dus ik kan de navigatie niet gebruiken? Want de helft van de straten/snelwegen/POI's enz (wat er allemaal bij is gekomen) staat er niet in.
Ik vindt het eigenlijk raar. Er zit een fabrieks af nav. in, en die je nooit kan updaten, dachten ze toen zij die nav. ontwikkelde dat er nooit meer iets op de wereld zou veranderen of ligt het aan mij?
Ik vindt het eigenlijk raar. Er zit een fabrieks af nav. in, en die je nooit kan updaten, dachten ze toen zij die nav. ontwikkelde dat er nooit meer iets op de wereld zou veranderen of ligt het aan mij?
Hide post links |
-
- Senior Member
Ja, je kunt de navi wél gebruiken. Daarvoor zijn nieuwe kaarten beschikbaar, Gerritje gaf daarvoor de link al.
Hierboven schreef ik dat de besturings-SW LOS staat van de kaarten
Groet,
JW
Hierboven schreef ik dat de besturings-SW LOS staat van de kaarten
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Stingray
Starting Member
Starting Member
Post ontvangen mijn dank daarvoor.
ik had nog een vraagje...ik hou het maar in 1 topic want anders vervuilt het forum zo Razz
Ik lees hier en daar over software upgrade enzo......nu heb ik even gekeken en het volgende kwam tevoorschijn:
SN: 581/75B
HWnr: 010B
GWnr: 0200 (weet niet zeker maar dat komt omdat daar het schermpje wat steekjes laat vallen)
Prod: 98/42
Wat zegt dit allemaal en als ik een update kan doen, hoe kom ik hieraan en tot hoever kan ik upgraden??
Pff weer een hoop vragen, nu ga ik me eigen weer storten in de handleiding Cool Laughing
MzzL
----
JW:
Als ik het zo lees is de set geen oorspronkelijke maar een uit verschillende componenten samengesteld geheel.
In de set hoort te zitten de PC3000 met HW 0203 of 0204, en daar kan uiteraard de MO 3029, oftewel de 2.9 ingespeeld worden.
De set heeft echter de oudere 581 computer, waarbij bovendien de code ../75B toegevoegd is. En dat is een computer die specifiek voor Opel gemaakt is Idea Exclamation Hij hoort bij de NCDR 3000
Volgens mijn info kan daar maximaal 2.3 op geladen worden en is deze computer ook NIET geschikt voor TMC Embarassed Daarvoor heb je minimaal 2.5 nodig en die kan daar niet op.
Er zijn enige computers in omloop die achteraf in de fabriek "gerevideerd" zijn en alsnog geschikt blijken te zijn voor de 2.5 en hoger. Maar bij mijn weten is die SW dan al in de fabriek ingespeeld.
Stingray kan proberen wat er gebeurt als de MO 3029 CD in de computer gestopt wordt, als 'ie mazzel heeft wordt 'ie geladen. Zo niet, pech gehad helaas, dan blijft het bij de 2.0. En dan heeft 'ie ook geen TMC Crying or Very sad
Groet,
JW
-----
Stingray:
hehe ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en heb gewoon de MO 3029 cd erin gedaan en mn vingers gekruisd en afgewacht......en hij begon de software gewoon te laden en de instalatie is goed gegaan
-----
Bij hem is het waarschijnnelijk wel gelukt, want zo te zien heeft hij de zelfde computer als de mijne. hmmmm
Starting Member
Starting Member
Post ontvangen mijn dank daarvoor.
ik had nog een vraagje...ik hou het maar in 1 topic want anders vervuilt het forum zo Razz
Ik lees hier en daar over software upgrade enzo......nu heb ik even gekeken en het volgende kwam tevoorschijn:
SN: 581/75B
HWnr: 010B
GWnr: 0200 (weet niet zeker maar dat komt omdat daar het schermpje wat steekjes laat vallen)
Prod: 98/42
Wat zegt dit allemaal en als ik een update kan doen, hoe kom ik hieraan en tot hoever kan ik upgraden??
Pff weer een hoop vragen, nu ga ik me eigen weer storten in de handleiding Cool Laughing
MzzL
----
JW:
Als ik het zo lees is de set geen oorspronkelijke maar een uit verschillende componenten samengesteld geheel.
In de set hoort te zitten de PC3000 met HW 0203 of 0204, en daar kan uiteraard de MO 3029, oftewel de 2.9 ingespeeld worden.
De set heeft echter de oudere 581 computer, waarbij bovendien de code ../75B toegevoegd is. En dat is een computer die specifiek voor Opel gemaakt is Idea Exclamation Hij hoort bij de NCDR 3000
Volgens mijn info kan daar maximaal 2.3 op geladen worden en is deze computer ook NIET geschikt voor TMC Embarassed Daarvoor heb je minimaal 2.5 nodig en die kan daar niet op.
Er zijn enige computers in omloop die achteraf in de fabriek "gerevideerd" zijn en alsnog geschikt blijken te zijn voor de 2.5 en hoger. Maar bij mijn weten is die SW dan al in de fabriek ingespeeld.
Stingray kan proberen wat er gebeurt als de MO 3029 CD in de computer gestopt wordt, als 'ie mazzel heeft wordt 'ie geladen. Zo niet, pech gehad helaas, dan blijft het bij de 2.0. En dan heeft 'ie ook geen TMC Crying or Very sad
Groet,
JW
-----
Stingray:
hehe ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en heb gewoon de MO 3029 cd erin gedaan en mn vingers gekruisd en afgewacht......en hij begon de software gewoon te laden en de instalatie is goed gegaan
-----
Bij hem is het waarschijnnelijk wel gelukt, want zo te zien heeft hij de zelfde computer als de mijne. hmmmm
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat lijkt zo, maar het ligt daar heel anders. Stingray heeft/had geen NCDR3000 maar een samengestelde set bestaande uit een MR 4000 radio/CD speler met een oude Opel /75 computer.
De TMC HardWare moet in de radio zitten, en dat zit 'ie in een MR 4000. Maar ik twijfel er dus heftig aan of dat ook het geval is bij de NCDR 3000, ik vermoed dus van niet.
Groet,
JW
PS Is het je nu duidelijk mbt de kaarten?
De TMC HardWare moet in de radio zitten, en dat zit 'ie in een MR 4000. Maar ik twijfel er dus heftig aan of dat ook het geval is bij de NCDR 3000, ik vermoed dus van niet.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Sorry niet echt nee.JW schreef:
Dus ik moet gewoon nieuwe benelux cd bestellen en die erin doen?
En op die cd zitten allemaal nieuwe wegen enz enz.?
Ja, sorry ik heb er echt 0,0 verstand van.
Ik weet dat de cd die erin ligt eruit kan en een ander cd erin kan, en dat is het
Hide post links |
-
- Senior Member
1) Ja, bijvoorbeeld bij http://www.navco.nl/index.php?cPath=80_84CARIN_PHILIPS schreef:Sorry niet echt nee.JW schreef:
1) Dus ik moet gewoon nieuwe benelux cd bestellen en die erin doen?
2) En op die cd zitten allemaal nieuwe wegen enz enz.?
Ik weet dat de cd die erin ligt eruit kan en een ander cd erin kan, en dat is het
2) Ja.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Alle cd's die op die pagina staat passen op mijn systeem?JW schreef:1) Ja, bijvoorbeeld bij http://www.navco.nl/index.php?cPath=80_84CARIN_PHILIPS schreef:Sorry niet echt nee.JW schreef:
1) Dus ik moet gewoon nieuwe benelux cd bestellen en die erin doen?
2) En op die cd zitten allemaal nieuwe wegen enz enz.?
2) Ja.
Groet,
JW
Behalve europa of niet? Als het maar op 1 cd past of niet?
Europa zullen meerdere cd's zijn, dus daar heb ik niks aan he? Benelux zou wel een oplossing zijn he, als het op 1 cd staat?
Dankje wel
Mike
Hide post links |
-
- Senior Member
Ja, al die CD's passen en werken in jouw systeem.
De Europa-set bestaat uit 9 of 10 CD's, als je even doorklikt zie je dat
Groet,
JW
De Europa-set bestaat uit 9 of 10 CD's, als je even doorklikt zie je dat
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
-
- Starting Member
JW heb ik nog 1 vraag.
Dat standaard Nav. scherpje in mijn auto laat alleen zwart/wit zien, kan er op mijn computer kastje andere scherm worden aangesloten?
Zou er vande zelfde formaat schermpjes zijn? zodat ik niet hoef te zagen aan de scherm:)
Alvast bedankt,
Mike
P.S. ik heb BeNeLux cd erin gestopt, hij doet het thanx JW
En veel geld kwijt aan dat benelux cd )):P
Dat standaard Nav. scherpje in mijn auto laat alleen zwart/wit zien, kan er op mijn computer kastje andere scherm worden aangesloten?
Zou er vande zelfde formaat schermpjes zijn? zodat ik niet hoef te zagen aan de scherm:)
Alvast bedankt,
Mike
P.S. ik heb BeNeLux cd erin gestopt, hij doet het thanx JW
En veel geld kwijt aan dat benelux cd )):P
Hide post links |
-
- Senior Member
Wat jij wilt is onmogelijk aangezien er ook geen kleuren of kaarten worden gegenereerd in de computer. Je dan hooguit de pijltjes en achtergrond in kleur hebbeen.
Voor minder dan de kosten van een los schermpje koop je een compleet MS5000 systeem!
Voor minder dan de kosten van een los schermpje koop je een compleet MS5000 systeem!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Starting Member
oke thanx gerritje.Gerritje schreef:Wat jij wilt is onmogelijk aangezien er ook geen kleuren of kaarten worden gegenereerd in de computer. Je dan hooguit de pijltjes en achtergrond in kleur hebbeen.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 3
Weergaves: 751