AVIC HD3BT en 8 weg speaker system

diederiknieuwenhuis
Starting Member
Starting Member
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 apr 2008 08:46

AVIC HD3BT en 8 weg speaker system

Bericht door diederiknieuwenhuis »

Ik ben bezig met het bestellen van de nieuwe ford mondeo en wil hierin graag de HD3BT in ingebouwd willen hebben. In de mondeo zit standaard een 8 speaker system. Is dat aan te sluiten op de HD3BT. Daarnaast heb ik een blackberry 8800, werkt de bluetooth combinatie met de HD3BT goed? Het toestel staat nl nog niet op de lijst van pioneer als getest toestel.

Alvast dank voor de hulp.

Diederik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

er werkt maar weinig echt goed met de BT van Pioneer.....al naar de Kenwood DNX8220Bt gekeken?
En als je toch Pioneer wilt zou ik een losse carkit nemen.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quell
Senior Member
Berichten: 451
Lid geworden op: 10 mei 2007 11:15

Re: AVIC HD3BT en 8 weg speaker system

Bericht door quell »

diederiknieuwenhuis schreef:Ik ben bezig met het bestellen van de nieuwe ford mondeo en wil hierin graag de HD3BT in ingebouwd willen hebben. In de mondeo zit standaard een 8 speaker system. Is dat aan te sluiten op de HD3BT. Daarnaast heb ik een blackberry 8800, werkt de bluetooth combinatie met de HD3BT goed? Het toestel staat nl nog niet op de lijst van pioneer als getest toestel.

Alvast dank voor de hulp.

Diederik
Volgens een aantal gebruikers op het Amerikaanse forum werkt de 8800 prima, inclusief overzenden van het telefoonboek. Maar je kunt het natuurlijk voor alle zekerheid even proberen bij je dealer voor e.e.a. ingebouwd wordt :wink:
Voor wat betreft speakers, geen idee, hangt ervan af wat je bedoeld. De Pioneer heeft "gewoon" een 4 kanaals versterker aan boord...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Vrijwel elk "normaal" systeem heeft slechts 4 uitgangen en daarop worden normaliter alle LS in de auto aangesloten, of dit er nu 4 of 43 zijn. De verdeling van de diverse geluidsstromen vindt plaats buiten de headunit in actieve of passieve filters. De Ford Mondeo zal hierop vast geen uizondering zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

....of er moeten bij die 8 speakers al ergens een paar subwoofers zitten, die apart aangestuurd worden.

Waar het om gaat is dat elke versterker niet zwaarder belast wordt dan met 4 Ohm luidsprekerimpedantie. Dat kan dan een composet zijn met een passief filter, die houdt de impedantie rond die 4 Ohm.
Zó zit het ook in mijn Xantia, een composet met een 16,5 cm laag/midden in de voordeuren, en een tweeter in het dashboard. Dus twee speakers per versterker, maar wel via een filter aangestuurd.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ernie01
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2007 09:16

Bericht door ernie01 »

In tegenstellign tot de meeste negatieven hier, heb ik perfecte ervaring met de HD3BT. Ik heb zelf een blackberry 8820 en dit werk perfect. Zodra ik de auto binnenstap en het contact aangaat is er na 1 minuut maximaal contact. (Wel op letten als je 2/3 meter naast de auto staat met contact aan en je telefoon in je zak, kan je tegen je telefoon praten wat je wil , terwijl de beller in de auto te horen is.)

Ook mijn Octavia BE is met 8 speakers uitgerust en hier valt ook niets over te klagen (helaas heb ik zelf de rechter tweeter opgeblazen, omdat ik het volume wel heel erg hard had staan dus die kraakt nu een beetje, maar niet door de Pioneer.

Wel is het zo dat de andere kant de beller in de auto niet al te best hoort. Sommige hebben hier minder last van, helaas ik wel (had ik) Derhalve heb ik een zwanenhals microfoon genomen en dat werkt ook weer perfect. Hoef hem niet naar me toe te halen en kan hem langs de stijl houden.

Maar verder werkt de BT perfect.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

ernie01 schreef:In tegenstellign tot de meeste negatieven hier,
Zo negatief zijn we niet hoor, mede-Octavia BE-rijder. Meer ervaringsregel.
ernie01 schreef:Ook mijn Octavia BE is met 8 speakers uitgerust en hier valt ook niets over te klagen (helaas heb ik zelf de rechter tweeter opgeblazen, omdat ik het volume wel heel erg hard had staan dus die kraakt nu een beetje, maar niet door de Pioneer.
Dan kun je je lol nog op. Deurbekleding verwijderen om bij de tweeter te komen is geen grapje.

Hoe lang heb je je HD3BT? Na plm 1 jaar krijgen ze veelal last van een defecte flatcable, let daar op ivm. je garantie.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • 2014 Suzuki Fuji Infotainment System - Kaarten en kaartupdates
    door TheoKbr » 03 feb 2020 01:48 » in Suzuki
    Reacties: 0
    Weergaves: 343
  • VDO / Mark III navigation system retrofit kit - change language problem
    door glm2006ITALY » 07 okt 2017 22:25 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 487
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 477
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 437
  • avic F30BT
    door heinsandra » 16 jan 2015 13:20 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 429
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 483
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”