mijn MS4200RS ellende

V3nn3tj3
Starting Member
Starting Member

mijn MS4200RS ellende

Bericht door V3nn3tj3 »

Hello,

Ik heb onlangs een MS4200RS gekocht en heb sindsdien enorm veel ellende met het ding.
Er is gewoon geen info over te vinden behalve op jullie site, vooral over de hele C-IQ naar Supercode.
Heb dus Supercode cd's gekocht, maar ik heb een oude SW versie, maar heb echt geen zin om nog eens 20 euro bovenop al mijn andere kosten die ik al gedaan heb te betalen ... Dus weet iemand mss waar ik heb gratis kan krijgen (of mss iemand die hem kan rippen en doorzenden (alleen voor mij dan ...)).
Ook heb ik dat als ik een cd (musiek cd) insteek dat ie mijn cd wel vind, maar niet wil afspelen, moet dan weer mijn cd eruit halen en terug insteken. Soms wil die ook gewoon mijn cd niet terug geven, moet dan 20 fucties tegelijkertijd doen dat hij "flikker" slaat en zo dan het zandlopertje geeft, dan kan ik hem wel uithalen.
En is er mss ook een mogelijkheid om Non-CIQ cd's op mijn CIQ systeem te laten werken (heb een set van heel europa gekregen, ik heb alleen benelux en frankrijk gekocht (supercode) (mijn verdeler kon aan geen andere geraken)).
En is het mogelijk om mijn oude CIQ cd's (geen abo meer) te laten werken ?
Ook werkt mijn flitsinfo niet, komt dit door een oude software versie?
en denk dat ik nog iets vergeten ben ... =/

Groetjes Nick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zonder een software update naar 6.5 of minimaal 5.4 kom je nergens. VDOSiemens zendt deze sw gratis naar je toe en je had hem ook gratis kunnen krijgen bij de bestelling van de SC cd's

De oude C-IQ cd's kunnen in dit toestel niet meer worden gebruikt

De rest van de problemen laten zich in eerste instantie vertalen naar een vuile laser. Daartoe moet het apparaat worden geopend en de lens mbv een wattenstaafje gedrenkt in isopropylalcohol worden gereinigd.
Het kan natuurlijk ook zijn dat jouw apparaat aan de beurt is voor euthanasie :oops:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
V3nn3tj3
Starting Member
Starting Member

Bericht door V3nn3tj3 »

[EDIT MOD]Je reactie verwijderd. Lees de forumregels nog eens waarmee je akkoord gegaan bent[/edit]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Als je in het centrum van het land woont, of bereid bent daar naartoe te rijden, kun je bij mij de update inspelen.
Welke versie heb je er nu inzitten?

Kopieën worden niet gemaakt, en ook niet via internet verspreid. Zie ook het Reglement waarvoor je getekend hebt bij je aanmelding.

Wat ik niet opmaak uit je postings: heb je ook de 16-cijferige Supercode waarmee je je systeem kunt vrijschakelen ?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
V3nn3tj3
Starting Member
Starting Member

Bericht door V3nn3tj3 »

Woon in belgië aan de kust ...
en srr voor mijn post maar wil hem gewoon ...
en jep, heb mijn 16 cijferige code ... (bij mijn cd's gekregen)
en heb nu SW 0540 maar flitspalen enzo werkt allemaal niet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Da's niet te ver van het midden van het land, alleen het verkeerde :roll:

Als er 5.4 geladen is moet je de Supercode kunnen in geven, zie viewtopic.php?p=45761#45761
En dan moeten de Supercode CD's gewoon werken, daar heb je geen nieuwe SW voor nodig.

Logisch dat je flitspalen niet werken, die staan op je Supercode CD's.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Met de 5.4 moet ingave van de supercode mogelijk zijn. Daartoe moet er wel een SC CD in de speler zitten
De flitsinfo die jij bedoelt kun je pas opvragen als de SC cd ook werkt en dat is pas na het ingeven van de SC
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
V3nn3tj3
Starting Member
Starting Member

Bericht door V3nn3tj3 »

ja, heb al allemaal gedaan, en mijn navigatie werkt, maar ik krijg geen flits info ...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Had je die wél toen je nog met C-IQ kaarten reed en die flitsinfo "bijgekocht" had?
Kijk anders even in de instellingen, er kan een vinkje verkeerd staan.
Zie plaatje....

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
V3nn3tj3
Starting Member
Starting Member

Bericht door V3nn3tj3 »

ik kan bij CIQ menu ergens flitsinfo vinden, maar ik kan activeren niet selecteren ...
en neen, denk niet dat ik flitsinfo had bij oude CIQ ....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Terwijl jij je posting maakte heb ik een plaatje toegevoegd. Je moet dus naar je Configuratie menu en dan naar Infopunten gaan.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
V3nn3tj3
Starting Member
Starting Member

Bericht door V3nn3tj3 »

Ga ik straks (nu effe geen tijd) als eerste doen, ga dan posten of het werkt

btw, waar heb je het plaatje gevonden in je handleiding ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
V3nn3tj3
Starting Member
Starting Member

Bericht door V3nn3tj3 »

Gerritje schreef:Zonder een software update naar 6.5 of minimaal 5.4 kom je nergens. VDOSiemens zendt deze sw gratis naar je toe en je had hem ook gratis kunnen krijgen bij de bestelling van de SC cd's

De rest van de problemen laten zich in eerste instantie vertalen naar een vuile laser. Daartoe moet het apparaat worden geopend en de lens mbv een wattenstaafje gedrenkt in isopropylalcohol worden gereinigd.
Het kan natuurlijk ook zijn dat jouw apparaat aan de beurt is voor euthanasie :oops:
Hoe kan ik VDOSiemens contacteren ? (in belgië)
Moet ik naar Krautli (de verdeler van belgië (die volgens mij alleen verdeelt aan winkels) zelf bellen of ... (mss weten jullie beter waar te zoeken ..

groetjes nick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

V3nn3tj3 schreef:Ga ik straks (nu effe geen tijd) als eerste doen, ga dan posten of het werkt

btw, waar heb je het plaatje gevonden in je handleiding ?
Op pagina 8 van http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... 254-NL.pdf :idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

V3nn3tj3 schreef:
Gerritje schreef:Zonder een software update naar 6.5 of minimaal 5.4 kom je nergens. VDOSiemens zendt deze sw gratis naar je toe en je had hem ook gratis kunnen krijgen bij de bestelling van de SC cd's

Hoe kan ik VDOSiemens contacteren ? (in belgië)
Moet ik naar Krautli (de verdeler van belgië (die volgens mij alleen verdeelt aan winkels) zelf bellen of ... (mss weten jullie beter waar te zoeken ..

groetjes nick
Als dat in België niet mocht lukken, lijkt mij een telefoontje naar de helpdesk in Nederland een redelijk alternatief. Ze zullen je zeker verstaan :wink:
Maar degene bij wie je de SC cd's hebt gekocht moet in staat zijn om jou een gratis exemplaar van deze softwareupdate te verstrekken. Zolang dat in Nederland ook mogelijk is hoeft België geen uitzondering te zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hierek
Starting Member
Starting Member

Bericht door Hierek »

Zo maar een vraagje, maar in hoever is de 4200 en 4200RS identiek?

Mogelijk kun je de "gewone"4200 SW erop krijgen. Dat zal die niet zomaar doen, maar wel als je de (geprgrammeerde) flash chips uit een 4200 erin zet bijv.. :) In de fabriek zullen ze em wel via Jtag oid proggen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Er zijn je velen voorgegaan die dit geprobeerd hebben, zonder succes :oops:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
V3nn3tj3
Starting Member
Starting Member

Bericht door V3nn3tj3 »

Gerritje schreef: Als dat in België niet mocht lukken, lijkt mij een telefoontje naar de helpdesk in Nederland een redelijk alternatief. Ze zullen je zeker verstaan :wink:
Maar degene bij wie je de SC cd's hebt gekocht moet in staat zijn om jou een gratis exemplaar van deze softwareupdate te verstrekken. Zolang dat in Nederland ook mogelijk is hoeft België geen uitzondering te zijn.
Hier heb ik een probleempje, zij verdelen geen vdo meer...
en ik wil niet echt naar krauli bellen omdat zij het verdelen naar de winkels toe, niet de consumenten...
bellen naar nederland is ook redelijk duur...

dusja, hummm, mss kan iemand van jullie hun cd missen, wil wel de verzendingskosten betalen ...

Groetjes Nick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Hierek schreef:Zo maar een vraagje, maar in hoever is de 4200 en 4200RS identiek?

Mogelijk kun je de "gewone"4200 SW erop krijgen. Dat zal die niet zomaar doen, maar wel als je de (geprgrammeerde) flash chips uit een 4200 erin zet bijv.. :) In de fabriek zullen ze em wel via Jtag oid proggen.
Vraag het eens aan Datake, die is pikeur in het veranderen van systeemsoftware
Maar neem van mij aan dat het heilloos is. Het is iets anders dan een Playstation even tweaken met een andere chip

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

@ Nick

Zet je vraag dan gewoon op de VDO site http://www.vdodayton.nl/default.aspx?me ... ct&urlre=1& , verander daar het land in België, als het via hun officiële distributeur niet lukt. Via die weg lukt het ongetwijfeld wél.

Overigens wordt Krautli daar als Helpdesk genoemd, ook dat zou dus moeten werken :idea:
Heb je hen al benaderd?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
V3nn3tj3
Starting Member
Starting Member

Bericht door V3nn3tj3 »

JW schreef:@ Nick

Zet je vraag dan gewoon op de VDO site http://www.vdodayton.nl/default.aspx?me ... ct&urlre=1& , verander daar het land in België, als het via hun officiële distributeur niet lukt. Via die weg lukt het ongetwijfeld wél.

Overigens wordt Krautli daar als Helpdesk genoemd, ook dat zou dus moeten werken :idea:
Heb je hen al benaderd?

Groet,
JW
ja, vroeger met iets van siemens (die zij ook verdelen), ze zijden gewoon, gaa naar je dealer ... (maar er is hier nergens een vdo dealer in de buurt, mss 150 km hier vandaan, maar ...

(btw, waarom mocht ik niet vragen of niemand de software wou ....... (ga het niet zeggen, mss deleten ze me post weer :/) ?? je verkrijgt het gratis van vdo, wat is er dan mis mee het nog eens door te geven (gratis) aan iemand die er waarschijnlijk niet kan aan geraken ?)

edit:

Oh Ja JW me infopunten staan actief en akoestische waarschuwingen ook, denk echt dat ik de software update nodig heb voor me flitspalen ... zie eerste punt van Infofunktie

van NAVCO:

Systeem Sofware VDO MO4265SR Versie 6.50, de nieuwste versie voor VDO Dayton MS4140RS, MS4150RS en de MS4200RS. Ook voor de Medion 41400.
Het betreft een zogenaamde service release, die in eerste instantie bedoeld is om een aantal storingen, die onder sommige omstandigheden voorkwamen, te elimineren. Ten opzichte van de eerste versies systeem software zijn er ook een aantal functionele verbeteringen:

Infofunktie: Automatische, optische en akoestische melding van gevaarlijke verkeerssituaties en belangrijke punten, zoals flitspalen, vaste radarinstallaties en andere punten die belangrijk zijn voor de veiligheid (zoals scholen) of die toeristisch interessant zijn en langs de reisroute liggen.

Via de TMC funktie van Radio 538 (Via TMC) ook waarschuwing voor mobiele Radarposten

Snelheidsinformatie: Optische aanduiding van aanbevolen snelheden en snelheidsbeperkingen op de snelwegen

Keuze uit extra Routecriteria voor routeberekening: vermijden van tunnels en veerboten

Verbeterde optische en akoestische routeaanwijzingen dankzij bijkomende pictogrammen en geopitmaliseerde onderdrukking van de spraakuitvoer

Handige voortzetting van de routebegeleiding na korte onderbreking

Uw huidige versie vindt u terug in het menu: Configuratie. In dit menu vindt u systeeminformatie SW X.XX. Indien hier minder staat dan SW 5.40 dan is het raadzaam de MO4265SR aan te schaffen. Het installeren gaat automatisch. Na het insteken van de CD ROM slechts 1x op JA drukken en het systeem doet de rest. Het proces duurt ongeveer 20 minuten. Tijdens dit proces dient het contact aan te blijven en mag u de auto niet starten. U kunt het wel tijdens het rijden doen, dus na het starten van de auto

Een aantal navigatiesystemen zijn geleverd met een blokkering tijdens het rijden van de bediening van de navigatiefunctie. Na het laden van deze nieuwe systeem software 6.50 kan deze blokkering worden verwijderd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Op die CD staat dat 'ie niet gekopieerd mag worden, zie het plaatje, zo simpel is het.

Ik zou Krautli toch nog eens opnieuw benaderen, evt via een mail en hen wijzen op die link die ik je gegeven heb.

In het Navco verhaal staat dat het verstandig is te upgraden als je een oudere versie hebt dan 5.4. En die heb jij, met 5.4 zijn flitspalen ook te signaleren. Dus daar kan het niet aan liggen.
Ben je er zeker van dat je langs een flitspaal gereden hebt die op de CD staat? Niet alle palen staan er op, dat weet ik uit ervaring in jouw land :wink:

Groet,
JW

PS Bij Navco is die CD niet zomaar gratis, zie http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... cts_id=380 :idea:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
V3nn3tj3
Starting Member
Starting Member

Bericht door V3nn3tj3 »

JW schreef:Op die CD staat dat 'ie niet gekopieerd mag worden, zie het plaatje, zo simpel is het.

Ik zou Krautli toch nog eens opnieuw benaderen, evt via een mail en hen wijzen op die link die ik je gegeven heb.

In het Navco verhaal staat dat het verstandig is te upgraden als je een oudere versie hebt dan 5.4. En die heb jij, met 5.4 zijn flitspalen ook te signaleren. Dus daar kan het niet aan liggen.
Ben je er zeker van dat je langs een flitspaal gereden hebt die op de CD staat? Niet alle palen staan er op, dat weet ik uit ervaring in jouw land :wink:

Groet,
JW
de kans dat ik aan een geraak zonder 150km te moeten rijden of te betalen is uiterst klein...
het is belgië waarover je het hebt, niet nederland, belgië is gewoon een groot apeland ...

btw, mag navco dat wel doorverkopen voor geld? als vdo het gewoon gratis opstuurd (in nl toch)

groetjes nick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Die bedrijfssoftware is een normaal product waarvoor een normale handelsprijs bestaat.
Maar de organisatie of wederverkoper levert normaliter deze software op verzoek van de klant bij als gebaar van service en soms noodzaak in situaties van oude software, omdat anders de SC niet eens kan worden ingegeven.
Maar er zijn natuurlijk ook klanten die nog een onbeperkte C-IQ vrijschakeling hebben waarbij geen SW update hoort en die moeten gewoon betalen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
V3nn3tj3
Starting Member
Starting Member

Bericht door V3nn3tj3 »

ik ga gewoon europa gaan halen + software cd (150km hier vandaan LOL)

wat is beter, navtec of teleatlas ??

groetjes nick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • VDO MS4200RS Kaarten
    door Marcel21674 » 26 aug 2024 17:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen