Na een week of wat 'snuffelen' op deze site dan toch maar laten registreren om wat actiever deel te nemen en te geven.
Ik ben sinds 6 maanden in het bezit van een auto waar al een 5400 (zonder 5011) systeem met Benelux CI-Q in zat. destijds een actie vanuit de fabrikant. Op 'advies' wat ik hier al gelezen had heb ik sinds 4 weken de Teleatlas kaarten incl. Supercode gekocht. ...Ehhm, mod......gewoon bij Navco...

Op de heenweg ging het instellen van de route prima. Eerts de CH CD erin, adres intoetsen, laten rekenen. Daarna de MRE CD erin en hopla, rijden maar.
De terugweg was een drama. Basel ligt tegen de grens aan met Duitsland en/of Frankrijk. Die landen staan op andere CD's. Ik moest gewoon weer naar mijn woonplaats in Midden-Nederland. Dus reversed order. CD Nederland erin, thuis adres laden en rekenen. Maar daar begon het...de PC bleeeef rekenen. Op een ogenblik maar CD Nederland (Benelux) eruit gehaald en de CD CH erin gedaan, want ik moest toch Baselstadt uit.
2e moeilijkheid: omdat Basel op de grens ligt kon ik ook geen goed way-point intoetsen. Kon ik alsnog op de borden naar de rand van de stad rijden. Eenmaal op frans grondgebied (via Mulhouse) kon ik de MRE gebruiken. Maar nog steeds kon ik mijn eigen adres niet invoeren; dus dan maar een voorlopige stad (Venlo) ingevoerd en rijden maar.....
Nu mijn vragen:
-Heb ik nu de goede (CD) volgorde gebruikt met het instellen van mijn route. Zo ja, waarom ging het op de terugweg dan niet? Zo nee, wat deed ik dan niet goed?
-Is het ook mogelijk om op een rit van NL naar bv IT de route in te stellen en dan in ieder land de specifieke CD te gebruiken? Dus dan gebruik ik de MRE CD niet; die geeft maar een hele smalle baan naast de autobaan weer.
Ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben.