tmc aansluiting ms 5600
-
- Average Member
tmc aansluiting ms 5600
Ik heb mijn pc 5400 vervangen door een 5600, plug and play.
Ik kom er alleen niet uit hoe je de ingebouwde tmc moet aansluiten.
Volgens de beschrijving kun je hem het beste boven in het midden van
de achterruit plaatsen maar daar zit bij mij het derde remlicht.
Naast de antenneplug die in de pc moet zit nog een klein stukje kabel
wat moet je daar mee!!!
M.vr.gr Gerrit
Ik kom er alleen niet uit hoe je de ingebouwde tmc moet aansluiten.
Volgens de beschrijving kun je hem het beste boven in het midden van
de achterruit plaatsen maar daar zit bij mij het derde remlicht.
Naast de antenneplug die in de pc moet zit nog een klein stukje kabel
wat moet je daar mee!!!
M.vr.gr Gerrit
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat hoort er niet te szitten en als je het er uit trekt zie je daar de iso connector van de TMCNaast de antenneplug die in de pc moet zit nog een klein stukje kabel
Het makkelijkst is het om een zgn antennesplitter te gebruiken maar de antenne die je voorheen in je TMC box had zitten past 1:1 in de 5600.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Normal Member
Heeft u toevallig de pc 5400 nog in uw bezit?
De mijn heeft namelijk kuren en mogelijk wil / moet ik deze vervangen.
Groet,
Richard
De mijn heeft namelijk kuren en mogelijk wil / moet ik deze vervangen.
Groet,
Richard
Mazda 6
Hide post links |
-
- Average Member
op mijn 5400 had ik geen tmc aangesloten.
de beschrijving/tekening zegt sluit de antennestekker in de antenneaansluiting van de pc aan
en sluit de overblijvende voedingsdraad aan op de + 12V schakelaaraansluiting van uw radio!!
moet dit draadje op een pin aangesloten worden en zoja welke want er wordt geen schema weergegeven.
Gerrit
de beschrijving/tekening zegt sluit de antennestekker in de antenneaansluiting van de pc aan
en sluit de overblijvende voedingsdraad aan op de + 12V schakelaaraansluiting van uw radio!!
moet dit draadje op een pin aangesloten worden en zoja welke want er wordt geen schema weergegeven.
Gerrit
Hide post links |
-
- Senior Member
De draad die van de plakantenne komt is een tweelingsnoertje. In de plug die er aan vast zit steekt nog een kort zwart draadje wat bestemd is voor de 12 volt voeding van de elektronica in de antenneadapter.
Je zou dit geoon kunnen vast maken aan de aanwezige draad op A7, de contact plus.
Denk er wel om dat je de massadraad van de antenne alleen maar mag vastmaken in de onmiddellijke nabijheid van de antenne zelf en NOOIT, zelfs geen cm mag verlengen! De antenne zelf moet minimaal 4 cm van metalen delen van de carosserie verwijderd blijven.
Je zou dit geoon kunnen vast maken aan de aanwezige draad op A7, de contact plus.
Denk er wel om dat je de massadraad van de antenne alleen maar mag vastmaken in de onmiddellijke nabijheid van de antenne zelf en NOOIT, zelfs geen cm mag verlengen! De antenne zelf moet minimaal 4 cm van metalen delen van de carosserie verwijderd blijven.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Average Member
dank je, klinkt zelfs voor een leek zoals ik vrij logisch.
ga het proberen.
waarom zetten ze het zo niet in de beschrijving!!!!
of gaan ze er vanuit dat we allemaal technisch onderlegd zijn.
ga het proberen.
waarom zetten ze het zo niet in de beschrijving!!!!
of gaan ze er vanuit dat we allemaal technisch onderlegd zijn.
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij een splinterieuwe antenne/navi hoort ook een beschrijving/montagehandleiding te zitten. Hoe denk je dat ik m'n kennis heb vergaard?
Hide post links |
-
- Average Member
nieuwe pc!! maar nergens in de handleiding staat precies beschreven hoe en waar
het losse draadje bevestigd moet worden.
het losse draadje bevestigd moet worden.
Hide post links |
-
- Senior Member
Bij de verpakking van de antenne zit een separaat pamflet met daarin in een aantal talen de instructies
Ik heb er al vele opengemaakt en telkens zat dit langwerpige pamflet op gerecycled papier keurig in de plastic verpakking van de antenne
Misschien maak ik morgen wel even een scan van de handleiding
Ik heb er al vele opengemaakt en telkens zat dit langwerpige pamflet op gerecycled papier keurig in de plastic verpakking van de antenne
Misschien maak ik morgen wel even een scan van de handleiding
Hide post links |
-
- Senior Member
Handleiding van de plakantenne
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Average Member
dank je voor deze beschrijving.
voor alle duidelijkheid: voedingsdraad op de + 12V radioaansluiting is dus pin a7 van de p.c zoals je beschreef in je eerdere posting.
m.vr.gr Gerrit
voor alle duidelijkheid: voedingsdraad op de + 12V radioaansluiting is dus pin a7 van de p.c zoals je beschreef in je eerdere posting.
m.vr.gr Gerrit
Hide post links |
-
- Senior Member
Helemaal correct!
Door het aansluiten van deze kleinverbruiker (20 mA) op de geschakelde 12 volt voorkom je dat er permanent spanning op een zelf bijgetrokken en niet gezekerde draad komt te staan.
Door het aansluiten van deze kleinverbruiker (20 mA) op de geschakelde 12 volt voorkom je dat er permanent spanning op een zelf bijgetrokken en niet gezekerde draad komt te staan.
Hide post links |
-
- Starting Member
hey,
ik heb sinds gisteren een MS 5200, ik heb deze tmc antenne voorlopig aangesloten, maar ipv die zelfklevende antenne een stukje draad aan het veertje gesoldeerd...
nu mijn vraag is eigenlijk, wat doet het kleine bakje waar je 12 volt op aansluit? Is dit een versterkertje en/of filter? Kan ik de TMC van de gps niet gewoon aansluiten aan een aftakking van mijn FM radio antenne?
cheers
Andy
ik heb sinds gisteren een MS 5200, ik heb deze tmc antenne voorlopig aangesloten, maar ipv die zelfklevende antenne een stukje draad aan het veertje gesoldeerd...
nu mijn vraag is eigenlijk, wat doet het kleine bakje waar je 12 volt op aansluit? Is dit een versterkertje en/of filter? Kan ik de TMC van de gps niet gewoon aansluiten aan een aftakking van mijn FM radio antenne?
cheers
Andy
Hide post links |
-
- Senior Member
Nou begrijp ik ook waarom je zo'n slechte TMC ontvangst hebt viewtopic.php?p=62376#62376 , die aansluiting deugt van geen kanten.
Het "veertje" is de verbinding met de plakantenne, dat is die doorzichtige strip van zo'n 37 cm lang. En als die er niet zit werkt deze actieve antenne niet.
Inderdaad, je kunt een splitter gebruiken om een aftakking te maken vanaf je gewone antenne.
VDO heeft er eentje die speciaal gemaakt is met een SMB aansluiting op je PC 5200. Gerritje heeft er zo eentje, ik weet het typenummer even niet uit m'n hoofd.
Groet,
JW
Het "veertje" is de verbinding met de plakantenne, dat is die doorzichtige strip van zo'n 37 cm lang. En als die er niet zit werkt deze actieve antenne niet.
Inderdaad, je kunt een splitter gebruiken om een aftakking te maken vanaf je gewone antenne.
VDO heeft er eentje die speciaal gemaakt is met een SMB aansluiting op je PC 5200. Gerritje heeft er zo eentje, ik weet het typenummer even niet uit m'n hoofd.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Starting Member
ok, bedankt alvast voor de info... het bakje is dus totaal overbodig in feite? Ik kan zo een splitter zelf maken, heb smb connectors liggen.JW schreef:Nou begrijp ik ook waarom je zo'n slechte TMC ontvangst hebt viewtopic.php?p=62376#62376 , die aansluiting deugt van geen kanten.
Groet,
JW
thanks !
Andy
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat bakje is een actieve versterker
Zelf een splitter maken zou kunnen, hou echter wel rekening met ontvangstverliezen door impedantie misaanpassing.
De VDO splitter MA 1452 (zó heet 'ie) heeft daar een compensatie netwerk voor, met afgestemde kring voor het TMC gedeelte. Dat is dus niet zomaar een Y-splitter
Groet,
JW
Zelf een splitter maken zou kunnen, hou echter wel rekening met ontvangstverliezen door impedantie misaanpassing.
De VDO splitter MA 1452 (zó heet 'ie) heeft daar een compensatie netwerk voor, met afgestemde kring voor het TMC gedeelte. Dat is dus niet zomaar een Y-splitter
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Starting Member
ok! hartelijk dank voor de uitstekende uitleg!JW schreef:Dat bakje is een actieve versterker
Groet,
JW
Toch maar zo een VDO splitter kopen dus
Hide post links |
-
- Starting Member
bon, ik heb er een gewone splitter tussen gestoken en het werkt perfect nu Ik kan alle 3 de belgische TMC zenders kiezenJW schreef:Dat bakje is een actieve versterker
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Moderator
Een gewone antennespliter gebruiken is echt geen schande. Heb zelf enige tijd rondgereden met een zelfde oplossing voordatt ik de vdo splitter aanschafte. Qua signaal heb ik in beide gevallen altijd goed resultaat gehad.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 657