Pioneer avicx1bt

9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Pioneer avicx1bt

Bericht door 9pm »

Goedenavond forummers.
Zojuist heb ik mij op dit forum aangemeld wegens de vele tips en informatie dat hier te vinden
is. Ik heb besloten om op den duur tot aanschaf over te gaan van een pioneer avic xbt.
Ik ben me nog aan het orienteren en aan het napluizen van de informatie die reeds vermeld
is op dit forum. De reden dat mijn voorkeur uitgaat naar de pioneer is dat dit naar mijns inziens
een compleet systeem is van een betrouwbaar merk. Ik moet er wel bij zeggen dat ik "helaas" een nieuw systeem moet aanschaffen wegens het ongevraagd uitbouwen van mijn vorige systeem door derden. Helaas krijg je als cadeau een steen erbij en een hoop glas rommel.

Nu lees ik natuurlijk een hoop tips over hoe je het allemaal dient aan te sluiten.
Ook lees ik dat er een hoop mensen zijn die problemen ondervinden door de slechte cq. verkeerde inbouw van een carhifi dealer.

Desalniettemin wordt er ook nog 200 euro voor deze dienst gevraagd.
Daarom is mijn vraag als volgt: is er iemand in de gelegenheid, die erg kundig is met het inbouwen, dit tegen betaling voor mij te doen?

Vooralsnog mijn complimenten voor dit forum met genoeg informatie voor de leken onder ons.

Mvg Joost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Welkom op het forum en gecondoleerd met het verlies..... :twisted:

De X-BT is een optie, maar velen hier zijn de mening toegedaan dat een Kenwood Headunit gecombineerd met een VDO PC 5200 een betere keus is. Gentry zal daar wel op reageren, en wellicht kan hij je ook helpen bij het inbouwen. Waar woon je ten naaste bij?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Ik zal eens gaan kijken naar de kenwood combi die je oppert.
De kosten spelen natuurlijk ook een rol zoals je wellicht zal begrijpen.
En tot op heden ben ik de pioneer tegen gekomen voor een acceptabele prijs met de functies die het biedt.

Ik woon in de provincie Gelderland. Wanneer ik ervan verzekerd ben dat het inbouwen vakkundig zal gebeuren ben ik best bereid om er een aantal kilometers voor te rijden.

Ik zal me nog even verder orienteren.

Mvg Joost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

JW geeft het juist weer, de Kenwood/VDO combi is er een die bewezen betrouwbaar is.

Alternatief is de nieuwste model Kenwood klapscherm bijv de KVT-522 icm de Kenwood navigatie, die prijzen zijn gunstiger geworden en Kenwood gebruikt sinds kort bluetooth techniek van Parrot wat zich al bewezen heeft en waardoor betere synchronisatie met een scala aan mobiele telefoons mogelijk is, iets wat bij de vorige generatie BT module van Kenwood niet mogelijk was en nog steeds niet bij welk ander merk (dus ook Pioneer).
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Zojuist even rondgespeurd op amwonline en nu vind ik het vrij moeilijk om te beoordelen wat ik allemaal zou moeten bestellen indien ik mijn set zelf samenstel.

Bijvoorbeeld de Kenwood KNA-G260TA Navigations-Set €1699:
Zit er bluetooth op?
Zit de software erbij?
Dat is bij mij niet duidelijk geworden uit het duitse verhaal.

In eerste instantie wilde ik er niet meer als €1000 aan uitgeven. Ben tot de conclusie gekomen dat dit vrij moeilijk zal zijn. Vandaar de eerste voorkeur die uitging naar de pioneer. Deze is €1149.

Is het vanzelfsprekend dat elke blackbox te koppelen valt aan een 1 din headunit van hetzelfde merk?
En is het vanzelfsprekend dat dit ook mogelijk is bij verschillende merken? Aangezien er al gesproken is over een Kenwood VDO combinatie.

Tevens ben ik er voorstander van om 1 complete set te kopen en zelf niets samen te rapen. Ook wil ik geen tweedehandse.

Mvg Joost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In de navigatiewereld is er helaas niets vanzelfsprekend. Bij het koppelen van onderdelen van hetzelfde merk meestal geen problemen, bij verschillende merken loop je altijd aan tegen aanpassingen, afwijkende stekkers, interfaces in verschillende kwaliteiten etc.
Lijkt een apparaat in BT en Non BT uitvoering leverbaar, vergis je niet, het betekent dikwijls uitsluitend dat er in de doos wel of geen losse BT adapter bijzit. Software is normaliter inbegrepen maar niet altijd en zeker niet altijd de meest recente. VDODayton is de enige fabrikant waarbij je de keuze hebt uit Navteq of Tele Atlas kaartsoftware.
Voor de grootst mogelijke geografische dekking moet je bij geen enkele vaste navi zijn maar valt de keuze meteen op Navman, iGo of Mio. Betere of uitgebreidere dekking is er op de markt niet te vinden

Het komt kort door de bocht neer op het volgende:
  • VDODayton is de top mbt navigatie
  • Kenwood heeft de mooiste head units
  • Alpine heeft het beste geluid
Zowel Kenwood als Alpine hebben geen of helemaal geen goede reputatie mbt software-updates en al helemaal geen policy dienaangaande die voor een klant inzichtelijk is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Als je beslist een complete set wilt hebben van één leverancier is de MS 6200 http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... cts_id=278 een goede optie.
Maar Gentry geeft de voorkeur aan de Kenwood met PC 5200, die werkt uitstekend samen. Desgewenst kan hij je dat vast wel demonsteren :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Ik vind het nogal prijzig. Binnenkort eens gaan kijken bij een audiozaak naar de avic x1bt. Ze bieden hem aan voor 995 euro.
Ondertussen kijk ik nog steeds rond of er misschien een alternatief is die in dezelfde prijsklasse zit.

Mvg Joost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
michel00
Average Member
Average Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 feb 2007 18:30

Bericht door michel00 »

Hallo Joost,

Ik heb zelf de pioneer X1BT gehad met cd wisselaar omdat als je het navi gebruikt het cd/dvd er effen uit moet halen en de navi dvd er in moet doen om de route te laten bereken.
De bluetooth gaf ook veel problemen dus als nog een extra carkit gemonteerd.
Dus als je veel navigatie gebruikt is het best vervelend om de dvd steeds te wisselen.

Succes met je keuze.

Gr. Michel
OPEL ASTRA H CD70 / HIRSCHMANN CAR-TV / PIONEER XDV-P6 DVD WISSELAAR / PIONEER CD VS33 AV Selector

HYUNDAI SANTA FE KENWOOD DDX-7029 / MUSIC KEG KHD-C710 / KTC-D500E / VDO PC 5200 TA & NT

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Je slaat de spijker op z'n kop :idea:
In gewone woorden gezegd is een systeem waarbij je DVD moet wisselen niet meer van deze tijd. En zelfs het feit dat je een DVD nodig hebt om te navigeren is dat al niet meer.
Mijn keuze zou zijn een systeem met Solid-State geheugen, als alternatief met een HD aan boord. Iets anders zou ik niet meer kopen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Dat dit systeem met een dvd werkt vond ik ook wel apart. Het is immers al een paar jaar oud maar toch.
Ik ging er dan eigenlijk ook van uit dat de route ingeladen werd in het geheugen.
Dan is dit toch een flinke kanttekening wat mij betreft.
Jammer.

Mvg Joost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Ik zit voor alle zekerheid nog even te zoeken naar de kenwood kvt 522 en kwam op het volgende uit:

Kenwood KNA-G270 bestaande uit:
kvt-522 + kna-g421 voor 1169 euro(dit is de goedkoopste tot nu toe gevonden)

Is dit volgens jullie een goed alternatief?
Heeft dit systeem bluetooth? Dat heb ik niet in de specs. terug gezien.

Mvg Joost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

nee, bluetooth is denk een optie van + 100 als je het gelijk besteld.

Ook heeft de 421 geen pulsaansluiting, echter is bewezen dat het systeem zonder puls erg prima werkt.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Daarmee zit je dan op 1400 Euri.
Als je daar nog iets van 80 Euri bij legt heb je een MS 6200 met geïntegreerde BT en volledige I-Pod aansturing. En een aansluiting op een puls :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Ik heb het er niet bij vermeld, maar ik moet naar een 1dins head-unit oppzoek. Dan valt de ms6200 af helaas.

Mvg Joost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

JW schreef:Daarmee zit je dan op 1400 Euri.
Als je daar nog iets van 80 Euri bij legt heb je een MS 6200 met geïntegreerde BT en volledige I-Pod aansturing. En een aansluiting op een puls :idea:

Groet,
JW
@allen, de BT van de MS6200 werkt maar met 1 toestel tegelijk (dus in geval van een andere telefoon moet je deze handmatig steeds weer aanmelden) en is niet van de kwaliteit van een Parrot.
De Ipod aansturing lijkt niet te werken met een Ipod Classic, ik ga daar nog een test mee doen
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Gentry schreef:nee, bluetooth is denk een optie van + 100 als je het gelijk besteld.

Ook heeft de 421 geen pulsaansluiting, echter is bewezen dat het systeem zonder puls erg prima werkt.
Ik heb even naar de bt module gezocht en deze komt zo ongeveer neer op 150 euro.

En je zegt dat het systeem zonder puls prima werkt. Maar zou er een reden voor zijn om het ene systeem zonder en de ander met te doen?
Ik heb al diverse dingen gelezen rondom de pulsaansluiting, maar zijn er concrete voor en nadelen te vinden dat een systeem niet uitgerust is met een pulsaansluiting?
Mobiele navigatiesystemen hebben dit ook niet en toch werken ze best nauwkeurig. Ik snap dat wanneer een systeem een pulsaansluiting heeft dat deze dan ook aangesloten dient te worden. Maar als deze niet aanwezig is zal het naar mijn idee geen nadelen hebben.

Mvg Joost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hoe goed een "TomTom-achtige" zonder puls ook is, er zijn situaties dat je geen GPS ontvangst hebt. En dus ben je dan je positie kwijt en heb je geen navigatie.
Voorts is het zo dat de opstarttijd van zo'n systeem langer is, hij MOET eerst de sat's pakken. En als dat wat moeite kost, of de sat's staan inmiddels op een andere positie dan waar ze de laatste keer stonden, dan zal dat even tijd kosten, dat kan oplopen tot enige minuten.

Een systeem met een puls heeft daar geen last van, die gebruikt de GPS alleen bij uitzondering. Als je 's morgens start werkt hij zonder de GPS, immers de positie is opgeslagen en de puls en de gyro zorgen voor de mapmatching.

Mijn voorkeur is dan ook: altijd een systeem met puls nemen. Maar ik weet, niet iedereen denkt daar zó over :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

JW schreef:Hoe goed een "TomTom-achtige" zonder puls ook is, er zijn situaties dat je geen GPS ontvangst hebt. En dus ben je dan je positie kwijt en heb je geen navigatie.
Voorts is het zo dat de opstarttijd van zo'n systeem langer is, hij MOET eerst de sat's pakken. En als dat wat moeite kost, of de sat's staan inmiddels op een andere positie dan waar ze de laatste keer stonden, dan zal dat even tijd kosten, dat kan oplopen tot enige minuten.

Een systeem met een puls heeft daar geen last van, die gebruikt de GPS alleen bij uitzondering. Als je 's morgens start werkt hij zonder de GPS, immers de positie is opgeslagen en de puls en de gyro zorgen voor de mapmatching.

Mijn voorkeur is dan ook: altijd een systeem met puls nemen. Maar ik weet, niet iedereen denkt daar zó over :wink:

Groet,
JW
Het is meer dat niet iedereen daar extra geld aan uit wil geven.....haha, maar ik deel jouw mening volledig.

Portables hebben de markt aardig in beweging gebracht, voordeel is dat de software goedkoper is geworden, echter mensen zijn nog steeds beledigd als ze voor nieuwe software moeten betalen, dat dat bedrag soms de helft van de aanschaf van het apparaat is begrijpen ze dan niet
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

En dus: met een Kenwood Headunit en een VDO PC 5200 heb je een systeem dat in alle opzichten voldoet :D

@ 9pm
Maak maar eens een afspraak met Gentry, en ga zijn systeem bekijken. Dat wordt smullen, denk ik zo :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Oke, opzich was het mij al wel duidelijk wat de pulsefunctie doet.
Maar dan ga ik ook maar voor een systeem dat wel een pulse heeft.

Ik kom nu uit op de kenwood kvt-627dvd + kna-g520 voor 999 euro.

Afgezien van het feit dat sommige de voorkeur geven aan een vdo blackbox wil ik van jullie weten of ik hier een juiste keuze mee maak. Rekening houdend met het 1 din gebeuren, een goed en betrouwbaar systeem, niet te duur en bovenal erg belangrijk dat het systeem werkt zonder een navicd!!!!

Ik heb het idee dat dit de meest geschikte set is. Graag jullie mening hierover.
Enige voorwaarde waar die niet aan voldoet is de BT. Maar dat kan tzt er nog op aangesloten worden.

Kortom, na lang speurwerk denk ik dat dit de juiste keuze is.

Mvg Joost

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

Joost,

ik weet niet of je een Ipod hebt of wilt gebruiken?
dan is de 627 sowieso geen goede keus, de nieuwste generatie Ipods werken hier niet (goed) op.
De 729 is de betere keuze, alternatief de nieuwe 522. Voordeel van de laatste is dat je geen blackbox meer hebt, alles zit in 1 unit (ongelooflijk maar waar)
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Wellicht kun je die set nog wel ergens vinden, Kenwood heeft 'm niet meer in z'n assortiment 2008 zitten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
9pm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29 mar 2008 00:13

Bericht door 9pm »

Klopt JW, de kvt-627 is een model van 2006.

Dus als ik het goed begrijp is de kvt-522dvd zonder blackbox?
Alleen de kvt-522 is dan voldoende en hier hoef ik dan niets meer bij aan te schaffen om te kunnen navigeren?
En werkt dit systeem dan wel met een sd kaartje of is dit dan wel met een cd?
En zit hier dan wel een pulse signaal op. Want ik sta even met verbazing naar de prijs te kijken:
MAAR 759 euro.

Nu snap ik er niets meer van!
Een systeem uit 2006 voor 999
en een gloednieuw model, alles in 1 voor 759

Mvg Joost

edit: ik maak geen gebruik van een Ipod.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gentry
Senior Member
Berichten: 2333
Lid geworden op: 29 mar 2004 10:19

Bericht door Gentry »

bij de 522 moet je wel nog een losse navigatie computer kopen......

Even voor de duidelijkheid, vrijwel alle klapschermen hebben naast het klapscherm in de din opening nog een blackbox die je ergens in je interieur moet wegbouwen waarin de versterker etc zit. De 522 heeft dat dus niet.
Bij de Pioneer waar het allemaal mee begonnen is is het zelfs zo dat de blackbox vlak en met de pijl in de rijrichting gemonteerd moet worden...niet meer van deze tijd dus.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Alpine vs Pioneer
    door MHooikaas » 01 jun 2015 21:29 » in Toestellen overzicht
    Reacties: 0
    Weergaves: 608
  • Pioneer Software
    door robsel » 29 jan 2015 11:57 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1125
  • Pioneer Avic-F950BT
    door Abeltje » 02 jan 2018 22:59 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 752
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 881
  • Pioneer avic f80DAB
    door Verwijderde gebruiker 109044 » 07 okt 2017 13:47 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 524
  • Pioneer AVIC-940BT
    door Ray Bos » 02 jul 2017 10:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 460

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”