update??
-
- Starting Member
update??
dit is mischien een domme vraag,maar ben niet echt bekent met die termen, ik zie wel eens hier en daar updates staan (ik heb mijn systeem geupdate naar .....) wat bedoelt men hier mee. De nieuwste wegenkaart van 2004 of word er wat anders mee bedoeld?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Fabio,
Helemaal geen domme vraag, termen worden vaak "verkeerd" gebruikt. Ook de term updaten valt daar onder.
Omdat je vraag in het VDO-Philips hoofdstuk gesteld wordt, neem ik even aan dat je het over zo'n systeem hebt.
Daarbij is het van belang te weten dat voor deze systemen een strikte scheiding bestaat tussen de benodigde besturingssoftware voor het systeem, en de landen DVD/CD's. Bij de meeste andere systemen staan ze beiden op de CD/DVD.
Met updaten bij de VDO-Philips systemen wordt normaliter bedoeld de vernieuwing van de besturingssoftware, dus bijvoorbeeld van een 6.9 naar een 7.6 op een MS 5000, of naar een 4.9 voor een Carin 520/522. En ook daar zou je misschien een andere term voor moeten gebruiken, en wel upgraden
Nieuwe kaarten, met als Database die van TeleAtlas of Navteq bestemd voor VDO systemen zijn vervolgens gewoon te gebruiken.
Andere systemen, met als voorbeeld de Becker Navi's, hebben dus hun besturingssoftware op de landen CD, en daar wordt dan vaak de term update gebruikt als je van een 7.0 naar een 8.0 gaat. Op die CD staan dan zowel de nieuwe kaart, in dit geval de Navteq op 8.0 ipv de TeleAtlas op versie 7.0, maar tevens staat er een nieuwere versie op van het besturingssysteem.
Op zich niks mis mee natuurlijk, het kan daardoor in het spraakgebruik wel tot verwarring leiden met de term update.
Hopelijk wat duidelijker, maar de verwarring zal wel blijven denk ik zo
Groet,
JW
Helemaal geen domme vraag, termen worden vaak "verkeerd" gebruikt. Ook de term updaten valt daar onder.
Omdat je vraag in het VDO-Philips hoofdstuk gesteld wordt, neem ik even aan dat je het over zo'n systeem hebt.
Daarbij is het van belang te weten dat voor deze systemen een strikte scheiding bestaat tussen de benodigde besturingssoftware voor het systeem, en de landen DVD/CD's. Bij de meeste andere systemen staan ze beiden op de CD/DVD.
Met updaten bij de VDO-Philips systemen wordt normaliter bedoeld de vernieuwing van de besturingssoftware, dus bijvoorbeeld van een 6.9 naar een 7.6 op een MS 5000, of naar een 4.9 voor een Carin 520/522. En ook daar zou je misschien een andere term voor moeten gebruiken, en wel upgraden
Nieuwe kaarten, met als Database die van TeleAtlas of Navteq bestemd voor VDO systemen zijn vervolgens gewoon te gebruiken.
Andere systemen, met als voorbeeld de Becker Navi's, hebben dus hun besturingssoftware op de landen CD, en daar wordt dan vaak de term update gebruikt als je van een 7.0 naar een 8.0 gaat. Op die CD staan dan zowel de nieuwe kaart, in dit geval de Navteq op 8.0 ipv de TeleAtlas op versie 7.0, maar tevens staat er een nieuwere versie op van het besturingssysteem.
Op zich niks mis mee natuurlijk, het kan daardoor in het spraakgebruik wel tot verwarring leiden met de term update.
Hopelijk wat duidelijker, maar de verwarring zal wel blijven denk ik zo
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
nog bedankt voor de hulp ik heb zelf een vdo ms5000. Hoe kan ik zien welke update ik heb (bijv. term 5.9),en de laatste tijd vind ik dat die wat trager is geworden dan eerst,kan dat ook door de update van stuurprogramma komen,de laatste tijd als ik soms op een rotonde zit dan is die nog aan het berekenen en dan moet ik maar gokken welke afslag ik moet nemen,in het begin had ik daar geen last van,moet je trouwens voor die update van stuurprogramma's ook betalen of kan je gewoon waar je hem gekocht hebt heen gaan.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Fabio,
Welk besturingssoftware je hebt kun je vinden in het menu, onder configuratie. Daar zie je dan SW ...
Voor een MS 5000 moet daar iets staan dat begint met 6. of 7. . Welke versie heb jij nu?
Afhankelijk daarvan kan het gebeuren dat je systeem wat trager geworden is, er even van uitgaand dat je inmiddels een nieuwere kaart CD gebruikt dan oorspronkelijk. Klopt dat?
Laat maar even weten, dan kijken we wel verder.
Groet,
JW
Welk besturingssoftware je hebt kun je vinden in het menu, onder configuratie. Daar zie je dan SW ...
Voor een MS 5000 moet daar iets staan dat begint met 6. of 7. . Welke versie heb jij nu?
Afhankelijk daarvan kan het gebeuren dat je systeem wat trager geworden is, er even van uitgaand dat je inmiddels een nieuwere kaart CD gebruikt dan oorspronkelijk. Klopt dat?
Laat maar even weten, dan kijken we wel verder.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
ik heb gekeken wat voor update ik heb en er staat 0760,nu weet ik niet of de laatste is of er nog een nieuwere versie uit is,maar ik gebruik ook nog de wegenkaart van 2003 kan dat ook ermee te maken hebben dat die wat trager is,zo ja dan vind ik het wel raar,zo word je gedwongen om elke jaar een nieuwe cd-rom wegenkaart te kopen..
Hide post links |
-
- Moderator
Je hebt dan softwareversie 7.6 Dit is (voor zover ik weet) de laatste versie. Hoe het komt dat je systeem langzamer is geworden weet ik niet.. Misschien heeft iemand anders een verklaring / oplossing?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!
Hide post links |
-
- Senior Member
Hallo Fabio,fabio schreef:ik heb gekeken wat voor update ik heb en er staat 0760,nu weet ik niet of de laatste is of er nog een nieuwere versie uit is,maar ik gebruik ook nog de wegenkaart van 2003 kan dat ook ermee te maken hebben dat die wat trager is,zo ja dan vind ik het wel raar,zo word je gedwongen om elke jaar een nieuwe cd-rom wegenkaart te kopen..
Inderdaad, die 7.6 is de laatse SW voor de 5000, en dat zal ook wel zo blijven, oftewel er komt naar alle waarschijnlijkheid geen update meer. Een tijdje terug is hier al eens over geschreven.
Wat me verbaast is je "klacht" over een traag systeem. Ikzelf rijd ook met een 2003 kaart, en wel de 2003/2 VDO Navteq Benelux, en ben daar in alle opzichten tevreden mee. De voorheen gebruikte 2003/1 versie was in dat opzicht niet minder.
Welke kaart heb jij in je systeem, een Navteq of een TeleAtlas?
En waarin ervaar je het systeem als traag?
Ik rij nu bijna 4 jaar met de MS 5000, en heb daar verschillende kaarten en SW versies in gehad, en telkens werd met een SW update het systeem sneller. Voorbeeld daarvan is dat met de oorspronkelijke 6.8 eerst de hele route berekend werd voordat de begeleiding begon. Dat is nu anders, hij begint bijna onmiddellijk met begeleiden en rekent al rijdende de details van de rest van de route uit.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
ik heb zelf ook de navtech 2003/2 en zoals ik al zei soms kan die het niet bijhouden, vooral binnen de stad als je vaak moet afslaan,nou had ik hem laatst getest,ik wist de weg wel maar wou weten of die nog raar zou doen,en na de eerste afslag een straat in begon die na +- 5 seconden te zeggen dat ik af moest? en daarna liep die steeds achter de feiten aan,netzolang tot ik weer op een rechte stuk weg zat. kan er nog meer oorzaken voor zijn zoals waar de computer zit of waar antenne is geplaats??
Hide post links |
-
- Senior Member
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Hallo Fabio,
Als eerder geschreven, het door jou gemelde fenomeen doet zich bij mij absoluut niet voor. En dus vermoed ik dat er iets niet helemaal in orde is met de aansluitingen dan wel de puls.
Die puls kun je goed controleren door in de statusregel (tijdelijk) de snelheid op te nemen. Ga dan rijden en kijk of die snelheid correct blijft, en als je met constante snelheid rijdt ook niet gaat springen.
Er zal altijd een afwijking zijn met je snelheidsmeter aanwijzing, die een paar procent meer aanwijst. Maar het gaat erom dat de snelheids indicatie op je monitor stabiel werkt, en min of meer gelijk op gaat met die van je snelheidsmeter.
Laat even weten wat de resultaten hiervan zijn, zonodig moeten we verder zoeken.
Succes,
JW
Als eerder geschreven, het door jou gemelde fenomeen doet zich bij mij absoluut niet voor. En dus vermoed ik dat er iets niet helemaal in orde is met de aansluitingen dan wel de puls.
Die puls kun je goed controleren door in de statusregel (tijdelijk) de snelheid op te nemen. Ga dan rijden en kijk of die snelheid correct blijft, en als je met constante snelheid rijdt ook niet gaat springen.
Er zal altijd een afwijking zijn met je snelheidsmeter aanwijzing, die een paar procent meer aanwijst. Maar het gaat erom dat de snelheids indicatie op je monitor stabiel werkt, en min of meer gelijk op gaat met die van je snelheidsmeter.
Laat even weten wat de resultaten hiervan zijn, zonodig moeten we verder zoeken.
Succes,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
ik had naar de snelheidsmeter gekeken wat die aangaf en die was wel stabiel, ik heb toen de geheugen wat leeg gemaakt, de adresseboek en vorige bestemingen waren best vol, ik weet niet of het toeval is of dat het wel geholpen kan hebben maar sindsdien is die weer een stuk sneller! kan dit een oorzaak geweest zijn?
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1469