Nieuwe Kenwood

Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

Bericht door Eddy Vetterlein »

waarom niet wat ik gedaan heb dan, mijns inziens het beste van 2 werelden. Dus de Kenwood DDX7029 (of 8022) icm een VDO PC5200 en Kenwood interface CAW-1000rv. Navco kan jou dit aanbieden.

Ken je soms ook een goed adres in Belgë?

Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Navco verstuurt door heel Europa en daar hoort België ook bij
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

Bedankt voor je snelle antwoord, maar ik zoek wel iemand die hem ook kan plaatsen en mij nadien service kan verstrekken.
Kan daar moeilijk voor tot bij Navco in Breukelen gaan.
Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

Nieuwe Kenwood-reeks

In de prachtige beschrijving van Gentry over de nieuwe DNX-5220 had hij het over de nieuwe software met ondermeer de weergave van de toegestane snelheid van de weg waarop men zich bevindt.
Nu op www.kenwood.de (en andere duitstalige sites) heeft men het steeds over Tempolimitanzeige auf Autobahnen
Betekent dit dat de toegelaten snelheid enkel op autosnelwegen wordt weergegeven ???
Hecht hier heel veel belang aan, flitspaalmeldingen hoef ik niet zo echt want ik let wel op mijn snelheid, maar vind het wel heel interressant dat ik wanneer ik enkele km's boven de toegestane snelheid uitkom hiermeteen een waarschuwing voor krijg (zoals bv op TomTom enz.)

Bedankt voor het lezen van dit bericht.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Voorzover bekend wordt uitsluitend op autowegen (gescheiden rijbanen) en autosnelwegen de maximaal toegelaten snelheid weergegeven.
Dit komt naar mijn mening omdat voor de andere wegen deze informatie nog niet in de database is opgenomen.

Denk er om dat er nog een controverse gaande is mbt de routevoorkeur. In Duitsland is namelijk gebleken dat als je kiest voor "Snelwegen vermijden" dat ook alle secundaire wegen, dus de Bundesstraßen worden uitgesloten. We veronderstellen dat dit ook geldt voor de ons bekende N-wegen. Daardoor wordt je dan uitsluitend over achterafwegen en weggetjes geleid. Dit geldt als de grootste tekortkoming van de Garmin software! Er ligt nog steeds een plan om dit in de praktijk in Duitsland en Nederland uitgebreid te testen. Het lijkt mij een duidelijke reden om de Kenwood voorlopig links te laten liggen als dit fnemomeen je zou storen of tot hier meer duidelijkheid over is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

Hartelijk dank voor je snelle antwoord.
Welk inbouw-navigatiesysteem heeft dan wel de weergave van de toegestane snelheid per weg?
Of hebben enkel de draagbare systemen dit?

Nogmaals dank en sorry voor het storen

Groeten
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Ik betwijfel of de portables dit wel volledig in beeld hebben.
VDODayton heeft het alleen voor de auto(snel)wegen zoals genoemd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

Ter info:
TomTom en Navigon geven de toegelate snelheid weer op de weg waarop je aan het rijden bent met in te stellen geluidssignaal bij overschrijding.
TomTom = TeleAtlas en Navigon = Navteq
Waarschijnlijk andere merken ook (Panasonic) maar heb daar geen ervaring mee.

Met vriendelijke groet

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

DNX5520Bt

Vandaag in mijn Touran de nieuwe DNX5520Bt laten plaatsen.
Eerste reacties zijn ZEER positief.
Binnen enkele dagen, na wat km gereden te hebben, vertel ik wel al mijn ervaringen.

Tot binnenkort.
Groetjes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

dat model ken ik niet....je bedoelt de DNX5220bt.... 8) :lol:

ben benieuwd naar je ervaringen!
Kun je ook een foto plaatsen?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

Sorry, DNX5220Bt

Hoe moet ik een foto toevoegen? via Add Attachement?

Groetjes
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

yep, naast Filename staat een knop bladeren, zoek de foto op op je pc en via add attachment laad je hem op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

Test DNX5220bt

Eerste ervaring na enkele kilometers met Vw Touran.

Had ervoor een VW RCD-500 Mp3 + TomTom 720Tmc.
Zeer gemakkelijk te bedienen met de volume-draaiknop links op het scherm en de andere duidelijke toetsen voor het kiezen van de bron en de functies.
Scherm van 6,1" is voor mij zeker meer dan voldoende.
Via de volumeknop regel je heel eenvoudig het volume van de radio, mp3, cd/dvd en van de telefoon tijdens het HF-bellen.

Het navigatievolume wordt ingesteld in de setup.
Zowel voor de navigatie als voor het HF-bellen kan je kiezen tussen de weergave front-l – front-r of beide. Ik koos voor beide luidsprekers.
Tijdens het navigeren dempen de voorste (geselecteerde) luidsprekers en wordt de muziek verder weergegeven via de achterste luidsprekers wat eigenlijk een heel goed resultaat geeft.
Prima Nederlandstalige text to speech en heel duidelijke weergave op het navigatiescherm, van de verschillende gegevens.
Navigatie is stukken beter dan bij de TomTom waar de tmc zelfs totaal niet werkte.
De gps-antenne is ergens onder het dashboard weggewerkt zodat je deze niet ziet, toch heb ik meteen 9 satelieten met een nauwkeurigheid tot op 5 meter via Egnos/Waas.
Indien Egnos/Waas even wegvalt krijg je de melding “NO- DGPS” maar met de 9 satelieten blijft hij verder prima navigeren.
Egnos/Waas is vrij in en uit te schakelen.

Via de bijgeleverde usb-kabel (standaard aangesloten op het chassis) kan je een ipod of usb-stick aansluiten. Ik gebruik een usb-stick van 2gb met mp3’s.
Deze worden meteen opgesplitst in artiest/album/categorie enz.

Mijn gsm Samsung SGH-E720 werd meteen gevonden en bij elke verbinding met de Parrot wordt het adresboek automatisch overgenomen.
Ook de symbolen van de batterijstatus en antennestatus van de gsm worden op de kenwood weergegeven.

Via http://www.kenwood.nl/products/car/navi ... e/DNX5220/ kan je de handleiding en installatiehandleiding in pdf downloaden.
De handleiding van de navigatie zelf staat nog niet online.

Het installeren van de flitspalen (www.flitspaal.nl) ging prima en werkt ook perfect.

De snelheidsbeperking op autowegen ben ik nog niet tegengekomen maar hoop in de komende dagen ook nog eens wat autosnelwegen te nemen.

Foto’s stuur ik later nog wel even door.

Tot nu toe in elk geval een heel gelukkig man.

Met vriendelijke groetjes
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin1969
New Member
New Member

Re: Test DNX5220bt

Bericht door Edwin1969 »

Eddy Vetterlein schreef:Eerste ervaring na enkele kilometers met Vw Touran.

Had ervoor een VW RCD-500 Mp3 + TomTom 720Tmc.
Zeer gemakkelijk te bedienen met de volume-draaiknop links op het scherm en de andere duidelijke toetsen voor het kiezen van de bron en de functies.
Scherm van 6,1" is voor mij zeker meer dan voldoende.
Via de volumeknop regel je heel eenvoudig het volume van de radio, mp3, cd/dvd en van de telefoon tijdens het HF-bellen.

Het navigatievolume wordt ingesteld in de setup.
Zowel voor de navigatie als voor het HF-bellen kan je kiezen tussen de weergave front-l – front-r of beide. Ik koos voor beide luidsprekers.
Tijdens het navigeren dempen de voorste (geselecteerde) luidsprekers en wordt de muziek verder weergegeven via de achterste luidsprekers wat eigenlijk een heel goed resultaat geeft.
Prima Nederlandstalige text to speech en heel duidelijke weergave op het navigatiescherm, van de verschillende gegevens.
Navigatie is stukken beter dan bij de TomTom waar de tmc zelfs totaal niet werkte.
De gps-antenne is ergens onder het dashboard weggewerkt zodat je deze niet ziet, toch heb ik meteen 9 satelieten met een nauwkeurigheid tot op 5 meter via Egnos/Waas.
Indien Egnos/Waas even wegvalt krijg je de melding “NO- DGPS” maar met de 9 satelieten blijft hij verder prima navigeren.
Egnos/Waas is vrij in en uit te schakelen.

Via de bijgeleverde usb-kabel (standaard aangesloten op het chassis) kan je een ipod of usb-stick aansluiten. Ik gebruik een usb-stick van 2gb met mp3’s.
Deze worden meteen opgesplitst in artiest/album/categorie enz.

Mijn gsm Samsung SGH-E720 werd meteen gevonden en bij elke verbinding met de Parrot wordt het adresboek automatisch overgenomen.
Ook de symbolen van de batterijstatus en antennestatus van de gsm worden op de kenwood weergegeven.

Via http://www.kenwood.nl/products/car/navi ... e/DNX5220/ kan je de handleiding en installatiehandleiding in pdf downloaden.
De handleiding van de navigatie zelf staat nog niet online.

Het installeren van de flitspalen (www.flitspaal.nl) ging prima en werkt ook perfect.

De snelheidsbeperking op autowegen ben ik nog niet tegengekomen maar hoop in de komende dagen ook nog eens wat autosnelwegen te nemen.

Foto’s stuur ik later nog wel even door.

Tot nu toe in elk geval een heel gelukkig man.

Met vriendelijke groetjes
Eddy
Beste Eddy,

Bedankt allereerst voor je info over deze nieuwe Kenwood. Ik zit zelf zeer sterk te twijfelen tussen deze en de DNX-7220BT. Waarom heb jij voor de 5220 gekozen en niet voor de 7220 (behalve prijsverschil natuurlijk) ?

Ook zou ik graag willen weten of het idd zo makkelijk gaat om poi's te installeren middels CD, want bij de 7220 kan dit middels een SD-card en gevoelsmatig lijkt mij dat nog makkelijker.

Verneem graag je reactie.

Met vriendelijke groet,
Edwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

Ik gaf de voorkeur aan de DNX5220bt omdat ik het model van de Pioneer Avic D3bt ook goed vond, alleen wilde ik geen dvd-navigatie.
Het is (denk ik) veel makkelijker met die ronde volumeknop dan te liggen zoeken naar die kleine toetskes onderaan het scherm bij de 7200-8200 serie en het volume verander je toch wel eens al rijdend.

Bij het installeren van de flitspalen zoekt Poi-loader naar een usb-slot.
Gewoon een usb-stick aansluiten en het bestand POI.GPI laten wegschrijven op de stick in de map Garmin
(Ken onvoldoende van Poi-loader om hem rechtstreeks op de C-schijf te laten wegschrijven.)
Nadien brand je van de stick de map \GARMIN\POI.GPI op een cd aan lage speed (ik nam speed acht).
Steek dan deze cd in de cd-dvd lezer van de Kenwood en de rest gaat automatisch.
Er wordt je nog gevraagd of je deze POI's inderdaad wil installeren en de vorige overschrijven.
Staat ook beschreven op de laatste pagina van de navigatiehandleiding.

Succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

Test DNX5220bt

Vandaag wat autostrade gedaan.
Zodra je op de snelweg bent wordt de maximum toegelaten snelheid weergegeven. (niet op gewone wegen dus)

Hieronder de beloofde foto's

Groetjes
Eddy
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin1969
New Member
New Member

Bericht door Edwin1969 »

Beste Eddy,

Mede door jouw info heb ik inmiddels besloten mijn nieuwe leaseauto te bestellen met de Kenwood DNX-5220BT.

Het wordt een Seat Altea XL 1.9TDI Stylance met 17" velgen, parkeersensoren en getinte ruiten.
Ik kies bewust niet voor de Businessline High-uitvoering (=aktieuitvoering in NL) omdat mijn leasemij mij via de leaseprijs laat bloeden voor het feit dat men geen korting krijgt van Seat over dit navigatiepakket (RNS510 volgens mij). Daarnaast kan ik met dat pakket geen POI's inladen en is sprake van DVD-navigatie (wel 30Gb harddisk).
Ik verheug mij nu al op de aflevering, maar helaas zal ik naar verwachting nog 10-12 wkn moeten wachten.... :cry:

groeten,
Edwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

Beste Edwin,

Je zal je het zeker niet beklagen.
POI installeren gaat als een fluitje van een cent.
Alleen moet je weten hoe je het het beste aanpakt.
Er zijn zo wat trukjes qua instellingen om het beste resultaat te bekomen.
Laat maar weten wanneer je hem hebt.
Kan je wel iets doorsturen.
Gebruik momenteel de flitspalen van flitspaal.nl en de tankstations van POIloader, met origineel icoontje per merk.

Groetjes
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

de DNX8220 BT wordt nu mondjesmaat uitgeleverd, ik ga er morgen 1 inbouwen in een Peugeot 207SW, foto's volgen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudotsky
Starting Member
Starting Member

DNX5220bt

Bericht door rudotsky »

Sinds zaterdag een DNX5220bt in laten bouwen. Heb toch een aantal probleempjes.

1. Bij het opnemen of inspreken van een voice comando moet er eerst een piepje klinken, bij mij dus niet.
2. Als ik het scherm laat dimmen doormiddel van het aan doen van de koplampen, wordt het navigatiescherm juist helder en bij het uit doen van de koplampen wordt het gedimt.
3. Een USB stick van 8 Gig wordt maar herkend tot 2,4 Gig, plus de mappen worden niet alfabetisch weergegeven maar in de volgorde zoals ze op de stick gezet worden.

Het verbaasd mij dat er geen nederlandse taal ingesteld kan worden voor de menus's, met uitzondering van de navi.

Verder tevreden over de mogelijkheden en het geluid. het overzetten van Pois gaat inderdaad eenvoudig.

Eddy kun jij eens kijken of je die problemen ok hebt?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

DNX-5520Bt

Beste Rudotsky,

Bij het aansluiten van een mp3'stick wordt bij het opstarten telkens automatisch een playlist aangemaakt.
Hierin staan Album-Artiest-Titel-Genre alfabetisch.
Klik je op een item dan wordt de inhoud weer alfabetisch weergegeven.
Het aanmaken duurt van enkele seconden tot enkele minuten afhankelijk van het aantal mp3's
Een 500-tal is max. 1 minuut. (hangt ook van de snelheid van de stick zelf af.)
Deze playlist staat op de 3/3 horizontale balk onderaan het scherm bij het afspelen van mp3's.
Tijdens het aanmaken van de playlist is de knop PLIST niet opgelicht.
Eens hij klaar is licht de knop op en kan je hem gebruiken.
Zo kies ik bv: genre=knuffelrock en dan RND (random) om niet steeds dezelfde volgorde te hebben.
Het veld "genre" (categorie) moet je wel éérst zelf ingevuld hebben in de ID3-tag van je mp3's met een mp3-muziek-programmatje.

Heb er al eens een 8gb aangehangen (maar wel met maar 500 mp3's) en dat gaf geen probleem.
Met 500 mp3's kom ik al even toe.

Waarom denk je dat je de helft kwijt bent?
Krijg je een foutmelding?
Is je stick geformateerd onder Fat-32?

De weergave van het navigatiescherm staat bij mij op automatisch zodat het automatisch met zonsondergang/zonsopgang overschakelt.
Waar heb je dat aangepast? (in het navigatiemenu, kaarten, weergave heb je toch enkel dag/nacht/automatisch?

Heb vroeger eens automatisch gehad maar aangezien je hoe langer, hoe meer overdag ook met lichten rijdt (in sommige landen zelfs verplicht denk ik) heb je dan een nachtweergave in klaarlichte dag omdat je met je lichten aan rijdt.
Is misschien handig als je veel door tunnels moet?

Voice-command gebruik ik niet.

Hopelijk heb je hier iets mee.

Groetjes
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudotsky
Starting Member
Starting Member

DNX-5520Bt

Bericht door rudotsky »

Hallo Eddy,

Bedankt voor je reactie.

Het is niet zo dat ik de bestanden op de stick kwijt ben, maar ze worden niet gelezen door de Kenwood. Hij leest maar tot 2,4 Gig daarna is het afgelopen. Ik heb een bestandsstructuur aangemaakt die alfabetisch is. Op de stick staan de mappen A t/m Z met daaronder de artiesten en dan de muzieknummers. Als ik hem aansluit op de Kenwood worden in de FLIST wel de mappen A t/m Z getoond. En van de mappen A t/m D kan ik de muziek af spelen, maar van de mappen E t/m Z niet. Daar kan ik ook niet in kijken naar de bestanden, hij springt dan terug naar map A. Als ik in de PLIST kijk, op artiest, zie ik de artiesten A t/m D en verder niets.
De stick is FAT 32 geformatteerd, en ik krijg geen foutmelding.

Zou jij eens willen kijken als je meer dan 2,4 Gig aan muziek op je 8 Gig stick zet of jij dan wel alles kunt afspelen?

De kaart weergave gaat inderdaad automatisch, maar je kunt de overige functies ook dimmen, bij monitor instellingen kun je aangeven of je het dimmen altijd aanzet, of je het wilt synchroniseren met het ontsteken van de verlichting, of dat je het wilt synchroniseren met het in de nachtstand gaan van de navigatie. Wat er bij mij gebeurt is dat als ik het dimmen synchroniseer met de da/nachtstand van de navigatie gaat als het dag wordt de boel dimmen en als het nacht wordt wordt hij helder, dus precies andersom.

Als ik dus overdag bij monitor setup kies voor NAV-SYNC gaat de boel dimmen, zou je dat bij jou eens willen proberen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin1969
New Member
New Member

Bericht door Edwin1969 »

Eddy Vetterlein schreef:Beste Edwin,

Je zal je het zeker niet beklagen.
POI installeren gaat als een fluitje van een cent.
Alleen moet je weten hoe je het het beste aanpakt.
Er zijn zo wat trukjes qua instellingen om het beste resultaat te bekomen.
Laat maar weten wanneer je hem hebt.
Kan je wel iets doorsturen.
Gebruik momenteel de flitspalen van flitspaal.nl en de tankstations van POIloader, met origineel icoontje per merk.

Groetjes
Eddy
Hoi Eddy,

Zodra ik hem heb houd ik mij inderdaad aanbevolen voor tips.

Ik stuur je wel ff een PM als het zover is.

Alvast bedankt voor je hulp,

groeten,
Edwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Eddy Vetterlein
Average Member
Average Member

DNX 5220bt

Beste Rudotsky,

Zal trachten deze week mijn 8gb vol mp3's te zetten.
Heb er toch zo een 6000 op mijn pc staan.
Alleen, hoe weet ik nu of hij ze allemaal kan lezen of niet?
Ik denk dat er op 8gb ongeveer 2500 nummers gaan.
Moet ik dan krjgen 1/2500 bv om te weten of ik alles heb?
Kan ze moeilijk één voor één gaan afpunten.

Het probleem van het dimmen zal ik ook trachten uit te proberen.

Heb je al eens geprobeerd met een andere usb-stick?

Ik had een probleem met mijn gsm-bluetooth verbinding.
Verbinding zelf lukte altijd maar bellen slechts 9 keer op de 10.
Andere gsm, zelfde probleem.

Andere usb-stick, geen probleem.

Heb ondertussen al verschillende usb-sticks uitgeprobeerd (512mb, 2gb, 4gb, 8gb) en heb nooit problemen, behalve bij die ene Kingstone van 2gb.
Gebruik die Kingstone dus niet meer op mijn Kenwood maar nog dagelijks op de Pc en daar doet hij het prima.

Ben net terug van een 800-km trip van Mechelen naar het Duitse Eifelgebied.
Heb geen enkel probleem gehad.
Buiten de zeer nauwkeurige navigatie werkte ook de TMC perfect ('t is dan wel april maar sommige banen waren door overvloedige sneeuwval afgesloten en dit werd zeer correct weergegeven)

Het enige wat ik ondervonden heb met betrekking tot de mp3-weergave via usb:
Wanneer je op een parking even stopt (en je voertuig verlaat) wordt nadien de mp3-weergave opnieuw verder gezet daar waar je gebleven was (zelfs in het midden van een liedje)
Aangezien ik voor RND (random weergave kies) ben ik er toch zo stilaan overtuigd van dat bepaalde nummers terug afgespeeld werden vooraleer ik aan het einde van de map was.
Blijkbaar herberekent hij de RND opnieuw bij het terugstarten van de wagen en eens een bepaald nummer opnieuw tevoorschijn komt hervalt hij in dezelfde berekeningswijze voor de volgende nummers (die je dus ook al hebt gehoord).
Zolang je blijft doorrijden werkt de RND prima.

Groetjes
Eddy

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
rudotsky
Starting Member
Starting Member

DNX 5220bt

Bericht door rudotsky »

Hallo Eddy,

Als je in de playlist kijkt bij artiesten, zie je dan werkelijk alle artisten die je ook op de 8 gig stick hebt staan.
De artiesten worden alfabetisch weergegeven, bij mij zie ik dan bijvoorbeeld alleen de artiesten A t/m D (afhankelijk van de grootte van de bestande) de overige worden niet weergegeven en kan ik ook niet afspelen.

Het dimmen heb ik inmiddels opgelost. Je kunt ook bij de navi het scherm instellen, niet in het navi menu, maar in het menu dat je krijgt als je de functie knop indrukt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Complete VDO PC5700 + Kenwood DDX-7029 + Kenwood CAW-1000RV
    door gniewold » 05 apr 2015 23:04 » in Te Koop Aangeboden
    Reacties: 0
    Weergaves: 791