vdo dayton 5600/5500 loopt vast?
-
- Starting Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 26 mei 2006 01:32
vdo dayton 5600/5500 loopt vast?
weet even niet uit me hoofd welke versie precies, maar het is in ieder geval de cd versie...
maar mijn vraag is.
heb nu ongeveer anderhalf jaar deze navigatie in mijn ford mondeo station uit 1998.
maar het probleem wat ik af en toe heb, vooral als het wat kouder is, is dat na ongeveer 3 kwartier navigeren het scherm zwart word en niet meer reageerd.
ik heb de computer onder mijn stoel zitten en ik weet dat daar een uitlaatklep is voor de kachel..
mijn scherm zit met een brodit houder voor de ventilatie roosters op het dashboard.
en als mijn kachel aanstaat staat hij altijd op standje voorruit
hoe zou het toch komen dat het scherm zwart word en niet meer reageerd tot de volgende dag ofzo?
heeft het wel met het scherm te maken? of met de computer? word die te warm? ik zie alleen een blauw lampje knipperen, dus ik neem aan dat hij het gewoon doet.
het is best wel irritant , want het gebeurd altijd als ik bijna de bestemming naderd en het scherm word zwart.
iemand idee'en?
ik wil de computer best wel op een andere plaats inbouwen, maar bij een ford mondeo station weet ik niet waar
maar mijn vraag is.
heb nu ongeveer anderhalf jaar deze navigatie in mijn ford mondeo station uit 1998.
maar het probleem wat ik af en toe heb, vooral als het wat kouder is, is dat na ongeveer 3 kwartier navigeren het scherm zwart word en niet meer reageerd.
ik heb de computer onder mijn stoel zitten en ik weet dat daar een uitlaatklep is voor de kachel..
mijn scherm zit met een brodit houder voor de ventilatie roosters op het dashboard.
en als mijn kachel aanstaat staat hij altijd op standje voorruit
hoe zou het toch komen dat het scherm zwart word en niet meer reageerd tot de volgende dag ofzo?
heeft het wel met het scherm te maken? of met de computer? word die te warm? ik zie alleen een blauw lampje knipperen, dus ik neem aan dat hij het gewoon doet.
het is best wel irritant , want het gebeurd altijd als ik bijna de bestemming naderd en het scherm word zwart.
iemand idee'en?
ik wil de computer best wel op een andere plaats inbouwen, maar bij een ford mondeo station weet ik niet waar
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Je geeft eigenlijk zelf het antwoord al, inderdaad wordt je systeem te warm waardoor de thermische beveiliging in werking treedt. Een andere plaats voor de pc is dus aan te raden. Welke dat is ..... ik denk dat ford kenners daar een passend antwoord op kunnen geven.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 26 mei 2006 01:32
ik hoop dat dat het is, want dan sloop ik hem van het weekend er wel uit en kijk ik wel of ik hem ergens achterin kan plaatsen zonder dat hij beschadigd word als ik spullen achterin vervoer.
maar het scherm voor de ventilatie rooster kan geen kwaad? want daarvan doet zelfs het menu knopje bovenop niet als hij zwart word
maar het scherm voor de ventilatie rooster kan geen kwaad? want daarvan doet zelfs het menu knopje bovenop niet als hij zwart word
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Voordat je met de sloop begint zou ik je toch aanraden zeker te stellen dat het euvel niet in de monitor zelf zit.
Haal de monitor van z'n bevestiging en "hang" hem tijdelijk aan z'n eigen kabel zodanig dat deze niet wordt kan worden. Hoewel de uitstromende lucht van deze rooster nooit zo warm is dat deze de monitor zouden uitschakelen wegens een tempprobleem dient deze mogelijkheid wel te worden uitgesloten. Een andere mogelijkheid is dat het ventilatortje achterin de PC sterk vervuild of zelfs defect is. Ook een punt van controle.
Haal de monitor van z'n bevestiging en "hang" hem tijdelijk aan z'n eigen kabel zodanig dat deze niet wordt kan worden. Hoewel de uitstromende lucht van deze rooster nooit zo warm is dat deze de monitor zouden uitschakelen wegens een tempprobleem dient deze mogelijkheid wel te worden uitgesloten. Een andere mogelijkheid is dat het ventilatortje achterin de PC sterk vervuild of zelfs defect is. Ook een punt van controle.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
De monitor mag niet te heet worden, net zo min als de PC.
Van die laatste is de temperatuur te checken, in het diagnose menu (code 6330). Wat staat daar gemeld als temperatuur?
Vraag: als de monitor op zwart gaat, krijg je dan nog wel aanwijzingen via het speakertje? Als dat zo is, zit het probleem niet in de PC. Vallen die ook weg, dan is de monitor de eerste verdachte.
Groet,
JW
Van die laatste is de temperatuur te checken, in het diagnose menu (code 6330). Wat staat daar gemeld als temperatuur?
Vraag: als de monitor op zwart gaat, krijg je dan nog wel aanwijzingen via het speakertje? Als dat zo is, zit het probleem niet in de PC. Vallen die ook weg, dan is de monitor de eerste verdachte.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 26 mei 2006 01:32
een kleine update.
ik heb de pc onder de bestuurders stoel gehaald en die ligt nu gewoon even op de grond achter me.
via marktplaats heb ik een 2de scherm gekocht voor 30 euro. geen geld, heeft wel wat gebruikers schade op de omhulsel, verder doet hij het.
een vriend van me heeft de auto geleend en kon hem gelijk mooi testen.
maar helaas na ongeveer anderhalf uur werd het scherm zwart. en begon het op de pc weer te knipperen, precies hetzelfde als je de auto uitzet.
toen is hij gaan douchen, koffie drinken, en na een uur deed de navigatie het weer.
ik weet zelf toen ik vorige week naar belgie ging ( waar hij me bij antwerpen in de steek liet ) toen heb ik kunnen voelen of de pc te warm werd. maar die was nagenoeg koud.
ik weet niet hoeveel maanden fabrieksgarantie erop zit, heb hem namelijk ook niet via marktplaats gekocht.
iemand een idee? of er geluid uit komt uit de speaker weet ik ook niet, want die heb ik altijd uit staan.
maar heb toch het idee dat hij idd in zijn beveiliging schiet.
ik heb de pc onder de bestuurders stoel gehaald en die ligt nu gewoon even op de grond achter me.
via marktplaats heb ik een 2de scherm gekocht voor 30 euro. geen geld, heeft wel wat gebruikers schade op de omhulsel, verder doet hij het.
een vriend van me heeft de auto geleend en kon hem gelijk mooi testen.
maar helaas na ongeveer anderhalf uur werd het scherm zwart. en begon het op de pc weer te knipperen, precies hetzelfde als je de auto uitzet.
toen is hij gaan douchen, koffie drinken, en na een uur deed de navigatie het weer.
ik weet zelf toen ik vorige week naar belgie ging ( waar hij me bij antwerpen in de steek liet ) toen heb ik kunnen voelen of de pc te warm werd. maar die was nagenoeg koud.
ik weet niet hoeveel maanden fabrieksgarantie erop zit, heb hem namelijk ook niet via marktplaats gekocht.
iemand een idee? of er geluid uit komt uit de speaker weet ik ook niet, want die heb ik altijd uit staan.
maar heb toch het idee dat hij idd in zijn beveiliging schiet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 26 mei 2006 01:32
via het diagnose menu
probleem code 1
aantal problemen 1
hm probleem
waarschijn dus toch de computer
probleem code 1
aantal problemen 1
hm probleem
waarschijn dus toch de computer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Dat lijkt erop dat er een keer een leesprobleem is geweest met een CD
Code 1 wijst meestal op een fout ivm de laser
Dat heeft niets met je huidige probleem te maken lijkt me
Code 1 wijst meestal op een fout ivm de laser
Dat heeft niets met je huidige probleem te maken lijkt me
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 26 mei 2006 01:32
week of 3 geleden het apparaat opgestuurd en vandaag weer terug gekregen, blijkbaar hebben ze de voeding vervangen en ik hoefde niks te betalen terwijl hij toch bijna 2 jaar oud is.
wist niet of ik nog wel garantie had.
hoop dat hiermee mijn probleem opgelost is..
wist niet of ik nog wel garantie had.
hoop dat hiermee mijn probleem opgelost is..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 26 mei 2006 01:32
he vedorrie...gister naar woerden gereden vanuit schiedam. vlak voor de afslag het scherm weer zwart .
ik denk, ah nee, niet weer , hoe kan dat nou? ik langs de kant gegaan, scherm reageerd nergens op..
ik achter mijn stoel naar de navigatie computer kijken, geen lampje dat brand.
maar druk ik op de eject knop , dan lichten de 2 lampjes weer op waarvan de middelste ( power) knippert. het scherm gaat dan ook weer even aan, en binnen een minuut is alles weer zwart.
als ik zoals in voorgaande verhaal mijn auto een uur met rust laat doet alles het weer
via instellingen en diagnose menu naar berichten gekeken en daar stond uit mijn hoofd error code 4 met een beschijving over het gps.
dat snap ik dan niet want hij heeft wel gewoon verbinding. waarom word het beeld dan zwart en reageerd niks meer?
ik word er een klein beetje moedeloos van. vdo dayton levert goede service , moet ik hem weer terug sturen?
zouden mijn kabels wel goed aangesloten zitten? neem aan van wel
want als ik de auto uit zet knippert de navigatie computer nog enige tijd na voordat alles uit gaat. of moet dat constant aan staan?
ik vind het geweldig navigeren met vdo dayton behalve de fileinformatie, terwijl ik nu wel een beetje kijkt naar een tomtom, alleen hebben die geen schermen van 5.8 inch en groter, de grootste wat ze hebben vind ik weer net te klein.
ik denk, ah nee, niet weer , hoe kan dat nou? ik langs de kant gegaan, scherm reageerd nergens op..
ik achter mijn stoel naar de navigatie computer kijken, geen lampje dat brand.
maar druk ik op de eject knop , dan lichten de 2 lampjes weer op waarvan de middelste ( power) knippert. het scherm gaat dan ook weer even aan, en binnen een minuut is alles weer zwart.
als ik zoals in voorgaande verhaal mijn auto een uur met rust laat doet alles het weer
via instellingen en diagnose menu naar berichten gekeken en daar stond uit mijn hoofd error code 4 met een beschijving over het gps.
dat snap ik dan niet want hij heeft wel gewoon verbinding. waarom word het beeld dan zwart en reageerd niks meer?
ik word er een klein beetje moedeloos van. vdo dayton levert goede service , moet ik hem weer terug sturen?
zouden mijn kabels wel goed aangesloten zitten? neem aan van wel
want als ik de auto uit zet knippert de navigatie computer nog enige tijd na voordat alles uit gaat. of moet dat constant aan staan?
ik vind het geweldig navigeren met vdo dayton behalve de fileinformatie, terwijl ik nu wel een beetje kijkt naar een tomtom, alleen hebben die geen schermen van 5.8 inch en groter, de grootste wat ze hebben vind ik weer net te klein.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Wat jij hier nu beschrijft:
Ik zou toch de bedrading goed nalopen en kijken of de verbinding niet toevallig met scotchblocks is gemaakt.
Lijkt nog het meest op een slecht contact in de geschakelde 12 volt of in de eerder geconstateerde fout in de voeding.ik achter mijn stoel naar de navigatie computer kijken, geen lampje dat brand.
maar druk ik op de eject knop , dan lichten de 2 lampjes weer op waarvan de middelste ( power) knippert. het scherm gaat dan ook weer even aan,
Ik zou toch de bedrading goed nalopen en kijken of de verbinding niet toevallig met scotchblocks is gemaakt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 26 mei 2006 01:32
dank voor de snelle reactie.
ik heb de navigatie zelf ingebouwd . maar ik zal idd alles maar eens nalopen als het eens lekker weer is, misschien dat er iets los is gegaan.
de voeding is door vdo vervangen, lijkt mij sterk dat hij nu alweer kapot is. dan zou ik toch een error code 1 moeten zien? met de omschrijving hw error
ik heb de navigatie zelf ingebouwd . maar ik zal idd alles maar eens nalopen als het eens lekker weer is, misschien dat er iets los is gegaan.
de voeding is door vdo vervangen, lijkt mij sterk dat hij nu alweer kapot is. dan zou ik toch een error code 1 moeten zien? met de omschrijving hw error
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Een foutje in de voeding kan door de computer geïntepreteerd worden als "uitschakelen" en dat zou ik geen HW fout willen noemen
Maar heb jij van die blauwe contactblokjes gebruikt om de signalen aan te sluiten? Daarin schuilt in zeer veel gevallen de oorzaak van dit soort fouten.
Maar heb jij van die blauwe contactblokjes gebruikt om de signalen aan te sluiten? Daarin schuilt in zeer veel gevallen de oorzaak van dit soort fouten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 26 mei 2006 01:32
hmm misschien wel 1 of 2 ja, de rest met van die rode stekkertjes en volgens mij had ik bij de puls draad een stukje weggeschraapt en bij elkaar gebonden met isolatie tape, maar ik zou het dus even moeten bekijken.
zou geweldig zijn als dit het probleem zou zijn
zou geweldig zijn als dit het probleem zou zijn
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 26 mei 2006 01:32
he, bedankt voor de tip, heb vorige weekend me radio eruit gesloopt en gekeken of er idd van die blauwe blokjes er zaten, ik zag alleen maar blauwe blokjes, dus heb ik ze allemaal weggehaald en de kabels met tape aan elkaar verbonden
vandaag naar amsterdam en amstelveen geweest zonder dat hij uitviel. dus toppie hoop dat ie het nou wel blijft doen
vandaag naar amsterdam en amstelveen geweest zonder dat hij uitviel. dus toppie hoop dat ie het nou wel blijft doen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat is geen goede geleider, oftewel, het is wachten op een volgende storing. De enig goede manier is de kabels aan elkaar te solderen en daarna met tape te isoleren.nnndoh schreef:he, bedankt voor de tip, heb vorige weekend me radio eruit gesloopt en gekeken of er idd van die blauwe blokjes er zaten, ik zag alleen maar blauwe blokjes, dus heb ik ze allemaal weggehaald en de kabels met tape aan elkaar verbonden
vandaag naar amsterdam en amstelveen geweest zonder dat hij uitviel. dus toppie hoop dat ie het nou wel blijft doen
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
inbouwen origineel kia navigatie geeft fout melding accu loopt leeg
door reco63 » 28 okt 2018 09:20 » in Overige merken -- VASTE INBOUW -- -
Reacties: 1
Weergaves: 1083
-
-
-
Probleem vdo 5500 startscherm
door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 1
Weergaves: 530
-
-
-
VW navigatie update 2017/2018 navigatie systeem loopt vanst
door Peterdekoning » 07 okt 2018 18:13 » in V.A.G -
Reacties: 0
Weergaves: 1145
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 713
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 731
-
-
Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 434
-
-
-
Vdo dayton navigatie cdroms europa origineel + MO 5076 CD origineel
door Arjan77 » 21 apr 2017 13:42 » in Te Koop Aangeboden -
Reacties: 0
Weergaves: 632
-