Met je eerste conclusie ben ik het eens. C-IQ is niet in het leven geroepen met als doel illegale verspreiding onmogelijk te maken. Het was wel een zeer prettig bij-effect.
Hoofddoel was een systeem te introduceren waarmee voor de klant op maat gemaakte content geleverd kon worden, met transparante prijzen. En dat is naar mijn mening gelukt gedurende de ruim 4 jaar dat het op de markt was.
Ik betreur dat het niet doorgezet is. En als ik het goed heb begrepen denk jij daar ook zo over.
Je tweede gedachte deel ik niet.
VDO zal naar mijn overtuiging nastreven om voor elke omschakeling de Supercode CD/DVD tegen betaling te leveren en daar dan gratis die code bij te verstrekken.
Zó staat het in de brief, waarin aangegeven is dat je dat bij de dealer of de webshop kunt doen. Andere methoden worden niet aangegeven, dit is de regel waarop Gerry's verhaal een uitzondering is. Aankoop rechtstreeks bij TA of NT is ook niet aan de orde, in elk geval nu niet
Voor de rest denk ik dat je gelijk hebt, het topic is aardig uitgegeten. Het wordt een herhaling van zetten, dus laten we gewoon kijken hoe de ontwikkelingen zijn de komende tijd
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Groet,
JW