Supercode cd

HBTJannes
New Member
New Member

Supercode cd

Bericht door HBTJannes »

Ik heb onlangs een Navtech pakket van europa aangeschaft dit waren 6 cd's alleen na het inbrengen van een cd in mijn navigatie systeem een MS4200RS , geeft ie aan dat ik de wegenkaarten cd er in moet stoppen wat is mijn probleem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Welk Navteq pakket heb je onlangs aangeschaft?
Als ik dit draadje viewtopic.php?p=61487#61487 zo lees zat je gisteren nog met de vraag wat je eigenlijk aan moest schaffen, dus....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HBTJannes
New Member
New Member

Bericht door HBTJannes »

Ik heb onlangs op marktplaats een Navtech pakket 2007/2008 van europa aangeschaft. dit heb ik via marktplaats gedaan omdat dit me maar 90 euro koste en via de site 190 en dat duurt langer. alleen nu bij het invoeren van cd 3 (nederland o.a. ) doet ie niks en vraagt ie om wegenkaarten cd

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Er bestaat geen Supercode Pakket Navteq 2007/2008! Er is een 2007 of een 2008 editie en ik vermoed dat jij voor € 90 een pakket navteq C-IQ 2007/2008 hebt gekocht waar je totaal niets aan hebt!
Er zou in een schuine magenta band SUPERCODE op de CD's moeten staan maar ik denk dat er bij jou C-IQ in een gele band is te zien.
Overigens is dus die € 199 die je noemt inclusief de benodigde supercode en die set van jou via MP zonder supercode van 99 euro

Verder; staat Nederland niet gewoon, zoals altijd, op CD4 samen met GB en Ierland?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HBTJannes
New Member
New Member

Bericht door HBTJannes »

Ik zit nu op mijn werk en de cd's liggen thuis. ik heb gebeld met thuis en het is een navteq supercode 2007 pakket. ik gokte dat nl cd 3 was maar zo te horen is het 4. ze staan idd op een cd met ierland en GB. maar bij het aanbieden van die cd krijg ik dus de melding dat ik de wegenkaarten cd er in moet stoppen. ik heb het pakket gekocht van iemand die zijn auto total loss had gereden. en dus niks meer aan die cd's had zo vertelde hij.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Dat is dan een heleboel geld voor een inmiddels verouderd pakket, ZONDER Supercode.
Mijn advies: koop bij Navco een Benelux 2008, MET Supercode http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... cts_id=308 . Dan kun je die 2007 CD's nog gebruiken als je naar het buitenland gaat.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HBTJannes
New Member
New Member

Bericht door HBTJannes »

maar dit is toch een supercode pakket van 2007, dus ik heb toch al supercode

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

HBTJannes schreef:maar dit is toch een supercode pakket van 2007, dus ik heb toch al supercode
Wat je nodig hebt is een Supercode die uit 16 cijfers en letter bestaat. Die wordt specifiek voor jóuw systeem gemaakt, gebaseerd op je Navi-ID. Dus elke Supercode is uniek, je hebt niks aan een andere code. Dus ook al zou de vorige eigenaar er de code bijgeven die in zijn systeem werkte, daar heb jíj niks aan, die werkt alleen in zijn systeem.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member

Bericht door GijsH »

HBTJannes koopt dus - naar ik aanneem - volkomen legaal een CD-pakket via marktplaats en de verkoper meldt niet dat hij, om het pakket werkend te krijgen, een supercode nodig heeft die hij NIET zonder aanschaf van nogmaals een pakket CD's bij een leverancier werkend kan krijgen.

Zou er niet op de CD's en verpakking een waarschuwing moeten staan met bijvoorbeeld als tekst: INDIEN UW NAVIGATIESYSTEEM NOG NIET GEVOED IS MET EEN SUPERCODE (CHECK DIT DOOR IN HET NAVIGATIESYSTEEM MENU BIJ ....... TE CONSTATEREN OF DE SUPERCODE IS INGEVOERD) KUNT U DEZE CD'S NIET GEBRUIKEN !!

(of staat een dergelijke mededeling aan de buitenzijde van de verpakking/CD hoes?)

Als die mededeling niet duidelijk herkenbaar op de buitenzijde en/of op de CD's is aangebracht dan zou ik maar eens overwegen VDO en/of de leveranciers van de Supercode pakketten aan te spreken en, indien er meer van dergelijke gevallen zich voordoen, actie te ondernemen!!

Het wordt mensen die na een jaartje met set A gewerkt te hebben en nu een nieuw kaartenpakket aanschaffen wel erg gemakkelijk gemaakt om zonder moeilijkheden van het oude pakket af te komen!

Groet,
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

De geschiedenis herhaalt zich....

Ook bij C-IQ hebben we gezien dat er, via Markplaats, Speurders, E-bah en noem ze maar, C-IQ CD's aangeboden en daadwerkelijk verkocht werden. Dat hebben we op dit forum vele malen gesignaleerd, zie onder andere viewtopic.php?t=3991

Kennelijk zijn mensen makkelijk te verleiden, zodra ze ergens iets langs zien komen voor een "schappelijk prijsje", bij onze Oosterburen noemen ze dat "Geiz ist geil" :roll:

Ik heb geen supercode CD om te kunnen zien wat daar precies op staat. Maar zelfs al zou daar een "waarschuwing" op staan, hoe voorkóm je dat iemand iets via Markplaats koopt? Zie dat als koper dan maar eens terug te draaien :oops:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member

Bericht door GijsH »

maar je kunt je dan als koper in ieder geval - door op de verpakking of CD te kijken - vergewissen over de noodzakelijke configuratie.

Op software-pakketten, games e.d. staat toch ook op de buitenkant welke versie besturingssoftware en hardware vereisten er gelden?

Itt C-IQ waarbij kaarten om niets verstrekt werden en je via een abo (delen van) een kaartenset kon vrijschakelen voor bepaalde duur - is het met Supercode pakketten volkomen legaal en te verwachten dat mensen regelmatig een nieuw pakket kaarten kopen. Het is dus ook te verwachten dat er op de tweedehandsmarkt kaarten worden aangeboden. Dat heeft niets te maken met voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten of 'Geiz is Geil' maar is volkomen normale marktwerking. Om die reden moet VDO meer duidelijkheid verschaffen en op de pakketten zichtbaar en duidelijk maken wat er met het opschrift SUPERCODE bedoelt wordt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

waar het hier mis gaat is de superCODE, die code moet je eerst eenmaal invoeren, die code moet je dus eerst kopen, dan kun je inderdaad wel een willekeurig supercodepakket vanaf 2007 gebruiken.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gene
Moderator
Moderator

Bericht door Gene »

Sterker nog, de code krijg je gratis op het moment dat je het pakket koopt. Als jouw systeem gewoon bij CIQ geregistreerd stond, dan volstaat meestal een telefoontje om duidelijkheid te krijgen.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gentry
Senior Member

Bericht door Gentry »

het is eigenlijk andersom, je koopt de code en je krijgt de cd's er de eerste keer bij :lol: maar we begrijpen elkaar...
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ik heb Marktplaats eens afgestruind, met als zoekterm Supercode, en kom daar alleen maar advertenties tegen waar keurig vermeld wordt dat je er een supercode bij krijgt als je 'm bestelt, dan wel dat je die al MOET hebben als je een tweede hands CD koopt.
En dus vraag ik me af: waar heeft HBTJannes 'm gekocht? En wat stond daarbij vermeld?

Voorts: bij Navco koop je de nieuwe Navteq SC nu voor 78 Euri, zie http://www.navco.nl/product_info.php?cP ... cts_id=308 :!:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik zou deze momentopname niet als representatieve steekproef willen kenschetsen. Met enige regelmaat worden er SC cd's aangeboden zonder enige verdere vermelding net zo als complete pakketten C-IQ cd's, net zoals voorheen. Ook MP heeft met enige regelmaat kleine razziaatjes onder zijn adverteerders maar soms zijn de aanbiedingen van volkomen illegaal spul, zelfs geadverteerd als goed werkende kopieën, dagenlang te lezen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ik kijk niet zó vaak op MP :wink:
Maarreh, er staan diverse advertenties met gebruikte CD's, en daar staat die tekst bij. Oftewel, ook toen HBTJannes op MP rondkeek zal hij dat gezien hebben. Misschien niet bij die ene waarbij hij voor 90 Euri dat setje kocht, maar een gewaarschuwd mens.... :oops:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht