Kan iemand mij vertellen of in de draadboom in de kofferbak van de BMW E46 ook een aansluiting voor de pulsdraad zit.
Waar moet ik anders de pulsdraad weghalen

Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
Hide post links |
TS zegt met zoveel woorden dat er reeds een originele VDO/BMW computer aanwezig is!hij kan daar wel degelijk zitten (zwart/wit), maar is ook afhankelijk van het bouwjaar van jouw auto.
Zit er nu reeds wel of geen computer?Omdat daar de originele BMW computer (lees VDO Dayton) ook gemonteerd is, en die kabels dus bedoeld zijn om de computer aan te sluiten, en ik mij dus voor kan stellen dat daar ook een pulsdraad oid bij is.
Hide post links |
Hide post links |
Voorbeeld 1 is veelal bij BMW anders, de bekabeling voor de wisselaar ligt er meestal al.JW schreef:Moelijk in te schatten hóe dat gelezen moet worden. Ik interpreteer het als: Als er een BMW computer zit, dan moet daar toch al de pulsdraad zitten.... Oftewel, ligt daar standaard al een bekabeling, los van de situatie of er een computer gemonteerd wordt.
Van mijn Xantia weet ik dat dit niet zo is, daar wordt de bekabeling gelegd die nodig is om de componenten aan te kunnen sluiten.
Voorbeeld: CD-wisselaar in de kofferruimte. De bekabeling daar naar toe wordt alleen gelegd als je die wisselaar meebestelt.
Tweede voorbeeld: de bedrading voor de elektische bediening van de achterruiten wordt alleen gelegd als je die meebestelt.
Groet,
JW
Hide post links |
Hide post links |
Er staat: Omdat daar de originele BMW computer (lees VDO Dayton) ook gemonteerd is, en die kabels dus bedoeld zijn om de computer aan te sluiten,Gerritje schreef:Dat is nu juist zo vervelend. Er staat dat er een computer gemonteerd is. Maar omdat er een vraag over wordt gesteld gaan wij proberen te interpreteren wat er wordt bedoeld. Een duidelijker omschrijving blijkt in alle gevallen de voorkeur te genieten. Maar, zo zijn we wel lekker bezig en leer je nog eens wat over andere auto's. De (on)logica van bedradingslogistiek.
Hide post links |
Hide post links |