Hallo,
Kan iemand mij vertellen of in de draadboom in de kofferbak van de BMW E46 ook een aansluiting voor de pulsdraad zit.
Waar moet ik anders de pulsdraad weghalen
Pulsdraad BMW E46
-
- Starting Member
-
- Senior Member
Da's niet erg waarscijnlijk, wat zou zo'n pulsdraad daar moeten doen?
Waar je de puls in de E46 kunt vinden had ik al eerder aangegeven in viewtopic.php?p=61333#61333
Groet,
JW
Waar je de puls in de E46 kunt vinden had ik al eerder aangegeven in viewtopic.php?p=61333#61333
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Starting Member
Nou da's niet zo moeilijk waarom ik dat denk, ik leg het je even uit.
Omdat daar de originele BMW computer (lees VDO Dayton) ook gemonteerd is, en die kabels dus bedoeld zijn om de computer aan te sluiten, en ik mij dus voor kan stellen dat daar ook een pulsdraad oid bij is.
En ja ik weet dat je mij die link al eerder gegeven hebt en daar ben ik je ook zeer erkentelijk voor maar mijn duits is niet van die aard dat ik begrijp wat ze bedoelen met "Am Komiinstrument, schwarz/weißer 26-PIN Stecker, Kabelfarbe gelb/grün" bedoelen en ik niet graag de boel verkeerd aansluit.
Omdat daar de originele BMW computer (lees VDO Dayton) ook gemonteerd is, en die kabels dus bedoeld zijn om de computer aan te sluiten, en ik mij dus voor kan stellen dat daar ook een pulsdraad oid bij is.
En ja ik weet dat je mij die link al eerder gegeven hebt en daar ben ik je ook zeer erkentelijk voor maar mijn duits is niet van die aard dat ik begrijp wat ze bedoelen met "Am Komiinstrument, schwarz/weißer 26-PIN Stecker, Kabelfarbe gelb/grün" bedoelen en ik niet graag de boel verkeerd aansluit.
Hide post links |
-
- Senior Member
Een paar aanwijzingen:
- Als er daar inderdaad een originele VDO/BMW navicomputer zit (heeft gezeten), liggen daar alle noodzakelijke aansluitingen inclusief tachosignaal op de benodigde ISO-A stekker
- De vertaling: aan het instrumentenpaneel (Klokunit) zwart/witte 26 polige stekker, draadkleur geel/groen
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- Senior Member
hij kan daar wel degelijk zitten (zwart/wit), maar is ook afhankelijk van het bouwjaar van jouw auto.
Makkelijkst is echter radio:
tot 2000 zwarte 16-polige stekker positie 10 zwart/wit;
na 2000 zwarte 8-polige stekker positiie 3
Of anders van de tellerklok af (je hoeft hem niet altijd te verwijderen, draadboom is ook onder stuurkolom te volgen:
tot 2000 klokunit witte 26-polige stekker positie 19 geel/groen of positie 8 zwart/wit
of links onder stuurkolom in draadboom vanaf klokunit geel/groen of zwart/wit
vanaf 2000 klokunit rechter zwarte 26-polige stekker positie 8 zwart/wit, als er geen draad zit dan pulsdraad strippen en of pull-uppen of in voorzichtig in stekker steken
Makkelijkst is echter radio:
tot 2000 zwarte 16-polige stekker positie 10 zwart/wit;
na 2000 zwarte 8-polige stekker positiie 3
Of anders van de tellerklok af (je hoeft hem niet altijd te verwijderen, draadboom is ook onder stuurkolom te volgen:
tot 2000 klokunit witte 26-polige stekker positie 19 geel/groen of positie 8 zwart/wit
of links onder stuurkolom in draadboom vanaf klokunit geel/groen of zwart/wit
vanaf 2000 klokunit rechter zwarte 26-polige stekker positie 8 zwart/wit, als er geen draad zit dan pulsdraad strippen en of pull-uppen of in voorzichtig in stekker steken
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
TS zegt met zoveel woorden dat er reeds een originele VDO/BMW computer aanwezig is!hij kan daar wel degelijk zitten (zwart/wit), maar is ook afhankelijk van het bouwjaar van jouw auto.
Zit er nu reeds wel of geen computer?Omdat daar de originele BMW computer (lees VDO Dayton) ook gemonteerd is, en die kabels dus bedoeld zijn om de computer aan te sluiten, en ik mij dus voor kan stellen dat daar ook een pulsdraad oid bij is.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- Senior Member
Moelijk in te schatten hóe dat gelezen moet worden. Ik interpreteer het als: Als er een BMW computer zit, dan moet daar toch al de pulsdraad zitten.... Oftewel, ligt daar standaard al een bekabeling, los van de situatie of er een computer gemonteerd wordt.
Van mijn Xantia weet ik dat dit niet zo is, daar wordt de bekabeling gelegd die nodig is om de componenten aan te kunnen sluiten.
Voorbeeld: CD-wisselaar in de kofferruimte. De bekabeling daar naar toe wordt alleen gelegd als je die wisselaar meebestelt.
Tweede voorbeeld: de bedrading voor de elektische bediening van de achterruiten wordt alleen gelegd als je die meebestelt.
Groet,
JW
Van mijn Xantia weet ik dat dit niet zo is, daar wordt de bekabeling gelegd die nodig is om de componenten aan te kunnen sluiten.
Voorbeeld: CD-wisselaar in de kofferruimte. De bekabeling daar naar toe wordt alleen gelegd als je die wisselaar meebestelt.
Tweede voorbeeld: de bedrading voor de elektische bediening van de achterruiten wordt alleen gelegd als je die meebestelt.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Voorbeeld 1 is veelal bij BMW anders, de bekabeling voor de wisselaar ligt er meestal al.JW schreef:Moelijk in te schatten hóe dat gelezen moet worden. Ik interpreteer het als: Als er een BMW computer zit, dan moet daar toch al de pulsdraad zitten.... Oftewel, ligt daar standaard al een bekabeling, los van de situatie of er een computer gemonteerd wordt.
Groet,
JW
Voorbeeld 2 weet ik zo niet maar wat je weleens ziet is dat die bekabeling bijvoorbeeld tot de B-stijl loopt.
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is nu juist zo vervelend. Er staat dat er een computer gemonteerd is. Maar omdat er een vraag over wordt gesteld gaan wij proberen te interpreteren wat er wordt bedoeld. Een duidelijker omschrijving blijkt in alle gevallen de voorkeur te genieten. Maar, zo zijn we wel lekker bezig en leer je nog eens wat over andere auto's. De (on)logica van bedradingslogistiek.
Hide post links |
-
- Senior Member
Er staat: Omdat daar de originele BMW computer (lees VDO Dayton) ook gemonteerd is, en die kabels dus bedoeld zijn om de computer aan te sluiten,Gerritje schreef:Dat is nu juist zo vervelend. Er staat dat er een computer gemonteerd is. Maar omdat er een vraag over wordt gesteld gaan wij proberen te interpreteren wat er wordt bedoeld. Een duidelijker omschrijving blijkt in alle gevallen de voorkeur te genieten. Maar, zo zijn we wel lekker bezig en leer je nog eens wat over andere auto's. De (on)logica van bedradingslogistiek.
en dat is niet hetzelfde
En dus de vraag aan Condick: zat er al eerder een computer in jouw BMW? Uit het andere draadje viewtopic.php?t=10703 maak ik dat niet op....
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Starting Member
Nee er zat geen computer alleen het vak voor de computer en een cd wisselaar zit er.
Verder ligt er een kabelboom met stekkers 2 x 3 draden (standaard BMW) die is niet aangesloten
Verder ligt er een kabelboom met stekkers 2 x 3 draden (standaard BMW) die is niet aangesloten
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 382