Mensen,
Ik heb sinds kort een PC 5400 en het probleem dat de power-led niet brand en het systeem ook niet aan gaat. De cd speler led gaat blauw branden en je hoort dat hij de cd laad maar er gebeurt niks. Ik heb de update cd er vandaag in gedaan en het systeem ge-update. Hierna ging het systeem uit en kreeg ik hem niet weer aan en krijg ook de cd er niet uit. Wel gaat de led blauw branden van de CD Speler wie o wie kan mij helpen ? ? ? ? ? ?
VDO PC5400 wil niet aan
-
- New Member
-
- Senior Member
Wat was de noodzaak van de systeem update? Was dit een loepzuiver origineel exemplaar?
Als de power-led blauw brandt heb je in ieder geval de juiste spanningen want als de geschakelde 12 volt ontbrak zou de blauwe led knipperen.
Het is natuurlijk mogelijk dat het systeem op standby is gesprongen. Dan volstaat een druk op de OK toers. De batterijen van de AB kunnen leeg zijn. En als niets helpt trek je de stekker er uit en laat de unit minimaal 15 minuten zonde spanning.
Als de power-led blauw brandt heb je in ieder geval de juiste spanningen want als de geschakelde 12 volt ontbrak zou de blauwe led knipperen.
Het is natuurlijk mogelijk dat het systeem op standby is gesprongen. Dan volstaat een druk op de OK toers. De batterijen van de AB kunnen leeg zijn. En als niets helpt trek je de stekker er uit en laat de unit minimaal 15 minuten zonde spanning.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Het verhaal zo lezende ben ik nogal verbaasd.
Eerst is er de melding dat het systeem niet werkt. En ik lees er uit dat er vervolgens wél een update CD ingestopt is.
Vraag: waarom, en werd die dan wel geslikt en goed gelezen? Wat zag je toen, een melding dat 'ie ging updaten, nadat 'ie eerst om een bevestiging gevraagd had dat dit de bedoeling was?
Als dat allemaal zó gelopen is, en de voortgang van de update loopt tot het eind, gaat het scherm op zwart. Heb je dat akkemaal meegemaakt?
En toen?
Groet,
JW
Eerst is er de melding dat het systeem niet werkt. En ik lees er uit dat er vervolgens wél een update CD ingestopt is.
Vraag: waarom, en werd die dan wel geslikt en goed gelezen? Wat zag je toen, een melding dat 'ie ging updaten, nadat 'ie eerst om een bevestiging gevraagd had dat dit de bedoeling was?
Als dat allemaal zó gelopen is, en de voortgang van de update loopt tot het eind, gaat het scherm op zwart. Heb je dat akkemaal meegemaakt?
En toen?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Ok even om de boel duidelijker te maken:
Ik had een supercode besteld en moest hiervoor een update doen ( was mij verteld ). Ik ben dus de update gaan doen, het scherm gaf dit allemaal netjes aan dat hij bezig was. Toen was het in een keer na 3 minuten zwart scherm. De power-led brand "NIET" knippert niet en brand niet blauw. Het enigste wat knippert is een blauwe-led deze zit in de sleuf van de CD speler. De update cd zit dus nog in het systeem ik had het forum al doorgelezen en inderdaad een 15 min zonder stroom laten zitten maar ook dit mag niet helpen. Als de PC5400 in standby zit brand de powerled dan niet ?? En zou de PC5400 het dan niet gewoon moeten doen na 15 min zonder stroom zitten ?
In ieder geval bedankt dat er al mensen zijn die hier reageren
Ik had een supercode besteld en moest hiervoor een update doen ( was mij verteld ). Ik ben dus de update gaan doen, het scherm gaf dit allemaal netjes aan dat hij bezig was. Toen was het in een keer na 3 minuten zwart scherm. De power-led brand "NIET" knippert niet en brand niet blauw. Het enigste wat knippert is een blauwe-led deze zit in de sleuf van de CD speler. De update cd zit dus nog in het systeem ik had het forum al doorgelezen en inderdaad een 15 min zonder stroom laten zitten maar ook dit mag niet helpen. Als de PC5400 in standby zit brand de powerled dan niet ?? En zou de PC5400 het dan niet gewoon moeten doen na 15 min zonder stroom zitten ?
In ieder geval bedankt dat er al mensen zijn die hier reageren
Hide post links |
-
- Moderator
Het zwarte scherm na ongeveer 3 minuten is normaal. Pas hierna gaat het systeem over tot de update. Er wordt in het openingsscherm bij de update gewaarschuwd dat het scherm zwart kan worden. Onderbreek de update dan niet, hij loopt gewoon door daarna en het scherm toont dan weer informatie.
Ik ben bang dat als jij bij het zwarte scherm de update hebt onderbroken, dat het wel eens een enkele gang reparatie kan worden om de biosflash opnieuw uit te voeren. Let op dit is een andere flash dan de sw update en kun je niet zelf uitvoeren.
Ik ben bang dat als jij bij het zwarte scherm de update hebt onderbroken, dat het wel eens een enkele gang reparatie kan worden om de biosflash opnieuw uit te voeren. Let op dit is een andere flash dan de sw update en kun je niet zelf uitvoeren.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Hide post links |
-
- Senior Member
Even voor de duidelijkheid, heeft ie voorheen wel gewerkt over de GESCHAKELDE plus, dus over het kontakt?
[size=75]Kenwood DNX9260BT, Hirschmann CarTV, Alpine DHA-S690 [/size]
Hide post links |
-
- New Member
Ja hij deed het altijd prima tot dat het scherm zwart werd en niet meer aan ging. Ik dacht eerst dat hij in de standby stond ofzo maar kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan. Ook die melding van dat zwarte scherm heb ik niet gehad ik kreeg te zien dat er een update uitgevoerd kon worden drukte op ok en kreeg te zien dat ik moest wachten. Toen werd het scherm zwart en daarna gebeurde wat je gelezen hebt.
Hide post links |
-
- Senior Member
waar woon je in de buurt?
Hide post links |
-
- New Member
-
- Senior Member
da's niet ver van mij
ik wil er anders wel even naar kijken, stuur mij maar een PM als je dat wilt.
ik wil er anders wel even naar kijken, stuur mij maar een PM als je dat wilt.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1