RNS 510/Avic hd3 met telefoon en uitsteken

Alles met betrekking tot
Audi, Seat, Skoda & Volkswagen navigatie
pvaningen
Junior Member
Junior Member
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 okt 2007 09:28

Bericht door pvaningen »

Dus als ik het goed begrijp zijn er veel betere navigatie systemen voor dat geld op de markt..

Dan is VW met zn RNS 510 gewoon veel te duur, helemaal als er nog niet eens bluetooth op zit..

Mijn Garmin NUVI 660 heeft nog meer mogelijkheden dat dat de RNS 510.
Zit bluetooth op werkt ook goed, TCM, FM zender dus geluid via speakers.

Denk dat ik dan toch maar ga voor pioneer , of kenwood kan je er bijna 2 voor kopen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

In je andere haast identieke posting heb ik al geantwoord dat je de BT mogelijkheden verkeerd inschat. Geen enkele van de door jou gnoemde toestellen heeft BT. Allemaal hebben ze een box nodig. En de D3 zowel als de Kenwood DNX-7200 zijn mijns inziens meer instapmodellen (geen puls, beide geen HD) dan volwaardige producten met dezelfde mogelijkheden als de RNS510. Ik propageer geenszins de VW optie maar om alles over één kam te scheren is iets te kort door de bocht. De VW optie biedt je in ieder geval de grootste kans om een volledig werkende totaaloplossing te bewerkstelligen.
Ook de door jou genoemde prijs die 2 x zo hoog is als de concurrentie, klopt niet en is ook gebaseerd op een mank gaande vergelijking. Zo zou je voor dit geld ook gedurende 6 jaar elke 12 maanden een nieuwe TomTom met nieuwe kaarten kunnen kopen en nog goedkoper uit zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
novastar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 25
Lid geworden op: 10 aug 2007 20:48

Bericht door novastar »

@Gerritje

Ik heb van m'n dealer dit ding gekregen: 3C0 035 729 F
Staat ook op ebay met foto: http://cgi.ebay.nl/Neustes-VAG-NOKIA-FS ... dZViewItem . Er zit nog een los kabeltje bij maar met de opmerking dat het met dit zou moeten werken heb ik dat ding hier nu liggen, ik zou niet weten wat ik er mee moet... Lijkt me gevalletje 'heel snel retour dealer' ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Goed, dit is dus volgens mij niet de correcte black box die jouw Nokia moet verbinden met de ook nog benodigde telefoonvoorbereiding dmv de VAG CE0434 Type HT-1 voorzover ik kan beoordelen.
De nieuwe black box die je nodig hebt zou een serienummer moeten hebben dat met 7L0 begint. Maar wellicht dat de behulpzaamheid van je dealer zover gaat dat hij hem ook even voor je aansluit om aan te tonen dat het wel werkt?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

http://www.motor-talk.de/forum/premium- ... st14156423
  • In Duitsland is de Premium BT Handsfreeset nu te bestellen bij de Touran.
  • Als je een gewone BT telefoonvoorbereiding hebt kun je door de uitwisseling van de interfacebaox onder de bijrijdersstoel en het verlengen van de antennekabel, de zaak ombouwen naar Premium
  • Vooropgesteld moet worden dat het uitsluitend kan functioneren icm stuurwielbediening en grote MFA omdat het pairen via dit schermpje moet gebeuren
  • Slechts één functie van de stuurwielbediening is niet actief, maar adresboeken etc worden feilloos overgenomen.
  • Een BT handsfree set naderhand inbouwen kost een vermogen en is vrijwel ondoenlik
Verder nog dit:
http://katalogde.h700562.serverkompeten ... W_B41_M725

Die Nachrüstung des Original Radio-Navigationssystems ist in Fahrzeuge der Baureihen PQ35 und PQ46 ab Modelljahr 2008 möglich. In Abhängigkeit von der Ausstattung des Fahrzeugs werden folgende zusätzliche Teile benötigt. Fahrzeuge mit Radio R110, RNS300 oder Radio Delta ab Werk müssen mit einer zweiten Radioantenne nachgerüstet werden. Fahrzeuge ohne Radio/Radio-Navigationssystem ab Werk müssen zusätzlich mit Radioantennen, einer GPS-Antenne und Lautsprechern nachgerüstet werden. Fahrzeuge mit Radio/Radio-Navigationssystem der Generation 2 (R110, RCD300, RCD500, RNS300, RNS-MFD2 DVD) ab Werk benötigen den Radio-Antennenadapter 7L6 051 551. Eine GPS-Antennenverlängerung 7L6 051 550 wird benötigt, falls die ab Werk verbaute GPS-Antennenleitung zu kurz ist. Ist das Fahrzeug mit einer Freisprechanlage (UHV) ausgestattet muss zusätzlich der Phone-Mute-Adapter 7L6 051 442 verbaut werden (nicht bei R110 oder neuer Radiogeneration 3 ab Werk). Soweit eine UHV-Premium im Fahrzeug (nur Passat B6) verbaut ist, wird das UHV-Steuergerät 5N0 035 730 benötigt und muss ggf. nachgerüstet werden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zeef
Average Member
Average Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 aug 2007 13:49

Bericht door zeef »

Dus als ik het goed begrijp moet ik tzt een antenne adapter en een GPS verlenging laten inbouwen als ik mijn MFD2 DVD wil laten vervangen door een RNS 510. Plus dan nog de extra benodigheden voor de BT. Maar dan kan ik wel alles in een bedienen via het stuur. Hmm, ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op een Parrot 3100 met CANbus adapter...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Of je leest niet goed of je begrijpt het helaas nog steeds niet. Het komt op hetzelfde neer. Er wordt nergens over jouw situatie gesproken want het gaat hier over een Passat en een Touran. Bij de Multivan is het een volledig ander verhaal dat totaal niets met een GPS verlenging heeft uit te staan. Dat geldt uitsluitend voor de onder de bijrijdersstoel geplaatste interfacebox voor de Premium FSE
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
zeef
Average Member
Average Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 07 aug 2007 13:49

Bericht door zeef »

Gerritje schreef:Of je leest niet goed of je begrijpt het helaas nog steeds niet. Het komt op hetzelfde neer. Er wordt nergens over jouw situatie gesproken want het gaat hier over een Passat en een Touran. Bij de Multivan is het een volledig ander verhaal dat totaal niets met een GPS verlenging heeft uit te staan. Dat geldt uitsluitend voor de onder de bijrijdersstoel geplaatste interfacebox voor de Premium FSE
Je hebt helemaal gelijk, ik zit niet op te letten. Maar het is wel wat ik tzt wil. Een BT carkit en goeie navi. Ik dacht eerst aan de MFD2 op termijn vervangen door een VDO en een BT carkit van Parrot met CANbus adapter vanwege de stuurbediening. Maar hoe meer ik lees over de RNS 510, hoe beter dat klinkt. Als het tenminste technisch te realiseren valt :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
t118comfort
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2008 23:15

Passat 02/2008

Bericht door t118comfort »

Hoi Allemaal, ik zit al een weekje te lezen en te klikken, maar ik kom er niet uit. Dit topic heeft er wel raakvlakken mee...

Ik ga een passat variant 18T/118kW comfortlline kopen....

Ik heb nu tijdelijk een Audi A4 waarbij ik mijn nokia 6230 via BT kan gebruiken via de het stuur en het schermpje tussen de klokken. De navigatie die in die wagen zit is de "pijltjes-versie" met gesproken instructies. Ik heb geen verstand van Audi's maar t heeft veel weg van een RNS300.

Nu wil ik dit geintje ook op mijn nieuwe passat, maar ik kom er niet achter wat ik moet bestellen. De dealers bij mij in de omtrek weten het ook niet echt goed te vertellen. Vandaag nog op pad geweest. De verkoper kwam niet verder dan een rns510+premium telefoonvoorbereiding. Conclusie dan dus maar Executive plus (is dan maar 105 euri meer dan alleen de rns510) plus een premium telefoon voorbereiding. Samen 2595+1125= 3720 euro. Dat vind ik best een duur een bluetooth headsetje.... :D :D Met die RNS510 krijg je een hele shitload meer dan met een rns300, maar dat vind ik allemaal wat minder spannend.

Ik heb 2 vragen:

Nou lees ik dat vanaf modeljaar 2008 alle telefoongrapjes van VW alleen nog maar met BT werken, maar houdt ik dan dat lelijke ding aan mn dashboard of hebben ze het weg-gewerkt?

Wie kan advies geven wat ik het beste (goedkoopste combi) kan bestellen om hetzelfde te bereiken als in de A4..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

Bericht door Higgy »

Als je even meeleest op het skodaforum, en wel hier: http://www.skodaforum.nl/board/showthre ... 957&page=3 dan kun je lezen dat als je je dealer gek genoeg krijgt, hij ook zonder houder te krijgen is.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Re: Passat 02/2008

Bericht door vwgolf »

t118comfort schreef:Hoi Allemaal, ik zit al een weekje te lezen en te klikken, maar ik kom er niet uit. Dit topic heeft er wel raakvlakken mee...

Ik ga een passat variant 18T/118kW comfortlline kopen....

Ik heb nu tijdelijk een Audi A4 waarbij ik mijn nokia 6230 via BT kan gebruiken via de het stuur en het schermpje tussen de klokken. De navigatie die in die wagen zit is de "pijltjes-versie" met gesproken instructies. Ik heb geen verstand van Audi's maar t heeft veel weg van een RNS300.

Nu wil ik dit geintje ook op mijn nieuwe passat, maar ik kom er niet achter wat ik moet bestellen. De dealers bij mij in de omtrek weten het ook niet echt goed te vertellen. Vandaag nog op pad geweest. De verkoper kwam niet verder dan een rns510+premium telefoonvoorbereiding. Conclusie dan dus maar Executive plus (is dan maar 105 euri meer dan alleen de rns510) plus een premium telefoon voorbereiding. Samen 2595+1125= 3720 euro. Dat vind ik best een duur een bluetooth headsetje.... :D :D Met die RNS510 krijg je een hele shitload meer dan met een rns300, maar dat vind ik allemaal wat minder spannend.

Ik heb 2 vragen:

Nou lees ik dat vanaf modeljaar 2008 alle telefoongrapjes van VW alleen nog maar met BT werken, maar houdt ik dan dat lelijke ding aan mn dashboard of hebben ze het weg-gewerkt?

Wie kan advies geven wat ik het beste (goedkoopste combi) kan bestellen om hetzelfde te bereiken als in de A4..
De beste en mooiste combi zou zijn de rns 510 met de premium telefoonvoorbereiding.
Je hebt dan geen houder in het zicht, dit is een optie die extra er bij kan worden besteld. Als deze houder er bij besteld wordt komt hij bij de premium telefoon voorbereiding in de armsteun en niet zoals bij de orginele telefoonvoorbereiding op het dashboard. Let wel op dat je een telefoon hebt met de functie R-SAP. Als je dit niet hebt kan de telefoon niet communiceren met de auto.
Indien je geen houder wil zou ik het Executive plus pakket pakken. De houder is alleen voor het opladen van de telefoon en niet voor verbinding met de carkit, daar dat altijd via bluetooth gaat.

Veel succes

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
t118comfort
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2008 23:15

Jammer

Bericht door t118comfort »

@higgy
Helaas, je linkje is een pagina met maar 1 berichtje.... Dus daar kom ik niet verder mee. Daar komt bij dat mijn leasemaatschappij de auto gaat bestellen, dus ik kan iet echt pushen bij de dealer.

Ik heb trouwens net op volkswagen.de dezelfde auto in elkaar proberen te klikken. Daar kan de premium telefoonvoorbereiding dus wel gewoon in combinatie met een RNS300. Nu ben ik er dus echt goed ziek van! Het is dus gewoon onwil van de importeur. Daar (vw.de) kun je overigens ook nog kiezen uit een hele zwik meer kleuren!

@vwgolf
De combi met een rns510 had ik zelf al uitgevonden, maar dat is net wat ik niet wil. Vind ik veel te duur. Ik vind speeltjes erg leuk, maar als ze té duur zijn haak ik gewoon af.

Iemand nog ideeën?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

En als je drie keer naar een buitenland wilt moet je 3 x € 149 betalen voor een kaart CD voor je RNS300
Denk erom dat een set kaartcd's € 1400 euro kost en dat je voor dat extra geld allang een RNS510 koopt incl Europa DVD. Wie is hier zo berekenend?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
t118comfort
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 mar 2008 23:15

Bericht door t118comfort »

Ik wilde natuurlijk gaan antwoorden dat ik toch nooit naar t buitenland ga, maar goed ik snap ook al wat ik dan voor reacties krijg. :D

Om er maar een einde aan te maken:

Mijn baas is inmiddels akkoord en ik (of eigenlijk mijn leasemaatschappij, maar ik mag erin rijden) ben dus over een aantal weken de trotse bezitter van een mooie donkerblauwe
Passat 18TSI/118kW Comfortline + Executive plus pakket + premium telefoonvoorbereiding.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:24 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 735
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:23 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 525
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 15:44 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 477
  • Avic-X1
    door Hans01 » 07 okt 2017 22:38 » in Mobiele Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 437
  • avic F860 BT
    door petervan » 15 mar 2016 15:36 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 865
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 483
  • AVIC-F9220BT
    door GerardTDCI » 09 apr 2016 17:42 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 5
    Weergaves: 747

Terug naar “V.A.G”