NAVIGON 8110 vs TOMTOM 930
Forumregels
het APPARAAT en bijbehorende software, voor Navigon op je smartphone, zie 'NAVIGATIE SOFTWARE & SOFTWARE VOOR MOBIELE SYSTEMEN'
het APPARAAT en bijbehorende software, voor Navigon op je smartphone, zie 'NAVIGATIE SOFTWARE & SOFTWARE VOOR MOBIELE SYSTEMEN'
-
- New Member
NAVIGON 8110 vs TOMTOM 930
Ik wil binnenkort een nieuwe navigatie kopen en ik twijfelde tussen Garmin,TomTom en Navigon.
Met de komst van de tomtom 930 en de navigon 8110 is de afstand tussen Garmin vergrootEen van de nadelen van de tomtom vind ik de dradenbrij. Hoe kunnen ze bij zo'n apparaat de TMC/RDS en HDTraffic nu extern laten. Ik ben van mening dat de enige kabel een voedingskabel zou mogen zijn en een mogelijkheid om te kunnen koppelen met de radio.
De navigon 8110 is een verschrikkelijk mooi apparaat maar ik vraag me af hoe deze zich vergelijkt met de tomtom 930.
Zijn er mensen met ervaring met Navigon en/of weten welk merk beter presteert. Ik navigeer door heel europa en vind actueel kaartmateriaal heel belangrijk.
Met de komst van de tomtom 930 en de navigon 8110 is de afstand tussen Garmin vergrootEen van de nadelen van de tomtom vind ik de dradenbrij. Hoe kunnen ze bij zo'n apparaat de TMC/RDS en HDTraffic nu extern laten. Ik ben van mening dat de enige kabel een voedingskabel zou mogen zijn en een mogelijkheid om te kunnen koppelen met de radio.
De navigon 8110 is een verschrikkelijk mooi apparaat maar ik vraag me af hoe deze zich vergelijkt met de tomtom 930.
Zijn er mensen met ervaring met Navigon en/of weten welk merk beter presteert. Ik navigeer door heel europa en vind actueel kaartmateriaal heel belangrijk.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Jouw wensen in aanmerking nemend: Dan neem je een vaste navigatie van VDODayton. Geen dradenbrij, de enige met keuze uit 2 kaartleveranciers en totnutoe de beste ondersteuning cq update policy in de markt. Dan wil je nooit meer zo'n draagbare zuignapvoorziening.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
vdodayton
tsja......alleen jammer dat die vaste vdo set niet in mijn wagen past en ik heb ook niet af en toe aan mijn vriendin mee kan geven als zij hem eens nodig mocht hebben.
Hide post links |
-
- Senior Member
Niet in je wagen passen? Dat kan natuurlijk maar waarom niet?
En dat andere argument, geef je vriendin dan de hele auto mee!
En dat andere argument, geef je vriendin dan de hele auto mee!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
navigon 8110 vs tomtom 930
De vraagstelling was duidelijk de keuze tussen een Navigon 8110 of een TomTom 930.
Ik waardeer je behoefte om je persoonlijke voorkeur voor vaste apparaten uit te spreken maar het is geen antwoord op de gestelde vraag.
Mijn keuze gaat tussen deze 2 apparaten en verder niet.
Ik waardeer je behoefte om je persoonlijke voorkeur voor vaste apparaten uit te spreken maar het is geen antwoord op de gestelde vraag.
Mijn keuze gaat tussen deze 2 apparaten en verder niet.
Hide post links |
-
- Senior Member
Kennelijk ben ik in jouw optiek het doel voorbij geschoten en dat valt dan onder "jammer"
Een vraag om af te komen van de dradenbrij, de noodzaak van uptodate kaartmateriaal, de vraag of er een ander apparaat beter presteert dan de door jou genoemde twee leidt dan bijv. tot een advies zoals het bovenstaande. Dat je daar niet mee eens bent wil geenszins zeggen dat het geen antwoord op de door jou gestelde vraag is.
Dan moet je zeggen: "welke van de twee moet ik nemen"? Dus met alle respect voor je probleem, de vraagstelling was, althans voor mij, niet zo duidelijk.
PS En voor het noodzakelijk geachte TMC concept zul je altijd een extra antenne moeten aansluiten.
Een vraag om af te komen van de dradenbrij, de noodzaak van uptodate kaartmateriaal, de vraag of er een ander apparaat beter presteert dan de door jou genoemde twee leidt dan bijv. tot een advies zoals het bovenstaande. Dat je daar niet mee eens bent wil geenszins zeggen dat het geen antwoord op de door jou gestelde vraag is.
Dan moet je zeggen: "welke van de twee moet ik nemen"? Dus met alle respect voor je probleem, de vraagstelling was, althans voor mij, niet zo duidelijk.
PS En voor het noodzakelijk geachte TMC concept zul je altijd een extra antenne moeten aansluiten.
Hide post links |
-
- New Member
Ik heb een Navigon 7000 en die bevalt mij heel goed. Mooi en overzichtelijk scherm en zeer gemakkelijk te bedienen. Ik zou gaan voor de Navigon.
Hide post links |
-
- New Member
Hoi,
Ik zou persoonlijk ook voor Navigon gaan.
Ik heb wel nog nooit een ingebouwde GPS gehad, enkel draagbare (Tom Tom, Alturion op PocketPC, Garmin en Navman). Mijn huidige is een Navigon 7110 en bevalt me enorm. Wat ik persoonlijk er zo goed aan vindt is de rijstrookassistent en de RealityView. Ik weet niet of andere toestellen dit ook hebben. Bij de Navigon 8110 zou een verbeterde versie hiervan zitten. Had ik over Navigon geweten wat ik nu weet, had ik gewacht op de 8110. Alles op voorhand weten, dan ben je rap rijk natuurlijk De 8110 zou nog slechts 1 kabel hebben (zie 2e link). Deze naar de sigarettenaansteker. In diezelfde kabel zou ook de antenne voor de TMC-ontvanger zitten. Of dat een goed idee is weet ik niet, aangezien de kabels bij mijn 7110 nog apart zijn, en ik mijn antennekabel gewoon onderaan de voorruit heb liggen.
Misschien een beetje info (die je al weet):
http://www.presseportal.de/pm/15250/1119279/navigon
http://www.navigadget.com/index.php/200 ... igon-8110/
Groetjes,
Jeroen
Ik zou persoonlijk ook voor Navigon gaan.
Ik heb wel nog nooit een ingebouwde GPS gehad, enkel draagbare (Tom Tom, Alturion op PocketPC, Garmin en Navman). Mijn huidige is een Navigon 7110 en bevalt me enorm. Wat ik persoonlijk er zo goed aan vindt is de rijstrookassistent en de RealityView. Ik weet niet of andere toestellen dit ook hebben. Bij de Navigon 8110 zou een verbeterde versie hiervan zitten. Had ik over Navigon geweten wat ik nu weet, had ik gewacht op de 8110. Alles op voorhand weten, dan ben je rap rijk natuurlijk De 8110 zou nog slechts 1 kabel hebben (zie 2e link). Deze naar de sigarettenaansteker. In diezelfde kabel zou ook de antenne voor de TMC-ontvanger zitten. Of dat een goed idee is weet ik niet, aangezien de kabels bij mijn 7110 nog apart zijn, en ik mijn antennekabel gewoon onderaan de voorruit heb liggen.
Misschien een beetje info (die je al weet):
http://www.presseportal.de/pm/15250/1119279/navigon
http://www.navigadget.com/index.php/200 ... igon-8110/
Groetjes,
Jeroen
Hide post links |
-
- New Member
Ik zit nu ook te twijfelen tussen de TT930 en de Navigon 8110. De TT heeft als voordeel, denk ik, HD-Traffic en IQ-routes. Maar door mijn ervaring met beide trek ik toch meer naar de Navigon.
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je alleen in NL rijdt, wellicht, hoewel de meningen daar zeer over verdeeld zijn. Lees het bewuste topic daar maar over.ingpe schreef:Ik zit nu ook te twijfelen tussen de TT930 en de Navigon 8110. De TT heeft als voordeel, denk ik, HD-Traffic en IQ-routes. Maar door mijn ervaring met beide trek ik toch meer naar de Navigon.
Ga je ook de grens over dan heb je daar niks aan. Dan ben je veel beter af met een systeem dat TMC oppakt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- New Member
Ik zou zelf voor de Navigon gaan. Ik ben zelf namelijk aan het uitzoeken welke gps ik het best kan kopen al moet ik wel toegeven dat ik in een prijsklasse lager zoek, namelijk rond de 250 euro, maar ik heb na het lezen van honderden reviews geleerd dat Navigon er over het algemeen zeer positief uitkomt ten opzichte van zijn concurrenten. Ik heb begrepen uit jou uitleg dat je een zeer degelijke gps zoekt, maar ik stel me dan de vraag of je nood hebt aan een mp3 speler, fm-transmitter en handsfree set die geintegreerd zijn in de TT 730 en de Navigon 8110. Want de geluidskwaliteit is hier meestal vrij beperkt van. Indien deze extra features niet doorslaggevend zijn voor jou zou ik eerder opteren voor een navigon 2110 Max. Deze heeft namelijk ook de verbeterde real view pro en verbeterde lane assistant en als extra voordeel heb je dat je maar 20 euro (ipv 100 wanneer je dit later doet) betaald voor twee jaar updates van kaarten wanneer je je binnen de 30 dagen registreert op de website van Navigon. Dit alles voor een prijs van 259 euro bij gpsshop.nl . Zelf ga ik deze een van de dagen aanschaffen aangezien hier zeer veel positieve reviews over zijn. Het enige minpunt aan Navigon is de beperkte keuze tussen stemmen. Voor de rest zijn het pietluttigheden.
Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt gehad ook al ben ik wel wat uitgeweken van je vooropgestelde modellen. Nog veel succes ermee...
Ik hoop dat je iets aan deze informatie hebt gehad ook al ben ik wel wat uitgeweken van je vooropgestelde modellen. Nog veel succes ermee...
Hide post links |
-
- New Member
Navigon 8100
Ik maak nu ongeveer een maand gebruik van de Navigon 8100. Ik moet eerlijk toegeven dat het een heerlijk apparaat is. Zonder problemen al heel wat gezien van Europa. Met name de Reality View is een prima vooruitgang.
Als ik dan toch wat minpuntjes moet noemen, dan is dat met name de werking van de bluetooth carkit en dat de A73 niet wordt herkend.Verder een absolute aanrader.
Wat bij mij de doorslag gaf voor de aanschaf van de 8110 was met name dat in dit apparaat alles reeds zit inbegrepen, zonder extra kosten (TMC & 2 jaar Fresh Maps). Tevens de 8100 gekozen, omdat ik veel in Duitsland moet zijn. Dus neem ik aan dat een duitse maker van navigatie systemen dit goed voor elkaar heeft.
Als ik dan toch wat minpuntjes moet noemen, dan is dat met name de werking van de bluetooth carkit en dat de A73 niet wordt herkend.Verder een absolute aanrader.
Wat bij mij de doorslag gaf voor de aanschaf van de 8110 was met name dat in dit apparaat alles reeds zit inbegrepen, zonder extra kosten (TMC & 2 jaar Fresh Maps). Tevens de 8100 gekozen, omdat ik veel in Duitsland moet zijn. Dus neem ik aan dat een duitse maker van navigatie systemen dit goed voor elkaar heeft.
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Navigon 8100
Er is al een versie Q3 2008 waarvan ik commentaren heb gelezenWessie schreef:Als ik dan toch wat minpuntjes moet noemen, dan is dat met name de werking van de bluetooth carkit en dat de A73 niet wordt herkend.
Hide post links |
-
- Senior Member
Re: Navigon 8100
Waar ben je die tegengekomen? Zelfs bij http://www.nav4all.com/site2/www.nav4al ... t/pdfs.php vind ik nog maar Q1 2008.....Gerritje schreef:Er is al een versie Q3 2008 waarvan ik commentaren heb gelezenWessie schreef:Als ik dan toch wat minpuntjes moet noemen, dan is dat met name de werking van de bluetooth carkit en dat de A73 niet wordt herkend.
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
In diverse nieuwsgroepen was hierover een discussie
De file op de DVD is ook zo groot dat je niet eens alle landen van Europa op één SD kaartje kun plaatsen. Je moet dus kiezen bij de installatie uit diverse landengroepen
De file op de dvd heet: Europe_Q3_2008_MN65.map en is 2.14 Gb groot maar is van april 2008
De file op de DVD is ook zo groot dat je niet eens alle landen van Europa op één SD kaartje kun plaatsen. Je moet dus kiezen bij de installatie uit diverse landengroepen
De file op de dvd heet: Europe_Q3_2008_MN65.map en is 2.14 Gb groot maar is van april 2008
Hide post links |
-
- Senior Member
Aha, het zoveelste voorbeeld van misleiding, lijkt me zo?
Groet,
JW
Groet,
JW
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat zou kunnen
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-