Pioneer Avic D3BT in Golf 5

wsnijders
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2008 20:15

Pioneer Avic D3BT in Golf 5

Bericht door wsnijders »

Hoi

We hebben in onze nieuwe Golf 5 (ca. 4 maanden oud) gelijk een Pioneer Avic D3BT (nieuw gekocht) door de erkende VW delaer in laten bouwen.
Alles werkte perfect totdat we gisteren een deuk door een erkend schadeherstelbedrijf uit de bumper wilen laten halen.
Vandaag hebben we de auto opgehaald en de Pioneer doet gewoon helemaal niet meer, zwart scherm...

We hebben de zekeringen na gekeken maar zover we kunnen zien is er geen kapotte tussen.

Wie weet wat we zelf nog kunnen proberen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het ligt nogal voor de hand om terug te gaan naar de garage omdat daar de problemen kennelijk een oorzaak hebben en bovendien betreft het een leverantie van hun waarop de normale voorwaarden van kracht zullen zijn
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roever
Average Member
Average Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 feb 2006 17:48

Bericht door roever »

Heb je bij de inbouw wellicht een canbus-interface laten monteren bij de dealer om de navigatie te voorzien van de juiste signalen? Mijn dealer vertelde dat zij altijd een originele VW canbus-interface monteren. Als je zo'n originele van VW hebt, zit er mogelijk een schakelaartje in je dashboardkastje. Als de auto spanningsloos gemaakt wordt (accu los) moet je zon interface namelijk altijd uitschakelen middels die schakelaar omdat anders het apparaat zijn instellingen verliest. Is dat niet gebeurd moet het apparaat weer opnieuw geprogrammeerd worden.

In ieder geval zul je even bij de dealer langs moeten gaan en navragen of er zon ding inzit, en zo ja om deze wellicht even opnieuw in te laten programmeren / te resetten. De dealer kan dat via een pc met een dataverbinding met de auto.
Golf V TDI Comfortline 2006 > Navigatie en Entertainment door Becker Cascade 7944

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Als de auto spanningsloos gemaakt wordt (accu los) moet je zon interface namelijk altijd uitschakelen middels die schakelaar omdat anders het apparaat zijn instellingen verliest. Is dat niet gebeurd moet het apparaat weer opnieuw geprogrammeerd worden.
Dat zou ik graag nader verklaard willen zien want dit is, voor mij althans, geheel nieuw en zeer exceptioneel!
Geen idee dat een interface een aparte schakelaar heeft en dat door het uitschakelen zou worden voorkomen dat het(welk) apparaat z'n instellingen verliest?
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wsnijders
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2008 20:15

Bericht door wsnijders »

en hoe ziet zo'n schakelaar er dan uit?

dat is natuurlijk niet zo'n schakelaar die ik zelf om kan zetten :cry: ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wsnijders
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2008 20:15

Bericht door wsnijders »

of dat moet natuurlijk ge-herprogrammeerd worden :(

kan ik dan gelijk laten veranderen dat de deuren op slot gaan bij rijden van sneller dan 25 km/uur :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Je kunt alles laten programmeren, maar dat van de schakelaar lijkt mij een "broodje aap"
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roever
Average Member
Average Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 feb 2006 17:48

Bericht door roever »

Gerritje schreef:Je kunt alles laten programmeren, maar dat van de schakelaar lijkt mij een "broodje aap"
Ik heb zelf een universele can-bus adapter laten inbouwen, die elke keer als de auto spanningsloos is geweest via Vagcom in en uitgeschakeld moet worden. De monteur vertelde mij dat dit niet nodig was wanneer ik een originele unit van VW had gekozen, en vertelde over de betreffende schakelaar. Ik ga er vanuit dat hij weet waarover hij het had.

Wellicht kun je er iets mee, het lijkt me in ieder geval de moeite om even contact op te nemen met je dealer.
Golf V TDI Comfortline 2006 > Navigatie en Entertainment door Becker Cascade 7944

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik heb zelf een universele can-bus adapter laten inbouwen, die elke keer als de auto spanningsloos is geweest via Vagcom in en uitgeschakeld moet worden
Ik leer graag iets bij. Maar een universele adapter die dus niet van VAG komt, en dan toch laten in- en uitschakelen via VAG COM? Ben erg benieuwd naar de codering hiervoor, en waarom VAG COM nu ineens ook aftermarket-apparatuur kan programmeren.
En elke keer als de auto spanningsloos is geweest. Hoe vaak gebeurt dat dan bij een Golf V? Dan moet je nogal een behoorlijk rottige uitvoering hebben als dat iedere keer voorkomt :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
roever
Average Member
Average Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 18 feb 2006 17:48

Bericht door roever »

Gerritje schreef:Ik leer graag iets bij. Maar een universele adapter die dus niet van VAG komt, en dan toch laten in- en uitschakelen via VAG COM? Ben erg benieuwd naar de codering hiervoor, en waarom VAG COM nu ineens ook aftermarket-apparatuur kan programmeren.
Wellicht niet goed beschreven, maar hier komt ie: Mijn auto is geleverd zonder originele VW radio / navi, maar met Quadlock-stekker (en alle CanBus voorbereiding). Alle benodigde bekabeling is in de auto aanwezig, alleen geeft de computer de benodigde informatie niet door omdat die toch niet gebruikt wordt (want geen VW radio / navi die iets met die signalen doet).

Bij het inbouwen van de CanBus adapter wordt de auto "wijsgemaakt" dat er wel een VW radio / navi in zit en dat hij de benodigde signalen moet doorgeven. Wanneer de auto spanningsloos is geweest bestaat die instelling nog, maar werkt de communicatie om de een of andere reden niet meer en moet die verbinding in en uitgeschakeld worden (in VAGCOM). Een originele VW radio zal dat zelf waarschijnlijk kunnen resetten, en een originele VW CanBus adapter kan blijkbaar via een schakelaar dit probleem oplossen (zoals mij dus verteld is, meer weet ik er niet van).

Dus niet de schuld van VW of VAGCOM (mijn universele CanBus adapter levert dit probleem blijkbaar op), maar toch via VAGCOM op te lossen. Ik heb deze keer met de monteur meegekeken in dat systeem en ben daar wel wat wijzer van geworden.
Gerritje schreef:En elke keer als de auto spanningsloos is geweest. Hoe vaak gebeurt dat dan bij een Golf V? Dan moet je nogal een behoorlijk rottige uitvoering hebben als dat iedere keer voorkomt :wink:
Of je heb je auto bij een schadehersteller staan die de accu los moet koppelen om de een of andere reden, of je moet een airbag uit laten schakelen voor het inbouwen van een andere stoel zoals ik had.

Maar onder de streep wordt de vraagsteller waarschijnlijk niets wijzer van deze technische discussie, ben wel benieuwd of zijn probleem al verholpen is en zo ja op welke manier. Zeker omdat bij veel dealers zelf veel vragen liggen over de CanBus-systemen en instellingen en dus misschien maar wat roepen vanuit een beperkte kennis of waarheid.
Golf V TDI Comfortline 2006 > Navigatie en Entertainment door Becker Cascade 7944

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wsnijders
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2008 20:15

Bericht door wsnijders »

ben net terug van de VW dealer

was binnen 5 minuten opgelost, er was een zekering verkeerd teruggeplaats waardoor er geen contactplus meer was.
Zegt mij niets maar in ieder geval werkt alles weer naar behoren.

Het andere bedrijf was zo gefixeerd op een kapotte zekering dat ze niet de juiste plaats van de zekeringen hadden nagelopen :(

In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken en aandragen van mogelijkheden :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

wsnijders schreef:ben net terug van de VW dealer
Autodrome Coolen in Veghel???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wsnijders
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2008 20:15

Bericht door wsnijders »

euhh... ja.
heb je hem vandaag voorbij zien komen? :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

Ik denk dat ik het probleem heb opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wsnijders
New Member
New Member
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mar 2008 20:15

Bericht door wsnijders »

hahaha leuk!

ik heb het kader trouwens gewoon weer erop gekregen :)

nogmaals dank voor de goede service :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
vwgolf
Senior Member
Berichten: 556
Lid geworden op: 20 feb 2005 11:08

Bericht door vwgolf »

Leuk om te horen dat het nog gelukt is met het afdek randje.
Graag gedaan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Pioneer avic-x1
    door Caddyman » 21 jun 2017 15:10 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 790
  • Pioneer AVIC F320BT
    door sunny.home » 14 jun 2016 15:53 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 1591
  • pioneer avic 900bt
    door Dijkhuizen » 02 nov 2015 20:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 567
  • Pioneer AVIC F960 DAB
    door Rofab » 30 dec 2015 14:01 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 901
  • Pioneer Avic F700bt EU
    door PC-Gamer » 22 feb 2018 19:29 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 881
  • Pioneer avic F80DAB
    door Berg » 30 jan 2017 12:02 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 457
  • Pioneer AVIC-940BT
    door Ray Bos » 02 jul 2017 10:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 460

Terug naar “Vaste Pioneer systemen”