Heb de 7.60 versie van de systeemsoftware op het systeem zitten, welke voor zover ik kan nagaan de meest recente is. Ik ben ook op het forum aan het kijken geweest, waarbij er aangegeven word dat de puls-draad (geen idee welke kleur dat precies is) mogelijk op de toerenteller aangesloten zit in plaats van de snelheidsmeter.
Bij stationair staan, en gas geven zie ik de snelheid van het systeem inderdaad iets omhoog gaan naar in dat geval zo'n 20 km/h. Je zou dus zeggen dat de toerenteller is aangesloten. Echter bij het snelweg rijden met 120 km/h geeft de MS4900 wel de goede rijsnelheid weer. Dit terwijl de motor op dat moment echt niet teveel toeren draait. Gebaseerd daarop zou ik juist denken dat het geheel goed is aangesloten.
Is bovenstaande situatie toch een indicatie dat het mogelijk verkeerd is aangesloten, en zo ja, is er ervaring hoe standaard een inbouw plaatsvind met de unit op de middenconsole (dit zodat ik kan kijken of de bedrading ook inderdaad op die plekken loopt). Is het mogelijk via het diagnose menu een geforceerde calibratie te doen bij stilstand zodat de snelheid netjes op 0 km/h blijft staan?
Als alternatief kan ik natuurlijk ook de puls draad losmaken. Mijns inziens werkt een TomTom namelijk ook 100% vanaf de satteliet. Kan dit zomaar, en wat kunnen de gevolgen daarvan zijn? Want misschien denk ik nu wel heel verkeerd

Alvast bedankt voor de reacties