Het systeem is al 2 jaar in deze auto ingebouwd. Het is iets wat me pas recent is opgevallen, dus ik ga ervanuit dat in de begin periode de storing niet speelde. Het systeem werkt goed op de snelweg, en zolang als je blijft rijden. Zodra je stopt echter geeft de computer aan dat je nog 5 tot 8 km/h rijd, en dus met bepaalde wachttijden voor stoplichten wijkt het systeem na een korte periode gewoon af. Zodra je rijd corrigeert het systeem dat wel weer, maar tot dan is het gewoon enigszins irritant. Vooral als je telkens op wegen rijd waar je niet op rijd
Heb de 7.60 versie van de systeemsoftware op het systeem zitten, welke voor zover ik kan nagaan de meest recente is. Ik ben ook op het forum aan het kijken geweest, waarbij er aangegeven word dat de puls-draad (geen idee welke kleur dat precies is) mogelijk op de toerenteller aangesloten zit in plaats van de snelheidsmeter.
Bij stationair staan, en gas geven zie ik de snelheid van het systeem inderdaad iets omhoog gaan naar in dat geval zo'n 20 km/h. Je zou dus zeggen dat de toerenteller is aangesloten. Echter bij het snelweg rijden met 120 km/h geeft de MS4900 wel de goede rijsnelheid weer. Dit terwijl de motor op dat moment echt niet teveel toeren draait. Gebaseerd daarop zou ik juist denken dat het geheel goed is aangesloten.
Is bovenstaande situatie toch een indicatie dat het mogelijk verkeerd is aangesloten, en zo ja, is er ervaring hoe standaard een inbouw plaatsvind met de unit op de middenconsole (dit zodat ik kan kijken of de bedrading ook inderdaad op die plekken loopt). Is het mogelijk via het diagnose menu een geforceerde calibratie te doen bij stilstand zodat de snelheid netjes op 0 km/h blijft staan?
Als alternatief kan ik natuurlijk ook de puls draad losmaken. Mijns inziens werkt een TomTom namelijk ook 100% vanaf de satteliet. Kan dit zomaar, en wat kunnen de gevolgen daarvan zijn? Want misschien denk ik nu wel heel verkeerd
Alvast bedankt voor de reacties
MS4900 denkt dat je blijft rijden terwijl je stilstaat
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 mar 2008 20:41
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
In welke auto is 'ie ingebouwd?
Sommige auto's, met name Volvo's hebben nog wel eens last van een doorlopende puls. Maar er zijn ook andere auto's met problemen op dit punt.
En inderdaad, die laatste opmerking is iets te simpel gedacht. De wijze waarop een TT geprogrammeerd is, is heel anders dan een vaste navi die juist gebruik maakt van puls- en gyro info. En dus zal je systeem niet (goed) werken als je de puls loskoppelt.
Groet,
JW
Sommige auto's, met name Volvo's hebben nog wel eens last van een doorlopende puls. Maar er zijn ook andere auto's met problemen op dit punt.
En inderdaad, die laatste opmerking is iets te simpel gedacht. De wijze waarop een TT geprogrammeerd is, is heel anders dan een vaste navi die juist gebruik maakt van puls- en gyro info. En dus zal je systeem niet (goed) werken als je de puls loskoppelt.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 mar 2008 20:41
Volgens mij is het geen Volvo Eerder een Ford Mustang uit 2002. En dat maakt zowiezo nazoeken al weer wat lastiger omdat dat gewoon weer een (hier in ieder geval) onbekende auto is.n welke auto is 'ie ingebouwd?
En inderdaad, die laatste opmerking is iets te simpel gedacht.
Kijk... Helaas dus
Al met al kan ik gebaseerd op wat ik gezien heb enerzijds stellen dat ie misschien verkeerd aangesloten zit, maar anderzijds dat de snelheid wel goed gemeten word zodra de auto op snelheid zit. Dan kan ik me hoogstens voorstellen dat er misschien toch een hardware probleem in de unit zit als ik 'm niet kan aanpassen met de diagnose settings
Vooral omdat ik me niet kan heugen er voor ongeveer 2 maanden terug echt last van gehad te hebben...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1345
- Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54
Gekke vraag wellicht maar staat de demomode niet aangeschakeld:
Even kijken in het diagnosemenu code = 6330
Even kijken in het diagnosemenu code = 6330
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 mar 2008 20:41
Als die aanstaat, dan staat ie al 2 jaar aan Maar qua navigatie werkt ie verder wel normaal... Zal morgen wel 'ns kijken. In ieder geval iets om inderdaad even na te kijken. Tks.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 mar 2008 20:41
In ieder geval even gekeken. Demo-modus staat uitgeschakeld. Dus het lijkt me dat dat het probleem niet kan zijn.
Ik heb dan ook gelijk even de rest van de manu opties bekeken, en er viel mij bij 'I/O lezen' op dat er onder meer een tacho-puls genoemd werd. Ik heb in ieder geval even gekeken naar de waarden die deze weergaf bij diverse rijsnelheden, en kwam op de volgende set uit:
000 kmh - 22-28
050 kmh - 250
060 kmh - 300
080 kmh - 430
100 kmh - 540
120 kmh - 656
Bij 100 kmh heb ik vanaf de 5e ook even teruggeschakeld naar de 4e om te kijken of dit direct invloed had op de puls waarde. Van 1600 RPM naar 2600 RPM bleek alleen geen enkele invloed te hebben, dus de aansluiting op de toerenteller lijkt daarmee ook uitgesloten te zijn.
Met die 22-28 op 0 kmh (en soms zelfs even uitschieters naar 34 of zelfs 45), vermoed ik dat deze waarde bij stilstand gewoon 0 zou moeten zijn. Ik kan niet duiden in hoeverre de overige waarden representatief zijn voor de gereden snelheid, maar als die wel goed overeenkomen (wat ik verwacht), dan zou ik dus alleen bij stilstand een probleem hebben.
Ik heb dan ook gelijk even de rest van de manu opties bekeken, en er viel mij bij 'I/O lezen' op dat er onder meer een tacho-puls genoemd werd. Ik heb in ieder geval even gekeken naar de waarden die deze weergaf bij diverse rijsnelheden, en kwam op de volgende set uit:
000 kmh - 22-28
050 kmh - 250
060 kmh - 300
080 kmh - 430
100 kmh - 540
120 kmh - 656
Bij 100 kmh heb ik vanaf de 5e ook even teruggeschakeld naar de 4e om te kijken of dit direct invloed had op de puls waarde. Van 1600 RPM naar 2600 RPM bleek alleen geen enkele invloed te hebben, dus de aansluiting op de toerenteller lijkt daarmee ook uitgesloten te zijn.
Met die 22-28 op 0 kmh (en soms zelfs even uitschieters naar 34 of zelfs 45), vermoed ik dat deze waarde bij stilstand gewoon 0 zou moeten zijn. Ik kan niet duiden in hoeverre de overige waarden representatief zijn voor de gereden snelheid, maar als die wel goed overeenkomen (wat ik verwacht), dan zou ik dus alleen bij stilstand een probleem hebben.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Wat je hier weet neer te zetten is in feite een prima resultaat! Elke 10 km/h komt ongeveer overeen met 50-52 pulsjes. En het is nog geweldig lineair ook!Met die 22-28 op 0 kmh (en soms zelfs even uitschieters naar 34 of zelfs 45), vermoed ik dat deze waarde bij stilstand gewoon 0 zou moeten zijn. Ik kan niet duiden in hoeverre de overige waarden representatief zijn voor de gereden snelheid, maar als die wel goed overeenkomen (wat ik verwacht), dan zou ik dus alleen bij stilstand een probleem hebben.
Het enige is de 0-waarde die natuurlijk niet deugt. Daarmee heb je dezelfde "rottigheid" zoals eerde genoemd als bij bepaalde Volvo's.
De oplossing is dus om een API te monteren waadoor je een "schone" puls krijgt en je van je problemen verlost zult zijn.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Normal Member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 15 sep 2004 14:26
Gene wat heeft demo mode voor invloed op het navigatiesysteem?Gene schreef:Gekke vraag wellicht maar staat de demomode niet aangeschakeld:
Even kijken in het diagnosemenu code = 6330
Of wat doet het / is het voor?
Groet,
Richard
Mazda 6
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 13447
- Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14
Als je het niet bezwaarlijk vindt kan ik je ook een antwoord geven
De demo mode is bedoeld om te laten zien hoe het systeem werkt EN om een bepaalde rit te simuleren
Bij de vaste VDODayton apparatuur is het mogelijk om een zgn relocatie in te voeren waardoor het systeem op een andere dan de echte positie wordt gezet en door de demo in te schakelen zal er een volledige "reis met begeleiding" plaats vinden die dan op het scherm stap voor stap te volgen is.
Het is ook mogelijk om dit zonder relocatie te doen en dan is het nodig dat er een huis of werkadres is ingevoerd. in dat geval zal vanaf de huidige positie steeds naar één van deze adressen worden genavigeerd.
Echter, het systeem is niet zo intelligent dat er gemerkt wordt dat er tijdens de demomodus ook nog echte signalen binnenkomen van puls en gyro en een andere bestemming wordt ingevoerd. Daardoor lopen er 2 activiteiten door elkaar! Één naar de echte bestemming en van de demomode onthoudt het systeem de door het systeem ingestelde demosnelheid. En dat merk je niet aan de begeleidende stem maar wel aan het doorlopen van de pijl op het scherm op die momenten dat je stil staat. Daar zijn al vele navigatieprobleempjes door onstaan en soms enige tijd onontdekt gebleven!
De demo mode is bedoeld om te laten zien hoe het systeem werkt EN om een bepaalde rit te simuleren
Bij de vaste VDODayton apparatuur is het mogelijk om een zgn relocatie in te voeren waardoor het systeem op een andere dan de echte positie wordt gezet en door de demo in te schakelen zal er een volledige "reis met begeleiding" plaats vinden die dan op het scherm stap voor stap te volgen is.
Het is ook mogelijk om dit zonder relocatie te doen en dan is het nodig dat er een huis of werkadres is ingevoerd. in dat geval zal vanaf de huidige positie steeds naar één van deze adressen worden genavigeerd.
Echter, het systeem is niet zo intelligent dat er gemerkt wordt dat er tijdens de demomodus ook nog echte signalen binnenkomen van puls en gyro en een andere bestemming wordt ingevoerd. Daardoor lopen er 2 activiteiten door elkaar! Één naar de echte bestemming en van de demomode onthoudt het systeem de door het systeem ingestelde demosnelheid. En dat merk je niet aan de begeleidende stem maar wel aan het doorlopen van de pijl op het scherm op die momenten dat je stil staat. Daar zijn al vele navigatieprobleempjes door onstaan en soms enige tijd onontdekt gebleven!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 mar 2008 20:41
In elk geval bedankt voor de terugkoppeling. Ik kan me hoogstens voorstellen dat eventuele 'ruis' op de signaaldraad (als gevolg van een 'vuil' begin signaal, of misschien zelfs overspraak) in geval van stationair draaien de grootste invloed heeft, en dat bij hogere snelheden het 'werkbare' signaal de 'ruis' onderdrukt. Of in ieder geval minder invloedrijk maakt.
Dan lijkt het er toch op dat het probleem al langer bestond (ik gebruik het systeem nu niet echt regelmatig, woon-werk verkeer is nu niet echt onderhevig aan veranderingen ) en dat ik toch eens moet kijken naar het toevoegen van zo'n Automatische Puls Interface.
Ik moet even bij m'n werkgever te rade gaan, maar als het goed is hebben ze die dingen in het magazijn liggen, dus ik kan waarschijnlijk redelijk snel over zo'n ding beschikken, misschien in eerste insteek zelfs op demo om te kijken of het het probleem inderdaad verhelpt. Ik houd jullie op de hoogte.
Dan lijkt het er toch op dat het probleem al langer bestond (ik gebruik het systeem nu niet echt regelmatig, woon-werk verkeer is nu niet echt onderhevig aan veranderingen ) en dat ik toch eens moet kijken naar het toevoegen van zo'n Automatische Puls Interface.
Ik moet even bij m'n werkgever te rade gaan, maar als het goed is hebben ze die dingen in het magazijn liggen, dus ik kan waarschijnlijk redelijk snel over zo'n ding beschikken, misschien in eerste insteek zelfs op demo om te kijken of het het probleem inderdaad verhelpt. Ik houd jullie op de hoogte.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42
Je zou, voordat je een API koopt, ook eens kunnen kijken WAAR nu de snelheidspuls vandaan komt, en of ie op een andere plek wellicht ook beschikbaar is. En of de kabel vanaf het huidige aansluitpunt naar je 4900 wel goed aangesloten is. Het kan nl. ook instraling (nee, geen Jomanda ) van een nabijgelegen kabel zijn.
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa
TomTom One XL Europa
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 mar 2008 20:41
In principe als ik een API zou aansluiten vlak voor de CD unit, dan maakt het niet uit waar het signaal vandaan komt en of er instraling/overspraak inzit. En zoals aangegeven, ik moet even kijken wat eventueel mogelijk is qua testen. Als ik dat ding ertussen kan zetten en bij gebleken geschiktheid 'm af kan tikken, dan ben ik er natuurlijk ook.
Nakijken waar die puls vandaan komt kan wel eens leuk worden, daar ik niet bij de inbouw geweest ben, en dus geen idee heb waar ze ongeveer hun signalen vandaan halen. Wat dat betreft heb ik geeneens een idee hoe de draadboom van die VDO door de auto loopt.
Nakijken waar die puls vandaan komt kan wel eens leuk worden, daar ik niet bij de inbouw geweest ben, en dus geen idee heb waar ze ongeveer hun signalen vandaan halen. Wat dat betreft heb ik geeneens een idee hoe de draadboom van die VDO door de auto loopt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Fouten moet je niet aan het eind oplossen maar aan het begin. Oftewel, als er een zwak signaal binnenkomt moet je dat niet ook nog eens onderweg door instraling verder laten vervuilen en dán pas gaan verbeteren.Neko- schreef: In principe als ik een API zou aansluiten vlak voor de CD unit, dan maakt het niet uit waar het signaal vandaan komt en of er instraling/overspraak inzit. En zoals aangegeven, ik moet even kijken wat eventueel mogelijk is qua testen. Als ik dat ding ertussen kan zetten en bij gebleken geschiktheid 'm af kan tikken, dan ben ik er natuurlijk ook.
Nakijken waar die puls vandaan komt kan wel eens leuk worden, daar ik niet bij de inbouw geweest ben, en dus geen idee heb waar ze ongeveer hun signalen vandaan halen. Wat dat betreft heb ik geeneens een idee hoe de draadboom van die VDO door de auto loopt.
En dus, de API zo dicht mogelijk bij het punt zetten waar het signaal afgetakt is, dat geeft veel betere resultaten. Dan wordt het een sterk en zuiver signaal dat onderweg verder niet meer door instraling vervuild wordt.
Zo'n zelfde verhaal geldt voor antenne versterkers. Die moet je zo dicht mogelijk bij de bron zetten, niet verderop als het signaal nog verder verzwakt is.
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 12 mar 2008 20:41
Heb je op zich ook weer gelijk in... Toch onder het dashboard kruipen dus...
Volgens zeggen de zwart/witte draad van de VDO, en de snelheidspuls zou een grijze draad moeten zijn. Zal wel ergens bij de ECU zijn aangesloten dan
Volgens zeggen de zwart/witte draad van de VDO, en de snelheidspuls zou een grijze draad moeten zijn. Zal wel ergens bij de ECU zijn aangesloten dan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Sony CDX-NC9950 + NVX-HC1 denkt dat ik rijd
door Donsas » 18 jul 2017 22:37 » in Vaste Sony systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 764
-
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 532
-
-
F930BT valt met enige regelmaat uit tijdens het rijden
door Verwijderde gebruiker 127900 » 19 aug 2017 20:10 » in Vaste Pioneer systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 591
-
-
-
Reacties: 5
Weergaves: 1166
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 446
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 246
-
-
Scherm blijft blauw. Wel werkende functies
door Turbogeit » 19 okt 2017 23:34 » in Navigatie algemeen -
Reacties: 0
Weergaves: 1067
-