pulsgever niet nodig?

Voor alle niet merk/type gebonden vragen over navigatie systemen, etc.
Forumregels
Deze rubriek is bedoeld voor vragen over navigatie in het algemeeen die niet in één van de andere rubrieken past.
Dus geen chit/chat, vragen over het forum oid.
Wil je antwoord op je vraag, stel je deze het best in de juiste rubriek.
ewintjens
New Member
New Member

pulsgever niet nodig?

Bericht door ewintjens »

hoi voor de meeste van ons is de pulsgever altijd een lastig iets (voor mij toch) ben er nu achter gekomen als je de 5000 of 5100 met nieuwste software hebt je dan geen puls nodig hebt groetjes erik

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member

Bericht door Fantom »

Volgens mij kon je al navigeren zonder puls ook met de oudere versies.
Het nadeel is dan, zover ik weet, dat het systeem dan lang niet zo naukeurig is dan met een puls.
Zeker als men in tunnels rijd en op plaatsen waar de sataliet ontvangst slecht is.
Denk hierbij aan een dicht bebost gebied of in een stad met hoge flats.
De NAV heeft dan helemaal geen referentie waar hij/zij (eehhhh wat is het nou) op dat moment is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Han
Senior Member

Bericht door Han »

Tussen werken en goed functioneren zit een groot verschil.
Bij zware bewolking, hoge gebouwen en nog veel meer invloeden zal de navigatie niet werken.
Ook zal de navigatie trager worden en achterlopen, is dus niet echt een aanrader om de puls achterwege te laten.
Hetzelfde geld voor het achteruirij signaal.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
wmp
Moderator
Moderator

Bericht door wmp »

Zonder puls navigeren met een Carin systeem kun je vergeten, heb ik geprobeerd, werkt niet.

Carin gaat één keer per hoeveelheid pulsen/tijdblok de sateliet info opvragen, voor de rest werkt die met roadmatching.
Welnu, zodra je gaat rijden, en er is geen puls, is het Carin onbekend dat het voertuig in beweging is, dus roadmatching werkt dan niet (de gyro geeft alleen bochtenwerk weer, geen acceleratie/deceleratie), en ook sateliet info wordt niet opgevraagd.

De puls is voor alle systemen een vrij wezenlijk onderdeel van het navigeer proces, tenzij het systeem continue naar de sateliet info kijkt, welke met een trager systeem als de Carin dus niet het geval is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Re: pulsgever

Bericht door JW »

ewintjens schreef:hoi voor de meeste van ons is de pulsgever altijd een lastig iets (voor mij toch) ben er nu achter gekomen als je de 5000 of 5100 met nieuwste software hebt je dan geen puls nodig hebt groetjes erik
Hallo,

Met respect voor de schrijver van deze mededeling, maar dit is gewoon niet juist.
Vast ingebouwde navigatie systemen werken, zoals WMP al aangaf met mapmatching door middel van de puls en het ingebouwde gyrokompas. De GPS info wordt maar sporadisch geraadpleegd, dit in tegenstelling tot de losse Pocket-PC-achtigen als TomTom en Garmin, die wel continu de GPS info oproepen omdat ze 'm nodig hebben.

Als je de vast ingebouwde Navi niet van de puls info voorziet, zal 'ie misschien wel iets doen, maar in de verste verten niet op de manier waartoe hij in staat is, namelijk uiterst preciese navigatie. En daar heb je toch je geld niet voor uitgegeven?

Dus: Altijd puls aansluiten op een vast ingebouwde Navi, je bent een dief van je portemonnee als je dat niet doet. Doodzonde dus.

Groet,
JW

P.S. Ik verplaats dit topic naar Algemeen, dit is eerder een discussie item dan een Tip & Trick

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Update Discover Pro hulp nodig aub
    door m535i » 15 jun 2017 14:25 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 2854