travelpilot e 1 problemen
-
- New Member
travelpilot e 1 problemen
Ik heb van mijn stiefvader zijn travelpilot kunnen afkopen, maar bij de installatie werkt alles uitgezonderd de gps , ik weet niet wat de juiste tacho waarde is bij de inbouwtest krijg ik als waarde 5528 en de automatische kalibratie is ook een nogo, kan iemand mij helpen hoe ik dit heuvel kan verhelpen ???, thx
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Op basis van de door jou verstrekte gegevens kan niemand jou helpen.
Vertel eerst eens of de navi eigenlijk het huidige adres wel weet weer te geven en lees de gegevesn van de GPS ontvangst in werkplaatsmodus eens uit.
Als de GPS ontvangst en de bijbehorend orientatie op de kaartgegevens niet tot stand komen kun je wel ophouden. Kalibratie vindt plaats op basis van vergelijk tussen berkende en actuele standplaats!
Vertel eerst eens of de navi eigenlijk het huidige adres wel weet weer te geven en lees de gegevesn van de GPS ontvangst in werkplaatsmodus eens uit.
Als de GPS ontvangst en de bijbehorend orientatie op de kaartgegevens niet tot stand komen kun je wel ophouden. Kalibratie vindt plaats op basis van vergelijk tussen berkende en actuele standplaats!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Ik krijg signalen van 4 tot 8 satellieten als ik vraag om de route te vinden weet hij het wel te vinden, maar zijn startplaats lig in brussel dat is 110 km van waar ik woon, als test heb ik de weg gevreegd van een vriend, hij rekende de weg uit maar berekend het van brussel, hoe kan je die resetten ??
Hide post links |
-
- Senior Member
Je zult je eerst naar een gedigitaliseerd gebied moeten begeven, dus niet je eigen oprit of garage, zodat de positie kan worden vergeleken met de kaart. Je krijgt nu ook steeds off road in beeld te staan omdat hij niet weet waar hij is.
Nu is het aansluiten van een deugdelijk snelheidssignaal nodig omdat zonder dit signaal de navi echt niet "op gang" komt.
Nu is het aansluiten van een deugdelijk snelheidssignaal nodig omdat zonder dit signaal de navi echt niet "op gang" komt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
hoe kan je die snelhidsignaal aansluiten ??? thx voor de andere info ?
Hide post links |
-
- Senior Member
Je moet in je eigen auto op zoek naar de draad waarop het snelheidssignaal aanwezig is. Daarvoor zijn er diverse sites op internet waar je dit kunt opzoeken per merk, type en bouwjaar van je auto.
Deze draad moet worden aangesloten op pin 1 van ISO blok A, zoals in de inbouwhandleiding staat beschreven.
Zonder deze aansluiting krijg je de E1 nimmer aan de praat.
Deze draad moet worden aangesloten op pin 1 van ISO blok A, zoals in de inbouwhandleiding staat beschreven.
Zonder deze aansluiting krijg je de E1 nimmer aan de praat.
Hide post links |
-
- Normal Member
Complete installatie
Schepper911? De schepper van de 911 was Ferdinand Porsche, maar dat geheel terzijde.
Om het verhaal compleet te maken:
Om correct te kunnen functioneren moet de totale installatie volgens voorschrift gedaan worden.
Dat houdt dus o.a. in dat de permanente en de geschakelde + 12 Volt op resp. pen 4 en pen 7 zitten.
Het tachosignaal komt vervolgens op pen 1 en het achteruitrijsignaal tenslotte op pen 3.
Verder moet de GPS antenne op een zodanige plaats gemonteerd worden dat de satellieten storingsvrij ontvangen kunnen worden.
Gewoon rechts boven op het dashboard is vaak een goede plek, tenzij de auto een gecoatte voorruit heeft.
in dat geval is er doorgaans een plek vrijgehouden voor antennes, meestal achter de binnenspiegel.
Tenslotte dient de gyro aan de rechterzijkant op vertikaal ingesteld te worden.
Als één van deze zaken niet in orde is zal de navigatie slecht of zelfs helemaal niet functioneren.
Om het verhaal compleet te maken:
Om correct te kunnen functioneren moet de totale installatie volgens voorschrift gedaan worden.
Dat houdt dus o.a. in dat de permanente en de geschakelde + 12 Volt op resp. pen 4 en pen 7 zitten.
Het tachosignaal komt vervolgens op pen 1 en het achteruitrijsignaal tenslotte op pen 3.
Verder moet de GPS antenne op een zodanige plaats gemonteerd worden dat de satellieten storingsvrij ontvangen kunnen worden.
Gewoon rechts boven op het dashboard is vaak een goede plek, tenzij de auto een gecoatte voorruit heeft.
in dat geval is er doorgaans een plek vrijgehouden voor antennes, meestal achter de binnenspiegel.
Tenslotte dient de gyro aan de rechterzijkant op vertikaal ingesteld te worden.
Als één van deze zaken niet in orde is zal de navigatie slecht of zelfs helemaal niet functioneren.
Hide post links |
-
- New Member
bedankt voor al de info ik zal er mij deze namiddag eens bezighouden, ik jullie op de hoogte van de vorderingen, zelf ben ik geen techneut maar vind het wel interessant om het eens zelf te doen
Hide post links |
-
- New Member
ik heb nog een vraag, voor auto's zonder tachosignaal is het nodig dat je een wielsensor heb ??? Ik heb een opel corsa B
Hide post links |
-
- Senior Member
Je moet altijd een tachosingaal hebben. Of het nu van de auto zelf of van een aparte wielsensor komnt, maakt niet uit.
De Opel Corsa B bestaat sinds 1993 en heeft altijd een tachosignaal gehad
Corsa 1993 - 2001 Kabelfarbe: blau/rot. Beifahrerseite, rechts unter Handschuhfach am Stecker Motorsteuergerät. Alternative: Radio - ISO Stecker, Kammer 3, PIN 1. Kabelfarbe: blau/rot.
De Opel Corsa B bestaat sinds 1993 en heeft altijd een tachosignaal gehad
Corsa 1993 - 2001 Kabelfarbe: blau/rot. Beifahrerseite, rechts unter Handschuhfach am Stecker Motorsteuergerät. Alternative: Radio - ISO Stecker, Kammer 3, PIN 1. Kabelfarbe: blau/rot.
Hide post links |
-
- Senior Member
Hoe oud is die Corsa?schepper911 schreef:ik heb nog een vraag, voor auto's zonder tachosignaal is het nodig dat je een wielsensor heb ??? Ik heb een opel corsa B
Als je onverhoopt geen puls mocht hebben, een achteraf aangebrachte wielsensor is wel de slechtste oplossing. Een sensor in de tachokabel is veel beter, en op T&T staat ook een hele leuke oplossing viewtopic.php?t=9089
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 333