VDO PC 5200 Scherm donker!
-
- New Member
VDO PC 5200 Scherm donker!
Ik heb net een nieuwe Peugeot 407sw met VDO Dayton PC 5200 nav. systeem ingebouwd. Werkte perfect, totdat tijdens het rijden het scherm opeens steeds minder helder werd totdat het bijna zwart werd. Ik vermoed dat mijn afstandsbediening is klemgeraakt tijdens het rijden en de toetsencombinatie + - tegelijkertijd is ingedrukt. Op een een of andere manier is waarschijnlijk toen de helderheid van het scherm afgenomen door het indrukken van de < (linkerpijl) toets. Ik heb het in jullie forum en manual van het systeem gelezen dat je op deze manier de helderheid kan veranderen. MAAR, het lukt met niet meer om op dezelfde manier de helderheid te verbeteren. Het lukt met wel om het scherm te spiegelen (met de pijl op en neer knopjes), ik kan dat nog vaag op het schermpje zien, maar het scherm blijft dus heel donker en tijdens het rijden onleesbaar. Wie kan mij helpen? Voordat ik terugga naar de dealer wil ik liefst zelf het probleem oplossen, misschien zie ik wel iets heel stoms over het hoofd. De twee leds links naast het scherm zijn trouwens altijd uit. Bij voorbaat dank voor jullie hulp.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Door de wizje waarop de helderheid is veranderd zou er iets ernstigers aan de hand kunnen zijn.
Ik ga even uitzoeken hoe je evt toch de helderheid op kunt schroeven met "beperkt zicht"
Druk op de AB tegelijk op + en -
Wacht ongeveer een halve seconde - Nu zou OSD menu zichtbaar zijn
Druk éénmaal op pijltje naar beneden - Nu kom je in Dimming
Blijf vervolgens drukken op pijltje rechts - Nu gaat dimming naar maximaal
Als het goed is zie je nu vanzelf het scherm steeds helderder worden.
Bevestigen met OK
Als dit niet werkt is de monitor overleden
Ik ga even uitzoeken hoe je evt toch de helderheid op kunt schroeven met "beperkt zicht"
Bevestigen met OK
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
VDO PC 5200 Scherm donker
Beste Gerritje,
Bedankt voor je snelle reactie. Je tip werkt helaas niet. Ik heb inmiddels ook antwoord van VDO Dayton zelf, zij zeggen dat het misschien de daylight sensor is of gewoon een harde reboot (stroom eraf). Antwoord hieronder. Affijn, ik ga terug naar de dealer en zij moeten het verder maar uitzoeken.
Vr. Gr. Steven
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw bericht kan ik u melden dat er een sensor in sommige van onze schermen zit, welke naar aanleiding van de hoeveelheid licht bepaald hoe helder het scherm moet zijn. Mogelijk is deze sensor defect.
Om dit uit te sluiten wil ik u vragen om het systeem even 20 minuten compleet spanningsloos te maken. Dit kunt u (laten) doen, door de stroomstekkers uit de achterzijde van de Navigatie computer te halen.
Bedankt voor je snelle reactie. Je tip werkt helaas niet. Ik heb inmiddels ook antwoord van VDO Dayton zelf, zij zeggen dat het misschien de daylight sensor is of gewoon een harde reboot (stroom eraf). Antwoord hieronder. Affijn, ik ga terug naar de dealer en zij moeten het verder maar uitzoeken.
Vr. Gr. Steven
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw bericht kan ik u melden dat er een sensor in sommige van onze schermen zit, welke naar aanleiding van de hoeveelheid licht bepaald hoe helder het scherm moet zijn. Mogelijk is deze sensor defect.
Om dit uit te sluiten wil ik u vragen om het systeem even 20 minuten compleet spanningsloos te maken. Dit kunt u (laten) doen, door de stroomstekkers uit de achterzijde van de Navigatie computer te halen.
Gerritje schreef:Door de wizje waarop de helderheid is veranderd zou er iets ernstigers aan de hand kunnen zijn.
Bevestigen met OK
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 651
-
-
Any updates and maps for VDO VRM 6200 + PC 5200/40?
door Driver.Yo » 14 aug 2017 21:47 » in Vaste VDO-Dayton systemen -
Reacties: 0
Weergaves: 837
-
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 842
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 1885