vdo dayton supercode

nummer1dj
New Member
New Member

vdo dayton supercode

Bericht door nummer1dj »

hallo ik heb na de diefstal uit mn vorige auto een nieuwe vdo dayton 4200rs via internet gekocht waar oude kaarten uit 2003 bij zaten.
ik heb van mn vorige radio de nieuwe kaarten nog liggen maar die kunnen niet gebruikt worden door verouderde software en de missende supercode.
nou heb ik al contact gehad met vdo dayton maar die gaan mij daar niet bij helpen(dan moet ik alles maar effe nieuw gaan kopen!!!die is gek.)
nou heb ik via via de software update gekopieerd,maar alleen de supercode moet ik nog hebben.
wie weet waar ik die kan opvragen, want hij schijnt gebonden te zijn aan je navigatie ID.
IK hoop dat iemand mij nuttige raad kan geven want je wordt dood ziek van die lui van dayton. :x :shock:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Ik neem aan dat je een vergoeding gaat krijgen voor de MS4200RS die is gebaseerd op de totale waarde van het apparaat. Dan is het dus ook volkomen normaal dat je weer een apparaat terugkoopt incl code. Zo niet dan zal de aankoop navenant goedkoper zijn geweest en moet je gewoon net als iedereen weer € 90 betalen voor een Benelux CD plus Supercode voor jouw nieuwe apparaat.
En dat ze je bij VDO niet willen helpen omdat je een slachtoffer van diefstal zou zijn, is een volkomen normale commerciële houding die, gezien de vele onzinverhalen die er worden opgehangen, alleen maar te respecteren valt.

Je moet je agressie dus niet op VDODayton richten maar op degene die jou je eigendom afhandig heeft gemaakt.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nummer1dj
New Member
New Member

vdo dayton supercode

Bericht door nummer1dj »

helemaal mee eens,ik vang helemaal niets terug van de verzekering.
en dat komt omdat ik de navigatie die is gestolen heb gekregen bij het kopen van een nieuwe auto,het was een aanbieding.
het gaat er mij om dat het blijkbaar vele anderen wel lukt om gratis aan die kode te komen zonder iets te hoeven betalen en dat weet ik omdat ik het in mijn omgeving is gebeurd en het is ze gelukt zonder een smoes te hoeven verzinnen.
maar om het verhaal niet te lang te maken....ik baal ervan dat ze dit waarschijnlijk niet een gegronde reden vinden.
en vandaar dat ik naar andere mogelijkheden zoek.
:idea:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

helemaal mee eens,ik vang helemaal niets terug van de verzekering.
en dat komt omdat ik de navigatie die is gestolen heb gekregen bij het kopen van een nieuwe auto,het was een aanbieding.
Het argument dat men daarvoor gebruikt is absoluut niet valide maar duidt m.i. op een volkomen verkeerde houding van de verzekering. Je hebt geen rekening nodig om schade te hebben. Je moet iets aannemelijk maken voor de verzekering.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GijsH
Average Member
Average Member

Bericht door GijsH »

en datzelfde geldt dan toch ook voor VDO Dayton:
Als jij kunt aantonen dat jij een MS4200 RS incl supercode had en dat die gestolen is (je zult wel aangifte gedaan hebben), dan is het toch geen smoes meer waar je mee komt. Het lijkt mij dat VDO dan maar 'van de kast moet komen': zij hebben het C-IQ systeem gekilled en vervangen door een systeem waarbij dit soort 'issues' gaan ontstaan, dus moeten ze die issues ook maar oplossen.

VDO weet toch dat voor jouw vorige apparaat een supercode is afgegeven: als het op NAVI-ID uitgegeven wordt dan moet het ergens centraal geregistreerd staan....

Alhoewel je zelf al vastgesteld hebt dat de verzekering helemaal niets wil betalen lijkt het mij ook dat de verzekering altijd alleen het apparaat zal vergoeden. Inhoud (CD/DVD en/of software) zijn volgens mij bijna altijd uitgesloten bij dit soort jatwerk.

Groet
Gijs

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • supercode
    door Harry Maas » 12 jun 2016 12:10 » in Vaste VDO-Dayton systemen