Conexx(Carvision) IF-5500-PC -> MS5700

HHarskamp
New Member
New Member

Conexx(Carvision) IF-5500-PC -> MS5700

Bericht door HHarskamp »

Ik heb een MS5500 met een VDO Carvision IF-5500-PC interface voor het aansluiten van een "vreemde" TFT monitor(cinch) op een PC5500. Ik zou graag een PC5700 met ingebouwde TMC+3D willen aanschaffen. Mijn vraag is of deze PC5700 ook werkt met genoemde interface. Ik lees namelijk nergens duidelijk genoeg of dit wel kan. Ik moet de PC5700 nog gaan aanschaffen, dus wil teleurstelling achteraf voorkomen.

Bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Ik ben daar niet zeker van, bij de PC 5700/5600 en de 5200 zijn de monitoraansluitingen iets gewijzigd.
Ik zou dat gewoon even vragen aan de leverancier, die moet dat weten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HHarskamp
New Member
New Member

Bericht door HHarskamp »

JW schreef:Ik ben daar niet zeker van, bij de PC 5700/5600 en de 5200 zijn de monitoraansluitingen iets gewijzigd.
Ik zou dat gewoon even vragen aan de leverancier, die moet dat weten.

Groet,
JW
Dat zal lastig worden. De PC5700 wordt particulier aangeboden, omdat de rest(kabels en monitor) vanuit de auto zijn gestolen. Op dit Forum wordt ook een Conexx IF-5500-PC aangeboden. De aanbieder heeft hier de MS-5700, als zijnde compatible bijstaan. Ik weet het niet en kan het ook niet testen en voel er weinig voor om onnodig kilometers te vreten. Ik hoop dat iemand ervaring heeft of eventueel kan testen.

Bedankt voor je snelle reactie JW :lol: . Top :o

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Neem even contact op met http://www.carvision.nl/interfaces.htm
Zij moeten je kunnen vertellen of 'ie gewoon gebruikt kan worden dan wel dat er wat aangepast moet worden.

Het is me overigens niet duidelijk of de Conexx exact dezelfe is als die van Carvision.
Op hun site http://www.conexx-video.de/shop_neu/art ... _5700.html staat 'ie wél vermeld als zijnde compatibel met de 5700.
Je zou hen kunnen vragen dat te bevestigen.

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HHarskamp
New Member
New Member

Mooie oplossing PC5700PRO i.c.m. Connexx en 5,2"spiegel TFT

Bericht door HHarskamp »

Het heeft even geduurd, maar na een zoektocht langs de velden op het Orient en in de USA heb ik na drie maal scheepsrecht. In mijn nieuwe Lexus heb ik een mooie spiegel gemonteerd met een 5,2" TFT die tevens is voorzien van een tweede AV kanaal t.b.v. mijn achteruitrij camera. In de spiegel is tevens een superkwaliteit BT handsfree voorziening aanwezig, die probleemloos connect met verschillende telefoons. Het belangrijkste is natuurlijk het beeld. Nu, daar is niets mis mee, in tegenstelling met de uitspraak van Gerritje in een eerdere reactie. De beeldkwaliteit is gewoon top en super rustig. In mijn dashboardkastje heb ik de PC5700PRO gebouwd. De rest is kinderspel 1 enkele kabel gaat naar de composite uitgang van de Connexx IF5500 met een superstrak beeld als gevolg. Niks mis mee en tegen een super betaalbare prijs nl: De spiegel kost niet meer dan een kale parrot handsfree set. Nog geen 100 euro. Helaas wel eigen import, dus niet te koop in de winkel om de hoek. 3 knoppen op de spiegel verzorgen de totale telefoonbediening. Netjes bovenop de spiegel is de bediening t.b.v. aan en uit, kanaalselectie, volume, contrast, Tint en kleur. De spiegel heeft een geheugen en komt altijd terug in de laatste stand. Dus ik hoef alleen maar even OK in te drukken via de AB op mijn stuur om netjes de VDO op te starten. De spiegel, spiegelt verder zoals het hoort en heeft antiverblinden glas. Het display is mooi groot. Iedereen die in mij auto stapt gaat er standaard vanuit dat het navigatiesysteem af fabriek is geleverd. De afmetingen zijn net zo groot als mijn standaard Lexus spiegel en wordt er gewoon overheen geklikt. Al met al een prima vervanger voor de dure MM2100, die een prijskaartje van € 420,- kent en slechts een schermpje van 4,2" levert. Deze ervaring wilde ik in ieder geval even delen. Bedankt voor jullie goede tips JW en Gerritje. Ik heb een foto, maar weet niet hoe ik deze moet plaatsen. Voor de liefhebber stuur ik deze graag toe via de mail.
javascript:emoticon(':lol:')
Laughing
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Bedankt voor je uitvoerige verhaal. En leuk te lezen dat je er zó tevreden over bent. Eerlijk gezegd had ik dat niet verwacht, zeker nadat ik destijds die kleinere MM2100 in bedrijf gezien had.

Een plaatje plakken is simpel, via de attachment knop onderaan een posting.
Dan zoek je eerst, via "bladeren" even die foto op je computer (Makkelijk is als je die even op je bureaublad gezet hebt) en drukt dan op "Add attachment". Vervolgens de posting afmaken via "Submit".
En uiteraard zijn we er errug benieuwd naar :wink:

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Intussen is het gelukt een paar plaatjes te plakken :wink:
Zie je kans ook nog een plaatje te schieten van alleen dat monitor gedeelte?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HHarskamp
New Member
New Member

De spiegel reviews

Bericht door HHarskamp »

Vanochtend trof ik een reactie van Gerritje aan met een :wink: naar de opmerking DRIE KEER SCHEEPRECHT.
Deze knipoog vroeg om uitleg.
Ik heb inderdaad 3 oplossingen gereviewed alvorens de laatste te vinden. Is ook de reden waarom ik niet eerder wilde reageren, omdat ik graag een alternatief wilde tonen en het erg op prijs stelde dat dit form mij op het spoor van de Conexx IF 5500 zette.
Eerst importeerde ik een 5,2" dashboard spiegel. Geen schroeven, maar toch geen succes . was een 5,3. Beeldkwaliteit was top.
Hierna een 4,2" Pyle. Deze had inderdaad een trillend schermpje en zag er niet uit. Ik stuurde deze terug nbaar USA en vernam dat de leverancier failliet was gegaan :?
Vervolgens een 7" BT spiegel. Perfect beel, maar bleek na twee maanden gebruik toch wel aan de grote kant. Ontnam teveel zicht.
Als laatste de bovengenoemde 5,2. Deze is top, Mooi beeld, goede instelmogelijkheden en een mooie uitstraling.

Ik heb nu nog een 4,2" spiegel in de pipeline. Heb hoge verwachtingen, omdat deze ook een BT installatie aan board heeft met nummerweergave en twee AV kanalen. Het mooiste is dat deze de standaard spiegel geheel vervangt en universeel in vele auto's pas.

Als er prijs op wordt gesteld kom ik op deze ervaringen terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member

Bericht door JW »

Bedankt voor je uitvoerige toelichting.

Vraagje: wat was er mis met die 5.2" die op je dashboard lag/zat? Was dat het beeld of veeleer het feit dat 'ie er, zo te zien als een zandzak op lag? En dus ok altijd zó compleet mee naar binnen genomen moest worden?

Je spiegeluitvoering ziet er goed uit, en ook het beeld is beter dan ik verwacht had.
Ik dacht eerst even dan het een Paragon http://www.mirrorpilot.com/navigator/ei ... dimension/ was, maar die van jou is groter, en in principe voor een rechtse besturing geconcipieerd. Wil je de info met ons delen waar 'ie vandaan komt?

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
HHarskamp
New Member
New Member

De 5,2 met zandzak+ herkomst 5,3" tft rearview BT spiegel

Bericht door HHarskamp »

JW

Met het beeld was niets mis mee. Het is alleen een 4:3 uitvoering en ik wilde graag een 16:9. Die zandzak zag er ook niet uit op het dashbord van mijn nieuw auto. Ook de bekabeling bleek slecht weg te werken. Het is een goedkope( 70,-) werkende oplossing, maar is dus niet bepaald een lust voor het ooh. Ik legde hem in mijn dashbord kastje tijdens het verlaten van mijn auto uit angst voor diefstal. De huidige spiegel valt echter totaal niet op en zit netjes en onopvallend gemonteerd. Mijn garage heeft ook interesse voor deze oplossing aangezien een af fabriek navigatiesysteem in een optiepakket van € 5000,- zit. Die VDO is dus betaalbaar en compleet, ongeacht welke versie. Uiteaard moet je wel de IF 5500 interface bij de spiegel optellen, maar dan zit je nog onder de € 200,- In combinatie met een achteruitrijcamera( 80,-) die automatisch schakeld via de spiegel en op de koop toe een prima BT handfree set met nummerinfo op het tft scherm heb je een leuke combinatie. Ik zal nog even uitzoeken waar de laatste spiegel vandaan komt. Uiteraard hoop ik ook de nieuwe 4,5"vervangende spiegel nog te reviewen.

De herkomst van de achteruitkijk spiegel met BT handsfree en 5,3" TFT

5.3" REARVIEW CAR MONITOR W/BLUETOOTH HANDS FREE

This listing is for a brand new & factory sealed shark 5.3 INCH REARVIEW MONITOR WITH BLUETOOTH BUILT IN FOR HANDS FREE CALLING. INCLUDES MICROPHONE FOR BLUETOOTH

made by shark -

* Stunning Display Mode: 16:9
* Microphone included as pictured
* Power Supply: DC 12V
* 2 Video Inputs for ps2 and dvd or anything
* System: PAL/NTSC - meaning it works worlwide

Contrast: 400:1

* Resolution: 480 X 234
* Bluetooth function: working frequency at 2.4- 2.48GHz, works 30 feet away

gekocht bij: http://www.gooddeals18.com/product/SHK5 ... _FREE.html voor US 99,- excl. verzendkosten

Het iets duurdere zusje is bijna net zo groot en volledig naar eigen smaak instelbaar op schermgrootte en plaats van weergave: http://www.gooddeals18.com/product/SHKM ... creen.html

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Probleem vdo 5500 startscherm
    door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 530