vraagje 4100
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 mar 2004 23:22
vraagje 4100
ik heb een vdo ms4100 , als ik een bestemming in voer en ik druk op begeleiding dan krijg ik zo'n grote pijl met de tekst volg pijl (die rond draait) is dit juist of klopt er iets niet ? bedankt groeten peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Volgens mij moet er sprake zijn van 2 pijlen, ééntje die ronddraait en op die wijze vast naar je eindbestemming blijft wijzen en één die als het ware de weg weergeeft met de afslagen welke je moet nemen.
Als ik het goed begrijp, zie je alleen die ronddraaiende ?
Dit had ik met een Carin waarop de puls niet aangesloten was.
Als ik het goed begrijp, zie je alleen die ronddraaiende ?
Dit had ik met een Carin waarop de puls niet aangesloten was.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 mar 2004 23:22
die grote pijl draait dan rond met"volg pijl" dan krijg ik nog geen route beschrijving of niks dan rijd ik maar bij ons een straat in en dan zegt ie (na een minuut of 2) op een gegeven moment de straatnaam waar ik zit en de route. ik heb al in het instructie boek gekeken maar daar kan ik niet veel in vinden. groten peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:05
Het lijkt er op dat hij in eerste instantie niet weet waar je precies bent, je zou dit kunnen controleren om te kijken of hij de actuele lokatie kan weergeven.( op het moment dat die rond draaiende pijl zichtbaar is)
[color=green][b]VDO MS5500 - Europa Navteq- TMC module 5010/01-VT - MA1410 - MC5400 - RST5400 - DV6100 - 2e+3e MM5000 achter - Hirschmann CarTV gen.2[/b][/color]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
[size=84][color=red][b]MS5700-Europa Navteq-VDO PC5200 PT/40-VDO PN4000[/b][/color][/size]
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Peter,
Je verhaal en de reacties lezende, waaruit naar voren komt dat de GPS wel goed werkt, de Sat's waarneemt en vervolgens kan melden waar je je bevindt, denk ik in eerste instantie aan een ontbrekende puls. WMP gaf ook al een hint in die richting.
Daarom een paar vragen:
-Heb je je 4100 al langer en heeft 'ie altijd goed gewerkt of heb je 'm pas kort?
-Als je 'm net hebt, zitten alle aansluitingen dan wel goed? Met name de puls goed aangesloten, en voorts de plus en geschakelde plus niet verwisseld? En ook geen onderbreking van de spanning bij het starten?
Laat even weten hoe dit zit.
Groet,
JW
Je verhaal en de reacties lezende, waaruit naar voren komt dat de GPS wel goed werkt, de Sat's waarneemt en vervolgens kan melden waar je je bevindt, denk ik in eerste instantie aan een ontbrekende puls. WMP gaf ook al een hint in die richting.
Daarom een paar vragen:
-Heb je je 4100 al langer en heeft 'ie altijd goed gewerkt of heb je 'm pas kort?
-Als je 'm net hebt, zitten alle aansluitingen dan wel goed? Met name de puls goed aangesloten, en voorts de plus en geschakelde plus niet verwisseld? En ook geen onderbreking van de spanning bij het starten?
Laat even weten hoe dit zit.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 mar 2004 23:22
ik heb t systeem pas 2 dagen (is wel een gebruikt) navigatiesysteem zit in een 2002 vw caddy met pulsgever in de iso stekker dus dat zit denk ik wel goed . de rest van de stekker was plug en play . ik hoor t wel groeten peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Plug en play dus, en dus zitten de geschakelde plus en de accuplus waarschijnlijk verkeerd om. Als ik me goed herinner is dat namelijk het geval bij een VW, even checken dus of op ISO stekker A4 wel de accuplus zit en op A7 de contactplus.peter22 schreef:ik heb t systeem pas 2 dagen (is wel een gebruikt) navigatiesysteem zit in een 2002 vw caddy met pulsgever in de iso stekker dus dat zit denk ik wel goed . de rest van de stekker was plug en play . ik hoor t wel groeten peter
Als dit verkeerd om zit, zul je altijd problemen houden, omdat de computer dan niet de kans krijgt z'n positie op te slaan als je het contact uitzet.
En of er wel een puls op A1 zit, in een ander draadje heeft een VW eigenaar ook een blauw-witte draad op A1, maar geen puls
Alles dus maar even goed (laten) controleren.
Succes,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Inderdaad, de 'pest' met die iso stekkers lijkt te zijn dat de standarisatie vooral op gaat voor de radio-kant van het verhaal, niet voor de auto zelf.
Ergo al die verloop stekkers die te koop zijn bij o.a. Halfords, erg verneukeratief vind ik persoonlijk.
In mijn opel destijds zaten de geschakelde en constante plus ook net andersom, rare gewaarwording als je je sony radio zo moet omschakelen dat de gele draad op de rode moet, en de rode op de gele, gelukkig had sony hierin voorzien.
Is dus een grote kans, hoe zit het eigenlijk als je al een tijdje rondrijdt, geeft die dan wel de route aan ?
(dus een rit van zeg 20 minuten ?)
Ergo al die verloop stekkers die te koop zijn bij o.a. Halfords, erg verneukeratief vind ik persoonlijk.
In mijn opel destijds zaten de geschakelde en constante plus ook net andersom, rare gewaarwording als je je sony radio zo moet omschakelen dat de gele draad op de rode moet, en de rode op de gele, gelukkig had sony hierin voorzien.
Is dus een grote kans, hoe zit het eigenlijk als je al een tijdje rondrijdt, geeft die dan wel de route aan ?
(dus een rit van zeg 20 minuten ?)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 mar 2004 23:22
die grote pijl duurt maar +- minuutje of 2 en dan krijg ik de route die verder geen problemen geeft , nog iets iedere keer als ik de radio / navigatie aan zet krijg je dat verhaal dat veiligheid voorop staat in het verkeer en dat je vervolgens op ok moet duwen is dit normaal of heeft dit ook te maken met die constant stroom ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 mar 2004 23:22
-
- Moderator
- Berichten: 878
- Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23
Plug en pray ?
Komt dat ook al voor bij VDO, ik dacht alleen Windows
Peter, de melding over veiligheid en op OK drukken: dat hoort zo en is ook niet weg te krijgen.
Zal wel iets met wetgeving te maken hebben, zodat je de waarschuwing leest (althans behoort)
Frits de Laar
Komt dat ook al voor bij VDO, ik dacht alleen Windows
Peter, de melding over veiligheid en op OK drukken: dat hoort zo en is ook niet weg te krijgen.
Zal wel iets met wetgeving te maken hebben, zodat je de waarschuwing leest (althans behoort)
Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
kaart Europe 880
TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 mar 2004 23:22
bestaan er dan verloop stekkers zo als ik las ? want dan moet t wel goed zitten ik weet namelijk nog bij het aansluiten van mn oude radio dat ik ook de plus en de constant stroom moest omwisselen dus wie weet van de verloopstekkers hoe of wat ?
groeten peter
groeten peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Als je nou gewoon eerst even meet hoe het zit op de A4 en A7 van je stekker, dan weet je ook of je al dan niet wat moet omwisselen.peter22 schreef:bestaan er dan verloop stekkers zo als ik las ? want dan moet t wel goed zitten ik weet namelijk nog bij het aansluiten van mn oude radio dat ik ook de plus en de constant stroom moest omwisselen dus wie weet van de verloopstekkers hoe of wat ?
groeten peter
Try and error, oftewel lukraak uitproberen is niet verstandig. Meten is weten heb ik vroeger geleerd, en volgens mij is dat nog altijd zo
Succes,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 mar 2004 23:22
heb dus nagemeten met de spanningzoeker en idd de constant stroom en deplus zitten dus omgedraaid dus oplossing............. ? groeten peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Moderator
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00
Denk dat het makkelijst is om dan de draden even te verwisselen, en een stickertje er op te doen wat-wat is zodat in de toekomst mocht één en ander vervangen worden niet weer zo gezocht hoeft te worden.
Draden verwisselen kan soms door ze uit de stekker te drukken (indien niet gegoten stekker), of ze achter de stekker door te knippen en om te zetten met bijvoorbeeld een kroonsteentje of amp-knijp verbinding.
Draden verwisselen kan soms door ze uit de stekker te drukken (indien niet gegoten stekker), of ze achter de stekker door te knippen en om te zetten met bijvoorbeeld een kroonsteentje of amp-knijp verbinding.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Dat laatste doe ik bij voorkeur door ze dan weer netjes aan elkaar te solderen en goed te isoleren.wmp schreef:Denk dat het makkelijst is om dan de draden even te verwisselen, en een stickertje er op te doen wat-wat is zodat in de toekomst mocht één en ander vervangen worden niet weer zo gezocht hoeft te worden.
Draden verwisselen kan soms door ze uit de stekker te drukken (indien niet gegoten stekker), of ze achter de stekker door te knippen en om te zetten met bijvoorbeeld een kroonsteentje of amp-knijp verbinding.
Met alle respect voor de kennis en de kunde van WMP, maar een groot nadeel van kroonsteentjes en knijpverbinders is dat ze errrug makkelijk blijven haken als je de radio uit de houder haalt. En dan is het ook nog eens een kortsluiting in je dashboard.
Een alternatief is een verloopstekker, die deze draden omwisselt. Kost wel ruimte en geld, persoonlijk ga ik dus voor solderen, tenzij je een speciaal stukje gereedschap hebt waarmee je de pennetjes uit kunt drukken.
Succes,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Even terug naar de originele vraag.
Ik heb hetzelfde met mij MS5400.
Ik weet zeker dat alles goed is aangesloten want........................ ik heb het immers zelf gedaan
Dit heeft echt te maken met het feit dat de computer even niet weet waar je bent. Dit heb je vooral op woonerven en op plaatsen waar straten en kruisingen dicht op elkaar liggen. Bij mij verdwijnt de grote pijl na het rijden van een aantal meters. Met mijn MS4100 had ik hetzelfde alleen duurde het iets langer voordat de MS4100 de route oppikte.
Dus mijn inziens geen probleem. Je moet alleen de kant op rijden waar de grote pijl heen wijst. Deze grote pijl geeft in een rechte lijn aan waar de eindbestemming is.
Greez,
Fantom
-----------------------------------------
Sound is the art of noise
MS5400-XL/TMC
Ik heb hetzelfde met mij MS5400.
Ik weet zeker dat alles goed is aangesloten want........................ ik heb het immers zelf gedaan
Dit heeft echt te maken met het feit dat de computer even niet weet waar je bent. Dit heb je vooral op woonerven en op plaatsen waar straten en kruisingen dicht op elkaar liggen. Bij mij verdwijnt de grote pijl na het rijden van een aantal meters. Met mijn MS4100 had ik hetzelfde alleen duurde het iets langer voordat de MS4100 de route oppikte.
Dus mijn inziens geen probleem. Je moet alleen de kant op rijden waar de grote pijl heen wijst. Deze grote pijl geeft in een rechte lijn aan waar de eindbestemming is.
Greez,
Fantom
-----------------------------------------
Sound is the art of noise
MS5400-XL/TMC
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Fantom,
Ik mag niet hopen dat bij jouw MS 5400 hetzelfde gebeurt als met Peter's 4100, n.l. dat het wel twee minuten duurt voordat het systeem fatsoenlijk gaat werken.
Dat duidt op een niet goed afsluiten van de computer bij het uitzetten van het contact, waardoor 'ie weer helemaal moet gaan initialiseren. En inderdaad, bij Peter zitten de twee spanningen verwisseld.
Bij jou zit dat goed, zoals je schreef:
Groet,
JW
Ik mag niet hopen dat bij jouw MS 5400 hetzelfde gebeurt als met Peter's 4100, n.l. dat het wel twee minuten duurt voordat het systeem fatsoenlijk gaat werken.
Dat duidt op een niet goed afsluiten van de computer bij het uitzetten van het contact, waardoor 'ie weer helemaal moet gaan initialiseren. En inderdaad, bij Peter zitten de twee spanningen verwisseld.
Bij jou zit dat goed, zoals je schreef:
We horen nog wel van Peter hoe het werkt als de spanningen wel goed aangesloten zijn. Naar ik verwacht is het probleem dan opgelost.Ik weet zeker dat alles goed is aangesloten want........................ ik heb het immers zelf gedaan
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Okee dan had ik het niet helemaal goed begrepen.
Ik las het en ik dacht dat ken ik ook van mijn MS4100.
Bij die van mij duurde het ook ongeveer een 100mtr voordat hij de route oppikte.
Bij mijn MS5400 gaat het veel sneller.
Als de grote pijl verschijnt dan is dat binnen een paar meter verdwenen en is de route opgepakt.
Maar als we het toch over de spanningsdraden hebben?
Als de geschakelde en constante 12v omgewisseld zijn dan verliest het apparaat de instellingen na het uitzetten van het contact.....toch? Als het apparaat weer aangaat dan initialiseerd hij en daarna kan je pas een route invoeren.
Dus op het moment dat de route gepland is en start dan is het apparaat allang geinitialiseerd.
Dus mijn inziens heeft dat niks te maken met het lang displayen van de pijl maar meer met pulsdraad en/of GPS ontvanger. Of mis ik nou de hele cloe van dit draadje?
greez,
fantom
Ik las het en ik dacht dat ken ik ook van mijn MS4100.
Bij die van mij duurde het ook ongeveer een 100mtr voordat hij de route oppikte.
Bij mijn MS5400 gaat het veel sneller.
Als de grote pijl verschijnt dan is dat binnen een paar meter verdwenen en is de route opgepakt.
Maar als we het toch over de spanningsdraden hebben?
Als de geschakelde en constante 12v omgewisseld zijn dan verliest het apparaat de instellingen na het uitzetten van het contact.....toch? Als het apparaat weer aangaat dan initialiseerd hij en daarna kan je pas een route invoeren.
Dus op het moment dat de route gepland is en start dan is het apparaat allang geinitialiseerd.
Dus mijn inziens heeft dat niks te maken met het lang displayen van de pijl maar meer met pulsdraad en/of GPS ontvanger. Of mis ik nou de hele cloe van dit draadje?
greez,
fantom
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Fantom,
Je schreef:
Hebben anderen daar een andere ervaring mee en oordeel over?
Groet,
JW
Je schreef:
Inderdaad, en dus duurt het bij het opstarten weer de nodige tijd voordat 'ie weet waar hij is en een route kan plannen en begeleiden.Als de geschakelde en constante 12v omgewisseld zijn dan verliest het apparaat de instellingen na het uitzetten van het contact.....toch?
Waarom denk je dat? Naar mijn beste weten kun je altijd een adres invoeren, en op begeleiding drukken, ook al weet je Navi nietwaar je je op dat moment bevindt. Een voorbeeld daarvan is als je je op een niet gedigitaliseerde plek bevindt. Dan kun je wel een bestemming invoeren en op begeleiding drukken, maar dan is het over...Als het apparaat weer aangaat dan initialiseerd hij en daarna kan je pas een route invoeren.
Dat denk ik dus niet.Dus op het moment dat de route gepland is en start dan is het apparaat allang geinitialiseerd.
Hebben anderen daar een andere ervaring mee en oordeel over?
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 786
- Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18
Hallo JW,
Met geinitialiseerd bedoel ik niet dat de NAV ook inderdaad een sataliet ontvangst heeft of dat de NAV op een gedigitaliseerde plek staat. Ik bedoel aleen te zeggen op: Je kan pas een adres invoeren op het moment dat het apparaat geheel is opgestart. Als de opstart voltooit is dan kan je pas een adres invoeren. Tijdens de opstart kijkt de NAV of hij een sataliet ontvanger heeft. Niet hoeveel satalieten hij ziet of dat de NAV op een gedigitaliseerde plek staat.
Als ik mij goed kan herrineren uit de handleiding geeft de grote zwarte pijl alleen in 1 rechte lijn aan waar de bestemming zich bevindt. Dit doet hij alleen als je op een niet gedigitaliseerd stuk staat of als de NAV op dat moment geen goede positie bepaling kan doen.
Ik weet wel dat na een verse opstart van het apparaat het even duurt voordat hij de nodige satalieten heeft gevonden. Dus daar kan in essentie wel het probleem liggen.
Met geinitialiseerd bedoel ik niet dat de NAV ook inderdaad een sataliet ontvangst heeft of dat de NAV op een gedigitaliseerde plek staat. Ik bedoel aleen te zeggen op: Je kan pas een adres invoeren op het moment dat het apparaat geheel is opgestart. Als de opstart voltooit is dan kan je pas een adres invoeren. Tijdens de opstart kijkt de NAV of hij een sataliet ontvanger heeft. Niet hoeveel satalieten hij ziet of dat de NAV op een gedigitaliseerde plek staat.
Als ik mij goed kan herrineren uit de handleiding geeft de grote zwarte pijl alleen in 1 rechte lijn aan waar de bestemming zich bevindt. Dit doet hij alleen als je op een niet gedigitaliseerd stuk staat of als de NAV op dat moment geen goede positie bepaling kan doen.
Ik weet wel dat na een verse opstart van het apparaat het even duurt voordat hij de nodige satalieten heeft gevonden. Dus daar kan in essentie wel het probleem liggen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
- Berichten: 14088
- Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19
Hallo Fantom,Fantom schreef:Hallo JW,
Met geinitialiseerd bedoel ik niet dat de NAV ook inderdaad een sataliet ontvangst heeft of dat de NAV op een gedigitaliseerde plek staat. Ik bedoel aleen te zeggen op: Je kan pas een adres invoeren op het moment dat het apparaat geheel is opgestart. Als de opstart voltooit is dan kan je pas een adres invoeren. Tijdens de opstart kijkt de NAV of hij een sataliet ontvanger heeft. Niet hoeveel satalieten hij ziet of dat de NAV op een gedigitaliseerde plek staat.
Als ik mij goed kan herrineren uit de handleiding geeft de grote zwarte pijl alleen in 1 rechte lijn aan waar de bestemming zich bevindt. Dit doet hij alleen als je op een niet gedigitaliseerd stuk staat of als de NAV op dat moment geen goede positie bepaling kan doen.
Ik weet wel dat na een verse opstart van het apparaat het even duurt voordat hij de nodige satalieten heeft
gevonden. Dus daar kan in essentie wel het probleem liggen.
Misverstand dus.
Onder opstarten versta ik wat anders dan initialiseren. Het eerste is een gewoon computerproces, en aan het eind daarvan kun je een bestemming invoeren, ook al weet je Navi niet waar 'ie zich op dat moment bevindt. Een voorbeeld daarvan is als je in een ondergrondse parkeergarage staat, en daarvoor een groot aantal rondjes naar beneden gedraaid bent. Je kunt dan gewoon een bestemming invoeren en op begeleiding drukken.
Initialiseren houdt in dat de computer dan ook weet waar 'ie zich bevindt, en vandaar uit is je Navi in staat je naar de bestemming te begeleiden.
En dus hebben we het in feite over hetzelfde, en zit het probleem bij Peter bij het telkens opnieuw lange initialiseren, omdat 'ie z'n eindpositie niet opgeslagen heeft door de verwisselde spanningen.
Groet,
JW
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- New Member
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 mar 2004 23:22
hoi het probleem is opgelost die pijl is er idd nog wel maar het gaag een stuk sneller nu dat ik de route krijg , bedankt voor jullie hulp groeten peter
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 1
Weergaves: 547
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 462
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 576