Hallo, sinds vrijdag is mijn nieuw systeem ( MS 6100: SD kaart op pc5200 en klapscherm 7 duim ) geplaatst in VOLVO V70 van 2002 en ben zeer tevreden over de navigatie prestaties. ( Kaart van Tele Atlas 07/08 ). Waar ik echter een vraag over heb is vlg:
Bij niet ontstoken koplampen ( dag ) kan ik mijn scherm dimmen in 5 stappen. Als ik mijn lichten aansteek schakelt het toestel over op nacht ( wat dan overeenkomt met de laagste stand bij dag; nl =dimmen 1= + de minst helderste +).
Op deze nachtstand kan ik niet dimmen. Ik kan wel een andere kleur voor de kaart instellen maar deze is dan te donker. De functie om steeds op de dagstand te rijden vind ik niet terug, heb vanalles geprobeerd in het menu, maar het toestel schakelt steeds automatisch dag/nacht. ( ook als ik deze functie niet activeer )
Het is eigenlijk de bedoeling om de lage dagstand ( dimmer 1 ) nog verder te kunnen dimmen bij nacht, ik bedoel: deze dagstand op dimmer1 zou in de nachtstand dimmer 5 moeten zijn, zodat het scherm nog verder verdonkert wordt.
Mijn 2de vraag gaat ook over dimmen; nl de bedieningsknopjes op het toestel zijn blauw en redelijk fel verlicht. Op de nachtstand is dit iets minder, doch nog altijd fel. Kunnen deze niet gedimd worden met de dashboardverlichting, of kan daar geen potentiometertje geplaatst worden ? ( Heb plaats genoeg om zoiets te plaatsen )
En nog een vraag: de afstandsbediening voor de navigatie is niet verlicht ( de knopjes ) - is dit normaal ?
NOOT: na twee dagen kan ik al wel goed overweg in het donker met deze bediening. Ik vroeg mij echter af waarom deze niet verlicht is ?
MVG, Pol
VDO MS 6100
-
- New Member
-
- New Member
VDO MS 6100
Hallo, heb reeds gevonden dat de afstandsbediening van de navigatie standaard niet verlicht is.
MVG Pol.
MVG Pol.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Inderdaad zitten er geen LEDjes achter de knopjes op de RC5400. Er is een paar jaar geleden aandacht aan besteed om zelf deze LEDjes aan te brengen. veel gedoe en je schiet er afgezien van esthetiek niet veel mee op omdat zoals je zelf al hebt gemerkt, de bediening volledig gevoelsmatig gaat.
Voor wat betreft de kleur en helderheid van het beeldscherm zijn er enkele zaken te onderscheiden.
Ik zou me kunnen voorstellen dat de VM6100 hier wat anders mee omgaat dan de normale monitoren maar er zou zo iets moeten zitten.
Voor wat betreft de kleur en helderheid van het beeldscherm zijn er enkele zaken te onderscheiden.
- In het instellingenmenu van de PC5200 vindt je onder Beeldscherm de mogelijkheid om altijd dagkleur, altijd nachtkleur of automatisch omschakelen te kiezen.
- De headunit moet een eigen systematiek hebben voor de helderheidsregeling zoals
Ik zou me kunnen voorstellen dat de VM6100 hier wat anders mee omgaat dan de normale monitoren maar er zou zo iets moeten zitten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 2
Weergaves: 713
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 567
-
-
Adres aangemaakt met MyDrive veranderd in mijn GO 6100 World
door Beckermanneke » 09 mar 2016 18:31 » in TomTom -
Weergaves: 526
-
-
-
Tomtom GO 6100 World gebruikt kaart waarin nog veel fouten zitten, specifiek de huisnummers
door Beckermanneke » 10 sep 2015 17:10 » in TomTom -
Weergaves: 764
-