Blaupunkt Navigatie TravelPilot FX 5"kleuren scherm
-
- New Member
Blaupunkt Navigatie TravelPilot FX 5"kleuren scherm
Ik ben opzoek naar de Franse en Spaanse CD voor de Blaupunkt Navigatie TravelPilot FX.
Dit is een 5" kleuren nav. systeem dat in de Focus en Cmax modellen vanaf 2008 geleverd wordt.
de volgende CD's zijn leverbaar:
FX CD Beneluz 1523973
FX CD Duitsland 1523971
FX CD GR + Ierland 1523970
FX CD Frankrijk 1523975
FX CD Spanje / Portugal 1523976
FX CD Scandinavië 1523977
FX CD Alpen 1523979
FX CD Oost Europa 1523981
Mocht iemand een kopie van Frankrijk en of Spanje hebben houd ik mij aanbevolen.
Dit is een 5" kleuren nav. systeem dat in de Focus en Cmax modellen vanaf 2008 geleverd wordt.
de volgende CD's zijn leverbaar:
FX CD Beneluz 1523973
FX CD Duitsland 1523971
FX CD GR + Ierland 1523970
FX CD Frankrijk 1523975
FX CD Spanje / Portugal 1523976
FX CD Scandinavië 1523977
FX CD Alpen 1523979
FX CD Oost Europa 1523981
Mocht iemand een kopie van Frankrijk en of Spanje hebben houd ik mij aanbevolen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Senior Member
Als je na het lezen en accepteren van de forumregels nog om een kopie van software durft te vragen, kan dat als vrij onhandig worden beschouwd.
Nog dommer is het om dit te doen na het lezen van de diverse artikelen op dit forum waarin duidelijk wordt gemaakt dat het ten ene male onmogelijk is om van deze CD's een backup te maken. Dit vanwege het simpele doch doeltreffende feit dat er bij dit materiaal een TAGES beveiliging word gebruikt hetgeen inhoudt dat er bepaalde fysieke veranderingen aan de CD zijn aangebracht waardoor deze ten eerste niet 100% kan worden gelezen in een normale speler en ten tweede altijd afgespeeld dient te worden in een speler die van heel bijzondere firmware is voorzien.
Dus de enige oplossing is om voor de volle 100% originele CD's te kopen. Één lichtpunje is er weer: sinds de editie 2008 kun je voor € 269 een complete Europaset kopen die voorheen € 1350 kostte
Bovendien zit er in het pakket ook Italië en Zuid Oost Europa
Nog dommer is het om dit te doen na het lezen van de diverse artikelen op dit forum waarin duidelijk wordt gemaakt dat het ten ene male onmogelijk is om van deze CD's een backup te maken. Dit vanwege het simpele doch doeltreffende feit dat er bij dit materiaal een TAGES beveiliging word gebruikt hetgeen inhoudt dat er bepaalde fysieke veranderingen aan de CD zijn aangebracht waardoor deze ten eerste niet 100% kan worden gelezen in een normale speler en ten tweede altijd afgespeeld dient te worden in een speler die van heel bijzondere firmware is voorzien.
Dus de enige oplossing is om voor de volle 100% originele CD's te kopen. Één lichtpunje is er weer: sinds de editie 2008 kun je voor € 269 een complete Europaset kopen die voorheen € 1350 kostte
Bovendien zit er in het pakket ook Italië en Zuid Oost Europa
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --
Hide post links |
-
- New Member
Hoi Gerritje,
Bedankt voor de tip, Ik moet bekennen dat ik de formregels niet heb gelezen. Op het form ben ik alleen naar het FX model gaan zoeken. Daar kwam ik niet echt iets over tegen. Dus vandaar de makelijke weg en een vraag gestel.
Ik zal mijn leven beteren.
Bedankt voor de tip, Ik moet bekennen dat ik de formregels niet heb gelezen. Op het form ben ik alleen naar het FX model gaan zoeken. Daar kwam ik niet echt iets over tegen. Dus vandaar de makelijke weg en een vraag gestel.
Ik zal mijn leven beteren.
Hide post links |
-
- Senior Member
Nog even terugkomend op jouw typering:
Dus mocht je deze nog aanschaffen laat je niets wijsmaken. Bovendient wordt deze navi al 4 jaar lang in de diverse Ford-modellen gebruikt
De Travelpilot Ex heeft geen Kleurenscherm. Het is gewoon monochroom groen/met zwarte tekens.Dit is een 5" kleuren nav. systeem dat in de Focus en Cmax modellen vanaf 2008 geleverd wordt.
Dus mocht je deze nog aanschaffen laat je niets wijsmaken. Bovendient wordt deze navi al 4 jaar lang in de diverse Ford-modellen gebruikt
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
Hide post links |
-
- New Member
-
- Senior Member
Kan het zijn dat hier een spraakverwarring speelt?
Klaverd heeft het over een FX, Gerritje over de EX. Die laatste ken ik, de eerste niet. Is dat toch een nieuw model?
Groet,
JW
Edit: Ik zie dat, terwijl ik zat te typen, ook Klaverd hier al aan refereert.
Klaverd heeft het over een FX, Gerritje over de EX. Die laatste ken ik, de eerste niet. Is dat toch een nieuw model?
Groet,
JW
Edit: Ik zie dat, terwijl ik zat te typen, ook Klaverd hier al aan refereert.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Mea Culpa
Er staat inderdaad FX de opvolger van de EX met SD kaart van Max 4 Gb. Ongeschikt voor MP3
De diverse kaart-CD's moeten kennelijk eerst naar de SD kaart worden gekopiëerd
Er staat inderdaad FX de opvolger van de EX met SD kaart van Max 4 Gb. Ongeschikt voor MP3
De diverse kaart-CD's moeten kennelijk eerst naar de SD kaart worden gekopiëerd
Hide post links |
-
- New Member
De FX is via AUX geschikt voor MP3 en je krijgt de kaarten voor Benelux mee geleverd op CD en SD.
Hide post links |
-
- Starting Member
Kan je op de fx geen mp3's afspelen via de cdspeller?
Ik had dacht ik ergens gelezen van wel.
Nog een vraagje over de cd's? Ik zie op internet verschillende aanbiedingen lopen van travelpilot dvd's en cd's maar zijn deze dezelfde voor het nieuwe travelpilot fx. Want ik heb binnenkort ook het systeem, maar ik zit nogal beperkt met enkel de standaard benelux.
Ik had dacht ik ergens gelezen van wel.
Nog een vraagje over de cd's? Ik zie op internet verschillende aanbiedingen lopen van travelpilot dvd's en cd's maar zijn deze dezelfde voor het nieuwe travelpilot fx. Want ik heb binnenkort ook het systeem, maar ik zit nogal beperkt met enkel de standaard benelux.
Hide post links |
-
- Senior Member
Geen enkele andere DVD of CD is compatibel met dit Fx systeem en voor uitbreidingen met andere landen ben je overgeleverd aan de Ford-dealer. Blaupunkt wil hier kennlijk, netzomin als met het nieuwe DVD-systeem in de Mondeo, ook maar iets mee te maken hebben.
Hide post links |
-
- Starting Member
raar,
ik dacht omdat het via sd gaat dat het over hetzelfde systeem is als de draagbare travelpilots. (ze dragen immers ook dezelfde naam )
En dat je zodoende dus gewoon een sd van heel europa kon kopen.
ik dacht omdat het via sd gaat dat het over hetzelfde systeem is als de draagbare travelpilots. (ze dragen immers ook dezelfde naam )
En dat je zodoende dus gewoon een sd van heel europa kon kopen.
Hide post links |
-
- Senior Member
Alle Travelpilots dargen dezelfde naam hetgeen niets meer wil zeggen dat het een anvigatiesysteem is.
En je hebt, als het al verkrijgbaar is, een aparte CD nodig voor elk land waar je wilt navigeren, en natuurlijk een aparte SD kaart om de gegevens naar toe te kopiëren.
En je hebt, als het al verkrijgbaar is, een aparte CD nodig voor elk land waar je wilt navigeren, en natuurlijk een aparte SD kaart om de gegevens naar toe te kopiëren.
Hide post links |
-
- Starting Member
dus er is geen grote sd kaart te koop (of dvd om op sd te zetten) zodat je heel europa ineens hebt? en dus niet van sd kaartjes of cd's moet wisselen aan de grens?
thx
thx
Hide post links |
-
- Senior Member
Dat is wat de gebruikersforums melden.
Vragenaan Ford en BP halen kennelijk niets uit
Vragenaan Ford en BP halen kennelijk niets uit
Hide post links |
-
- New Member
TravelPilot FX
Sedert gisteren rij ik in mijn nieuwe bolide, een Ford S-Max. En de TravelPilot FX lijkt me héél goed. Hij kan overigens WEL mp3 Cd's afspelen.
Hide post links |
-
- New Member
ben je al in het bezit van div cd's voor het navigatie systeem fx ik vraag dit omdat ik ook een ford gekocht heb en ook div kaarten [cd] nodig heb dus ben ook zoekende als ik wat hoor of wat heb laat ik het je weten als jij dat nu ook doet dan kunnen we elkaar meschien helpen
Hide post links |
-
- Senior Member
En dat helpen, slaat waarop?rally schreef:ben je al in het bezit van div cd's voor het navigatie systeem fx ik vraag dit omdat ik ook een ford gekocht heb en ook div kaarten [cd] nodig heb dus ben ook zoekende als ik wat hoor of wat heb laat ik het je weten als jij dat nu ook doet dan kunnen we elkaar meschien helpen
Hide post links |
-
- New Member
-
- Senior Member
Met dat soort illegale aktiviteiten houden we ons hier niet bezig.
Heb je het Reglement rules.php wel gelezen toen je je aanmeldde?
Groet,
JW
Heb je het Reglement rules.php wel gelezen toen je je aanmeldde?
Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.
Hide post links |
-
- Senior Member
Ook al zou het wel mogen dan nog heeft BP ook bij de NX en FX de perfecte beveiliging ingebouwd dmv het TAGES protocol waardoor elke vorm van kopiëren wordt voorkomen en de ongelukkige bezitters van deze systemen de gebruiksduur lang voor elke aparte cd weer € 149 moeten afrekenen. Klachten svo bij Ford!
Hide post links |
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-